اولین تصویری که از کسب و کار شما ارائه می شود بسیار حائز اهمیت است و می تواند موجب موفقیت یا از دست دادن فرصت کسب و کار شما شود. وب سایت شما باید تصویر درستی از نوع کسب و کار شما مطابق با نحوه ی تخصص و حرفه شما ایجاد کند.
با گفتن این مطلب باید اذعان کرد که صفحه اصلی شما مهمترین بخش وب سایت شماست، زیرا اولین تصویر کسب و کار شما را نشان می دهد. صفحه اول پر بازدیدترین صفحه وب سایت شماست و از ساده ترین URL برخوردار است و ارزش ها و اهداف شما را به اشتراک می گذارد .
برای اطمینان از داشتن بهترین صفحه اصلی با یک تصور پایدار، ما 9 مرحله بهینه سازی سایت را که باید انجام شود مشخص کرده ایم.
1. اهداف خود را تنظیم کنید (مهمترین قدم)وب سایت شما چیست؟ چگونه می توان مخاطبان خود را آموزش داد؟
هدف از دسترسی کاربران به خارج از صفحه اصلی چیست؟
برای ردیابی عملکرد از اهداف قابل اندازه گیری استفاده کنید.
2. تولید محتوا کنیدمحتوا صفحه اصلی نمایانگر ارزش کسب و کار شما است.
تمرکز بر یک کلمه کلیدی اولیه، long-tailed
استفاده از سرفصل ها و نقاط گلوله ، محتوای خود را برای اسکن آسان کنید.
محتوای تقسیم شده به ستون ها بیش از 4 ستون بهتر است و خواننده را ترغیب به ادامه مطالعه می کند
برای کمک به راهنمایی در وب سایت از لینک های داخلی استفاده کنید.
تصاویر مربوطه، کوچک را اضافه کنید.
با تصاویر بزرگ، آنها را با متن تماس بگیرید ترغیب به تماس کنید
به طور کلی، بازدید کننده را آموزش دهید.
3. بهینه سازی صفحه برای موتورهای جستجو SEOصفحه را با استفاده از یک کلمه کلیدی اصلی که کسب و کارتان را توصیف می کند، منحصر به فرد کنید.
کلمه کلیدی اولیه را اضافه کنید
عنوان صفحه
توضیحات متا - حداکثر 150 کاراکتر.
سرفصلها - H1، H2، H3
تصاویر - نام فایل و متن ALT (متن ALT تصویر را برای موتورهای جستجو توضیح می دهد)
پیوندهای متصل به انکر تکست (متن واقعی که لینک می شود. از کلمه کلیدی به جای عباراتی مانند "اینجا کلیک کنید" استفاده کنید.)
4. ایجاد یک سرصفحه چشمگیرساده تر بهتر است.
از آرم خود استفاده کنید.
شماره تلفن خود را وارد کنید
برای ناوبری سریع، لینک های حساس را در بالا سمت چپ قرار دهید.
پیوند ورودی را اضافه کنید - در صورت لزوم
یک سرصفحه سازگار در کل وب سایت داشته باشید.
5. منو ایجاد کنیدآن را به اندازه کافی بزرگ کنید تا از فاصله زیاد دیده شود.
از یک فونت مشخص برای خواندن آسان استفاده کنید.
آن را در وب سایت حفظ کنید.
هدر منو توصیفی کوتاهی داشته باشد.
بیش از 8 هدر منو در سراسر صفحه وجود دارد. 5 یا 6 عدد ایده آل است.
باز هم، آن را ساده و روشن نگه دارید.
6. دعوت به تماسشما باید 3-5 ثانیه برای جذب بازدید کننده - استفاده از CTA برای جذب و مشارکت.
هر CTA باید به نوع بازدید کننده دیگری تجدید نظر کند.
نیازی به رفتن به صفحات فرود نیست. بعضی ها می توانند به عنوان مثال به پست های وبلاگ اشاره کنند.
تست A / B را شامل کنید
به تجزیه و تحلیل خود نگاه کنید تا ببینید کدام CTA ها موثر هستند.
7. رسانه های اجتماعییک CTA را برای پیوستن به شبکه های اجتماعی خود اضافه کنید - فرض کنید شما در رسانه های اجتماعی فعال هستید
اضافه کردن دنبال کردن و به اشتراک گذاری آیکون در هدر و پاورقی.
توصیفی باشند و دلیل و ارزش را برای پیوستن به آن نشان دهید.
8. یکfooter ایجاد کنیدشامل نام قانونی شرکت و سال کپی رایت باشد.
اطلاعات تماس و لینک های مهم را اضافه کنید. کاربران معمولا از پاورقی به عنوان یک نقشه سایت فعال استفاده می کنند.
آن را در سراسر وب سایت سازگار نگه دارید.
9. صفحه اصلی خود را به طور مداوم تست کنید.آیا شما به اهداف خود رسیدید؟
آیا اهداف تغییر کرده اند؟
چه چیزی می تواند اضافه شود یا تنظیم شود؟
آخرین توصیه کلی ما: به داده ها نگاه کنید و تنظیم کنید. با استفاده از یک ابزار مانند Databox .شما می توانید داشبورد بازاریابی ماهانه را راه اندازی کنید، که به شما امکان می دهد که مهمترین KPI های خود را ارزیابی کنید . از داشبورد عملکرد وب سایت Google Analyticsبرای ارزیابی وب سایت تان استفاده مستمر کنید.با این توضیحات امیدواریم بازدیدکنندگان را تبدیل به مشتریان دائمی خود کنید.
آیا وب سایت شما بهینه شده است؟