اطلاعات کامل در خصوص سئو سایت را مطالعه کنید تا یاد بگیرید سئو چیست و چگونه کار می کند.
سئو چیست؟سئو در واقع بعد از طراحی سایت و مکمل سایت هایی می باشد که قصد دارند در نتایج جستجو مانند گوگل رتبه بگیرند و بالا باشند.
یک سایت بدون سئو مانند یک نویسنده خوب است که کتاب هایش را کسی پیدا نمی کند.
برای اینکه مردم سایت شما را پیدا کنند باید نکات سئو را رعایت کنید تا گوگل صدای شما را به همگان برساند.
در این مطلب سعی می کنیم به بررسی تکنیک ها و ترفند های مختلف سئو اعم از سئو کلاه سفید ، کلاه سیاه و کلاه خاکستری بپردازیم و شما را با سئو داخلی و خارجی آشنا کنیم.
اطلاعات در مورد سئوسئو مجموعه تکنیک های داخلی سایت و خارجی سایت می باشد که با رعایت آن ها ، جایگاه سایت در نتایج جستجو بهبود و موجب می شود ترافیک سایت افزایش و در نتیجه فروش بالا رود.
چرا یک سایت به سئو نیاز دارد؟امروزه با فراگیری اینترنت و افزایش کاربران اینترنتی نیاز سایت ها برای دیده شدن بیشتر شده است ، رقابت بالای سایت ها برای به دست آوردن جایگاه بالاتر باعث شده گزینه اصلی ارتقا جایگاه سایت در نتایج جستجو با سئو سایت انجام شود.
اعتبار سئواز آنجا که گوگل در میان مردم جهان اعتبار بالایی دارد پس سایت هایی که در نتایج جستجوی گوگل رتبه مناسبی در صفحه اول گوگل دارند تحت تاثیر این اعتبار قرار میگیرند و این اعتبار چیزی نیست که با روش های معمولی به دست بیاید ، حتی روش تبلیغات در گوگل نیز در میان مردم شناخته شده است و به خوبی نتایج طبیعی درست عمل نمی کند ، به این دلیل که مردم درک می کنند سایت هایی که با اعتبار سئو بالا آمده اند پشت آن ها اعتبار گوگل نهفته است.
سئو کلاه سفید چیست؟سئو کلاه سفید در واقع به روش های اصولی و تایید شده توسط گوگل اشاره دارد که خط قرمز های موتور جستجو را رد نمی کند و ملاک آن بالا بردن کیفیت سایت و جلب رضایت کاربران است.
مزایای سئو کلاه سفیدروش سئو کلاه سفید مزایایی چون به دست آوردن جایگاه ثابت ، عدم تهدید رتبه به واسط رعایت اصولی موارد سئو ، هزینه پایین تر و مصون ماندن از جریمه های بی رحمانه گوگل می باشد.
سئو کلاه سیاه چیست؟روش سئو کلاه سیاه همانطور که از نامش پیداست به مجموعه روش هایی غیر اصولی گفته می شود که برخی سئو کارهای مبتدی و متخلف جهت دور زدن موتور های جستجو از آن استفاده می کنند.
معایب سئو کلاه سیاهاحتمال قطعی جریمه توسط گوگل ، هزینه بالای نگهداری ، تنزل رتبه و مشکل پنالتی توسط گوگل را می توان نام برد.
سئو کلاه خاکستری چیست؟ادقام برخی روش های سئو کلاه سیاه با سئو کلاه سفید را سئو کلاه خاکستری می گویند ، در این روش از برخی روش های سئو کلاه سیاه در کنار سئو کلاه سفید استفاده می شود.
در واقع سئو کلاه خاکستری طوری عمل می کند که گوگل متوجه نشود سایت فوق از روش های کلاه سیاه استفاده می کند و جریمه نشود.
در روش سئو کلاه خاکستری همچنان احتمال جریمه و افت رتبه وجود خواهد داشت.
الگوریتم در گوگل چیست؟در مقابل سایت هایی که قصد دارند گوگل را دور بزنند ، الگوریتم هایی وجود دارد که دقیقا مانند فیلتر عمل کرده و از سایت هایی که متخلف هستند جلوگیری به عمل می آید ، گوگل روزانه و ماهیانه الگوریتم های خود را بروز و سعی می کند نتایج جستجو را با کیفیت نگه دارد.
انواع سئوسئو به طور کلی به دو نوع تقسیم بندی می شود یک نوع آن به سئو داخلی یا On-Page SEO معروف است و دیگری به سئو خارجی یا Off-Page SEO
سئو داخلی چیست؟سئو داخلی یعنی بهینه سازی صفحات داخل سایت و تنظیم اصول تنظیم و نوشتن در سایت مانند
استفاده درست از عناوین صفحات
بهینه سازی تصاویر
نوشتن توضیحات متا جذاب
لینک دهی داخلی صفحات
انکر تکست
آدرس درست و کوتاه URL
تحقیقات کلمات کلیدی مرتبط و مفید
کلمات کلیدی در سئو داخلینقش اصلی هدفمندی سئو را کلمات کلیدی بازی می کنند ، اگر نتوانید بدانید مردم برای رسیدن به سایت شما دقیقا از چه واژه هایی استفاده می کنند قطها سئو هدفمند نخواهد بود.
کلمات کلیدی همانطور که از نامش پیداست به کلیدی ترین کلمات در سئو سایت ها اشاره دارد که قصد دارید با آن ها در نتایج جستجو ظاهر شوید.
هدف از تحقیقات درباره کلمات کلیدی بیشتر هدفمند کردن سئو سایت و مرتبط سازی محتوای داخلی با کلماتی است که جستجومی شوند.
عنوان در سئو داخلیمهمترین گزینه برای بهبود رتبه در گوگل ، نوشتن عنوان درست صفحات است ، یک عنوان مرتبط و جذاب ضمن ارتقا جایگاه در گوگل باعث افزایش ترافیک سایت نیز خواهد شد.
عنوان صفحات در تگ H1 قرار می گیرد ، این گزینه در سیستم مدیریت محتوای وردپرس به صورت پیش فرض وجود دارد اما در سیستم های دیگر حتما چک شود که در H1 باشد.
تگ H1 در صفحه یک بار می باشد و زیر مجموعه آن تگ های H2 و H3 می باشد.
انکر تکستانکر تکست مانند همان لینک های داخلی اما با عنوان کلیدی می باشد.
توضیحات متاتوضیحات متا متنی کوتاه از معرفی کل متن یک صفحه است که به طور خلاصه به معرفی متن کلی می پردازد ، بر خلاف تصور خیلی ها توضیحات متا یک سیگنال مرتبط می باشد که گوگل به آن اهمیت ویژه ای میدهد ، حتی نوشتن توضیحات متای جذاب به افزایش CTR کمک خواهد کرد.
رعایت چگالی کلمات کلیدییکی دیگر از موراد سئو داخلی رعایت چگالی کلمات کلیدی در کل متن یک صفحه است ، یعنی نباید تکرار کلمه کلیدی از درصدی حدود 4/5 درصد بیشتر باشد.
عدم رعایت این مورد باعث اسپم شدن سایت خواهد شد.
لینکسازی داخلی چیست؟لینک سازی داخلی به شدت مهم است زیرا از این طریق عنکبوت یا خزنده های گوگل به دیگر صفحات سایت دسترسی پیدا می کنند پس سعی کنید ضمن مشخص کردن صفحات هدف ، حداقل 2 تا 5 بار در صفحات خود لینک داخلی به دیگر مطالب خود انجام دهید.
ضمنا اینکار باعث افزایش بازدید از صفحات دیگر و ماندگاری کاربران در سایت می شود.
کد های نشانه گذاری اسکیماکد های سیگنال اسکیما schema به گوگل می فهمانند بخش های مختلف یک صفحه درباره چه چیزی است ، به طور مثال بخش نظرسنجی ، بخش دانلود سایت و حتی محتوای اصلی صفحه
ریسپانسیو در سئو داخلیسال 2015 بود که گوگل اعلام کرد سایت های غیر ریسپانسیو تبه کمتری خواهند گرفت ، قابلیت ریسپانسیو قالب سایت به کاربرانی که از دستگاه های مختلف مانند تبلت و تلفن همراه هوشمند اقدام به بازدید از سایت می کنند کمک می کند راحت تر مشاهده کنند.
سئو خارجی چیست؟سئو خارجی کامل کننده سئو داخلی است ، به طور خلاصه سئو خارجی بیشتر به لینک سازی بیرونی یا همان بک لینک اشاره دارد هرچند موارد دیگری نیز وجود دارد.
لینک بیلدینگ یا بک لینک به لینک های به دست آمده از سایت های دیگر می گویند که به سایت شما لینک داده اند.
بک لینک جنجالی ترین روش سئو در میان وبمستران است که از آن سئو استفاده زیادی می شود.