الگوریتم EAT یا تخصص، اقتدار و اعتماد به عنوان یک الگوریتم غیر مستقیم از سمت گوگل معرفی شده است و در واقع راهی برای تعیین معتبر بودن یک وب سایت برای گوگل باز می کند.
امروز، اگر فکر میکنید Google از معیارهای EAT در الگوریتم خود استفاده میکند یا میخواهید در صورت استفاده در آینده، وبسایت خود را در مقابل آن محافظت کنید، می توانید با 8 سیگنال EAT اینکار را انجام دهید.
بیوگرافی نویسنده درج تاریخ مقاله اضافه کردن منابع بیشتر صفحات سیاست سایت جزئیات کسب و کار محتوای تولید شده توسط کاربر HTTPS سیگنال های خارجی و بک لینکفهرست عناوین
بیوگرافی نویسنده در الگوریتم EATیکی از رایجترین راهها برای اعتبار بخشیدن به محتوای خود، نوشتن آن توسط یک متخصص و خبره است. یا حداقل کسی که به ظاهر متخصص است. به همین دلیل است که توصیه میشود به جای نوشتن محتوا توسط یک شرکت تولید محتوا یا یکی از کارکنان، نویسندگان خود را با تخصص خود آشنا کنید .
در حال حاضر، بهترین روش برای اینکار آوردن نام و بیوگرافی نویسنده محتوا در صفحه مقاله می باشد.
صفحه نویسنده جایی است که شما به نام آن اهمیت می دهید، بنابراین هرچه اطلاعات بیشتری را وارد کنید بهتر است.
موارد متداول در بیوگرافی نویسنده عبارتند از:عکسنامعنوان شغلیشرحپروفایل رسانه های اجتماعیتجربه (مدت زمان فعالیت در این زمینه، آثار منتشر شده، پروژه ها و …)سایر مقالات منتشر شده در سایت شما
اگر میخواهید یک قدم فراتر بروید، میتوانید اطلاعات نویسنده را با دادههای ساختاریافته تقویت کنید ، فقط برای اینکه مطمئن شوید که Google میتواند اطلاعات نویسنده را به درستی پیدا و شناسایی کند. در این مورد، دو نوع داده ساختار یافته وجود دارد: طرح واره مقاله و طرح واره شخص.
طرح واره مقاله در صفحه مقاله برای برجسته کردن نام نویسنده و همچنین برخی جزئیات دیگر در مورد مقاله استفاده می شود. میتوانید آن را بهصورت دستی، با یک افزونه یا با کمک راهنمای نشانهگذاری دادههای ساختاریافته Google به صفحات مقاله خود اضافه کنید
در حال حاضر هیچ طرح شخصی در Markup Helper موجود نیست، بنابراین فقط می توان آن را به صورت دستی یا با یک پلاگین اختصاصی Schema اضافه کرد. اگر وب سایت شما بر روی وردپرس یا هر پلتفرم CMS دیگری ساخته شده است، مطمئناً تعداد زیادی افزونه وجود دارد که با یک کلیک یک دکمه نشانه گذاری را انجام می دهند.
درج تاریخ مقاله برای الگوریتم EATگوگل بارها ادعا کرده است که تاریخ مقاله و به طور کلی تازگی مقاله فاکتورهای رتبه بندی نیستند. آزمایش های متعددی در بین سئوکاران انجام شده است که سعی در اثبات یا رد این ادعاها با تغییر تاریخ همه مقالات در یک وب سایت یا حذف کامل تاریخ ها داشته است. تا اینجای کار، نمی توانم بگویم یک استراتژی واحد وجود دارد که برای همه کار کند.
چیزی که می دانیم این است که تاریخ مقاله برای ورود به Google News مهم در نظر گرفته می شود و در بخش شفافیت خط مشی های Google News فهرست شده است :
ما به طور قطع نمی دانیم که آیا این شامل مقالات غیر خبری می شود یا خیر، اما واضح است که Google معتقد است تاریخ ها به طور کلی به اعتبار محتوای شما کمک می کنند. و به منظور شفافیت کامل، بهتر است هم تاریخ انتشار مقاله و هم تاریخ آخرین به روز رسانی مقاله را درج کنید.
اضافه کردن منابع بیشتراکثر سئوکاران بر روی کسب اعتبار از طریق بک لینک متمرکز شده اند- پیوند دادن صفحات دیگر به سایت خود. اما، در واقع میتوانید با پیوند دادن خودتان به سایر منابع اطلاعاتی معتبر در حوزه کاری خود، مقداری اعتبار به دست آورید.
صاحبان وبسایتها اغلب در پیوند دادن به وبسایتهای دیگر نگران هستند، زیرا از، از دست دادن ترافیک و هدر رفتن قدرت پیوند میترسند. اگر شما یک سایت جدید هستید، مزایای ارتباط با سایر سایت های معتبر بسیار بیشتر از خطرات ریختن کمی اعتبار پیوند است.
صفحات سیاستبارها و بارها، در چندین سند Google، تکرار کرده است که داشتن صفحههای خطمشی و خدمات مشتری به راحتی می تواند اعتبار و کاربرپسندی وبسایت شما را افزایش دهد. به ویژه به ارزیابیکنندگان کیفیت دستور داده میشود که به دنبال این صفحات بگردند تا قابل اعتماد بودن وبسایت را ثابت کنند.
برای این منظور، توصیه میکنیم صفحات اختصاصی را برای انواع خطمشیهای مرتبط با وبسایت خود ایجاد کنید و سپس از فوتر وبسایت خود به آنها لینک دهید:
جزئیات کسب و کارمشابه نکته قبلی، یکی دیگر از سیگنال های شفافیت در الگوریتم EAT ، افشای اطلاعات مربوط به خود شرکت است. هنگامی که شما کالا، خدمات، مشاوره یا حتی فقط اطلاعات ارائه می کنید، کاربران دوست دارند ببینند چه کسی پشت وب سایت است. شفاف بودن در مورد مالکیت وب سایت یک سیگنال قوی EAT است. در واقع این سیگنال را برای مشتر دارد که در صورت بروز مشکل، پاسخگو می باشد.
برخی از صفحاتی که می توانند به شما در ایجاد حس شفافیت کمک کنند عبارتند از:
درباره ما (چشم انداز، ماموریت، تاریخچه، مزیت های رقابتی)آدرس دفترجزئیات تماس
و اگر میخواهید Google تلاش شما برای شفافسازی را تشخیص دهد، میتوانید دوباره از دادههای ساختاریافته برای برچسبگذاری جزئیات کسبوکار افشا شده در وبسایت خود استفاده کنید. ابزارها همه یکسان هستند: برخی از پلتفرم های CMS جزئیات کسب و کار شما را به صورت خودکار برچسب گذاری می کنند یا می توانید از یک افزونه استفاده کنید، در غیر این صورت می توانید برچسب ها را به صورت دستی یا با استفاده از راهنمای نشانه گذاری اضافه کنید :
محتوای تولید شده توسط کاربرداشتن محتوای تولید شده توسط کاربر در وب سایت شما یک راه عالی برای نشان دادن اینکه وب سایت شما کاربران واقعی را جذب می کند و آنها را به اندازه کافی درگیر می کند تا نظرات خود را بنویسند. بنابراین ممکن است ارزش آن را از نظر الگوریتم EAT داشته باشد که به بازدیدکنندگان اجازه دهید نظرات، سوالات و انواع دیگر محتوای تولید شده توسط کاربر را در وب سایت شما بگذارند.
از طرف دیگر، محتوای تولید شده توسط کاربر دروازه ای برای هرزنامه است و گوگل ممکن است در واقع وب سایت شما را به دلیل یک بخش نظر بدون مدیریت جریمه کند. مطمئن شوید که اقداماتی را برای مقابله با هرزنامه ها در وب سایت خود انجام داده اید، از افزونه های تشخیص هرزنامه استفاده کنید یا حداقل، میتوانید محتوای کاربر را قبل از انتشار مرور کنید. دقت داشته باشید نظرات حاوی پیوند، نظرات غیر مفید و نظرات مخرب ممکن است اطلاعات حساس را منتشر کند یا سایر کاربران را آزار دهد.
HTTPS برای الگوریتم EATHTTPS یکی از آن سیگنالهایی است که نیازی به معرفی زیاد ندارد – همانطور که اغلب در بخشهای مختلف اسناد Google، از جمله دستورالعملهای ارزیابی کیفیت، گفته میشود، HTTPS بهعنوان یکی از فاکتورهای تجربه صفحه ، همراه با Core Web Vitals، سازگاری با تلفن همراه آورده شده است:
اگر هنوز HTTPS را در وبسایت خود فعال نکردهاید، با ارائهدهنده میزبان خود مشورت کنید – اکثر آنها یک SSL رایگان در دسترس دارند، اگرچه فعال کردن آن ممکن است گاهی اوقات مشکل باشد. در هر حال، میتوانید یک گواهی رایگان SSL را از Let’s Encrypt دریافت کنید ، اگرچه باید هر شش ماه یکبار تمدید شود.
سیگنال های خارجی در الگوریتم EATفراموش نکنید سیگنال های خارجی به خودی خود به وب سایت شما اضافه نمی شوند. البته سیگنالهای خارجی همچنان برای سیگنال الگوریتم EAT شما مهم هستند و در اینجا دو مورد از آنها وجود دارد که میتوانید با آن آشنا شوید.
پروفایل بک لینککیفیت و اندازه پروفایل بک لینک شما تنها سیگنال های EAT است که گوگل می تواند به صورت الگوریتمی اندازه گیری کند. در حالی که افزایش اندازه پروفایل بک لینک شما یک تعهد بسیار طولانی مدت است.
یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که پروفایل بک لینک موجود خود را برای بک لینک هایی که از صفحات یا وب سایت های اسپم می آیند بررسی کنید.
اگر لینکی از وب سایت های هرزنامه دارید، می توانید با مدیران این وب سایت ها تماس بگیرید تا آنها را حذف کنند یا می توانید آنها را به فایل Disavow اضافه کنید، سپس فایل را دانلود کرده و به ابزار Disavow Google ارسال کنید. ابزار Disavow راهی برای درخواست از گوگل برای نادیده گرفتن این بک لینک ها است.
اگر به دنبال افزایش کیفیت پروفایل بک لینک خود هستید، بهترین راه برای شروع این است که فاصله بک لینک بین خود و رقبای خود را کاهش دهید.
آن دسته از وب سایت هایی که به دو یا چند نفر از رقبای شما لینک می دهند، بهترین گزینه برای ایجاد لینک هستند.
Rate this post