تاکتیکهای منسوخ شده سئو مواردی هستند که شاید دیگر در رتبه بندی نتوانند تاثیری بگذارند. با تعدادی از آن ها که در سال 2021 منسوخ شده اند آشنا شوید.
همیشه سردرگمی در سئو سایت وجود دارد. بیشتر دانشی که به دست می آوریم از طریق آزمون و خطا است، و زمانی که چیزی را کشف کرده ایم، الگوریتم قبلاً آن را محاسبه کرده است. بنابراین، اکثر توصیه های سئو حدس و گمان، متناقض و به طرز ناامیدکننده ای قدیمی است.
امروز، بیایید به برخی از تاکتیکهایی نگاه کنیم که علیرغم اثبات بیفایده بودن یا حتی غیرقانونی بودنشان توسط سیاستهای گوگل، همچنان پابرجا هستند. برخی از آنها چیزی بیش از اتلاف وقت نیستند، در حالی که برخی دیگر ممکن است سایت شما را جریمه کنند.
فهرست عناوین
صفحات یک کلمه کلیدیزمانی که الگوریتمها چندان پیشرفته نبودند، حتی کوچکترین تغییر در یک عبارت جستجو مجموعه ای کاملاً متفاوت از نتایج جستجو را ایجاد می کرد. بنابراین، اگر میخواهید در هر موضوعی دیده شوید، باید یک صفحه اختصاصی برای هر تغییر کلمه کلیدی در موضوع ایجاد کنید. مثلاً اگر لپتاپ میفروشید، باید صفحات مختلفی برای برند لپتاپها، لپتاپهای حرفهای، لپتاپهای اداری و لپتاپهای کاری ایجاد کنید .
چرا باید از تاکتیک صفحات یک کلمه کلیدی اجتناب کنید؟از زمان معرفی بهروزرسانی مرغ مگس خوار در سال 2013، گوگل در شناسایی نه تنها مترادفها، بلکه جستجوهایی با اهداف مشابه نیز بسیار خوب عمل کرده است. امروزه، چه برندهای لپتاپ، چه لپتاپهای حرفهای یا لپتاپهایی را برای کارها جستجو کنید ، مجموعهای تقریباً یکسان از صفحات دریافت میکنید که به جای انتخاب کلمات شما، با هدف شما مطابقت دارند:
همانطور که گفته شد، ایجاد صفحات با کلمه کلیدی خاص در حال حاضر منسوخ شده است. اما تلاشبرای ایجاد یک صفحه بسیار رقابتی حالا جواب می دهد. ناگفته نماند که داشتن ده ها صفحه تقریباً یکسان ممکن است توسط گوگل به عنوان اسپم شناخته شود و منجر به جریمه سایت شود.
در عوض چه باید کرد؟یک صفحه برای هر موضوع ایجاد کنید، نه برای هر کلمه کلیدی. موضوع صفحه را با استفاده از کلمه کلیدی مورد نظر خود و همچنین انواع آن، مترادف ها و عبارات جستجوی مرتبط تولید کنید.
چگالی کلمات کلیدیایده چگالی کلمات کلیدی این است که برای اینکه گوگل بفهمد صفحه مربوط به چه چیزی است، درصد معینی از کلمات کلیدی تشکیل شده باشد. در بدترین حالت، پیشنهاد شده که پنج درصد متن باید دقیقاً با کلمات کلیدی مورد نظر شما مطابقت داشته باشد. که تقریباً یک بار در هر جمله است.
چرا باید از تاکتیک چگالی کلمات کلیدی اجتناب کنید؟در حالی که کلمات کلیدی هنوز تا حدودی مهم هستند، اما در سال 2011، مت کاتز به ما هشدار داده بود که استفاده از کلمات کلیدی بیش از چند بار در هر صفحه ارزش افزوده ای ندارد و استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی ممکن است بر رتبه بندی تأثیر منفی بگذارد. علاوه بر این، دنبال کردن درصد چگالی کلمات کلیدی ممکن است به سایت شما آسیب برساند و باعث شک کاربران و موتورهای جستجو شود و احتمالاً برای شما جریمه هرزنامه به همراه داشته باشد.
در عوض چه باید کرد؟بهتر است از یک افزونه سئو یا برنامه ورایشگر سئو برای استفاده بهینه از کلمات کلیدی برای هر موضوع استفاده کنید.
طول محتوای صفحهاین ایده که یک صفحه باید حداقل تعداد کلمات مشخصی داشته باشد تا به رتبه های برتر دست یابد رد شده است. چند سال پیش 1000 کلمه بود، سپس به 2000 کلمه رسید و من معتقدم که فعلاً روی 1500 کلمه ثابت شده است. همچنین مطالعاتی انجام شده است که نشان میدهد محتوای طولانی تا ۷۷ درصد بیشتر از محتوای کوتاه بک لینک دریافت میکند.
چرا از این تاکتیک اجتناب کنید؟آنچه واقعا برای کاربران و موتورهای جستجو اهمیت دارد این است که محتوا کامل باشد. برای برخی از موضوعات، می تواند 500 کلمه باشد، در حالی که برای موضوعات دیگر می تواند تا 10000 کلمه باشد. تلاش برای پوشش هر یک از این موضوعات دقیقاً در 1500 کلمه منجر به محتوای بی کیفیت و رتبه بندی ضعیف خواهد شد.
در عوض چه باید کرد؟شمارش کلمات را متوقف کنید و به نوشتن ادامه دهید تا موضوع شما تمام شود.
بک لینک های وب 2.0قبلاً هر چه تعداد بک لینک بیشتر بود رتبه بالاتری در جستجو داشتید. تنها عامل محدود کننده یافتن وب سایت برای میزبانی لینک به سایت شما بود.
چرا از تاکتیک بک لینک های وب 2.0 باید اجتناب کنید؟در سال 2005، گوگل به صراحت اعلام کرد که وب سایت هایی را که به طور مصنوعی اقدام به خرید بک لینک می کنند، جریمه می کند و مدیران وب سایت ها را تشویق کرد تا اقداماتی را علیه لینک سازی انجام دهند. یکی از این اقدامات، معرفی ویژگی nofollow بود . این ویژگی هنگامی که به یک لینک اضافه می شود، مانع از انتقال هر عاملی به صفحه مقصد می شود و پیوند را بی فایده می کند. از آن زمان، ویژگی nofollow در اکثر وب سایت ها و برنامه های Web 2.0، از جمله WordPress، Medium، Quora، YouTube، Flickr، Disqus و تمام شبکه های اجتماعی محبوب پیاده سازی شده است.
در عوض چه باید کرد؟در حالی که بک لینک های وب 2.0 برای سئو بی فایده هستند، اما همچنان برای ترافیک و ارتقای محتوا منطقی هستند. داشتن یک وبلاگ ثانویه، حضور در یک صفحه گفتگو ، همه استراتژیهای معتبری برای توزیع محتوای شما و هدایت ترافیک به وبسایت شما هستند.
امروزه، مردم به همان روشی که در گوگل جستجو می کنند، در یوتیوب، Quora، Reddit یا Instagram نیز جستجو می کنند. حضور در آن پلتفرم ها نیز نوعی بهینه سازی جستجو است.
شبکه های وبلاگ یکی از تاکتیکهای منسوخ شده سئوراه دیگر برای تولید بک لینک ایجاد شبکه وب سایت های خودی است که در نهایت آنها را به وب سایت اصلی خود پیوند دهید. جذابیت این تکنیک لینک بیلدینگ این است که شما کنترل شبکه را در دست دارید — لازم نیست با دیگر صاحبان وب سایت مذاکره کنید و هرگز قربانی ویژگی nofollow نخواهید شد . اگر به درستی انجام شود، PBN یکی از سریع ترین راه ها برای افزایش رتبه شما است.
چرا باید از تاکتیک شبکه های وبلاگ اجتناب کنید؟گوگل طرفدار پر و پا قرص PBN نیست و در صورت کشف، از مجازات کل شبکه دریغ نخواهد کرد. البته، برخی از PBN ها خوش شانس هستند و نویسنده هایی را استخدام می کنند تا محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنند، IP های خود متفاوت می سازند.. فراموش نکنید که نگهداری از PBN بسیار پرهزینه است و اکثر کسب و کارها با این استراتژی سازگاری ندارند و همچنان در معرض خطر جریمه و از دست دادن سرمایه هستند.
پیوند های غنی از کلمات کلیدیمتنهای لینک بهینهسازی شده برای تطابق دقیق کلمات کلیدی برای سیگنالدهی ارتباط لینک ضروری در نظر گرفته میشد و بنابراین به طور گسترده توسط متخصصان SEO و سازندگان محتوا استفاده میشد. در اینجا نمونه ای از آنچه که گوگل به عنوان لنگرهای بهینه در نظر می گیرد آورده شده است.
چرا از این تاکتیک اجتناب کنید؟لینک های حاوی متن دقیق، دیگر برای سیگنال دادن به ارتباط بک لینک ضروری نیستند – گوگل از متن لینک فراتر رفته است و اکنون از متن اطراف آن برای تعیین اهمیت پیوند استفاده می کند. علاوه بر این، لینک بیش از حد بهینه شده ممکن است غیرطبیعی و بخشی از یک طرح لینک دهی تلقی شوند و جریمه در بر داشته باشد.
در عوض چه باید کرد؟هیچ استاندارد دقیقی برای ایجاد متن لینکی وجود ندارد، اما، به طور کلی، باید بین توصیفی بودن، اما نه بیش از حد بهینه سازی، تعادل برقرار کند.
بهینه سازی EATدر آگوست 2018 گوگل یک بهروزرسانی الگوریتم اصلی را منتشر کرد که به نظر میرسید به طور مشخصی بر رتبه وبسایتهای پزشکی تأثیر میگذارد، که منجر به پی بردن تخصص، اعتبار و اعتماد (EAT)شد.
پس از این بهروزرسانی، موجی از توصیههای بهینهسازی EAT شامل مواردی مانند استخدام نویسندگان معتبر، بهینهسازی صفحات، بهروزرسانی پستهای قدیمی، بررسی املا، و دریافت سیگنالهای اجتماعی و بسیاری از پیشنهادات دیگر .
چرا از این تاکتیک اجتناب کنید؟در حالی که هیچ یک از توصیههای بهینهسازی EAT به وبسایت شما آسیب نمیزند، هیچ مدرک قطعی مبنی بر اینکه چنین بهینهسازی روی رتبهبندی تأثیری داشته باشد، وجود ندارد . برای این منظور، بهینهسازی EAT ممکن است منابعی را که برای تاکتیکهای اثباتشده سئو هزینه میشوند، هدر دهد. همانطور که گفته شد، اگر وقت داشته باشید، کاربران شما قطعا از یک وب سایت شفاف تر با تخصص و سیگنال های قدرت واضح تر بهره مند خواهند شد.
استفاده از AMPAMP یک چارچوب منبع باز تحت رهبری گوگل برای توسعه صفحات وب بسیار سریع است. پذیرندگان اولیه AMP شاهد بهبود چشمگیری سرعت بارگذاری خود بوده اند و گوگل به آنها مزایای زیادی داده است. در ابتدا، تعدادی محدودیت طراحی سختگیرانه نیز وجود داشت که به تدریج برداشته شد.
چرا از این تاکتیک اجتناب کنید؟اول از همه، AMP یک عامل رتبه بندی نیست:
ثانیاً، تبدیل به AMP نتایج متفاوتی داشته است و بسیاری از افراد در نهایت به وبسایتهای غیرAMP بازگشتند. توافق فعلی بر این است که AMP فقط برای وبسایتهای خبری و رسانهای مفید است که در صورت تبدیل، موقعیتهای بالای SERP را دریافت میکنند. اگر شما یک وب سایت خبری یا رسانه ای نیستید، بعید است که با AMP هیچ مزیتی را تجربه کنید.
در عوض چه باید کرد؟بهترین شیوههای طراحی را برای رسیدن به زمانهای بارگذاری مشابه AMP بدون نیاز به تبدیل دنبال کنید. یک مکان خوب برای شروع این است که به ابزار سرعت صفحه گوگل مراجعه کنید و ببینید چه نوع مشکلاتی برای صفحات شما پیش می آید.
تطبیق دقیق دامنهتطبیق دقیق دامنه یا دامنههای غنی از کلمات کلیدی، زمانی سیگنال بسیار قوی از ارتباط جستجو بودند. در واقع، رتبهبندی با یک نام دامنه مناسب برای جستجو بسیار آسان بود، که اهمیت چندانی نداشت که محتوای وب سایت شما چیست. .
چرا از این تاکتیک اجتناب کنید؟در سال 2012، اما احتمالاً حتی قبل از آن، گوگل الگوریتمی را تغییر داده است تا دامنههای مطابقت دقیق را به عنوان سیگنال رتبهبندی نادیده بگیرد و در عوض بر کیفیت محتوا تمرکز کند:
در عوض چه باید کرد؟داشتن یک تطبیق دقیق دامنه اشکالی ندارد و گوگل یک وب سایت با کیفیت را تنها به خاطر نام آن جریمه نمی کند. اما، انتخاب تطبیق دقیق دامنه به این معنی است که شما از نام تجاری خود استفاده نمی کنید، و احتمالاً از عبارت کلیدی استفاده می کنید که برای نام دامنه بسیار طولانی است، که هر دو از مشکلات تجربه کاربر هستند. من می گویم همیشه انتخابی کنید که کار را برای کاربران خود آسان کنید و از نام تجاری خود برای یک دامنه استفاده کنید.
تگ متا کلمه کلیدیشما فکر می کنید که برچسب کلمه کلیدی تا به حال باید به عنوان یک نام افتخارآمیز شناخته شود، هنوز توسط برخی از مشتریان درخواست می شود و هنوز در بسیاری از وب سایت ها وجود دارد. برای کسانی که آن را از دست داده اند، تگ کلمه کلیدی یک تگ HTML بود که به صراحت کلمات کلیدی مورد نظر را برای صفحه بیان می کرد.
چرا از این تاکتیک اجتناب کنید؟در سپتامبر 2009 گوگل یک اعلامیه رسمی اعلام کرد که از متا تگ های کلیدواژه برای رتبه بندی صفحات استفاده نمی کند. این تگهای کلیدواژه را نیز جریمه نمیکند، بنابراین در صورت تمایل یا اصرار مشتری شما میتوانید از آنها استفاده کنید، اما تقریباً تضمین میشود که این اتلاف وقت است.
در عوض چه باید کرد؟تنها راه برای اینکه به گوگل بفهمانید صفحه شما در مورد چیست، ایجاد محتوای با کیفیتی است که با هدف جستجو مطابقت داشته باشد و از نظر معنایی صحیح باشد، که شامل استفاده از کلمات کلیدی می شود.
5/5 - (1 امتیاز)