سرفصل های مقاله
لینکدین سال ۲۰۰۳ به عنوان یک سایت تخصصی راهاندازی شد و در کمتر از ۲ دهه موفق به جذب بیش از ۷۷۴ میلیون کاربر و بیش از 55 میلیون شرکت از 220 کشور در سراسر جهان شد. امروزه لینکدین دیگر تنها بستری برای ارتباط کارجویان و کارفرمایان نیست بلکه با تبدیل شدن به بزرگترین شبکه اجتماعی حرفهای جهان، به یک ابزار بسیار مفید و مهم برای بازاریابی به ویژه بازاریابی B2B نیز تبدیل شده است. در یک کلام بازاریابی در لینکدین یکی از اجزا جداناپذیر بازاریابی B2B است.
شاید تصور کنید که پلتفرم هایی مثل اینستاگرام و فیسبوک توجه مخاطبان بیشتری را به خود جلب کردهاند و از این جهت میتوانند برای بازاریابی مناسبتر باشند، ولی این تصور اشتباه است، توجه داشته باشید که ذهنیت کاربران در برنامهای مثل اینستاگرام با لینکدین کاملا متفاوت است.
بازاریابی در لینکدین با اینستاگرام مارکتینگ کاملا متفاوت است، معمولا اکثر مخاطبان اینستاگرام دنبال محتوای سرگرمکننده هستند اما لینکدین یک بستر تخصصی است که افراد برای توسعه کسب و کار خود، یادگیری از متخصصها و رسیدن به اهداف کاری خود از آن استفاده میکنند.
اگر هنوز برای سرمایهگذاری روی لینکدین مارکتینگ و تبلیغات در لینکدین تردید دارید، به یاد داشته باشید که بسیاری از متخصصان، مدیران اجرایی شرکتها و صاحبان کسب و کار در لینکدین حضور دارند و داشتن یک استراتژی بازاریابی در لینکدین و اجرای درست آن به شما کمک میکند تا علاوه بر شناساندن نام برندتان، روابط حرفهای بلند مدتی نیز با این افراد برقرار کنید.
همچنین طبق تحقیقات Nielsen برندهایی که تبلیغاتشان در پلتفرم لینکدین دیده می شود، حرفه ای تر (92%)، باهوش تر (74%)، با کیفیت تر (59%) و قابل احترام تر (59%) به نظر می رسند. پس اگر به دنبال خلق یک برند حرفه ای، محترم و باهوش هستید، بازاریابی در لینکدین و تبلیغات در لینکدین یک مساله حیاتی برای شما به شمار می آیند.
ما در ادامه شما را با مراحل ایجاد یک استراتژی موفق برای بازاریابی در لینکدین ، به شکل گام به گام آشنا خواهیم کرد :
هدف خود را از بازاریابی در لینکدین مشخص کنیدتعیین هدف در هر زمینهای به شما کمک میکند که در جهت درست گام بردارید، لینکدین مارکتینگ هم جدا از این مساله نیست. نوع محتوایی که منتشر میکنید و روش انتشار آن به هدف نهایی شما بستگی دارد. ممکن است شما بخواهید یک یا چند مورد از این موارد را به عنوان هدف در نظر بگیرید:
معرفی یا افزایش آگاهی از برند افزایش بازدید از وبسایت تعامل با جامعه هدف فروش محصولات یا خدمات خلق ایده های برترآیا پروفایل LinkedIn شما جذاب است؟
جامعه هدفتان را مشخص کنیدبرای چه کسی بازاریابی میکنید؟ دانستن پاسخ این سوال یک پیشنیاز مهم برای توسعه یک استراتژی بازاریابی موفق در لینکدین است. شناسایی جامعه هدفتان و درک کامل علایق و نیازمندی های آنها به شما کمک میکند تا از بودجه و زمانی که هزینه میکنید، نتیجه بهتری بگیرید. زیرا با شناسایی جامعه هدف و درک درست از آنها میتوانید نوع محتوایی که آنها ترجیح میدهند را پیدا و استراتژی خود در لینکدین مارکتینگ و تبلیغات در لینکدین را متناسب با آن تنظیم کنید.
شما میتوانید مخاطبان خود را بر اساس پارامترهای مختلفی مثل عنوان شغلی، موقعیت جغرافیایی، صنعت و غیره دستهبندی کنید.
پرسنا چیست و چه کاربردی در فعالیتهای بازاریابی دارد.
قبل از هر چیز در لینکدین یک صفحه برای شرکتتان بسازید
برای شروع بازاریابی در لینکدین تنها ایجاد یک حساب کاربری کافی نیست. باید در نظر داشته باشید صفحهای که میسازید یکی از بزرگترین داراییهای شما برای لینکدین مارکتینگ است.
صفحه شما جاییست که اولین برخورد بین جامعه هدفتان با برند شما صورت میگیرد. در نتیجه بهتر است به آنها کمک کنید تا تمام اطلاعاتی را که برای آشنایی با شما نیاز دارند، به دست بیاورند. این اطلاعات شامل معرفی محصولات یا خدمات، معرفی کارمندان، محل دفتر مرکزی و غیره میباشد.
مطمئن شوید که مواردی مثل لوگو شرکت، آدرس وبسایت، صنعت یا حوزه فعالیت و اندازه شرکت را وارد کنید تا اعتبار شرکتتان را تقویت کنید. شما همچنین به یک توصیف مناسب نیاز دارید که جزئیات مهم در مورد شرکت و پیشنهادات شما را ارائه دهد.
صفحه شرکت شما در لینکدین مکان مناسبی برای بیان همه داستانهای مثبت و تاثیرگذار در مورد کسب و کار شماست. شما میتوانید از بازاریابی در لینکدین برای پررنگ کردن رزومه تیم خود و جوایزی که برنده شدهاید و یا سرتیفیکیت های خود، استفاده کنید.
به یاد داشته باشید که در بازاریابی در لینکدین یک صفحه کامل و به روز، به تقویت اعتبار و هر چه حرفهای تر نشان دادن برند شما کمک میکند. صفحه شرکت خود را همیشه به روز نگه دارید و محتوای مرتبط به زمینه کاری خود تولید و به اشتراک بگذارید تا مخاطبانتان را به تعامل وادار کنید.
اینفوگرافیک : قواعد لینکدین : 20 باید و نباید
صفحه خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنیدبهینهسازی صفحه شرکت و توجه به استانداردهای سئو یکی از بخشهای جداییناپذیر تبلیغات در لینکدین است. اگر صفحه شما بر اساس مبانی سئو بهینه شده باشد، هنگامی که کسی به دنبال خدمات مرتبط با کسب و کار شما باشد (چه در لینکدین و چه در سایر مرورگرها) صفحه شما در نتایج جستجو ظاهر می شود. در نتیجه شما بازدید بیشتری خواهید داشت و همچنین مردم در مورد شرکت شما اطلاعات بیشتری کسب می کنند.
با استفاده از تکنیکهای زیر میتوانید صفحه شرکت خود را برای جستجو بهینه کنید:
کلمات کلیدی را جدی بگیریداستفاده از کلمات کلیدی را به وبسایت خود محدود نکنید. اصطلاحات و عباراتی که ممکن است مشتریان احتمالی هنگام جستجوی محصولات یا خدمات شما استفاده کنند، مشخص و سپس از آنها در توضیحات شرکت و لیست تخصص های خود استفاده کنید.
لینک های ورودی به صفحه شرکتتان را افزایش دهیدلینک ها برای افزایش رتبه شما در نتایج جستجو و بازاریابی در لینکدین ضروری هستند. ساده ترین راه این است که در وبسایت، وبلاگ، صفحه اول رسانه های اجتماعیتان لینک هایی به صفحه شرکتتان در لینکدین قرار دهید.
همچنین حتما کارکنان خود را تشویق کنید که حساب های شخصی لینکدین خود را تکمیل و شرکت را به عنوان کارفرمای خود اضافه کنند. به همین سادگی شما میتوانید استراتژی بازاریابی خود در لینکدین را تقویت کنید.
مطالب مرتبط به اشتراک بگذاریدآپلود و به اشتراک گذاری محتوای مرتبط به شکل منظم، علاوه بر این که به شما کمک میکند تا با مخاطبانتان تعامل برقرار کنید، رتبه شما در موتورهای جستجو را بهبود میبخشد و به صفحه شما کمک میکند تا در نتایج جستجوی مخاطبان ظاهر شود.
محتوای مفید و جذاب تولید کنید
حفظ مخاطبان و تعامل با آنها در نوع خود یک چالش است. مانند هر رسانه اجتماعی دیگری، شما باید در لینکدین نیز با سایر افراد در ارتباط باشید.
برای انتشار محتوا در لینکدین باید درک کاملی از این که چرا مردم وقت خود را در این بستر میگذرانند، داشته باشید. اگر دنبالکنندگان شما چیزی دریافت نکنند که برایشان مفید باشد، به تدریج شما را نادیده میگیرند و فراموش خواهند کرد. پس محتوایی منتشر کنید، که مخاطبان مورد نظرتان علاقه مند به بررسی آن باشند. مطمئن شوید که پست هایتان شامل نکات مفید، ترفندها و اطلاعات مربوط به صنعت باشد.
به یاد داشته باشید ایدههای جدید برای کاربران لینکدین جذاب است. به عنوان مثال مقالاتی که حاوی ایدههای جدید هستند به شما این امکان را میدهند که تخصص خود را در زمینه کاری خود به معرض نمایش بگذارید.
از انتشار محتواهای تبلیغاتی صرف جدا خودداری کنید و بیشتر بر محتواهایی تمرکز کنید که اطلاعاتی را به مخاطبتان ارائه میدهند.
به خاطر داشته باشید کیفیت محتوایی که منتشر میکنید بر استراتژی بازاریابی در لینکدین شما تأثیر مستقیم میگذارند. طبق آخرین آمار از انسیتو بازاریابی محتوا در سال 2020، 96% از بازاریابان B2B از لینکدین برای انتشار محتوا استفاده کرده اند.
محتوای خود را در قالبها و فرمت های متنوع ارائه دهیدیکی از بهترین روش های جلب توجه مخاطبان استفاده از تصویر و فیلم، علاوه بر متن است. تصاویر 6 برابر بیشتر از محتواهای متنی جذاب هستند. به گزارش لینکدین، استفاده از تصاویر در پست ها میزان نظردهی مخاطبان را 2 برابر افزایش می دهند و این نسبت برای ویدیوها 5 برابر است. علاوه بر این، شما میتوانید مطالب خود را به شکل PDF یا اسلاید نیز بارگذاری کنید تا محتوای شما برای تبلیغات در لینکدین جذابتر شود.
در گروههای لینکدین فعال باشیدوجود گروههای مختلف برای همه صنعتها و موقعیتها از ویژگیهای لینکدین است که نباید آن را نادیده گرفت. به دنبال یک گروه فعال در لینکدین باشید و در مکالمات آن شرکت کنید. این کار به شما کمک میکند تا اجتماعی به نظر برسید، میزان بازدید از محتوای شما را بالا می برد، به برندتان اعتبار میبخشد و در نهایت فرصتی عالی برای ارتباط و تعامل با سایر متخصصان را فراهم میکند.
به تجزیه و تحلیل عملکرد صفحه لینکدین تان بپردازیدیکی از جنبههای مهم استراتژی بازاریابی در لینکدین ارزیابی مستمر آن است. ارزیابی عملکرد به شما کمک میکند تا میزان پیشرفت خود را در دستیابی به اهدافتان بررسی کنید، علاوه بر آن میتوانید اطلاعات مفیدی درباره مخاطبان خود بدست بیاورید و دریابید که کدام محتوا برای آن ها جذابتر است.
در بسیاری از موارد شما میتوانید اطلاعات مورد نیاز برای تجزیه و تحلیل عملکرد صفحه لینکدین خود را در بخش LinkedIn Analytics پیدا کنید.
5/5 - (2 امتیاز)