به نظرتان بازاریابی تلفنی تا چه حد در بازارایابی محصول یا خدمت موثر است؟ صدای زنگ تلفن می آید دوان دوان به سمت تلفن میروم همچنان زنگ میخورد، شاید شخص مهمی است! نکند اتفاقی افتاده باشد؟ صدای بازاریاب پشت تلفن تمام انرژی ام را می گیرد بدون وقفه در مورد تورهای خارجی صحبت می کند و مزایا و تخفیفاتی که با ثبت نام در همین تماس نصیبم خواهد شد، اگر شانس بیاورم و صحبتش را قطع کند می گویم که من اصلا با این تورها مسافرت نمی کنم! ولی نه انگار مجالی برای گفتن نیست اگر حوصله داشته باشم تا انتهای صحبتش صبر می کنم و با یک عذرخواهی گوشی را قطع می کنم ولی اگر عجله داشته باشم فقط گوشی را قطع می کنم. از همه بدتر آن پیام های ضبط شده هستند، حس میکنم مزاحم های تلفنی عصر مدرن اند!
حال بیایید به آن سوی ماجرا نگاه کنیم، بازاریابان تلفنی که اگر می توانستند فریاد می زدند که از تماس های بازاریابی متنفرند. بازاریابانی که هیچگونه مهارتی در بازاریابی و فروش ندارند و موظف به یافتن مشتریان جدید هستند. برخی از آنان در یک ماه گذشته حتی یک مشتری جدید هم پیدا نکرده اند! شما هم یکی از کسانی هستید که از جواب رد شنیدن پشت تلفن خسته شده؟
10 اشتباه زیر در بازاریابی از طریق تماس تلفنی هم باعث می شود که از این کار خسته شوید و هم فروش موفقیت آمیزی نداشته باشید.
استفاده از بازاریابی فشاری (Push Marketing) به جای بازاریابی کششی (Pull Marketing)اکثر ما از افرادی که به دنبال تحمیل عقاید خود هستند و مدام از خودشان صحبت می کنند خوشمان نمی آید. به نحوه بازاریابی خود فکر کنید، آیا دائما یک سری اطلاعات در مورد خودتان، محصولات و خدمات تان به خورد فرد مقابل می دهید؟ این ممکن است به مشتریان بالقوه شما فشار بیاورد حال آنکه آنچه که شما می خواهید این است که آنها را به سمت خود بکشید. بازاریابی کسب و کار خود را روی دغدغه های مشتریان متمرکز و آنچه که می خواهند به آنان پیشنهاد کنید. اینگونه به آنها کمک خواهید کرد و آنان را به مشتریان خود بدل می کنید و درآمدتان زیاد خواهد شد.
مقاله مرتبط: بازاریابی مستقیم (Direct Marketing) چیست؟ عدم ایجاد مشتریان واجد شرایط به اندازه کافیبازاریابی آغاز گفتگو با مشریان بالقوه است تا بفهمید که به چه چیزی احتیاج دارند و به آنان کمک کنید که راه حلی که ارائه می کنید بشناسند. برای آوردن کار بیشتر به افراد بیشتری کمک کنید تا شما را بشناسند و اینکه کاری کنید که مشتریان آماده بتوانند با شما تماس بگیرند.
آیا بازاریابی شما منجر به تولید مشتریان کافی می شود و یک گفتگو را با افراد آغاز می کند؟ با یک پیام مناسب در بازاریابی کسب و کار، محتوای تبلیغاتی درست و استراتژی آنلاین و آفلاین می توانید جراینی مداوم از مشتریان واجد شرایط ایجاد کنید.
پاسخ به سوالات از طریق ایمیل یا نامهزمانی که یک پاسخ کتبی برای سوالات مشتریان ارسال می کنید، از هر ده مورد نه مورد از شما خرید نخواهند کرد. تلفن را بردارید و با آنان تماس بگیرید و می توانید سر صحبت را با سوالی که پرسیده اند باز کنید. با پرسیدن تنها چند سوال دیگر می توانید هدف آنان را از خرید بفهمید و آنچه که به آن احتیاج دارند به آنان بفروشید.
گفتن زودهنگام قیمتهنگامی که مشتریان با شما تماس می گیرند یکی از اولین سوالاتی که می پرسند قیمت است. کافیست قیمت را بلافاصله به آنها بگویید آنگاه به احتمال زیاد مکالمه شما به پایان رسیده و فروش خود را از دست خواهید داد. اعداد و ارقام قیمت ها به تنهایی بی معنی هستند. زمانی که یک مشتری بالقوه در مورد قیمت هایتان از شما می پرسد تا زمانی که نفهمیده اید که چه می خواهند حرفی نزنید. سپس قیمت را با توضیح کیفیت و ارزش محصول یا خدمتی که ارائه می کنید بیان کنید.
وقت تلف کردن برای کسانی که خریدار نیستند
فرقی نمی کند که سیستم شما تا چه اندازه در تشخیص مشتریان بالقوه واجد شرایط خوب عمل می کند، در نهایت ممکن است مکالمه تلفنی شما با اشخاصی باشد که از پس پرداخت هزینه خدمات شما بر نمی آیند و یا محصول شما به درد آنان نمی خورد. گفتگوهایی از این دست می تواند زمان زیادی از شما بگیرد.
از لیست سوالات تشخیص مشتریان واجد شرایط استفاده کنید تا با توجه به پاسخ های آنان در 3 دقیقه ابتدایی گفتگو تشخیص دهید که آیا آنان می توانند مشتری شما باشند یا خیر. اگر فرد مورد نظر شرایط لازم را نداشت از اینکه وقتش را در اختیار شما قرار داده است تشکر کنید و به سراغ تماس بعدی بروید.
مقاله مرتبط: چگونه یک کمپین بازاریابی مستقیم ایجاد کنیم ؟این مقاله ادامه دارد…