سالها بود که در زمینهی خدمات مسافرتی و گردشگری فعالیت میکردم. آژانس مسافرتی داشتم؛ دفتر کار، وبسایت با تعدادی کارمند و تا حد امکان برای پیشرفت در این زمینه تلاش میکردم. اما هیچ وقت به اندازهای که آرزو داشتم، به موفقیت نزدیک نشدم. البته مبلغ قابل توجهی برای تبلیغات برندی که در اختیار داشتم، هزینه شده بود، چراکه همیشه به تاثیر تبلیغات ایمان داشتم. در حال مذاکره با چند شرکت تبلیغاتی بودم که در میان گزینههای مورد بررسی، شرکتهای فعال در حوزهی سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) هم وجود داشت. بنابراین تا حدودی با مفاهیم سئو و تاثیر این حوزه بر بالا رفتن در صفحات گوگل آشنا بودم، اما کسی موفق نشده بود تا آن زمان با منطق و اعداد و ارقام واقعی قانعم کند که این کار چقدر پتانسیل پیشرفت داشته و برای کسب و کار ما مفید و به صرفه خواهد بود.
تا اینکه یک روز اتفاقی به یک وب سایت (GOOGLEFIRST) برخورد کردم که واقعا باعث شگفتی من شد. ظاهر وبسایت کاملا شبیه صفحه اول گوگل، اما به زبان فارسی و حاوی اطلاعات جالبی درباره سئو بود. خیلی جالب بود؛ واقعا فکر می کردم که در صفحه اول گوگل هستم و لحظه به لحظه بر کنجکاوی من اضافه شد. به سرعت در سیستم هوشمندی که معرفی شده بود، ثبت نام کردم و بعد از اینکه شغل خودم را از بین گزینههای موجود انتخاب کردم، سایت خود را هم وارد کردم (طبق مراحل موجود در سایت گوگل فرست). در کمتر از یک دقیقه لیست کاملی از تمامی کلمات کلیدی مربوط به صنف و شغلم که توسط کاربران اینترنتی جستجو میشوند، روی صفحه ظاهر شد. این لیست شامل گزارشی از تعداد دقیق جستجوی هر کلمه در ماه بود. خیلی جالب بود، چون تا آن لحظه اطلاع نداشتم که چنین کلماتی هم احتمالا در مورد کار من در اینترنت جستجو میشوند. همهی اطلاعاتی که برای من مهم بود، بدون هزینه در اختیار من قرار گرفت. تا حدودی موفق شدم تا خدمات سئو تضمینی که شعار این وبسایت بود را کشف کنم.
به دقت کلمات رو بررسی و آنهایی را که به نظرم مهم بود، انتخاب کردم. در مرحله بعد سیستم هوشمند سایت به وضوح با عدد و رقم دقیق من را متقاعد کرد که با جایگاه فعلی سایتی که در اختیار داشتیم، اگر وارد صفحه اول گوگل شویم، دقیقا تا چه حدی می توانیم افزایش فروش را تجربه کنیم. چون هدف نهایی ما فروش بیشتر بود نه هیچ چیز دیگر. بنابراین با دیدن تحلیلها از میزان بازدهی کار با این سیستم تا حد زیادی مطمئن شدم.
در مرحله بعد واژهها و کلماتی که به نظرم برای صنف و حرفهی من مهم و کلیدی بودن را انتخاب کردم و سایت برآوردی از اینکه در صورت قرار گرفتن در صفحهی اول گوگل، چقدر باید هزینه کرد، ارائه داد.
بعدها حتی متوجه شدم که این سایت میتواند مشخص کند که کلمات کلیدی شغل من در چه ماهی از سال بالاترین جستجو رو در اینترنت دارند. با کمک گرفتن از این اطلاعات قادر بودم تا یک تصمیم مدیریتی جدید بگیرم و در ماههایی که افزایش جستجو وجود داشت، تبلیغات بیشتری داشته و حتی برای سایت خودم Adwords گرفتم. نتیجه اینکه با افزایش مشتری بهطور باور نکردنی مواجه شدم. در زمان کوتاهی با توجه به اطلاعاتی که این سیستم در اختیار من قرار داد، موفق شدم روز به روز به تعداد مشتریان اضافه کنم و پس از استفاده از خدمات سئویی خوبی هم که ارائه کردند، موفق شدم در کلمات کلیدی پر رقابتی مثل بلیط هواپیما به صفحه اول گوگل برسم! بعدها با شرکت دانش پرداز مهر که طراح و ارائه کنندهی همهی این خدمات بود همکاری خود را ادامه دادم و در بسیاری از زمینههای شغلی و تبلیغاتی از این شرکت کمک CRO گرفتم. سی آر او یا Convert Rate Optimization یعنی تبدیل بازدید کننده سایت به مشتری!
پیشنهاد میکنیم، حتما خدمات این وبسایت را امتحان کنید، زیرا بدون هزینه و در کمترین زمان کسب و کار شما را متحول خواهد کرد.