Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /home/seohack/domains/seo-hacker.ir/public_html/language/fa-IR/fa-IR.localise.php on line 115

Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /home/seohack/domains/seo-hacker.ir/public_html/language/fa-IR/fa-IR.localise.php on line 115
ساختار یک آژانس تبلیغاتی Advertising Agency باید چگونه باشد؟ - سئو هکر
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

قبل از اینکه به کسب و کار تبلیغات بپردازید، باید فوت و فن اساسی آن را بشناسید و بدانید که یک آژانس تبلیغاتی Advertising Agency چگونه کار میکند. آژانس های تبلیغاتی شکل و اندازه های مختلفی دارند اما بیشتر آنها ساختاری را دنبال می کنند که قبلا مورد آزمایش و بررسی قرار گرفته است و به خوبی کار می کند. چه ده، دوازده تا کارمند داشته باشند، چه چند صد تا.

ساختار کلی یک آژانس تبلیغاتی

در آژانس‎‌های تبلیغاتی کوچکتر، برخی افراد بیش از یک نقش را انجام می دهند؛ در واقع یک فرد ممکن است کل سازمان باشد. در آژانس های بزرگتر برای کارایی بیشتر دوباره به بخش های کوچتر تقسیم می شوند اما اصول همان اصول است؛ چراکه این مدل، از ضرورت متولد شده است و جواب می دهد.

خدمات اکانت

بخش خدمات اکانت شامل متصدی رسیدگی به حساب مشتریان، سرپرستی حساب و مدیریت حساب می شود و مسئول همکاری با بسیاری از مشتریان آژانس تبلیغاتی است. این بخش رابط بین بسیاری از بخش های درون سازمانی و نیز مشتریانی است که صورت حساب ها را پرداخت می کنند. در گذشته از آنها به عنوان Suits ( کسانی که همیشه در محیط کار کت شلوار میپوشند.) نامگذاری می شدند و کشمکش های زیادی بین بخش خدمات اکانت و بخش نوآوری وجود داشت. اما همانطور که بیشتر طراحان و نوآوران می دانند، وجود یک تیم خوب خدمات اکانت برای آژانس تبلیغاتی بسیار مناسب است.

برنامه ریزی اکانت

این بخش تفکرات استراتژیک را با تحقیقات بازاریابی ترکیب می کند. بخش برنامه ریزی اغلب متشکل از گروهی از محققان و مدیران حساب کاربری است که با آگاهی، مسیر راهبردی، تحقیق، تمرکز و همکاری گروهی را برای مصرف کنندگان فراهم می آورد تا به شرکت های تبلیغاتی کمک کنند روی هدفشان متمرکز باشند و نشان تجاری خود را حفظ کنند. آقای کریس کاپ برنامه ریزی را اینگونه تعریف می کند : سیر منظمی که مصرف کننده را به سمت فرایند توسعه تبلیغات سوق می دهد. برای اینکه تبلیغات واقعا مؤثر باشد باید متمایز و مرتبط باشد و برنامه ریزی به هردو مورد کمک می کند.

مقاله مرتبط:  کپی رایتر کیست و 7 راهکار برای موفقیت یک کپی رایتر خلاقیت و نوآوری

خلاقیت موتور محرکه‌ یک آژانس تبلیغاتی و عامل حیات این تجارت است چراکه بخش نوآوری مسئول تولید محصولات است و یک آژانس تبلیغاتی تنها براسا میزان خروجی خلاقانه خود، یک آژانس تبلیغاتی خوب محسوب می شود. نقش ها در بخش خلاقیت زیاد و متنوع هستند و معمولاً شامل موارد زیر می شوند.

نویسندگان آگهی های تجاری و مطالب تبلیغاتی (کپی رایتر) مدیران هنری طراحان طراحان وب انجمن مدیران بخش خلاقیت مدیران بخش خلاقیت

در بسیاری از آژانس ها نویسندگان آگهی های تبلیغاتی و مدیران هنری با هم به عنوان یک تیم کار می کنند. اگر زمانی که شغل به افراد با استعداد دیگری نیاز داشت، آنها را به عنوان طراح و مدیر هنری جذب می کند. گاهی اوقات کسب و کار را بخش خلاقیت و نوآوری که خود قسمتی از بخش تولید به شمار می رود اداره می کند. هرکسی در بخش خدمات نوآوری، به مدیر خدمات نوآوری گزارش می دهد و نقش وی در مسیر تولید این محصول خلاقانه، اطمینان حاصل کردن از نشان تجاری و برند آژانس است.

امور مالی و حسابداری

پول! در پایان روز این چیزی است که آژانس تبلیغاتی و مشتریانشان می خواهند. بخش مالی و حسابداری در مرکز همه‌ی پولهایی که به داخل و خارج این آژانس می آیند قرار دارد. این قسمت مسئول پرداخت دستمزد، مزایا، هزینه های فروشندگان، مسافرت، هزینه های روزانه‌ی کسب و کار و هرچیزی که از انجام این تجارت انتظار دارید می باشد. گفته می شود حدود 70% درآمد آژانس به کارمندان به عنوان حقوق و مزایا پرداخت می شود. با این حال این رقم بسته به اندازه و موفقیت آژانس تبلیغاتی متفاوت است.

مقاله مرتبط:  تعریف تبلیغات چیست؟ خرید رسانه

خرید تبلیغات یا فضای مورد نیاز برای یک کمپین تبلیغاتی موفق، وظیفه‌ی بخش خرید رسانه است که شامل تلویزیون، رادیو، فضای باز (بیلبوردها، پوسترها و…) مجلات و روزنامه ها، آگهی های اینترنتی، خرید و فروش و هر جای دیگری که می توان یک آگهی تبلیغاتی قرار بگیرد، است. این معمولا شامل همکاری نزدیک با بخش نوآوری در برخورد با ایده‌های جدید، مشتری‌ها و نیز موقعیتی که قرار می گیرند می شود. این قسمت معمولا توسط مدیر بخش رسانه مدیریت می شود.

تولید

ایده ها فقط ایده هستند تا زمانی که واقعی شوند. تبدیل ایده ها وظیفه‌ی بخش تولید است. در طی فرایند نوآوری با توجه به اینکه امکان اجرای برخی از این ایده ها در بخش تولید وجود دارد، با آنها مشورت خواهیم کرد. هنگامی که یک آگهی تبلیغاتی تولید می شود و به مشتری فروخته می شود، تیم نوآوری و تیم حسابداری با تیم تولید همکاری می کنند تا آگهی براساس بودجه ای که به کمپین پرداخت شده است تولید شود که می تواند شامل هرچیزی باشد؛ از گرفتن عکسی یا تولید تصاویر توضیحی گرفته تا کار با بخش چاپ، استخدام مسئول چاپخانه، مدیران تلویزیون و تعداد زیادی از رشته های دیگر که برای منتشر شدن در یک کمپین تبلیغاتی مورد نیاز است.

بخش تولید همچنین با بخش رسانه ای نیز همکاری می کند که مشخصات و فرصت های کاری را فراهم می کند.

منابع انسانی و امکانات

اکثر کسب وکارها چه با تبلیغات در ارتباط باشند چه نباشند یک بخش منابع انسانی دارند. این بخش مسئول امور اولیه‌ی استخدام و اخراج کارکنان، سروکار با قوانین اشتغال دولتی، نظارت بر تعطیلات، دوره‌ی نقاهت و رفاه عمومی کارکنان است. آنها اغلب در بخش خدمات قرار دارند که مسئول تعمیر و نگهداری ساختمان، مسئول نگهداری، ایمن سازی و رمزنگاری هر آنچه در آژانس تبلیغاتی وجود دارد هستند.

مقاله مرتبط:  تعریف تبلیغات چیست؟ پژوهش و R&D

آژانس های تبلیغاتی بزرگت به شدت به بخش تحقیقات و پژوهش خود متکی هستند تا اطلاعات ارزشمندی در مورد مشتریان فعلی و آینده‌ی خود ارائه دهند. این بخش مسئول تمرکز بر گروه‌ها و تست، تجزیه و تحلیل و تفسیر داده‌ها است و به تیم های نوآوری و حسابداری کمک می کند تا بر روند جدید بازار تمرکز کنند.

توسعه‌ی آنلاین

هنگامی که کار توسعه‌ی آنلاین به یک طراح که کمی از برنامه نویسی می داند سپرده می شود، این بخشی است که سریع رشد می کند و با همه چیز از وبسایت و طراحی های تلفن همراه گرفته تا برنامه ها و تجربیات تعاملی، سروکار دارد. این بخش ممکن است مسئول نوآوری مربوط به خودش را داشته باشد که متخصص در طراحی وب و طراحی‌های آنلاین از جمله UX است و کارکنانی دارد که می توانند با بخش نوآوری برابری کنند.

I.T. (فناوری اطلاعات)

اساس بخش I.T. را دیگر چند مسئول کامپیوتر آماتور تشکیل نمی دهند چون ممکن است بخش I.T. بخش بزرگی باشد به ویژه در آژانس‌هایی که حضور گسترده‌ای دارند. اکثریت بخش‌های I.T. در آژانس‌ تبلیغاتی، بیشتر متخصص هستند.

بخش ترافیک

در سازمان های کوچک و متوسط، ترافیک به بخش تولید وارد می شود. این وظیفه‌ی بخش ترافیک است تا هر کاری را از طریق مراحل مختلف مدیریت اکانت، توسعه‌ی نوآوری و خرید و فروش رسانه در یک زمان مشخص تنظیم کند. بخش ترافیک نیز اطمینان حاصل می کند که روند کار در آژانس تبلیغاتی به آرامی در جریان است و از وقوع مشاجرات که ممکن است تیم های خلاقیت و نوآوری را سرکوب کرده و منجر به هدر رفتن زمان زیاد، فرصت سوزی و روابط دشوار با مشتری ها می شود، جلوگیری می کند. بخش ترافیک ضربان قلب آژانس تبلیغاتی را حفظ می کند.