اولین صفحه ای که کاربر در برخورد با وبسایت شما با آن مواجه خواهد شد همان صفحه فرود Landing Page است و به نوعی ویترین سازمان شما محسوب می شود.
صفحه فرود صفحه ای از وبسایت است که به شما این امکان را می دهد که با هدایت بازدیدکنندگان به سمت فرم مخصوصی که از قبل تدارک دیده اید، اطلاعات بازدید کننده را دریافت کنید.
یک صفحه فرود خوب جریان خاصی از ترافیک را هدف قرار می دهد مثل کمپین های ایمیلی که تبلیغ خاصی را برای قشر مشخصی تدارک می بینند.
از آنجایی که این صفحات افراد خاصی را هدف قرار داده اند و در پشت فرمی که دارند یک پیشنهاد جذاب ارائه می کنند احتمال اینکه بتوانند درصد زیادی از بازدیدکنندگان وبسایت را به مشتریانی که قابل پیگیری باشند تبدیل نمایند، بالاست.
مثلا پیشنهاد دریافت یک کتاب الکترونیکی رایگان یا فرصت حضور در یک سمینار مرتبط با کنکور با ثبت اطلاعات در فرم سایت می تواند پیشنهاد وسوسه کننده ای برای دانش آموزان کنکوری یا همان بازدیدکنندگان سایت موسسات کنکور باشد که منجر به این می شود که موسسه یا سازمان دارنده سایت نیز لیستی از مشتریان بالقوه به دست آورد.
چرا صفحات فرود مهم و حیاتی هستند؟بسیاری از شرکت ها ترافیک مربوط به تبلیغات، ایمیل ها یا حتی شبکه های اجتماعی خود را را به صفحه اصلی (Homepage) می فرستند. و این یک فرصت بزرگ است که نباید از دست داد. زمانی که بدانید موجی از افرادی که هدف قرار گرفته شده اند و ویژگی هایی خاص دارند، به وبسایت شما سر خواهند زد می توانید با استفاده از یک صفحه فرود (Landing page) هدف گذاری شده، احتمال تبدیل این افراد به مشتری را افزایش دهید.
مثلا اگر برای یکی از بهترین کلمات کلیدی خود یک تبلیغ در گوگل ادوردز (Google Ad Words) کرده باشید و در بدترین حالت حتی اگر متن تبلیغتان هم جذاب نباشد، ممکن است فردی روی آن کلیک کند. آن وقت او کجا می رود؟ آیا او را به صفحه اصلی خود می فرستید؟ زمانی که به صفحه اصلی شما می آید انتظار دارید چه کار کند؟
زمانی که تصمیم گرفتید که از بازدیدکننده چه انتظاری دارید این کار را برای وی ساده کنید مثلا اگر می خواهید با شما تماس بگیرد شماره تماس خود را بالاتر و با فونت درشت تری بنویسید. آنها را به لندینگ پیجی هدایت کنید که به سرعت آن کار را انجام دهند. در این صورت شاهد بهبود اثربخشی آنلاین مارکتینگ خود به شکل چشمگیر خواهید بود.
مقاله مرتبط: 5 استراتژی بازاریابی آنلاین متناسب با بودجه کم شما عناصر تشکیل دهنده یک صفحه فرود یا همان لندینگ پیجدر اینجا کلیه عناصر تشکیل دهنده صفحات فرود آورده شده است. اگر لندینگ پیج شما هر یک از این المان ها را ندارد بد نیست در طراحی آن تجدید نظر کنید.
یک عنوان : که ارزش پیشنهادی شما را به شکل دقیق بگوید. یک عکس : ارزش پیشنهادی شما را نشان دهد (در صورت لزوم می توانید از نمایه های انتزاعی استفاده کنید). متنی که مزایای ارزش پیشنهادی شما را منتقل کند : این مزایا را به شکل مختصر بنویسید و در ایده آل ترین حالت از بولت پوینت () استفاده کنید. یک فرم : که باید در مکانی مناسب و قابل دسترس قرار بگیرد. یک دکمه Submit : البته لازم نیست لزوما با اسم Submit باشد، به جای آن می توان از “دانلود” یا “رزرو صندلی” برای اسم این دکمه استفاده کرد.با توجه به گزارش های بازاریابی زمانی که کمپانی های مختلف تعداد صفحات فرود (Landing Page) خود را از 10 به 15 افزایش می دهند شاهد افزایش 55 درصدی در مشتریان بالقوه خود خواهند بود.
با توجه به آمار و ارقام در زمینه بهینه سازی صفحات فرود (Landing Page) ها، مشخص شد که (Layout) سایت در عملکرد آن و جذب مشتریان بالقوه نقش مهمی دارد.
صفحات فرود یک جز پایه ای و انکار ناپذیر یک استراتژی بازاریابی ربایشی موفق هستند. آنها اصلی ترین قسمت تلاش های شما را برای جذب مشتریان بالقوه تشکیل می دهند و به همین دلیل است که همه کمپین هایی که ایجاد می کنید به جای یک صفحه اول مبهم که کاربر بعد از وارد شدن به آن نمی داند چه باید انجام دهد، می بایست با یک صفحه فرود (Landing Page) متعارف در ارتباط باشند.
اگرچه داشتن لندینگ پیج های فراوان میتواند تاثیر به سزایی در جذب مشتریان بالقوه داشته باشد اما صفحات فرود شما باید هم ظاهر خوب و هم کارایی بالا داشته باشند.
ما از مشکلات طراحی وبسایت جذاب و کارآمد آگاهیم و اگر شما یک طراح حرفه ای نیستید ما می توانیم با بیان اینکه یک طراحی وب خوب چه خصوصیاتی دارد کار را برای شما ساده تر نماییم. برای اینکار می خواهیم نمونه هایی از بهترین طراحی های لندینگ پیج (Landing Page) با ظاهرخوب و نرخ تبدیل بالا را مرور کنیم.
این مقاله ادامه دارد…