فاکتورهای رتبه بندی گوگل در سطح دامنه عواملی هستند که با رعایت آنها می توان رتبه بهتری در نتایج جستجو به دست بیاورید ، از آنجا که اولین قدم سئو سایت انتخاب صحیح دامنه است ، یک دامنه خوب با شرایط ایده آل می تواند سئو خوبی را برای سایت شما رقم بزند.
فاکتورهای رتبه بندی گوگل در سطح دامنهدر ادامه فاکتورهای رتبه بندی گوگل در سطح دامنه آورده شده که توجه شما را به مطالعه آنها جلب می کنیم.
1. سن دامنهدر یک مصاحبه ویدیویی ، مت کاتز از گوگل می گوید:
“تفاوت بین دامنه ای که شش ماه از آن گذشته است در برابر دامنه ای که یک سال از آن گذشته خیلی تفاوت بزرگی وجود ندارد.”
به عبارت دیگر، از سن دامنه در رتبه بندی استفاده می شود اما نه خیلی زیاد.
2. استفاده از کلید واژه در دامنهاستفاده از کلید واژه در دامنه باعث افزایش رتبه نمی شود اما داشتن کلمه کلیدی در دامنه هنوز هم به عنوان یک سیگنال مثبت عمل می کند .
3. استفاده از کلمه کلیدی به عنوان اولین کلمه در دامنهدامنه ای که کلمه کلیدی آن از اول دامنه شروع می شود یا در وسط دامنه حتی آخر نام دامنه هیچ تفاوتی در سئو ایجاد نمی کند.
4. مدت زمان ثبت دامنهدامنه های ارزشمند معمولا برای چندین سال ثبت می شوند، در حالی که دامنه های معمولی و شک دار به ندرت بیش از یک سال استفاده و ثبت می شوند. بنابراین، تاریخی که یک دامنه در آینده به پایان می رسد، می تواند به عنوان یک عامل در پیش بینی ماندگاری یک دامنه مورد استفاده قرار گیرد.
5. وجود کلید واژه در ساب دامنهابزار مشهور Moz تایید کرده است کلیدواژه ای که در Subdomain ظاهر می شود، رتبه بندی را افزایش می دهد.
6. تاریخچه قبلی دامنهاگر دامنه رنک دار خریداری و ثبت می کنید ممکن است در گذشته گوگل آن دامنه را به عنوان اسپمر علامت گذاری کرده باشد ، متاسفانه گوگل سوابق دامنه را به صاحب جدیدش منتقل می کند و طبق آخرین گفتگو ما با گوگل این طور عنوان شد:
دامنه از تنبیه دستی خارج می شود اما قول افزایش رتبه و بودن در نتایج بالا را به شما نمی دهیم.
7. دامنه های دقیقا همتادامنه هایی که دقیقا کلمه کلیدی را هدف میگیرند مانند seo.ir ، برای کلیدواژه سئو ، اگر سایت محتوای بی کیفیتی داشته باشد قطعا رتبه ای نخواهد داشت ، برای همین است که دامنه seo.ir به دلیل محتوای بی ارتباط آن با سئو هرگز در صفحه اول نیامد. چون موضوع محتوایی سایت واقعا سئو نیست.
8. عمومی کردن اطلاعات Whois دامنه در مقابل خصوصی کردن اطلاعات Whoisخصوصی کردن اطلاعات Whois در حالت معمول چیز بدی نیست اما وقتی گوگل موارد مشکوک مختلفی را کنار یکدیگر قرار می دهد خصوصی کردن اطلاعات Whois یک پنهان کاری را نشان می دهد.
مت کاتز از گوگل در این باره می گوید:
” وقتی که دامنه های مختلفی با شرایط خاص را چک کردم همه آنها سرویس حفاظت از حریم خصوصی را در دامنه فعال کرده بودند که کاری نسبتا غیر معمول است ، داشتن Privacy Whois به طور معمول بد نیست، اما هنگامی که چندین عامل مشکوک را کنار یکدیگر قرار میدهیم این مسئله حساس می شود ”
9. مجرم شناخته شدن صاحب دامنهاگر گوگل یک فرد خاص را به عنوان یک اسپمر شناسایی کند، این حساسیت باعث می شود دیگر دامنه های متعلق به فرد مجرم شناخته شده مورد بررسی قرار گیرد.
10. دامنه های سطح بالای کد کشور TLDداشتن دامنه سطح بالای کد کشور (.ir، .pt، .ca) می تواند به رتبه سایت برای کشور خاص کمک کند … اما می تواند توانایی سایت را در سطح جهانی محدود کند.