محتوا پادشاه است. قطعا این جمله کوتاه را بارها شنیدید؛ اما آیا محتوا پادشاه است یا بک لینک؟ چرا محتوای با کیفیت بالا برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و بازاریابی آنلاین آنقدر مهم است؟
علاوه بر سئو فنی داخل صفحه ، بهینه سازی خارج از صفحه ( لینکسازی خارج از سایت ) ، محتوای با کیفیت بالا یکی از مهمترین عوامل برای رتبه بندی خوب در گوگل است.
کیفیت بالا حداقل به این معنی است که محتوای تولید شده برای کاربران ساخته شده و دارای سیگنال مرتبط است و فوایدی را برای آنها به همراه دارد. که البته توسط گوگل نیز پاداش به همراه دارد.
اما در این میان لینک های خارج از سایت که به وب سایت شما اشاره می کنند نیز مهم هستند ، اما اگر باز هم به کیفیت بالایی از بک لینک دست پیدا کنیم ، این محتوا است که اثر آنها را مشخص می کند.
موتورهای جستجو مانند Google به شدت در تلاشند محتوای یک وب سایت را از نظر کاربر ارزیابی کنند، پس محتوای با کیفیت بالا برای رتبه بندی یک وب سایت اهمیت بیشتری نسبت به قبل دارد. از طرف دیگر ، محتوای کم ارزش، نامربوط یا کپی شده ( دزدیده شده ) می تواند منجر به پایین آمدن رتبه شود. پس بک لینک به تنهایی در این حالت اثر بالایی ندارد و محتوا پادشاه است.
محتوای با کیفیت نه تنها در زمینه بهینه سازی سایت پادشاه است بلکه باعث بازگشت کاربران به وب سایت نیز می شود که در بهترین حالت فروش را افزایش خواهد داد.
فراموش نکنید در ابتدای شروع سئو سایت حتی عواملی مانند تعداد کلمات کلیدی موجود در یک متن نیز نقش اصلی را بازی می کنند.
بهینه سازی متن چگونه است؟هنگام نوشتن، اطمینان حاصل کنید که متن ها از ساختار خوبی برخوردار هستند. برای این منظور ، شما باید متن را به چند پاراگراف تقسیم کرده و عنوان های اصلی h2 و فرعی h3 را در آنها قرار دهید. همیشه به خاطر داشته باشید که شما نه تنها محتوای جدیدی برای Google تولید می کنید بلکه برای بازدید کنندگان سایت خود نیز در حال نوشتن هستید. بنابراین متنهای شما باید قابل فهم و به خوبی خوانا باشند.
نکته مهم دیگر اینکه متن های بسیار طولانی ممکن است پیچیده و نامشخص باشند؛ این مشکل می تواند کاربرانی را که به دنبال اطلاعات فشرده و قابل فهم در اینترنت هستند را فراری دهد. با این حال ، اگر نمی توانید خلاصه و فشرده بنویسید حداقل از خوب بودن ساختار متن اطمینان حاصل کنید.
البته باید به این نکته مهم نیز اشاره کرد که متن هایی که خیلی کوتاه هستند و ارزش محتوایی زیادی ندارند نیز باعث فرار کاربران می شوند.
هنگام تولید محتوا ، همیشه از املای درست و علائم نگارشی اطمینان حاصل کنید . این کار نه تنها توسط خوانندگان مورد استقبال قرار می گیرد بلکه توسط گوگل نیز قابل توجه خواهد بود.
محتوا باید همیشه “منحصر به فرد” باشد. Google متون و بخشهای متنی را که از وب سایتهای دیگر کپی شده اند را تشخیص می دهد و آنها را منفی ارزیابی می کند.
لینک سازی داخلی به محتوای بیشتر معمولاً برای بازدیدکنندگان وب سایت شما نیز مفید است و می تواند به تجربه کاربری مثبت کمک کند.
بهینه سازی تصاویرعلاوه بر متن ، تصاویر نیز روش خوبی برای انتقال اطلاعات به کاربران هستند. در اینجا شما باید فاکتورهای مشابه بهینه سازی متن را در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، باید از به کار بردن محتوای تکراری برای تصاویر خودداری کنید و همیشه ارزش افزوده برای کاربران ایجاد کنید . علاوه بر این ، نام یک فایل تصویری باید محتوای مربوطه را تا حد ممکن دقیقاً منعکس کند ، زیرا توسط Google برای ارزیابی زمینه موضوعی یک تصویر استفاده می شود. متن در نزدیک به یک تصویر نیز نقش مهمی ایفا می کند و بنابراین، کلمات کلیدی مهم ترین قسمت آن هستند. علاوه بر این ، باید مطمئن شوید که حجم همه تصاویر مناسب است. در اینجا شما باید تعادل بین کیفیت تصویر و کمترین زمان بارگیری را پیدا کنید.
بهینه سازی فیلم هادرست مانند متن ها و تصاویر ، فیلم های موجود در یک وب سایت باید ارزش افزوده ای برای کاربران ایجاد کنند تا ارتباط و دسترسی به محتوای بازاریابی آنلاین شما افزایش یابد. همچنین ، برای طبقه بندی محتوای آن ، نام فایل و متن اطراف یک ویدیو برای Google مهم است.
3/5 - (2 امتیاز)