در این نوشته از سایت سئو می خواهیم به بررسی مزایای تبلیغات اینترنتی در سئو بپردازیم. شايد بتوان تبليغات اینترنتی را هم نوعی تبادل لينك يك طرفه دانست!
در ابتدا می توانیم بگوییم که تبليغات، نوعی تبادل لينك با پرداخت هزينه است اما مزيت بسیار خوبی که دارد این است که شما لازم نيست لينك آن سايت را در سايت خودتان قرار دهید. همانطور كه در مباحث قبلي نیز گفته شده است اين نوع لينك از نظر گوگل داراي ارزش بيشتري نسبت به تبادل لينك دو طرفه است. قطعاً همه دوستان با جمله “تبليغات هزينه نيست،بلكه سرمايه گذاری است” آشنا هستيد. الحق و والانصاف هم جمله ناروايي نيست. در مورد سايت شما نيز اين مورد کاملاً صادق است. يعني اگر شما براي تبليغ سايت خود مبلغي را پرداخت می كنيد، می توانید آن را به عنوان سرمايه گذاري بر روي سایتتان كه درآينده مي خواهيد از آن كسب درآمد كنيد،تلقي كنيد. البته هر نوع تبليغ در هر وبسايت و مكاني مناسب نیست.
براي اينكه براي سایت خود در وبسايت های ديگر تبليغ كنيد، اصلاً عجله نكنيد زیرا بیشتر سايت ها هميشه با تمام وجود پذيراي تبليغات شما هستند!
براي اينكه سايتتان را در سايت هاي ديگر تبليغ كنيد، ابتدا از خود بپرسید که هدفتان از این تبلیغ چیست؟ به طور كلي تبليغات اینترنتی را مي توان به دو دسته تبليغات تصويري و تبليغات متني طبقه بندي نمود.
تبليغات تصويري بيشتر براي افزايش بازديد و جلب توجه بازديدگنندگان سايت هاي ديگر به كار مي رود ولي تبليغات متنی بيشتر براي افزايش رتبه بندی گوگل به كار مي رود. در واقع در تبليغات تصويری (بنری) فقط لينك سايت شما در سايت تبليغ پذير ثبت مي شود و بازديدكنندگان آن سايت با ديدن بنر شما به سايت شما وارد مي شوند اما در تبليغ متنی شما تعدادی كلمه كليدی كه می خواهيد سايتتان با آن ها در موتورهای جستجو ثبت شود را در سايت تبليغ پذير به همراه لینک خود قرار می دهد. در تبلیغات متنی از محتوای بصری استفاده نمی شود، به همین دلیل هزینه تولید آن به نسبت تبلیغات بنری پایین تر بوده، همچنین کارایی بالاتری دارند. قرار دادن این تبلیغات در سایت های شناخته شده و معتبر بازدید بیشتری برای محصولی که تبلیغ کرده اید فراهم می کند، در نتیجه ترافیک بازدید سایت شما افزایش می یابد که این مورد مهم ترین فاکتور برای بهبود رتبه الکسا می باشد. تبلیغات متنی یک مدل تبلیغات کلیدی است که مدیران وبسایت های مختلف آن را به صورت لینک های متنی در سایت های تبلیغ دهنده قرار می دهند. سایت تبلیغ کننده نه تنها کالا یا خدمات آن سایت را به کاربران معرفی می کند بلکه با هر کلیک بر روی تبلیغ مورد نظر، ترافیک آن سایت هم تحت تاثیر قرار می گیرد. برای این نوع تبلیغ، به یک متن چند خطی نیاز داریم که محصول را توصیف کند و دارای یک عنوان جذاب و لینک مرتبط باشد اما در مورد تبلیغات بنری باید بگوییم که این تبلیغات را به وفور در گوشه و کنار سایت ها دیده اید. آن ها به شکل کادرهای مستطیل شکل کوچکی هستند که در ابعاد مختلف و با موضوعات گوناگون برای بازدیدکنندگان نمایش داده می شوند. هنگامی که بازدیدکننده بر روی این کادر کلیک می کند، وارد سایت تبلیغ کننده می شود. اهمیت این بنرهای تبلیغاتی در رونق کسب و کارهای اینترنتی بسیار حائز اهمیت است، به همین دلیل توجه زیادی به آن معطوف می شود. این بنرها مثل تبلیغات کاغذی در اشکال و اندازه های گوناگون به کار می روند و به تبلیغ محصول یا خدمات مورد نظر می پردازند. همچنین از نظر نوآوری و محتوای گرافیکی نیز با هم متفاوت هستند. برخی از این بنر ها ثابت و برخی دیگر متحرک هستند، بنر های متحرک، چند تصویر مختلف را به شکل متوالی در معرض نمایش می گذارند و رایج ترین بنر محسوب می شوند. اگر بنرها از جذابیت فوق العاده ای برخوردار باشند به راحتی می توانند، مخاطب را به سمت سایت تبلیغ کننده جذب کنند. این نوع تبلیغات پویا هستند و تعدادی تصویر را نشان می دهند که ممکن است به صورت مدام تغییر ظاهر دهند.
با توجه به محتوای سايت و مخاطباني كه مي خواهيد جذب كنيد، در سايت هايي كه به نحوي به سايت شما در ارتباط هستند، تبليغ كنيد. البته شايد موضوع سايت شما به گونه اي باشد كه بتوانید در بیشتر سايت ها تبليغ كنيد اما جذب مخاطبان هدف بسیار مهم است. مهم ترین قسمت این موضوع این است که در كدام سايت ها تبليغ كنيد. نكته اي كه در مورد سايت تبليغ پذير مهم است این است که اولاً رنك سايت چه عددی باشد؟ هرچه رنك سايت تبليغ پذير بيشتر باشد بهتر است. مورد دوم كه بسیار حائز اهمیت است این است که چند لينك خروجي داخل صفحه ای كه تبليغ شما قرار مي گيرد، وجود دارد. يعني هر چه تعداد تبليغات آن صفحه كمتر باشد، امتيازي كه گوگل به لينك شما می دهد، بيشتر می شود! مورد بعد هم تعداد بازديد كننده روزانه آن سايت است كه در اين زمينه می توانید از آمار الكسا استفاده كنيد.
ناگفته نماند كه موارد بالا بر روي قيمت تبليغات در سايت ها تاثير می گذارد. اگر نگاهی به قيمت تبليغات در سايت هاي معروف ايران بیندازید متوجه می شوید كه قيمت هاي مختلفی برای این نوع از تبلیغات وجود دارد.
در مورد تبليغ بنری هم حتماً سعي كنيد كه بنر تبليغی شما جذاب باشد تا بتوانید بازديدكننده آن سايت را براي ورود به سايت خود تحريك كنید! بعضي از دوستان براي طراحي از برنامه های رجيستر نشده استفاده می كنند كه كلمه رجيستر نشده در بنر مشخص است، بعضي از دوستان هم از برنامه هايی استفاده می كنند كه زبان فارسي را به خوبي ساپورت نمی كند و يا اينكه از فونت ها و تصاوير نامناسب استفاده می كنند كه باعث از بين رفتن تاثير تبليغات شما می شود. به نظر اين حقير اگر خواستيد تبليغات تصويری انجام بدهيد، اگر خودتان با برنامه های گرافيكی آشنايي خاصی نداريد،باید مبلغي را نیز برای طراحي بنر سايت پرداخت كنيد.
البته ناگفته نماند كه مسئله تبليغات تاثير بسزايی در زمينه افزايش بازديد سايت شما دارد و اگر در سايت خوبی تبليغ كنيد روزانه بازديد كنندگان زيادی به سايت شما مراجعه خواهند كرد.
شاید تصور نکنید که تبلیغات اینترنتی یکی از موثرترین عاملی است که تاثیر بسیاری روی سئو سایت های مختلف می گذارد. این روزها، اینترنت یکی از پرقدرت ترین رسانه های اجتماعی می باشد که ترافیک بسیار بالایی در عرصه های تبلیعاتی به خود اختصاص داده است. تبلیغات گوگل باعث می شوند که سایت شما در بین تمام سایت های فعال در حوزه کسب و کارتان به خوبی بدرخشد و همین مطرح شدن و دیده شدن در صفحه اول گوگل، برند شما را در ذهن مخاطبان و مشتریان حک کرده است و آن ها نام تجاری شما را در جستجوهای خودشان استفاده می کنند یا مستقیماً آدرس وبسایت را در نوار جستجو وارد می کنند. جستجوهایی بدین صورت، سیگنال مثبت به گوگل ارسال می کنند که این مبنی بر معتبر بودن سایت شماست.
گوگل زمانی برای سایت شما ارزش قائل می شود که بفهمد مردم شما را دوست دارند و در جستجوهای خود از برند یا آدرس سایت شما استفاده می کنند که دستیابی به این هدف تنها از طریق تبلیغات میسر است زیرا آن ها نه تنها بر سئو سایت تاثیر چشمگیری دارند بلکه شما را در بین هزاران رقیب برجسته نشان می دهند. به راستی اهمیت تبلیغات را در افزایش اشتراک گذاری لینک ها فراموش نکنید!
همان طور که می دانید شبکه های اجتماعی جایگاه بسیار مطرحی در افزایش بازدیدهای یک سایت دارند. فرض کنین یک نفر تبلیغ وبسایت شما را در اینترنت نگاه می کند، بر روی آن کلیک می کند و وارد سایت شما می شود. این فرد بعد از مشاهده سایت، از آن لذت برده و سعی می کند آن را با دوستانش به اشتراک بگذارد. زمانی که لینک سایت شما در شبکه های اجتماعی نظیر توییتر، لینکدین و … قرار بگیرد، افراد مختلفی بر روی آن کلیک می کنند و رفته رفته تعداد بازدیدها بالا می رود و قاعدتاً ترافیک بیشتری به سایت روانه می شود. با ادامه ابن روند، محتوا، محصول یا خدمات بارها و بارها در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده و در دید عموم قرار میگیرند. علاوه بر آن می توان گفت این اشتراک گذاری ها و کلیک کردن ها بر وضعیت سئو نیز تاثیرگذار خواهد بود.
با راه اندازی کمپین های تبلیغاتی و پیروی از راهکارهای اصولی سئو به راحتی می توانید کسب و کار خود را رونق بخشیده و به موفقیت دست یابید. مهم ترین فاکتور در پیروزی بین رقبا ارتقاء سئو سایت است و تبلیغات اینترنتی راهکاری موثر بدین منظور می باشد. بنابراین تبلیغات را به عنوان ابزاری برای پیشرفت در نظر گرفته و از روش های مناسب برای استفاده از آن بهره ببرید.
5/5 ( 3 نظر )