همانطور که احتمالا شنیده اید، گوگل پلاس Google+ در حال تعطیل شدن است!
دلیل این امر کمبود میزان استفاده از آن و در معرض خطر بودن داده های کاربران از طریق API است، که به نظر می رسد شبیه موضوع فیسبوک می باشد!
سوال بزرگ در حوزه ما این است که این موضوع چقدر سئو ( SEO) و سئوکار ها را تحت تاثیر فرار خواهد داد؟ با ویرلن همراه باشید :
اولا، فکر نمی کنم هیچ کدام از خوانندگان این مطلب از اینکه گوگل در حال بستن Google+ است، سورپرایز شده باشد. ولی شاید بسیاری از اینکه گوگل چگونه این مسئله را مدیریت خواهد کرد، شگفت زده شده باشند. ظاهرا یک باگ در Google+ به کاربران خارجی اجازه دسترسی به داده های خصوصی را از سال ۲۰۱۵ تا اوایل امسال می داد و گوگل آن را فاش نکرده بود. این موضوع کمی سورپرایزکننده و غم انگیز است که چنین مسئله ای از طرف شرکتی شنیده شود که بسیاری از ما به آن اعتماد کرده ایم و برخی از ما دیگر اعتمادی نداریم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مسائل مربوط به داده ها به Techmeme مراجعه کنید،
اما بسیاری از افراد می پرسند که چگونه سئو از این پس پیش خواهد رفت. حقیقت این است که این مسئله همه چیز را در زمینه ی سئو تحت تاثیر قرار نخواهد داد.
در بیشتر موارد، Google+ در جستجوها بسیار کم مورد استفاده قرار گرفته است (تعامل کمی داشته است). این مسئله رتبه بندی (رنکینگ) را تحت تاثیر قرار نمی دهد، دیگر بر شخصی سازی تاثیری نخواهد داشت، هیچ تاثیری هم بر نویسندگان یا محتوا نمی گذارد. حتی از Google Local و Google My Business نیز خارج شده است. تقریبا مرگی آرام را در طول سالها از لحاظ تعامل در گوگل داشته است. بنابراین از نظر SEO ، تقریبا هیچ تاثیری نخواهد داشت.
یکی از چیزهایی که تغییر خواهد کرد این است که چگونه جان میلرِ ، از این پس ارتباطات وبمستری گوگل خود را اعلام و برنامه ریزی خواهد کرد. او اغلب مطالب را در Google+ پست می کند و گوگل پلاس برای جان در امر جمع آوری سؤالات حول گفتگوها مکان بسیار خوبی بوده است. بنابراین جان باید یک مکان جدید برای انجام این کار پیدا کند.
دیگر نیازی نیست که سئوکار ها نگران رفتن Google+ باشند. بیشتر بحث ها در مورد این بوده است که آیا رتبه بندی بهتر خواهد شد و یا کاهش خواهد یافت؟