من در گذشته، تحقیق در مورد کلمه کلیدی را به روشی معمولی و بی میل انجام میدادم به بخش کلمات کلیدی میرفتم، کلمات یکسان را تایپ کرده و لیستی از کلمات را پیدا میکردم.
راحت، ساده و سریع
امروزه، مسایل متفاوت هستند. ابزار کلمات کلیدی که عاشق آن بودیم، جایگزین شده و کلمات کلیدی طولانی رتبه بالاتری پیدا کرده و به سختی میتوان تشخیص داد که واقعا کاربران چه چیزی را جستجو میکنند.
قوانین تغییر کردهاند، و همین طور ما نیز باید به روشی دیگر بازی کنیم. من هنوز از برنامهریز کلمه کلیدی استفاده میکنم، اما مجموعهای از روشهای بیش از حد واضح را پیدا کردهام که ترافیک ارگانیک من را بهبود میبخشد و باعث افزایش ترافیک سایت میشود.
۱٫ ویکیپدیاآیا فکر میکنید ویکیپدیا تنها یک دایرهالمعارف است؟ ولی من از ویکیپدیا برای تحقیق در مورد کلمه کلیدی هم استفاده میکنم.
ئ
فرآیند من بسیار ساده است :
مرحله ۱: وارد کردن موضوع من + Inurl:Wikipedia. یا اینکه موضوع را در گوگل قرار میدهم. ویکیپدیا معمولا در نتایج ارگانیک وجود دارد.
مرحله ۲: به صفحه نتایج جستجو نگاه کرده تا مرتبطترین کلمات کلیدی را در اولین پاراگرافهای اولین خروجی ویکیپدیا پیدا کنید.
مرحله ۳: یک ورودی در ویکیپدیا باز کرده و در اولین پاراگرافها میتوانید عبارات مناسب را پیدا کرده و کلمات کلیدی طولانی را تشخیص دهید.
مرحله ۴: سایر عبارتهای مرتبط را از جدول محتوای موضوعات ویکیپدیا مشخص کنید.
مرحله ۵: به سایر عبارتهای ویکیپدیا لینک داده تا موضوعات مشابه را مشاهده کرده و حتی کلمات کلیدی بیشتری را پیدا کنید.
ویکیپدیا ششمین وب سایت معروف جهان است، و در لیست گوگل رتبه چهارم را دارد. این سایت نزدیک به ۳۱۰ میلیون بازدیدکننده خاص (۲۰ درصد از ترافیکش) بوده و ۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون بازدید از صفحه دارد. و تمامی این آمار بدون هیچ تبلیغی ایجاد شده است.
به عبارت دیگر، ویکیپدیا یکی از بهترین استراتژیهای سئوی ارگانیک در جهان را دارد. خوشبختانه، این موارد کلمات کلیدی هستند که اهمیت بسیار زیادی دارند. محبوبیت ویکیپدیا به ما نشان میدهد که افراد به اطلاعات نیاز دارند. این مانند بهترین استراتژی بازاریابی محتوایی ممکن است، که محتوای تولیدی توسط کاربر را با فرآیند انتشار وسیع در مقیاس بسیار زیاد را ترکیب میکند.
همان کاری را انجام دهید که ویکیپدیا میگوید. از عبارتهایی استفاده کنید که افراد برای جستجو استفاده کردهاند. شما نمیتوانید رتبه بالاتر از ویکیپدیا پیدا کنید، اما هنوز رتبه ارگانیک خوبی در کلمات کلیدی طولانی مدت پیدا خواهید کرد که بدون ویکیپدیا امکان پذیر نبوده است.
۲٫سیستم تکمیل کننده خودکار گوگلوقتی شما مطالب را در بخش جستجوی گوگل تایپ میکنید، گوگل کواری را پیشبینی کرده و آن را به جای شما تایپ میکند. این قابلیت برای مدت زمان زیادی وجود داشته است. هرچه زمان بیشتری بگذرد، الگوریتم تکمیل کننده خودکار هوشمندتر میشود.
پیشنهادات این الگوریتم بر اساس کواریهایی است که افراد واقعی بیشتر جستجو کردهاند. بسته به زبان و موقعیت، پیشنهادات متفاوت خواهند بود. اما، علاوه بر تفاوتها، تکمیل خودکار نماینده نسبتا دقیقی از چیزی است که افراد به دنبال آن هستند.
شما با استفاده از فرآیند زیر میتوانید الگوریتم تکمیل خودکار را به عنوان منبعی عالی از کلمات کلیدی بکار بگیرید:
مرحله ۱: این الگوریتم بعضی از محبوبترین کلمات کلیدی را نشان میدهد.
مرحله۲: شما کلمات کلیدی طولانی پیشنهادی را مشاهده خواهید کرد.
مرحله ۳: کلمات کلیدی بر اساس محبوبیت رتبه بندی شدهاند. این بدین معناست که عباراتی که در حال حاضر بیشترین محبوبیت را دارند، رتبه بالاتری در لیست تکمیل خودکار پیدا میکنند.
مرحله ۴: گوگل را باز کنید. برای پیشگیری از نشان داده شدن خودکار عبارتهایی که قبلا جستجو کرده اید، از حساب گوگل خارج شوید و پنجره “Incognito” (دستور Shift + Ctrl + N در گوگل کروم) را باز کنید.
مرحله ۵: کلمه کلیدی اصلی یا کلمه کلیدی طولانی مانند “سئو” را تایپ کنید.
مرحله ۶: پیشنهاداتی که در تکمیل خودکار نشان داده میشوند را یادداشت کنید.
مرحله ۷: بعد از تایپ کردن کلمه کلیدی اصلی یا عبارت مورد نظر، حرف “الف” را تایپ کرده و پیشنهادات تکمیل خودکار را یادداشت کنید.
مرحله ۸: مرحله ۷ را در باقی حروف الفبا نیز تکرار کنید.
یا اینکه میتوانید از روش ساده استفاده کنید. یعنی از Ubersuggest یا پیشنهاد بر اساس استروئیدها استفاده کنید. این روش تمام کار شما را انجام میدهد. تنها مشکل آن این است که کلمات کلیدی بر اساس محبوبیت پیشنهاد نمیشود.
اگر بتوانید از اینترفیس کاربری زیبا صرف نظر کنیم، این ابزار واقعا قدرتمند است.
یادتان باشد که گوگل برای هر چیزی پیشنهادات را ارائه نمیکند. همان طور که در Search Engine Journal بیان شده است، الگوریتم موارد زیر را فیلتر میکند:
پیشنهاد خشونت آمیز یا مبتنی بر نفرت اطلاعات شخصی قابل تشخیص در پیشنهادات پیشنهادات مربوط به مسایل جنسی مواردی که بر اساس قانونی منع شدهاند پیشنهادات مخالف حریم خصوصی جستجوهای مرتبط در گوگلاز آنجا که گوگل بزرگترین موتور جستجو است، میتوانیم از این الگوریتم عظیم، نشانههایی برای کار خودمان پیدا کنیم.
جستجوهای مرتبط در گوگل، راهی بسیار ساده برای پیدا کردن سریع کلمات کلیدی است.
مرحله ۱: کلمه کلیدی خود را در گوگل جستجو کنید.
مرحله ۲: به پایین صفحه رفته، و تمامی مطالب میانی را فراموش کنید.
در پایین صفحه، مجموعهای از کلمات کلیدی وجود دارد که باید آماده انتخاب شدن هستند:
این ایده شبیه پیشنهادات تکمیل خودکار گوگل است. اما، به جای استفاده از پیشنهادات تکمیل خودکار، گوگل کلمات کلیدی را در نظر گرفته و آن را با کلمات دیگر ترکیب میکند. کلمات دیگر شاید در انتها یا در شروع کلمه کلیدی و یا حتی در میان آن باشند. این جستجوهای مرتبط شاید حتی شامل کلمه کلیدی واقعی نشوند، اما مطمئنا ارتباط معنایی دارند.
هر طور که این جستجوهای مرتبط تنظیم شده باشند، شما بدون شک میتوانید ایدههایی در مورد کلمات کلیدی را از این لیست بدست آورید.
۴٫ MetaGlossary.comافراد زیادی از این سایت آگاهی ندارند. شما هم اطلاعات زیادی در مورد خود شرکت نیز پیدا نخواهید کرد. اما ایدههای بسیاری را در مورد کلمات کلیدی پیدا خواهید کرد.
دستورالعمل به شکل زیر است. کار کردن با این سایت بسیار سخت نخواهد بود.
نکته کلی این سایت واژهنامه بیان تعاریف است. اما همراه با بسیاری از تعاریف موجود، شما میتوانید کلمات مرتبط را نیز پیدا کنید که برای شما کاربرد دارند.
وقتی عبارت “بهینه سازی موتورهای جستجو یا Search Engine Optimization” را جستجو کنید، نتایج زیر بوجود میآید.
تمامی این کلمات، میتوانند از کلمات کلیدی احتمالی باشند.
ما میتوانیم یک قدم فراتر رفته و به تعریف عبارت نیز نگاه کنیم. شما میتوانید کلمات کلیدی احتمالی بیشتری را بیرون بکشید.
۵٫ کلمات کلیدی رقبایک راه دیگر برای کسب ایدههایی در مورد کلمه کلیدی، دزدیدن آنها از رقباست.
تنها شما نیستید که کلمات کلیدی عالی را پیدا میکنید، بلکه رقبا نیز میتوانند چنین کاری را انجام دهند. بهترین گزینه برای بررسی، نگاه کردن به سایتهایی است که بالاترین رتبه ارگانیک را در صفحات نتایج جستجو دارند.
فرآیند کار بدین شکل است:
مرحله ۱: کلمه کلیدی برتر خود را در گوگل جستجو کنید.
مرحله ۲: بر روی اولین نتیجه ارگانیک کلیک کنید.
مرحله ۳: صفحه منبع را نگاه کنید (Ctrl + Alt + u در گوگل کروم)
مرحله ۴: عبارت “<title>” را جستجو کنید. هر گونه عبارت غیر برندسازی شده را میتوانید به عنوان کلمه کلیدی احتمالی در نظر بگیرید.
مرحله ۵: عبارت “<h1>” را جستجو کنید. هر گونه کلمه کلیدی احتمالی در متن H1 را بررسی کنید.
مرحله ۶: عبارت “<Keywords>” را جستجو کنید. به دنبال کلمات کلیدی احتمالی باشید. بعضی از وبسایتها دارای چنین قابلیتی هستند. برای مثال سایتهای دارای قالب وردپرس، یا سایتهایی که از پلاگین سئو استفاده میکنند. اما اکثر وبسایتها چنین قابلیتی ندارند.
مرحله ۷: به تمامی محتوا نگاه کرده و هرگونه کلمه کلیدی متفاوت یا طولانی احتمالی را پیدا کنید.
رقبایی که در لیست نتایج جستجو رتبههای اول در کواریهای خاص را دارند، به خاطر دلایل متفاوتی به این درجه رسیدهاند. یکی از این دلایل انتخاب کلمات کلیدی است. مطمئنا، آنها پرفایل لینک خوبی دارند، اما تا زمانی که شما واقعا کلمه کلیدی را (با کمی تغییر) در صفحه خود قرار ندهید، نمیتوانید رتبه بگیرید.
۶٫ Amazon.comAmazon.com پادشاه تجارت الکترونیک محسوب میشود و در این مسئله شکی نیست.
بخشی از قدرت آنها، بدین خاطر است که غلبه کامل بر نتایج جستجوی ارگانیک هر گونه کلمه کلیدی مرتبط با خرید دارند. وقتی مخاطب شما کواری مبتنی بر خرید و فروش را بیشتر استفاده کند، آمازون حتما در صفحه اول رتبه خواهد گرفت.
چرا؟ زیرا آنها از کلمه کلیدی مناسب استفاده میکنند. آنها کلمات کلیدی زیادی دارند. و این تنها یک معنا برای شما دارد: ایدههای احتمالی زیاد در مورد کلمات کلیدی.
بگذارید یک چیز را سریعا مشخص کنیم. هرکسی نمیتواند ایدههای کلمات کلیدی را از آمازون بیرون بکشد. این روش تنها زمانی موثر خواهد بود که شما محصول فیزیکی داشته باشید و مطمئنا آمازون باید این محصول را بفروشد.
با استفاده از روش زیر میتوانیم کلمات کلیدی را از آمازون بیرون بکشیم.
مرحله ۱: کلمه کلیدی خود را در گوگل جستجو کنید.
مرحله ۲: ورودی آمازون را در صفحه نتایج جستجو مشخص کنید.
مرحله ۳: بر روی نتایج کلیک کرده تا صفحه محصول را در گوگل مشاهده کنید.
مرحله ۴: کلمات کلیدی را در مکانهای زیر پیدا کنید.
منوی “نمایش نتایج یا Show Results” هدر اصلی متن زیر هدر اصلی متن “## Results for” بخش بردکرامب موارد لیست شده
پروژهش زیر نشان میدهد چطور میتوانید این کلمات کلیدی را پیدا کنید. به متن مشخص شده نگاه کنید.
وقتی محصولات را به طور مجزا نگاه کنید، کلمات کلیدی بیشتری را پیدا خواهید کرد.
توجه خاص به این محدودهها در صفحه محصولات داشته باشید.
“مشتریانی که محصول را خریداری کردهاند” “توضیح محصول” “تبلیغات محصولات از وبسایتهای خارجی” “بخش سوالات و پاسخها” شما کلمات کلیدی طولانی کواری مانند خوبی را پیدا خواهید کرد. بازهم بخش “بازنگریهای مشتری” منبع عالی برای کلمات کلیدی طولانی است.بگذارید آمازون شما را هدایت کند. این سایت مدتهاست که بزرگترین خردهفروشی الکترونیک بوده و مجموعهای قابل توجه و مناسب از کلمات کلیدی عالی و ترافیک سایت قابل توجهی دارد.
نتیجه گیریتحقیق در مورد کلمه کلیدی یک مهارت پایه برای هر متخصص سئو محسوب میشود. فرآیند واقعی پیدا کردن کلمات کلیدی، به ابزار گران قیمت، روشهای مبتنی بر فرمول، یا حتی مجموعه محدود انتخابها نیازی ندارد اما انتخواب درست کلمه کلیدی باعث افزایش ترافیک سایت میشود.
من از تمامی روشها برای خودم و مشتریان استفاده کرده و با موفقیت کلمات کلیدی مناسب را پیدا کردهام.
منابع محبوب شما برای پیدا کردن کلمات کلیدی عالی کدام است؟