در HTML ، عبارت زبان صفتی است که زبان محتوای صفحه را نشان می دهد.
<html lang="”>... </html>برای انگلیسی ، برچسب اینگونه است:
<html lang="en”>...</html>در حالی که برچسب برای زبان فارسی از کد مخصوص خود استفاده می شود:
<html lang="fa”>...</html>این ویژگی HTML توسط برنامه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد ، موتورهای جستجو ، برای مشخص کردن اینکه کدام صفحه به چه زبانی نوشته شده است از این ویژگی استفاده می کنند.
این ویژگی به شما کمک می کند تا محتوای مناسب را با کاربر مناسب مطابقت دهید.
آیا ویژگی برچسب lang در سئو موثر است؟ویژگی HTML lang در مورد گوگل تأثیر چندانی بر سئو سایت نمی گذارد. گوگل صریحاً گفته که آنها برچسب های hreflang را برای سایت های چند زبانه نادیده می گیرند.
بنابراین اگر اینگونه باشد ، آیا می توان ویژگی زبان را به طور کامل نادیده بگیرید؟
نه ، در حالی که Google به برچسب های زبان را نادیده می گیرد موتور جستجوی بینگ از آن استفاده می کند، در حقیقت ، بینگ هنگام تطبیق زبان کاربر با محتوای صفحه از برچسب hreflang استفاده نمی کند، بینگ از متن “زبان محتوا” استفاده می کند.
متا Tag “زبان محتوا” چیست؟برچسب “زبان محتوا” یک برچسب متا در یک سند HTML است که زبان و کشور محتوای آن صفحه را نشان می دهد که بیشترین اهمیت را دارد.
ویژگی محتوای جایی است که شما زبان و کشور را تعریف خواهید کرد. بنابراین برای انگلیسی آمریکایی چنین است:
هنگام تنظیم زبان ، همانطور که برای برچسب زبان HTML می خواهید کد ISO 239 ISO 639 را استفاده کنید، زبان باید با کد ISO 3166 کشور فوق دنبال شود.
مثلا:فرانسوی در فرانسه: fr-fr
فرانسوی در کانادا: fr-ca
فرانسوی در بلژیک: fr-be
اسپانیایی در اسپانیا: es-es
اسپانیایی در مکزیک: es-mx
حتی اگر با استفاده از ویژگی برچسب lang HTML ، رتبه سایت شما بالاتر نباشد ، هنوز هم بهترین کار این است که به دلایل قابلیت استفاده و قابلیت دسترسی آن را لحاظ کنید.