Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /home/seohack/domains/seo-hacker.ir/public_html/language/fa-IR/fa-IR.localise.php on line 115

Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /home/seohack/domains/seo-hacker.ir/public_html/language/fa-IR/fa-IR.localise.php on line 115
صفحه اصلی - سئو هکر
راهکارهایی-برای-بازاریابی-محتوا-و-ساخت-محتوایی-که-بازدید-کنندگان-می-پسندند
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

چطور بفهمیم چه نوع محتوایی تولید کنیم؟ شاید شما هم در یک شرکت کوچک کار می­ کنید و عضو یک تیم تولید محتوا هستید یا به عنوان یکی از اعضای تیم بازاریابی یا فروش تهیه محتوای سایت را به شما محول کرده اند. در چنین حالتی معمولا به شما گفته می­شود که چه چیزی بنویسید و چه محتوایی تهیه کنید، در نتیجه جایی برای ایده ­های جدید و خلاقیت باقی نمی­ماند.

آمار بازدید پست­ های شما در هر هفته چه تعداد است؟ آیا کسی آن ها را می­خواند؟ اگر نه، این به خاطر پیام­ها و محتوای شماست یا به خاطر انتخاب اشتباه مخاطبانتان؟

اگر  به دنبال آن هستید که بازدیدکنندگان خاصی از محتوای شما استفاده کنند، باید به جایی بروید که آنها حضور دارند. اما در ابتدا باید بدانید آنها از چه محتوایی خوششان می آید.

برای کسانی که با فرآیند بازاریابی محتوا آشنا هستند و بر بازاریابی دیجیتال و سئو تسلط دارند، همه این مطالب بدیهی و تکراری است. اما بیشتر صاحبان و کارکنان کسب و کارهای کوچک و متوسط برای یادگیری اینکه چه محتوایی باید درست کنند با مشکل کمبود منابع مواجه هستند و هیچ جا به درستی دستورالعمل مناسبی برای تهیه محتوای کاربرپسند در اختیار شما قرار نمی دهند.

مقاله مرتبط:  بازاریابی محتوا چیست؟ بهمراه چک لیست بازاریابی محتوایی

اگر شما هم صاحب یکی از همین کسب و کارهای کوچک و متوسط هستید شاید بد نباشد که در ساخت محتوای بعدی خود رعایت نکات زیر را امتحان کنید:

یافتن مخاطبان

وقتی بخواهید یک محتوا که ارزش به اشتراک گذاشتن و یا لینک شدن داشته باشد تولید کنید، باید حواستان باشد مطالبی که مخاطبانتان دوست دارند، ارایه کنید. حتی اگر موضوعی که روی آن کار می کنید جذاب نباشد، به خاطر داشته باشید که وظیفه شما ارایه بهترین مطالب ممکن به شکلی ارزشمند است.

به جای حدس زدن اینکه مخاطبان یا بازدیدکنندگان احتمالی مورد نظرتان چه مطالبی را دوست دارند سعی کنید بفهمید آن­ها بیشتر وقت خود را در کجاها می­گذرانند. (چه زمانی که آنلاین هستند و چه مواقع دیگر) ممکن است در فیسبوک، توییتر، تالارهای گفتگو و یا گروه های خاص تلگرام باشند.

چه برند شما در زمینه خدمات تهویه مطبوع فعالیت کند چه تعمیرات کامپیوتر و چه تولید گیاهان زینتی، حتما گروهی از افراد در این زمینه ها هستند که اطلاعات خود را با سایرین به اشتراک می­گذارند. شما می­توانید از این جوامع به خصوص اگر فعالیت بالایی داشته باشند در تولید محتواهای خود کمک بگیرید.

به عنوان مثال صاحب یک آرایشگاه کوچک ممکن است قسمتی از وقت خود را صرف خواندن وبلاگ ­هایی محبوب در همین زمینه کند و احتمالا به بهترین موضوع ­هایی که مطرح می­شود و اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می­شود و نام کسانی که آنها را با دیگران به اشتراک می­گذارند و مسایل، نیازها و شکایات رایج در این زمینه به دقت توجه می­کند. شناخت اینفلئونسرها (اثرگذاران (influencers)، کسانی که مطالب را به اشتراک می­گذارند و یا نظر می­دهند) در هر حوزه بسیار مهم و کلیدی است باید فهمید آنان چه کسانی هستند، این اطلاعات را می­توان به آسانی با مرور دقیق و جمع­ آوری اطلاعات بخش نظرات وبلاگ ها و همچنین پیج های فیسبوک و اینستاگرام به دست آورد. با شناخت این افراد می­توان آنها را به آسانی در کلیه جوامعی که به بحث و گفتگو می­پردازند دنبال کرد از جمله تالارهای گفتگوی مشهور، گروه های فیسبوک، جوامع گوگل و … .

پس تا اکنون یاد گرفتیم:

مکان­هایی که مخاطبان بیشتر در آنجا حضور دارند را بیابیم. مطالب مفیدی که به اشتراک می­گذارند را پیدا کنیم. دنبال نیازهای رفع نشده آنان بگردیم. مقاله مرتبط:  8 اشتباه متداول در تولید محتوا و روشهایی جلوگیری آن صحبت با مخاطبان

زمانی که بدانید مخاطبانتان چه کسانی هستند و در کجا می­توان آن ها را یافت، می­توانید با آنها ارتباط برقرار کنید. به طور مثال این کار را می­توان با به اشتراک گذاشتن مطالب آن­ها (با لینک دادن به منبع اصلی) و یا پاسخگویی به پرسش ­های آن­ها در یک تالار گفتگو و… انجام داد، شاید کار کوچکی به نظر برسد اما با گذشت زمان آنها شما را به خاطر می­سپارند و برای جبران این کار شما تلاش می­کنند. و این همان چیزیست که به شما در تولید محتوایی جذاب کمک می­کند.

حال می توانید با این اینفلئونسرها ارتباط برقرار کنید، سعی کنید درباره کارتان از آنها یک یا دو سوال کوتاه از طریق یک ایمیل کوتاه و ساده بپرسید. ولی در تهیه این ایمیل باید به نکات زیر توجه کنید:

یک ایمیل کوتاه (حدود 6-7 خط) تهیه و در آن سوال خود را مطرح کنید. به خاطر داشته باشید که می­بایست خواسته خود را به شکل واضح، ساده و مختصر مطرح کنید و اینگونه به زمان آن­ها نیز اهمیت دهید تا راه برای پرسیدن سوال های دیگر در آینده نیز باز باشد.

تشخیص کاری که باید انجام شود (the job to be done (JTBD

«مردم تا زمانی که چیزی را ندیده باشند نمی­دانند که آن را می­خواهند.»

در بسیاری از مواقع حتی محصولات و یا خدماتی که با استفاده از گروه­ های کانونی، مصاحبه با مشتریان، تست قابلیت استفاده، تولید می­شوند، نمی­توانند جایگاه واقعی خود را در بین مخاطبان پیدا کنند. دلیل این مساله این است که سازندگان بیش از آن که به خواسته مردم توجه کنند به کامل کردن کار خود توجه می­کنند. این همان چیزی است که در تولید محتوا نیز زیاد شاهد آن هستیم.

در اینجاست که نظریه “کارهایی برای انجام” (jobs to be done) پروفسور کریستنسن (Clayton Christensen) دانشگاه هاروارد به کار می­ آید. نظریه JTBD چهارچوبی است برای کسب و کارها تا به کمک آن انگیز­ه ­های مشتریان را بفهمند. این نظریه به ما کمک می­ کند بفهمیم هر مشتری یک محصول یا خدمت را برای چه کاری (چرا) خریداری می­کند.

کریستنسن معتقد است:

«دلیل خرید یک محصول توسط مشتری به ندرت این است که مردم دیگر هم از این محصول استفاده می­ کنند پس من هم باید آن را بخرم. بلکه هدف اصلی آنها از خرید این است که بتوانند با آن محصول نیازهای خود را برطرف کنند. فهمیدن اینکه هر مشتری با خریدن محصول شما چه نیازی را برطرف می­کند به شما در طراحی محصولی پرطرفدار کمک می­کند.»

یکی از بهترین نمونه­ های این نظریه این سخن مرسوم میان بازاریابان است که :”مشتریان یک میخ دریل سه سانتی نمی­خرند بلکه یک سوراخ سه سانتیمتری را می­خرند.” در ساخت محتوا نیز ما باید ابتدا بدانیم مشتریان به دنبال چه هستند و بعد به ساخت محتوا بپردازیم.

اهمیت ترفیع و تبلیغات

حال که یک محصول خوب ساختید می­توانید برای تبلیغاتش، آن را به اینفلوئنسرها معرفی کنید. ابتدا نظر آن ها درباره کارایی و ارزشمندی محصول خود بپرسید و اگر جواب بله شنیدید به تبلیغ آن بپردازید. قدم بعدی این است که برای خود افراد اثرگذار دیگری پیدا کنید که بتوانند در ترفیع محصول به شما کمک کنند. یک راه ساده اما موثر این است که مطالبی که از طرف مبلغ های شما به اشتراک گذاشته شده را بازدید کنید.

 به یاد داشته باشید که شما به دنبال کسانی می­ گردید که نه تنها مطلبتان را به اشتراک گذاشته اند بلکه گاهی اوقات مطالب مشابه این را نیز به اشتراک می­ گذارند، یا مخاطبان زیادی دارند که با به اشتراک گذاشتن مطلب شما می توانند بر روی آن ها تاثیر بگذارند و یا دوست دارند مطلب شما را به اشتراک بگذارند.

مقاله مرتبط:  اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ و اشتباهات رایج در آن از ایمیل به درستی استفاده کنید: سعی کنید در کنار درخواست کمک از افراد تاثیرگذار، در مواردی که شما نیز می­توانید برای آن ها کاری انجام دهید، آن را دریغ نکنید. هر پیغام را چند بار ارسال کنید: هر دفعه تیتر آن را عوض کرده و به دنبال این باشید که ببینید چه شبکه اجتماعی برای کار شما مناسب است. برای محصولات آینده خود جذابیت ایجاد کنید: از پرسیدن این سوال که “شما چه ایده ها و مطالبی را دوست دارید به اشتراک بگذارید” نترسید. بازدید، بازنگری و تکرار

مهم ترین بخش بازاریابی محتوا این است که باور داشته باشید پیروزی یا شکست پایان کار نیست. حتی بهترین محتواها و تبلیغات نیز جای پیشرفت دارند. حتی اگر کانتنت شما بسیار محتوای موفقی باشد هیچ چیزی درباره کارهای آینده نمی­توان گفت و نمی توان تضمین کرد آنها هم به همین خوبی باشند.

قبل از نوشتن قرارداد برای تولید محتوا به دو نکته بسیار مهم باید توجه کرد:

فقط محتواهایی که در راستای اهداف برندتان هستند، تهیه کنید. ممکن است ایده های زیادی برای محتواهای شما وجود داشته باشند اما به برند شما کمک نکنند. سعی کنید از ایده هایی استفاده کنید که در جهت بهبود برند شما هستند. این سوال به شما کمک می­کند در مسیر درست قرار بگیرید: «چه محتوایی تولید کنم که 1) در جهت اهداف اصلی کسب کار من باشد 2) فقط من قادر به ارائه آن باشم (مزیت رقابتی) 3) نیاز اساسی مشتریان باشد.»

موارد زیر را نیز از یاد نبرید:

بازدید: به سوالاتی مانند چه چیزی به درستی انجام شد؟ برای بهتر شدن محصول چه کاری می­توان انجام داد؟ ما چه چیزی را از قلم انداخته بودیم؟ پاسخ دهید. بازنگری: شما باید قبل از ساخت محتوا آنچه که برای شما اهمیت فراوانی دارد مشخص کنید. وقتی که از این موارد مطمئن شدید دنبال کردن و بازنگری آن ساده است. تکرار: بازاریابی محتوای موفق با تکرار به دست می­آید. شما یک کار را برای بار اول انجام می­دهید و از اشتباهات آن درس می ­گیرید و برای بار دوم آن ها را اصلاح می­ کنید.

تولید و ساخت محتوا می تواند بسته به اینکه چگونه به آن نگاه کنید یک چالش باشد، به خصوص اگر به دنبال استفاده از شبکه های اجتماعی باشید. با یک تولید محتوای درست هیچ چالشی پیش روی شما نخواهد بود و با مشکل روبرو نمی شوید. کافیست در تهیه محتوا برای سایت، وبلاگ، صفحات شبکه های اجتماعی و کانال های خود به موارد زیر توجه داشته باشید :

مقاله مرتبط:  10 قانون نانوشته در بازاریابی شبکه های اجتماعی تهیه محتوای چهارفصل

منظور از محتوای چهارفصل کانتنتی است که با گذشت زمان نیز همچنان مفید باشد. مثلا نکاتی درباره تعویض تایر اتومبیل یک محتوای چهارفصل است. چرا که این فرایند برای اکثر ماشین ها مشابه است در عین حال این نکات تا سالیان سال معتبر است. و اینگونه موتورهای جستجو و سایت های شبکه های اجتماعی تا مدت ها ترافیک شما را افزایش خواهند داد. البته باید در نظر داشت که تولید محتوای چهارفصل برای همیشه غیرممکن است ولی اگر حداقل نیمی از کانتنت های شما این ویژگی را دارند، در مسیر درستی حرکت می کنید.

عناوین جذاب

عنوانی خوب است که بتواند کلیک بگیرد. صرف نظر از اینکه به آسانی به خاطر آورده شود باید ارزش به اشتراک گذاشتن را نیز داشته باشد. در حقیقت یکی از مهم ترین دلایل پخش ویروسی پست ها عناوین آنهاست. یکی از بهترین راه های جذب مخاطب استفاده از ابهام است. راهی پیدا کنید تا خوانندگان به دنبال خواندن بیشتر باشند. حتی می توانید با یک سوال آنان را وسوسه کنید.

کاری کنید که محتوایتان ارزش خواندن داشته باشد

اطمینان یابید که محتوای منتشر شده شما ارزش خواندن دارد. مردمی که از خواندن محتوای شما در شبکه های اجتماعی راضی باشند بیشتر به شما اعتماد می کنند. به علاوه این کار نتایج خوبی برای کسب و کار شما به همراه دارد و میزان به اشتراک گذاری محتوای تولیدی را افزایش می دهد. مردم محتوای جذاب را به اشتراک می گذارند و محتوای بی کیفیت را نادیده می گیرند. پس برای انتشار محتوایی ارزشمند، جذاب، سرگرم کننده و مفید تلاش کنید.

مقاله مرتبط:  5 روش برای افزایش جذابیت متن برای کاربر در هنگام نوشتن محتوا از خلاقیت درونی خود استفاده کنید

در اکثر موارد یادمان می رود که داریم برای یک انسان محتوا تهیه می کنیم. این اتفاق زمانی رخ می دهد که محتوایی تهیه می کنیم که با خواننده حرف نمی زند. بهترین مکان برای شروع رهایی از دست موانع میان خودتان و خوانندگان تان است. مثلا یک زبان رسمی به درد مخاطبان در صنعت بازی سازی نمی خورد و این در حالی است که شاید این زبان برای خدماتی مثل خدمات ساخت و ساز یا تهویه مناسب باشد.

سرعت عمل مهم ترین عامل در رقابت است

همگام شدن با رویدادهای روز در بازارهای مختلف چالش بزرگی برای یک برند است. با این تفاسیر اولویت شما باید اطمینان از این موضوع باشد که محتوای شما می تواند مخاطبانتان را به روز نگاه دارد، به خصوص در شبکه های اجتماعی. شاید این کار به نظرتان دشوار برسد ولی تنها کاری که باید انجام دهید این است که فردی از اعضای تیمتان را برای چک کردن آپدیت های رقبایتان قرار دهید و همان فرد می تواند برای ساخت محتوا با در نظر گرفتن پیشرفت های جدید مورد استفاده قرار گیرد.

اینها تنها بخشی از استراتژی هایی است که باید در تولید محتوا به خاطر داشته و به کار ببندید. فراموش نکنید که یک محتوای خوب و ارزشمند نخستین گام برای جلب اعتماد مشتریان است.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

توضیحات متا چیست؟ تگ توضیحات متا چکیده‌ای از محتوای سایت را ارائه میدهد که از چشم بازدیدکننده پنهان است ولی برای درک بهتر موتورهای جستجو استفاده میشود و...

نوشته 5 نکته در سئو توضیحات متا اولین بار در وبسیما پدیدار شد.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

سئو داخلی سایت که به انگلیسی (Onpage SEO) آن را می شناسند بخش اصلی در سئو سایت می باشد که با رعایت مواردی مانند محتوای مناسب ، رعایت اصول کد نویسی و سرعت سایت همچنین موارد کلی دیگر انجام می شود. از آنجا که کنترل سئو داخلی سایت بر خلاف سئو خارجی سایت در دست

نوشته سئو داخلی سایت اولین بار در آپسئو. پدیدار شد.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

اسکیما یعنی نشانه گذاری قسمت های مختلف سایت برای شناساندن آن به گوگل برای فهم بیشتر از سایت شماست ؛ اما اسکیما چیست؟

اسکیما Schema در واقع مجموعه کدهای علامت گذاری هستند که یک استاندارد برای موتورهای جستجو مخصوصا گوگل به حساب می آید که با آن قسمت های مختلف یک سایت را به درستی شناسایی می کنند.

در اسکیما جزئیات تفکیک می شود و گوگل با توجه به آن ها نتایج جستجو را با جزئیات بیشتری به نمایش می گذارد.

وقتی اطلاعات کامل و با جزئیات به گوگل منتقل شود پس نتیجه بهتر و درک بیشتری را به گوگل از سایت شما می فهماند و این یعنی رتبه بندی بهتر برای سایت شما در هنگام سئو سایت .

اسکیما در سئو داخلی

شناخت کد های علامت گذاری اسکیما بیشتر مربوط به سئو داخلی سایت می شود و با کمک آن می توانید سئو داخلی را بهبود ببخشید.

در مثالی کوچک می توان به برخی لینک های ستاره دار در نتایج گوگل اشاره کنیم که دارای کدهای علامت گذاری اسکیما هستند.

مثال : class=”post-ratings” itemscope=”” itemtype=”http://schema.org/Article”>

مثال بدون کدهای اسکیما

 <div> <h3>seo by upseo</h3> <table summary=”Bibliographic Details”> <tr> <th>Main Author: </th> <td>Majid Salehpour</td> </tr> </table> </div> <table summary=”Holdings details”>

با کدهای Microdata markup

<div itemscope itemtype="http://schema.org/Book"> <h3 itemprop="name"> seo by upseo </h3> <table summary="Bibliographic Details"> <tr> <th>Main Author: </th> <td itemprop="author"> Majid Salehpour </td> </tr> </table> </div> <table summary="Holdings details">

با کدهای JSON-LD

<script type="application/ld+json"> {"@context":"http://schema.org/", "@type": "Book", "name": " seo by upseo ", "author": " Majid Salehpour ", "offers":{"itemOffered": "#record"}} </script>

به طور مثال اگر صاحب یک سایت اشتراک گذاری فیلم و موزیک هستید ، می توانید با استفاده از کد های علامت گذاری اسکیما ، اطلاعات دقیقتری از مشخصات سازنده فیلم ، سال تولید و عوامل ارائه دهید تا گوگل به آن ها دسترسی بیشتری داشته باشد.

به عبارتی کدهای علامت گذاری اسکیما مانند هایلایت گوگل در وبمستر عمل می کند با این تفاوت همه چیز خودکار است و اشتباهی صورت نمی گیرد.

روش های استفاده از کد های علامت گذاری اسکیما

استفاده از میکرودیتا

استفاده از اسکریپت JSON-LD

Google Tag Manager

استفاده از Google Webmaster Tools

فراموش نکنید همه موارد پیشنهاد شده درباره سئو داخلی صرفا برای درک بیشتر گوگل از محتوای صفحات سایت شماست پس اگر قصد دارید با دیگر سایت ها رقابت کنید باید موارد مختلف مانند اسکیما را به کار بگیرید ، اما هیچ اجباری برای استفاده از آن نیست.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

اطلاعات کامل در خصوص سئو سایت را مطالعه کنید تا یاد بگیرید سئو چیست و چگونه کار می کند.

سئو چیست؟

سئو در واقع بعد از طراحی سایت و مکمل سایت هایی می باشد که قصد دارند در نتایج جستجو مانند گوگل رتبه بگیرند و بالا باشند.

یک سایت بدون سئو مانند یک نویسنده خوب است که کتاب هایش را کسی پیدا نمی کند.

برای اینکه مردم سایت شما را پیدا کنند باید نکات سئو را رعایت کنید تا گوگل صدای شما را به همگان برساند.

در این مطلب سعی می کنیم به بررسی تکنیک ها و ترفند های مختلف سئو اعم از سئو کلاه سفید ، کلاه سیاه و کلاه خاکستری بپردازیم و شما را با سئو داخلی و خارجی آشنا کنیم.

اطلاعات در مورد سئو

سئو مجموعه تکنیک های داخلی سایت و خارجی سایت می باشد که با رعایت آن ها ، جایگاه سایت در نتایج جستجو بهبود و موجب می شود ترافیک سایت افزایش و در نتیجه فروش بالا رود.

چرا یک سایت به سئو نیاز دارد؟

امروزه با فراگیری اینترنت و افزایش کاربران اینترنتی نیاز سایت ها برای دیده شدن بیشتر شده است ، رقابت بالای سایت ها برای به دست آوردن جایگاه بالاتر باعث شده گزینه اصلی ارتقا جایگاه سایت در نتایج جستجو با سئو سایت انجام شود.

اعتبار سئو

از آنجا که گوگل در میان مردم جهان اعتبار بالایی دارد پس سایت هایی که در نتایج جستجوی گوگل رتبه مناسبی در صفحه اول گوگل دارند تحت تاثیر این اعتبار قرار میگیرند و این اعتبار چیزی نیست که با روش های معمولی به دست بیاید ، حتی روش تبلیغات در گوگل نیز در میان مردم شناخته شده است و به خوبی نتایج طبیعی درست عمل نمی کند ، به این دلیل که مردم درک می کنند سایت هایی که با اعتبار سئو بالا آمده اند پشت آن ها اعتبار گوگل نهفته است.

سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید در واقع به روش های اصولی و تایید شده توسط گوگل اشاره دارد که خط قرمز های موتور جستجو را رد نمی کند و ملاک آن بالا بردن کیفیت سایت و جلب رضایت کاربران است.

مزایای سئو کلاه سفید

روش سئو کلاه سفید مزایایی چون به دست آوردن جایگاه ثابت ، عدم تهدید رتبه به واسط رعایت اصولی موارد سئو ، هزینه پایین تر و مصون ماندن از جریمه های بی رحمانه گوگل می باشد.

سئو کلاه سیاه چیست؟

روش سئو کلاه سیاه همانطور که از نامش پیداست به مجموعه روش هایی غیر اصولی گفته می شود که برخی سئو کارهای مبتدی و متخلف جهت دور زدن موتور های جستجو از آن استفاده می کنند.

معایب سئو کلاه سیاه

احتمال قطعی جریمه توسط گوگل ، هزینه بالای نگهداری ، تنزل رتبه و مشکل پنالتی توسط گوگل را می توان نام برد.

سئو کلاه خاکستری چیست؟

ادقام برخی روش های سئو کلاه سیاه با سئو کلاه سفید را سئو کلاه خاکستری می گویند ، در این روش از برخی روش های سئو کلاه سیاه در کنار سئو کلاه سفید استفاده می شود.

در واقع سئو کلاه خاکستری طوری عمل می کند که گوگل متوجه نشود سایت فوق از روش های کلاه سیاه استفاده می کند و جریمه نشود.

در روش سئو کلاه خاکستری همچنان احتمال جریمه و افت رتبه وجود خواهد داشت.

الگوریتم در گوگل چیست؟

در مقابل سایت هایی که قصد دارند گوگل را دور بزنند ، الگوریتم هایی وجود دارد که دقیقا مانند فیلتر عمل کرده و از سایت هایی که متخلف هستند جلوگیری به عمل می آید ، گوگل روزانه و ماهیانه الگوریتم های خود را بروز و سعی می کند نتایج جستجو را با کیفیت نگه دارد.

انواع سئو

سئو به طور کلی به دو نوع تقسیم بندی می شود یک نوع آن به سئو داخلی یا On-Page SEO معروف است و دیگری به سئو خارجی یا Off-Page SEO

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی یعنی بهینه سازی صفحات داخل سایت و تنظیم اصول تنظیم و نوشتن در سایت مانند

استفاده درست از عناوین صفحات

بهینه سازی تصاویر

نوشتن توضیحات متا جذاب

لینک دهی داخلی صفحات

انکر تکست

آدرس درست و کوتاه URL

تحقیقات کلمات کلیدی مرتبط و مفید

کلمات کلیدی در سئو داخلی

نقش اصلی هدفمندی سئو را کلمات کلیدی بازی می کنند ، اگر نتوانید بدانید مردم برای رسیدن به سایت شما دقیقا از چه واژه هایی استفاده می کنند قطها سئو هدفمند نخواهد بود.

کلمات کلیدی همانطور که از نامش پیداست به کلیدی ترین کلمات در سئو سایت ها اشاره دارد که قصد دارید با آن ها در نتایج جستجو ظاهر شوید.

هدف از تحقیقات درباره کلمات کلیدی بیشتر هدفمند کردن سئو سایت و مرتبط سازی محتوای داخلی با کلماتی است که جستجومی شوند.

عنوان در سئو داخلی

مهمترین گزینه برای بهبود رتبه در گوگل ، نوشتن عنوان درست صفحات است ، یک عنوان مرتبط و جذاب ضمن ارتقا جایگاه در گوگل باعث افزایش ترافیک سایت نیز خواهد شد.

عنوان صفحات در تگ H1 قرار می گیرد ، این گزینه در سیستم مدیریت محتوای وردپرس به صورت پیش فرض وجود دارد اما در سیستم های دیگر حتما چک شود که در H1 باشد.

تگ H1 در صفحه یک بار می باشد و زیر مجموعه آن تگ های H2 و H3 می باشد.

انکر تکست

انکر تکست مانند همان لینک های داخلی اما با عنوان کلیدی می باشد.

توضیحات متا

توضیحات متا متنی کوتاه از معرفی کل متن یک صفحه است که به طور خلاصه به معرفی متن کلی می پردازد ، بر خلاف تصور خیلی ها توضیحات متا یک سیگنال مرتبط می باشد که گوگل به آن اهمیت ویژه ای میدهد ، حتی نوشتن توضیحات متای جذاب به افزایش CTR کمک خواهد کرد.

رعایت چگالی کلمات کلیدی

یکی دیگر از موراد سئو داخلی رعایت چگالی کلمات کلیدی در کل متن یک صفحه است ، یعنی نباید تکرار کلمه کلیدی از درصدی حدود 4/5 درصد بیشتر باشد.

عدم رعایت این مورد باعث اسپم شدن سایت خواهد شد.

لینکسازی داخلی چیست؟

لینک سازی داخلی به شدت مهم است زیرا از این طریق عنکبوت یا خزنده های گوگل به دیگر صفحات سایت دسترسی پیدا می کنند پس سعی کنید ضمن مشخص کردن صفحات هدف ، حداقل 2 تا 5 بار در صفحات خود لینک داخلی به دیگر مطالب خود انجام دهید.

ضمنا اینکار باعث افزایش بازدید از صفحات دیگر و ماندگاری کاربران در سایت می شود.

کد های نشانه گذاری اسکیما

کد های سیگنال اسکیما schema به گوگل می فهمانند بخش های مختلف یک صفحه درباره چه چیزی است ، به طور مثال بخش نظرسنجی ، بخش دانلود سایت و حتی محتوای اصلی صفحه

ریسپانسیو در سئو داخلی

سال 2015 بود که گوگل اعلام کرد سایت های غیر ریسپانسیو تبه کمتری خواهند گرفت ، قابلیت ریسپانسیو قالب سایت به کاربرانی که از دستگاه های مختلف مانند تبلت و تلفن همراه هوشمند اقدام به بازدید از سایت می کنند کمک می کند راحت تر مشاهده کنند.

سئو خارجی چیست؟

سئو خارجی کامل کننده سئو داخلی است ، به طور خلاصه سئو خارجی بیشتر به لینک سازی بیرونی یا همان بک لینک اشاره دارد هرچند موارد دیگری نیز وجود دارد.

لینک بیلدینگ یا بک لینک به لینک های به دست آمده از سایت های دیگر می گویند که به سایت شما لینک داده اند.

بک لینک جنجالی ترین روش سئو در میان وبمستران است که از آن سئو استفاده زیادی می شود.

ارتقا-سئو-سایت-با-قیمت-ارزان
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

ارتقا سئو سایت با قیمت ارزان واقعا یک مسئله مهم در بین اکثر سایت هایی است که نیاز مبرم به افزایش رتبه گوگل دارند ، قیمت سئو پایین در عین حال سئویی که نیاز صاحبان سایت ها را پاسخگو می باشد یک اتفاق خوب به حساب می آید.

از آنجا که سئو یک مسئله مهم اما در ابتدا هزینه و زمان زیادی را می طلبد ، باید طوری برنامه ریزی کرد که بتوان با هزینه سئو مناسب به نتیجه مطلوب رسید.

همانطور که می دانید یکی از روش های کاهش قیمت سئو ، انجام پروژه سئو توسط شخص صاحب سایت می باشد ، اما یک مسئله که همیشه اشتباه گرفته می شود این است که سئو حرفه ای با سئویی که توسط صاحب سایت انجام می شود کاملا متفاوت است.

سئو به طور معمول از پیچیدگی های مفهومی و تکنیکی زیادی برخوردار است ، همین مسئله باعث شده برخی وبمستران اشتباهاتی در هنگام سئو سایت انجام دهند که بعضا به شدت گران تمام می شود.

اما اگر خواستید ارتقا سئو سایت با قیمت ارزان تمام شود و همزمان دچار افت رتبه سایت نشوید بهتر است با برخی موارد سئو که در ادامه آورده شده آشنا شوید.

سئو ارزان

سئو ارزان در این مطلب اشاره به مواردی دارد که با رعایت آن ها می توان تا حد زیادی هزینه های ئو را کاهش دهد.

چگونه ارتقا سئو سایت با قیمت ارزان انجام دهیم؟

اینکه چه مواردی می تواند به ارتقا سئو سایت کمک کننده باشد ، بستگی به صاحب سایت دارد که در زمینه سئو چقدر اطلاعات و از آن ها در پروسه سئو استفاده می کند.

نوشتن مطالب مرتبط

اولین مسئله درباره سئو این است که خزنده های گوگل یا Crawlers صفحات سایت را ایندکس می کند ، حاصل این این ذخیره سازی و یادداشت برداری کلماتی می باشد که شناسایی و در نتایج جستجو به نمایش می گذارد ، پس اگر در سایت خود مطلبی نوشته اید ، انتظار می رود کلمات و جستجو های مرتبط با همان مطلب در نتایج ظاهر شود ، اما انتظار نداشته باشید کلماتی جستجو شود ولی شما آن کلمات یا صفحه را وقتی ایجاد نکرده باشید در گوگل دیده شوید ؛ نتیجه اینکه برای اینکه با همه کلمات مرتبط با سایت خود دیده شوید باید درباره آن صفحه و نوشته داشته باشید.

رعایت استاندارد های سئو

در سئو دو تکنیک کلاه سیاه و کلاه سفید شهرت زیادی دارند، به طور کلی روش های سئو کلاه سفید مواردی هستند که توسط گوگل نیز پیشنهاد داده شده اند اما روش سئو کلاه سیاه در واقع روش های ابتکاری برای دور زدن موتور جستجو هستند که باعث صدمه به رتبه سایت و در نهایت حذف از نتایج جستجو خواهد شد.

روش سئو کلاه سیاه که مانند پر کردن صفحات سایت از کلمات کلیدی تا روش Cloaking نوشتن محتوایی متفاوت برای کاربران و موتور جستجو می باشد.

البته بسیاری از موارد سئو کلاه سیاه هنوز توسط بسیاری از افراد مورد استفاده قرار میگیرد و متاسفانه در آینده دچار ضرر مالی زیادی می شوند این روش ها کاملا غیر منطقی هستند مانند محتوای مخفی ، تبادل لینک بیش از حد و موارد دیگر که منجر به افت رتبه و جریمه توسط گوگل می شوند.

فاکتور های سئو

گوگل برای رتبه بندی سایت ها از 200 فاکتور اصلی پیروی می کند ، برخی از این فاکتور ها شناخته شده و برخی همچنان مخفی هستند اما مواردی مانند بک لینک ، لینک سازی داخلی ، سئو داخلی مانند توضیحات متا متفاوت برای هر صفحه ، بهینه سازی سرعت تصاویر برخی عناوین و فاکتور ها به شمار می روند.

جالب است بدانید بسیاری از سایت ها که در حال حاضر رتبه بالا و موفقیت زیادی دارند اصلا سئو کار ندارند و صاحب سایت با تلاش و شناخت اصول سئو باعث ارتقا سئو شده است ، سئو ارزان وقتی اتفاق می افتند که شما تلاش کنید.

کلمات-کلیدی-دنباله-دار-به-چه-معنا-هستند؟
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

کلمات کلیدی دنباله دار به معنای تعداد کلماتی که در هنگام جستجو تایپ می شوند نیست، بلکه به حجم جستجویی که در بر دارند اشاره می کند. اما چگونه این کلمات موثر خواهند بود؟

اگر مسئول بررسی و نظارت بر سئو سایت خود هستید، باید کلمات کلیدی را ارزیابی کنید تا بفهمید کدام یک مهم تر هستند ، سپس بر روی آن ها تمرکز کنید. برخی افراد اشتباهاً فکر می کنند که کلمات کلیدی دنباله دار به تعداد کلماتی که در یک متن جستجو نوشته می شوند اشاره دارد. اما این طرز تفکر کاملاً اشتباه است.

اصلاً چرا کلمات کلیدی دنباله دار حائز اهمیت هستند؟

همیشه این تصور غلط وجود دارد که کلمات کلیدی دنباله دار، تعداد زیادی کلمه هستند که در یک عبارت استفاده شده اند. پس از آنکه مناظره بزرگ بین رهبران صنایع مختلف در گروه “فیس بوک آزمایشگاه سیگنال های SEO ” را در مورد این موضوع مشاهده کردیم، تصمیم گرفتیم در مورد یافته های مجموعه سئو در این زمینه بنویسیم.

حجم جستجوهایی که افراد در گوگل تایپ می کنند، خاص و متناسب با چیزی است که به دنبال یافتن آن هستند. به همین دلیل، حجم جستجو خیلی کم است. منشا نام “کلمات کلیدی دنباله دار” را می توان به نمودار تقاضای جستجو در ذیل نسبت داد. همانطور که در تصویر مشاهده کنید، دنباله بی نهایت بلند نمودار تقاضای جستجو نشان دهنده جستجوهای بسیار متمرکز است،  بنابراین نام کلمه کلیدی دنباله دار از اینجا نشات گرفته است.

این نام از کجا شروع شد؟

مفهوم “دنباله دار” زمانی معروف شد که توسط کریس آندرسون (نویسنده کتاب “دم دراز: چرا آینده کسب و کار، فروش تعداد کمی از محصولات بی شمار را در بر می گیرد” ) به همه معرفی گردید. این یکی از رایج ترین تمرینات سئو برای هدف قرار دادن عبارت های کلیدی با کلمات بسیار است زیرا آن ها برای رتبه بندی بهتر بوده و با اهداف خاص، ترافیک روانه سایت خواهند کرد. به طور کلی عبارات کلیدی با کلمات کمتر، پر رقابت تر و هدفمندتر هستند. شما احتمالاً فکر می کنید دلیل این که آن ها طولانی و دنباله دار هستند این می باشد که در یک عبارت، کلمات بسیاری استفاده شده است. عبارت هایی که حجم جستجوی پایین تری دارند، شامل کلمات بیشتری هستند. در نتیجه، این تعریف به مرور زمان تحریف شد و مردم دنباله دار را به تعداد کلمات مورد استفاده در یک عبارت، به جای حجم جستجو ربط دادند.

اگر به صورت خیلی ساده بخواهیم منحنی تقاضا را تعریف کنیم باید مثلا زیر را برای شما ارائه کنیم:

در همین سایتی که الان در حال مطالعه این مقاله هستید، کلمه کلیدی هدف سئو هست. طبق منحنی تقاضای جستجو، کلمه سئو در قسمت قرمز نمودار قرار دارد و عبارت “بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو” در قسمت بنفش نمودار. در نتیجه اگر ما بخواهیم در این سایت ورودی حداکثری داشته باشیم باید بر روی عبارت دوم و امثال آن نیز متمرکز شویم.

بیایید به منحنی تقاضای جستجو نگاهی عمیق تر بیندازیم

بر اساس منحنی تقاضای جستجو، ۷۰ درصد از تمام کلمات جستجو شده که به صورت آنلاین انجام می شوند، متشکل از کلمات کلیدی دنباله دار هستند. این یعنی اصطلاحات رایج جستجو که اغلب کسب و کارها به اشتباه روی آن تمرکز می کنند، تنها ۳۰ درصد از کل جستجوهای اینترنتی را به خود اختصاص می دهند. همانطور که مشاهده می کنید، محورY نشان دهنده جستجوهای ماهیانه است نه کلمات!

اگر یک موقعیت خاص دارای حجم جستجوی  ۱۰۰۰۰۰ بوده و با ۱۰۰۰ مورد فرصت کلیدواژه همراه باشد، پس بر این اساس حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد از آن ها کلمات کلیدی کوتاه می باشند در حالی که ۷۰ تا ۸۰ درصد باقی مانده، کلمات کلیدی دنباله دار خواهند بود. تحقیقی که توسط هیت وایز در سال ۲۰۰۸ صورت گرفت، این تئوری را ثابت نمود. در این تحقیق ۱۴ میلیون اصطلاح جستجو در طول یک پروسه سه ماهه مورد مطالعه قرار گرفتند.  پس از بررسی ۱۰۰۰ اصطلاح برتر جستجو، نتیجه زیر حاصل شد:

اگر بر ۱۰۰۰ اصطلاح برتر جستجو در بین تمام موتورهای جستجو تملک انحصاری داشته باشید (که غیر ممکن است)، حدود ۸۹٫۴ درصد از تمام ترافیک را از دست خواهید داد. به طور خلاصه، برای ایجاد یک استراتژی موفق بازاریابی برای کسب و کار، باید بر روی ۷۰ تا ۸۰ درصد کلمات کلیدی که در قسمت دنباله دار منحنی تقاضای جستجو قرار دارند تمرکز کنید.

این مثال دیگری است تئوری مربوط به  تعداد کلمات کلیدی موجود در یک جستجو را رد می کند.

طبق جدول بالا، مشاهده می کنید که جستجوی کوتاه دو کلمه ای در مقایسه با جستجوی طولانی حجم سرچ کمتری به خود اختصاص داده است. این بدین معناست که تعداد کلمات چیزی نیست که عبارت “کلمه کلیدی دنباله دار” را تعریف کند. همچنین، در اینجا مثال هایی از عبارات چند کلمه ای که حجم بالایی از جستجو را در هر ماه به خود اختصاص داده اند، آورده شده است.

جدول بالا نشان می دهد که عبارات کلیدی با ۳ عدد کلمه یا بیشتر می توانند با حجم بالای جستجو در انتهای منحنی نمایان شوند.  بر این اساس، یک کلمه منفرد یا عبارت کلیدی کوتاه می تواند در بخش دنباله دار منحنی تقاضای جستجو قرار گیرد. نکته مهم در اینجا این است که محبوبیت کلمه کلیدی را نمی توان به سادگی با شمارش تعداد کلمات مورد استفاده در جستجو تعریف کرد.

البته توجه داشته باشید در این زمینه ممکن است مثال های نقضی نیز وجود داشته باشد که عبارات کوتاه و تک کلمه ها جستجوی بسیار بیشتری داشته باشند که این مورد در زبان فارسی که کاربران اکثرا تمایل به وقت گذاشتن برای جستجوی بهینه نیستند نیز بسیار بیشتر مشاهده می گردد!

در ضمن اگر می خواهید مانند تصاویر بالا، میزان جستجوی هر کلمه و میزان رقابت اون را بدست بیارید، میتونید از ابزار زیر کمک بگیرید. حتما در یک زمان کافی هم این ابزار بسیار مفید را به صورت کامل برای شما همراهان گرامی سایت سئو معرفی خواهیم کرد.

  

نتیجه گیری

اگر به دنبال جذب حداکثری، راحت تر و کم هزینه تر کاربران برای سایت خودتان یا کارفرمایتان هستید، حتما بر روی کلمات کلیدی بجز کلمات کلیدی کوتاه و کلیدواژه های اصلی سایت تمرکز کنید تا بتوانید ۷۰% از کاربران که اینگونه عبارات را جستجو می کنند را وارد وب سایت خود نمایید. این روش به صورت کاملا مستقیم بر روی مسائلی همچون افزایش بازدید سایت، افزایش ترافیک ارگانیک و همچنین افزایش رنک الکسا تاثیر مثبت دارد!

کلمات کلیدی دنباله دار به چه معنا هستند؟ میانگین امتیاز:۵ (۱۰۰%)
سئو-سایت-با-دامین-اتوریتی-جدید-چه-تغییری-خواهد-کرد؟
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

سایت Moz طبق برنامه Domain Authority جدید را در تاریخ ۵ مارس ۲۰۱۹ – ۱۴ بهمن ۹۷ پیاده سازی کرد.

قدرت دامنه یا دامین اتوریتی (Domain Authority) به یکی از استاندارد های صنعت سئو سایت تبدیل شده است تا قدرت یک دامنه نسبت به رتبه بندی اندازه گیری شود. وبسایت Moz متوجه شده که ثبات نقش مهمی در ارزش قدرت دامنه برای مشتریان دارد، بنابراین هدف اطمینان حاصل کردن از این است که قدرت دامنه جدید تغییرات قابل توجهی را ایجاد خواهد کرد.

چه چیزی تغییر کرده است؟

آنچه در ادامه ذکر می شود برخی از تغییرات فنی است که در قدرت دامنه جدید ایجاد شده است، با ویرلن همراه باشید:

مجموعه (set) آموزشی:

از لحاظ تاریخی، وبسایت Moz بیشتر بر قدرت دامنه آموزشی تکیه کرده است تا یک مجموعه(set) غیرکاربردی و گسترده از نتایج جستجو. در واقع، این یک روش استاندارد در صنعت سئو بوده است. اما Moz راهی برای بهبود آن پیدا کرده است، که باعث قابل اعتماد تر شدن Domain Authority می شود. قدرت دامنه جدید در درک سایت هایی که برای هیچ کلمه کلیدی ای رنک نمی شوند، در مقایسه با گذشته بهتر عمل خواهد کرد.

الگوریتم آموزشی:

به جای تکیه بر یک مدل خطی پیچیده، Moz به سمت یک شبکه عصبی(neural network) حرکت کرده است. این مزایای متعددی را شامل می شود، از جمله یک مدل بسیار دقیق تر که می تواند دستکاری لینک ها را تشخیص دهد.

فاکتورهای مدل:

]

Moz در زمینه عوامل رتبه بندی(رنکینگ) در بخش قدرت دامنه تا حد زیادی پیشرفت کرده است. علاوه بر بررسی تعداد لینک ها، اکنون Moz قادر به ادغام  نمره اسپم یک دامنه و توزیع پیچیده لینک های آن براساس کیفیت و ترافیک، با سایرعوامل است.

]

ستون فقرات:

در قلب قدرت دامنه، لینک اکسپلورر جدید موز Moz Link Explorer قرار دارد. با بیش از ۳۵ تریلیون لینک، اطلاعات استثنایی Moz  کارهای آماری را به یک استاندارد پیشرو در صنعت سئو سایت تبدیل می کند.

این یعنی چی؟

این پیشرفت های اساسی در بخش قدرت دامنه یک معیار بهتر و قابل اعتمادتر نسبت به قبل ارائه می دهد.Moz اکنون می تواند اسپم ها را حذف کند، همبستگی را بهبود بخشد و مهمتر از همه، Domain Authority را بر اساس تمام تغییراتی که گوگل ایجاد می کند، به روز کند. این بدان معناست که هنگامی که تغییری رخ دهد، شاهد تغییراتی در قدرت دامنه خواهید بود.

 

 

ما باید چه کاری انجام دهیم؟

از DA یا قدرت دامنه به عنوان یک معیار نسبی استفاده کنید، نه یک معیار مطلق.

]

اگر قدرت دامنه با سایت های دیگر مقایسه نشود، معیاری بی معنی خواهد بود. مهم این نیست که قدرت دامنه ی سایت شما کاهش یا افزایش می یابد مهم تغییراتی است که نسبت به رقبا ایجاد می شود. هنگامی کهMoz  قدرت دامنه جدید را راه اندازی کند، مطمئن شوید که نمره ی رقبایتان را نیز همانند خود بررسی می کنید، زیرا آنها به احتمال زیاد در جهت مشابه دچار نوسان می شوند.

]

حتماً می دانید که چگونه با تغییرات را با مشتریان، همکاران و ذینفعان در میان بگذارید.

دوم، آماده باشید که با مشتریان یا مدیران وب خود در رابطه با تغییرات و پیشرفت های قدرت دامنه گفتگو کنید. با اینکه تغییر همیشه جلب توجه می کند و شاید مزاحمتی ایجاد کند ، قدرت دامنه جدید بهتر از همیشه عمل خواهد کرد و به آنها اجازه می دهد تصمیمات دقیق تری در مورد استراتژی های سئو در پیش گیرند.

انتظار می رود DA با گوگل همگام شود.

در نهایت، انتظار داشته باشید کهMoz  همچنان به بهبود بخش قدرت دامنه ادامه دهد. همانطور که گوگل هر ساله صدها تغییر در الگوریتم خود ایجاد می کند، Moz  قصد دارد که قدرت دامنه را با تغییرات گوگل بیشتر همسو کند. حتی زمانی که گوگل الگوریتم اساسی مانند پنگوئن یا پاندا را به روز رسانی کند، می توانید آسوده خاطر باشید که قدرت دامنه Moz مثل همیشه مرتبط و مفید خواهد بود.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

سئو کلیدواژه های طولانی به طور خلاصه به کلماتی می گویند که با استفاده از سه، چهار یا تعداد بیشتری از کلمات تشکیل شده است و معمولا نرخ تبدیل بالایی در فروش دارند.

به طور مثال احتمال اینکه فردی برای خرید تلفن همراه عبارت { تلفن همراه } را جستجو کند و به صفحه خرید تلفن همراه برسد خیلی کمتر از فردی است که عبارت کلیدی { خرید تلفن همراه اپل آخرین مدل } را جستجو کرده است.

سئو کلیدواژه های طولانی چگونه است؟

همانطور که می دانید سئو برای بهینه سازی موتور جستجو است ؛ سئو یک تاکتیک بازاریابی است که به منظور افزایش نمایش وب سایت ها در نتایج موتور جستجو مورد استفاده قرار می گیرد.

در کل سئو کلیدواژه های طولانی از لحاظ زمانی و راحتی ، سریع تر و آسان تر انجام می شود.

کلمات کلیدی طولانی به دلیل خاصیتی که دارند آسان تر سئو می شوند ، همزمان احتمالا تعداد بیشتری از تبدیل به مشتری را خواهد داشت زیرا عبارات طولانی منعکس کننده هدف اصلی کاربر هستند.

به عبارت دیگر، کاربرانی که کلمات طولانی را در گوگل جستجو و دنبال می کنند دقیقا همان چیزی را که دقیقا می دانند جستجو می کنند و احتمال خرید بیشتری نسبت به کسانی که با کلیدواژه های کوتاه تر جستجو می کنند دارند.

پس سعی کنید ابتدا طیفی متمرکز از کاربرانی که می توانند مشتری شما باشند را جدا سازی و آن ها را بشناسید ، دریافت رفتار و همچنین نیاز های کاربران به رسیدن هدف کمک خواهد کرد.

تجربه ما در آپسئو نشان داده سئو کلیدواژه های طولانی راحت تر و پر بازده تر است.

برای پیدا کردن کلیدواژه های طولانی شناخت نحوه جستجوی کاربران کمک زیادی به شما خواهد کرد.

به طور کل توجه به نیاز های کاربران در مراحل سئو سایت هدف شما را هموار تر و احتمال موفقیت را بالا می برد ، زیرا گوگل از سایت هایی که به تجربه خوب کاربران اهمیت می دهند ارزش زیادی قائل می شود.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

سئو سازی سایت ها در آپسئو با شرایط و مراحل خاصی صورت می گیرد ، سئو سازی سایت ها شامل مراحل مختلفی می باشد که در این مطلب به آن ها اشاره می کنیم. بررسی کلیدواژه های سئو کلمات کلیدی و میزان سختی کلمات مورد بررسی قرار میگیرد و موراد مهمی از جمله میزان نزدیک

نوشته سئو سازی سایت ها اولین بار در آپسئو. پدیدار شد.