دنیای تبلیغات اینترنتی مدام در حال تغییر است : الگوریتم های جستجوی به روزرسانی شده، تغییر گرایش های بازار، تغییر علایق مشتریان، معرفی فناوری های جدید و بهتر و … باعث می شود که تبلیغات همیشه چیز تازه ای برای گفتن داشته باشد. مجموعه ای از عوامل همواره در تبلیغات حضور دارند که انجام امور به شکل یکسان و تکراری را غیرممکن می کنند. برای اینکه همواره در تبلیغات دیجیتال به روز باشید و بتوانید بهترین استراتژی ها را در پیش بگیرید لازم است که دائما در حال یادگیری و اجرای آزمایش و تست متناسب با نیاز بازار فعلی باشید. انجام تمام این کارها باعث می شود که بهترین کمپین را برای کسب و کار خود داشته باشید.
مقاله مرتبط: دیجیتال مارکتینگ چیست؟ مزایای تبلیغات دیجیتالبرای اطمینان از برقراری ارتباط با مخاطبان هدف و موفقیت استراتژی تبلیغات، سرمایه گذاری در تبلیغات اینترنتی لازم و ضروری است. فوایدی که اینترنت برای انواع مختلف کمپین ها ارائه می کند (با توجه به این واقعیت که تعداد افرادی که از اینترنت استفاده می کنند روز به روز در حال افزایش اند) خبر از آن می دهد که تقریبا همه کسب و کارها به دنبال آنند تا ردپایی در دنیای دیجیتال به جا بگذارند. به نظر شما تبلیغات اینترنتی یا دیجیتال چه فواید و مضراتی دارد؟
تاثیر : علاوه بر امکان تقسیم بندی فراوانی که اینترنت در اختیار ما می گذارد، همه شبکه های اجتماعی آن بیرون (به علاوه ساعات پیک متفاوت هر کدام) پتانسیل اثرگذاری زیادی را روی بازار هدف کمپین ارایه می دهند.
اندازه گیری بهینه : به لطف ابزارهای فوق العاده ای که در اینترنت وجود دارند، پیشرفت کمپین های تبلیغات آنلاین به آسانی قابل اندازه گیری است. این نوع از تبلیغات متفاوت از روش های سنتی تبلیغات است که در آن معیارها تقریبی هستند یا به بخش کوچکی از مخاطبان محدود می شوند. از سوی دیگر معیارهای تبلیغات دیجیتال به شکل باورنکردنی دقیق هستند.
مقاله مرتبط: 9 روش برای جلوگیری از اشتباهات عملکرد برنامه های بازاریابی کدامند؟صرفه جویی در زمان : اگرچه که هم تبلیغات آنلاین و هم تبلیغات آفلاین نیازمند زمانی برای برنامه ریزی استراتژی کمپین هستند ولی اجرای کمپین های تبلیغاتی اینترنتی یا تبلیغات دیجیتال سریعتر است. شما می توانید در عرض کمتر از چند دقیقه تبلیغات تان را در پلتفرم های گوناگون آماده و چند ثانیه بعد منتشر کنید.
انعطاف پذیری : تبلیغات اینترنتی به انعطاف پذیری فوق العاده معروف است. شما می توانید از هرگونه ترکیب متون، تصاویر و یا ویدیو در هر لحظه از شبانه روز برای دستیابی به بازار هدفتان استفاده کنید. اگر محتوا در شبکه مناسبی در زمان مناسب پست شود، امکانات بی اندازه ای در اختیار شما قرار می دهد. به ویژه امکان تبلیغات شخصی سازی شده که یکی از بهترین انواع تبلیغات از نظر مشتری است، به وسیله تبلیغات دیجیتال امکان پذیر است. پس اگر تنها یک کامپیوتر و اینترنت داشته باشید از هر کجای این کره خاکی می توانید تبلیغات خود را در معرض دید همگان بگذارید.
هزینه پایین : اگر بودجه صرف شده برای اثرگذارترین کمپین های بازاریابی آفلاین را با کمپین های بازاریابی آنلاین مقایسه کنید، خواهید دید که هزینه اجرای یک کمپین آنلاین بسیار ارزان قیمت خواهد بود.
تعامل با کاربر : اینترنت همچنین به عنوان یک ابزار کمکی برای تعامل مستقیم با کاربران مورد استفاده قرار می گیرد. برخلاف دیگر ابزار ارتباطی ، محیط آنلاین به کسب وکارها اجازه می دهد که علاوه بر به اشتراک گذاشتن پیام ها امکان دریافت پیام و شنیدن صدای مخاطبان را نیز داشته باشند. این ارتباط دو طرفه به شرکت ها کمک می کند تا ارتباط روان تری داشته و چیزهای بیشتری در مورد علایق مشتریان خود بیاموزند. اگرچه این نیازمند توجه بیشتر از سوی شرکت بوده و مزایای آن در آخر به عنوان ارزش نصیب خود شرکت می شود.
مقاله مرتبط: انواع مختلف استراتژی های بازاریابی اینترنتی کدام اند؟سرعت : سرعت انتقال اطلاعات در محیط آنلاین عنصر دیگری است که موجب برتری تبلیغات اینترنتی می شود. اگرچه این سرعت شما را مجبور می کند که همواره معیارهای مختلف را زیر نظر داشته باشید ولی از سوی دیگر می توانید شاهد نتایج با سرعتی باورنکردنی باشید.
بخش بندی : توانایی اینترنت در دستیابی به مخاطبان هدف از طریق بخش بندی به وسیله سن، علایق، جنسیت یا دیگر شرایط اقتصادی و اجتماعی بی نظیر است. برای یافتن مناسب ترین مشتری، می توانید به سادگی کمپین تبلیغاتی را لانچ کنید که به طور خاص روی نوعی از افراد که شروط پیش نیاز به عنوان مشتری را دارند، تمرکز کنند.
آمار و ارقام مربوط به تبلیغات آنلایناگرچه شرکت های بسیاری در حال حاضر در محیط آنلاین حضور دارند ولی هنوز کسب و کارهای وجود دارند که تمایلی به سرمایه گذاری در تبلیغات دیجیتال ندارند. آیا شما هم جزو دسته دوم هستید؟ پس از فواید گوناگون تبلیغات اینترنتی که پیش از این برشماردیم امیدواریم که آمار و ارقام زیر بتوانند شما را متقاعد کنند که گام نهایی را بردارید.
84% از تبلیغات پلتفرم های موبایل معتقدند که تجربه مثبتی را به کاربران ارائه می کنند ولی تنها کمتر از 50% از کاربران این پیشنهادات را می پذیرند. 61% از کاربران از بازگشت به وبسایتی که تجربه بدی از آن داشته اند خودداری می کنند و 40% از این افراد معتقدند که در نهایت از سایت های رقبای اصلی چنین شرکتی بازدید خواهند کرد. دنیای آنلاین در حال حاضر کاملا به وسیله دستگاه های موبایل تسخیر شده است و کلیه مصرف کنندگان داده های جدید دارندگان گوشی های همراه هستند. متوسط زمان کاربران اینترنت در شبکه های اجتماعی 2 ساعت در روز است. شرکت ها به طور میانگین از هر 8 پیامی که در شبکه های اجتماعی دریافت می کنند تنها به یک پیام در طول 72 ساعت پاسخ می دهند. کسب و کارهایی که از شبکه های اجتماعی به عنوان بخشی از استراتژی های تبلیغات اینترنتی یا دیجیتال خود استفاده می کنند نرخ تبدیلی 129% بیشتر از قبل دریافت می کنند. شرکت هایی که هم پست می گذارند و هم زیر سایر پست ها در شبکه اجتماعی کامنت می گذارند شاهد افزایش 69 درصدی در رفتار خرید مشتریانشان خواهند بود. پیش بینی می شود که در سال 2019 ویدیوها 80% از حجم ترافیک اینترنت را به خود اختصاص دهند. مقاله مرتبط: اینفوگرافیک : تبلیغات در فیس بوک یا اینستاگرام حدود یک سوم از مشترکین خبرنامه ها، خبرنامه را در گوشی خود مطالعه می کنند. گرفتن بازخور، تمایل مشتریان به خرید را 70% بار بیشتر می کند. کمتر از 30% از کسب و کارهای کوچک از ابزار تجزیه و تحلیل وب استفاده می کنند. طبق تخمین مدیران شرکت ها، سرمایه گذاری در آنلاین مارکتینگ در سال آتی با افزایش 14.7% همراه است. 4 منبع اول بازاریابی آنلاین که بیشترین افزایش بودجه را دریافت خواهند کرد عبارتند از : ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی ایمیلی (61% از کسب و کارها بیشتر روی آن سرمایه گذاری می کنند)، شبکه های اجتماعی یا سوشال مدیا (بیش از 49% از کسب و کارها وارد این عرصه می شوند)، موبایل مارکتینگ یا همان بازاریابی موبایلی (40%) و سئو (SEO) (38%). متوسط ROI حاصل از هر یک دلاری که در استراتژی های ایمیل مارکتینگ کسب و کار سرمایه گذاری می شود 40$ است.
این مقاله ادامه دارد…