- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر
گوگل وب مستر و یا گوگل سرچ کنسول یک سرویس رایگان ارائه شده توسط گوگل است که این امکان را فراهم میکند تا شما بتوانید سایت خودتان را از نظر ایندکس گوگل آنالیز و در نتایج جستجوی گوگل، رتبه سایت خودتان را بهبود ببخشید و اطلاعاتی بسیار ارزشمند از وب سایت خود و افرادی که از سایت شما بازدید میکنند کسب کنید. این اطلاعات در جهت بهبود سئو سایتتان بسیار به شما کمک میکند. اطلاعاتی مانند اینکه چند نفر به صورت اورگانیک از سایت شما بازدید کردهاند؟ بازدیدکنندگان چگونه سایت شما را پیدا کردهاند؟ بیشترین بازدید از دسکتاپ میباشد و یا موبایل؟ و کدام صفحه از وبسایت شما پربازدیدتر میباشد؟ (توجه داشته باشید که سرچ کنسول فقط اطلاعات اورگانیک را میتواند به شما بدهد) و اطلاعات ارزشمند دیگری مانند یافتن و برطرف کردن خطاها، مشاهده نقشه سایت که در این مقاله برای شما شرح میدهم. در ابتدا لازم است سایت خود را در سرچ کنسول معرفی و تایید کنید. به این ترتیب به سرچ کنسول اجازه دسترسی به سایتتان را میدهید و آماده استفاده از ابزارهای آن خواهید شد.
اضافه و تایید کردن یک سایت در سرچ کنسولاگر شما تا به امروز با گوگل سرچ کنسول کار نکردید لازم است قبل هر کاری سایت خود را در گوگل سرچ کنسول اضافه و تایید کنید.
اضافه کردن سایتتان در سرچ کنسول به گوگل میفهماند شما مالک سایت و یا یک کاربری هستید که اجازه دسترسی به اطلاعات از سایت را دارید. پس از آن، سرچ کنسول جزئیات بسیاری را از سایت در اختیار شما قرار میدهد. گوگل این اطلاعات را در اختیار اشخاصی که اجازه دسترسی ندارند، قرار نخواهد داد. اضافه کردن یک سایت به سرچ کنسول بسیار ساده میباشد.
ابتدا در حساب کاربری سرچ کنسول خود لاگین کنید. بر روی دکمه Add property دکمه قرمز رنگ کلیک کنید و Url سایت خود را در فیلد مربوطه وارد کنید.
در ادامه از شما برای تایید سایتتان سوال خواهد شد. روش های مختلفی برای انجام آن هست.
اضافه کردن کد HTML به هدر سایتدر صورتی که با کد HTML کار کرده باشید این روش مناسب شما است.
از داشبورد سرچ کنسول “Manage Property” را انتخاب کنید و تایید کنید. در صورتی که “HTML Tag” در روش ذکر شده مشاهده نشد بر روی “Alternate methods” کلیک کنید و “HTML TAG” را انتخاب کنید که کد مورد نیاز شما جهت تایید را به شما میدهد. آن را در تگ <head> سایت خود قبل از بسته شدن در قسمت هد دهید. پس از قرار گرفتن این کد در هد سایت و کلیک کردن دکمه Verify کار ثبت سایت در گوگل به پایان رسیده و دسترسی به سرچ کنسول برای شما باز خواهد شد. در صورتی که سایت شما تگ هد را ندارد میتوانید یک تگ هد ایجاد کنید و کد مورد نظر را در آنجا قرار دهید.
آپلود کردن فایل HTMLدر این روش یک فایل HTML به شما داده میشود. آن را آپلود نمایید و بدون ایجاد هیچ گونه تغییری در فایل فوق آن را در سایت خود آپلود کرده و سپس در سرچ کنسول دکمه verify را کلیک نمایید. در صورتی که کد HTML را از سایت خود پاک کنید، سرچ کنسول تایید شما را رد خواهد کرد.
تایید با ارائه دهنده Domainارائه دهنده Domain شرکتی میباشد که شما Domain خود را از آن خریداری کردهاید. هنگامی که با استفاده از نام دامنه، سایت خود را در سرچ کنسول تأیید میکنید، نه تنها ثابت میکند که شما مالک دامنه اصلی هستید، بلکه همچنین تایید میکنید که تمام زیر دامنهها نیز متعلق به شما هستند. این روش بسیار مناسب برای سایتهای بزرگ میباشد. در صورتی که در لیست شرکتها، نام شرکتی که از آن Domain خود را تهیه درج نشده است Other را کلیک کنید.
اضافه کردن کد Google Analyticsروش دیگری که بسیار ساده نیز میباشد استفاده از اکانت گوگل آنالیتیکس برای ثبت سایت در گوگل و تایید سایت شماست. اگر از آمارگیر گوگل آنالیتیکس برای سایت خود استفاده میکنید و کد مربوط به آن در سایت شما قرار دارد، میتواند با انتخاب گزینه گوگل آنالیتیکس و فشردن دکمه Verify خیلی سریع سایت خود را تایید کنید. در این روش باید ابتدا کد HTML سایت را بررسی نمایید که کد گوگل آنالیتیکس در هد کد اصلی سایت قرارداده شده است. در غیر اینصورت باید به قسمت فوق انتقال دهید تا این روش اجرایی شود.
توجه داشته باشید که در صورتی ثبت سایت در گوگل وبمستر (سرچ کنسول) انجام میشود که اکانت گوگل آنالیتیکس خود را نیز با آدرس Gmail مشابه ساخته باشید.از داشبورد سرچ کنسول “Manage site” را انتخاب کنید و سپس “Verify this site” را کلیک کنید. در صورتی که کد گوگل آنالیتیکس را از سایت خود پاک کنید، سرچ کنسول تایید شما را رد خواهد کرد و این روش عمل نخواهد کرد.
استفاده از Google Tag Manager برای پیاده سازی سرچ کنسولدر صورتی که از Google Tag Manager برای سایت خود استفاده میکنید یکی از راههای تایید سایت شما در سرچ کنسول خواهد بود. در این روش باید به ویرایش و مدیریت Google Tag Manager دسترسی داشته باشید. GTM یا همان Google Tag Manager یک Tag management system است که کمک میکند به راحتی و بدون نیاز به دسترسی به کد برنامه، بتوانیم کدهایی را به سایت اضافه کنیم. در این روش باید کد HTML سایت را بررسی کنید که کد جاوای GTM در هد کد اصلی سایت و یا بلافاصله بعد از تگ <body> در هر صفحه از وب سایت که مد نظر شما میباشد قرار داده شده باشد. از داشبورد سرچ کنسول “Manage site” را انتخاب کنید و سپس “Verify this site” را کلیک کنید. در صورتی که کد GTM را از سایت خود پاک کنید، سرچ کنسول تایید شما را رد خواهد کرد و این روش عمل نخواهد کرد.
هنگامی که وارد داشبورد سرچ کنسول شوید در ستون کناری سمت چپ تعدادی گزینه مشاهده میکنید. در ادامه عملکرد هر یک را شرح خواهم داد.
Search Appearanceدر این بخش با ابزارهایی کار خواهیم کرد که خروجی آن را در صفحه نتایج گوگل خواهید دید و در واقع ظاهر نمایشی خود را در نتایج گوگل اینجا مشخص میشود.
Structured Dataابزار گوگل استراکچر دیتا ابزار یا قاعدهای در نسل سوم وب است که بوسیله آن میتوان به موتورهای جستجو بیشتر و بهتر فهماند که محتوای چیست و چه المانهای اطلاعاتی را دارا میب
در این بخش محتوایی که بر روی سایت ساختار مشخصی (عموما ساختار Schema رعایت شده است یا خیر) دارند و گوگل امکان دسترسی به آنها را دارد با خط آبی نمایش داده میشود و خط قرمز نشان میدهد که چه میزانی از این محتوا دارای نقص در ساختار خود است. با کلیک روی هر بخشی از نمودار لیستی از آدرسهایی که مشکل ساختاری دارند نمایش داده میشود. برای مثال ممکن است برخی مطالب نویسنده مشخصی نداشته باشند یا اینکه برای صفحاتی عنوان در نظر گرفته نشده باشد. ساختار به معنی آن است که در کدها دقت شود از تگ مناسب استفاده شود. برای مثال برای محصولات از تگ Product استفاده شود.
ابزار Data Highlighter در سرچ کنسولSchema روشی است که در آن گوگل میتواند اطلاعات سایت شما را جذابتر و به شیوهای نو در نتایج جستجو نمایش دهد. در روش Schema کدی را به صفحه سایت خود اضافه میکنید و نوع دادههایی را که تمایل دارید در نتایج جستجو نمایش داده شود را در آن مشخص میکنید. به این اطلاعات Rich snippet گفته میشود. گوگل وبمستر ابزاری ارائه داده است به نام Data Highlighter که بدون نیاز به اضافه کردن کد، با انجام تنظیمات میتوانید Rich snippet به نتایج جستجوی صفحات وبسایت خود اضافه کنید. این اطلاعات در زیر Url سایت در نتایج جستجو نمایش داده میشوند. جهت بررسی و اینکه آیا Rich snippet ها را روبات گوگل مشاهده کرده است و یا خیر از ابزار Structured data testing tool استفاده میشود. Rich snippet ها در بهبود سئو در سایت تاثیر غیر مستقیم دارا هستند.
برای مثال، اگر صفحهای از سایت شما شامل لیستی از وقایع (event) است، میتوانید برای تگ کردن آن اطلاعات (نام، منطقه جغرافیایی، تاریخ و نظیر آن) از Data Highlighter استفاده کنید. با این کار بار دیگر که گوگل سایت شما را بررسی میکند، این اطلاعات در قالب Rich Snippet در نتایج جستجوی صفحات سایت شما پدیدار میشود.
Rich CardsRich Cards نیز فرمت جدیدی از نمایش اطلاعات در نتیجه جستجو گوگل هستند. تصویری نسبتاً بزرگ از مطالب جستجو شده را به همراه توضیحات خلاصهتر برای کاربران در نتیجه جستجوی آنها نمایش میدهد. اطلاعات در قالب مستطیل شکلی در نتایج گوگل نمایش داده میشود. گوگل سرچ کنسول در بخش Rich card به شما گزارش میدهد که چه تعداد ریچ کارت در سایت شما وجود دارد و آنها از چه نوعی هستند و همچنین گزارش ریچ کارتهایی که حاوی خطا هستند را نیز به شما ارائه میکند.
HTML ImprovementsHTML Improvements در جهت بهبود سئو و در نتیجه برای کمک به شما در جذب کاربران خواهد آمد، بدین وسیله که به شما اشکالاتی مانند متا تگ توضیحات در صفحه، عنوانها و این چنین اشکالاتی را گزارش خواهد کرد. رفع و بهبود این اشکالات میتواند کمک بسیار زیادی به شما برای راضی نگه داشتن کاربر و نگه داشتن وی در سایت شما داشته باشد و این موضوع، برای گوگل حائز اهمیت است. در نظر داشته باشید با رفع این موارد احتمال رتبههای بهتر در نتایج گوگل هم برای این صفحات افزایش پیدا خواهد کرد.
Accelerated Mobile PagesAMP باعث افزایش سرعت لود شدن سایت در موبایل میشود. با توجه به افزایش بازدید کاربران از موبایل AMP میتواند باعث افزایش اعتبار سایت شما در میان کاربران و در نتیجه بهبود سئو سایت شما شود. AMP یک فریم ورک جدید و متن باز است که به طور کامل از فناوریهای موجود در وب ساخته شده است که به وسیله گوگل و توییتر انجام شده است، به برنامه نویسان کمک میکند صفحات HTML با حجم کم ایجاد کند. این کدها به راحتی در صفحات موبایل لود میشوند، تا با لود سریع محتوای صفحات وب برای کاربران قابل مشاهده باشد.
در نظر داشته باشید اگر صفحه شما قابلیت AMP را داشته باشد در واقع از سرورهای گوگل به کاربران ارائه خواهد شد.
Search Traffic Search Analyticدر این بخش کلمات کلیدی موجود در سایت شما لیست شده و نتایج حاصله از رفتار کاربران و کلمات کلیدی شما به صورت نموداری و جدول وار به شما نمایش داده میشود. با تحلیل این بخش میتوانید به علایق کاربران خود در مورد کلمات کلیدی یافت شده توسط گوگل پی ببرید. در ضمن میتوانید میزان بازدید صفحات، کشورها، دستگاهها و همچنین میزان بازدید بر اساس نوع جستجو و محدوده زمانی را نیز بررسی کنید.
Links to Your Siteدر صورتی که از بک لینک در جهت بهبود سئوی سایت خود استفاده کردهاید و یا در سایتهای مختلف بک لینک قرار دادهاید، توسط این ابزار این امکان را دارید آن ها مشاهده نمایید.
Internal linksلینکهایی هستند که از یک صفحه در یک دامنه به صفحه دیگری در همان دامنه منتقل میشوند (لینکهای درونی). آنها معمولا در ناوبری اصلی استفاده میشوند. با استفاده از این ابزار میتوانیم لینکهای داخلی در صفحات سایت را مشاهده نماییم.
Manual Actionsاین قسمت جریمهای میباشد که توسط گوگل برخی از صفحات وب سایت ما در نظر گرفته است و باعث کاهش رتبه سایت در نتایج جستجو خواهد شد. در این بخش لیست صفحاتی که شامل جریمه گوگل شده اند را میتوانید مشاهده نمایید. گوگل در مقابل این موارد که از نظر سئو خطا می باشد صفحات وب سایت ما را جریمه خواهد کرد:
لینک غیر طبیعی به سایت شما لینک غیر طبیعی از سایت شما به سایتهای دیگر سایت هک شده محتوای بی کیفیت و کم ارزش سایت اسپم اسپم توسط کاربران (مربوط به بخش نظرات و فروم سایت) کلمات یا بخشهای مخفی و بمباران کلمه کلیدی هاستهای رایگان اسپم شناخته شده International TargetingInternational Targeting هدف گذاری موقیت سایت در نتایج گوگل برای زبان و مکان (کشور) خاصی است. یعنی با استفاده از این قسمت میتوانید موفقیت سایت خود را در کشور مورد نظر خود و زبان محبوب خود بیشتر نمائید. گوگل قصد دارد به هر فرد متناسب با زبانش نتایج مفیدتر بدهد.
Mobile Usabilityدر حال حاضر افرادی که توسط موبایل به جستجو در سایتها میپردازند رو به افزایش است و ترافیک وب جهانی از موبایل رو به افزایش است و بازدیدکنندگان بازگشتی تمایل دارند در سایتهایی که در موبایل به صورت صحیح نمایش داده میشوند به جستجو بپردازند. در این بخش گوگل صفحاتی از سایت شما که با گوشی موبایل سازگاری ندارند را معرفی میکند. نمودار فوق میزان خطاهای موجود در سایت شما هنگام ورود کاربران با موبایل را نمایش میدهد.
Google Index Index Statusابزار فوق تعداد تمام صفحات ایندکس شده سایت را در طول زمان نمایش میدهد.
Blocked Resourcesلیستی از منابعی را که در فایل robots.txt عمدا و یا سهوا بستهایم را نشان میدهد. در صورتیکه این فایل منبع به منظور بارگذاری یا نمایش سایت یکی از منابع اصلی باشد در ایندکس صفحه خدشه وارد شده و احتمالا آن صفحه ایندکس خوبی نخواهد داشت.
Remove URLsدر صورتیکه گوگل صفحاتی را ایندکس کرده باشد که شما دیگر به آنها نیاز ندارید یا گوگل به اشتباه آنها را دریافت کرده است. بوسیله این ابزار میتوانید درخواست حذف آن ایندکس را به گوگل بدهید.
Crawl Site Errorsهیچ شخصی تمایل ندارد در سایتش خطا وجود داشته باشد ولی گاهی از این خطاها مطلع نمیشویم تا زمانی که فردی به ما اطلاع دهد. قبل از اینکه شخصی دیگر ما را از خطاها مطلع کند سرچ کنسول شما را از خطاهای موجود در سایتتان آگاه خواهد کرد.
در بخش Crawl Errors سرچ کنسول گوگل آدرس صفحاتی از سایت شما را نشان میدهد که روباتهای گوگل توانایی وارسی و خزیدن در آن ها را نداشته و یا در باز کردن این صفحات با یکی از خطاهای http مانند ۴۰۴،۵۰۳ و یا ۵۰۰ روبرو میشود.
Crawl Statsدر این بخش فعالیت اسپایدرها (Google’s web crawling bot) در ۹۰ روز اخیر بر روی سایت شما نمایش داده میشود.
Fetch as googleدر صورتی که تغییراتی در سایت ایجاد کردهاید جهت ایندکس شدن سریعتر تغییرات توسط گوگل از این ابزار استفاده کنید تا گوگل صفحه شما را زودتر در صف ایندکس قرار دهد. برای مثال با این ابزار تغییراتی در on page و محتوای سایت و یا تگ های title به سرعت در نتایح جستجو قابل مشاهده میشوند.در ستون سمت چپ پس از انتخاب Crawl گزینه Fetch as Google را انتخاب کنید.
صفحه زیر برای شما باز خواهد شد:
آدرس صفحه مورد نظ را در فیلد مربوطه وارد کنید. گزارشی مختصر از صفحه ایندکس شده به شما ارائه خواهد کرد. توجه داشته باشید در صورتی که url مورد نظر با www شروع نمیشود آن را ننویسید. گزینه Crawl Only This URL مشخص میکند تنها آدرسی که آن را معرفی کردهاید مورد بررسی و ایندکس قرار بگیرد با انتخاب گزینه Crawl This URL and its Direct Links بررسی کامل صفحه و تمام صفحاتی که از داخل آن میتوان به آنها دسترسی داشت مورد بررسی قرار بگیرد. گوگل اکنون اطلاعات جدید را به رباتهای جستجوی خود ارسال کرده است و تغییرات هرچه سریعتر در Google نمایش داده خواهد شد.
Robots.txtداشتن یک وب سایت بدین معنا نمیباشد که شما تمایل دارید تمام محتوای آن توسط رباتهای موتور جستجو قابل دسترسی باشند. عملکرد فایل Robots.txt در محدود کردن دسترسی رباتهای موتور جستجو از جمله گوگل به محتوای سایت شما است. در صورتی که شما تمایل دارید اطلاعاتی را از دسترس موتورهای جستجو خارج کنید، میتوانید با استفاده از Robots.txt براحتی این کار را انجام دهید. برای ایجاد فایل Robots.txt ابتدا شما باید به هاست دسترسی داشته باشید و این فایل را در ریشه اصلی آن بسازید. اگر به هر دلیلی شما به هاست دسترسی نداشته باشید میتوانید با قرار دادن تگهای متا در هدر هر صفحه دسترسی رباتهای گوگل را به آن محدود نمایید. جهت افزایش سرعت Crawl ما میتوانیم دسترسی ربات گوگل به برخی صفحات را که محتوای آن تاثیری در سئو سایت ندارد را ببندیم. برای تست فایل Robots.txgt کافی است در بخش انتهایی یک نوع از رباتهای گوگل را انتخاب کنید و با فشردن دکمه Test نتیجه سنجش و میزان دسترسی رباتها به هر یک از این آدرس ها به شما نمایش داده خواهد شد.
SiteMapSitemap فایلهایی هستند که در آن آدرس صفحات سایت لیست میشود و به موتورهای جستجوگر و خزنده وب اطلاعات مهمی در مورد نحوه ساختار آدرسی سایت و نوع محتوای موجود در آن را میدهد. با ارائه Site map به سرچ کنسول، کار گوگل را برای انجام آنالیز سایتتان آسانتر خواهید کرد. برای ارائه sitemap در سرچ کنسول مراحل زیر را انجام دهید:
از داشبورد سرچ کنسول از ستون سمت چپ گزینه crawl و در زیر آن گزینه sitemap را انتخاب کنید.
سپس گزینه “Add/Test Sitemap” را کلیک کنید.
در ادامه در فیلد مشخص شده وارد کنید : “system/feeds/sitemap”
تبریک میگویم. Sitemap شما اکنون در سرچ کنسول ارائه شده است.
مراجع:
https://yoast.com/tag/webmaster-toolshttps://moz.com/learn/seohttps://moz.com/blog/a-beginners-guide-to-the-google-search-console
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر
امروزه مشتریان درهر زمان و هر مکانی که نیاز به اطلاعات داشته باشند به سرعت به آن دسترسی دارند. جا دارد از اینترنت و جهانی شدن تشکر ویژه ای داشته باشیم که این امکان را از طریق رایانه ها، تبلت ها یا تلفن های همراه برای همگان فراهم کرده است. با تشکر از اینترنت و جهانی شدن، اکثر مردم جهان قادر به دسترسی به اطلاعات از طریق هستند.
چرا بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است و مزایای زیادی برای کسب وکار شما می دهد؟ارسال نظرات مثبت و بازخورد مشتریان در مورد شرکت یا محصول شما می تواند مشتری های جدید را جذب کند و ارتباط طولانی مدتی میان آنها و شرکت برقرار کند. اما مراقب باشید! این هر دو راه کار می کند! مشتریان خوشحال می توانند به شما کمک کنند اما مشتری ناراضی می توانند به طور جدی به کسب و کار شما آسیب برسانند. به همین دلیل به عنوان صاحب کسب و کار اطمینان حاصل کنید که همیشه نکات زیر را به یاد داشته باشید:
تعامل با رسانه های دیجیتال را فراموش نکنیدشما به سادگی می توانید مشتریان جدید را از طریق کانال های رسانه های اجتماعی که یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ است، بدست آورید. هنگام انجام این کار، اطمینان حاصل شود که آنها را با توجه به منافع خود به گروه های مختلف مشتری تقسیم کنید. بعدها، شما قادر خواهید بود با آنها تعامل داشته و اقدامات مختلف را در مورد آنها بکار بگیرید.
هرچقدر لایک بیشتر بهتر!به عنوان بخشی از بازاریابی دیجیتال - رسانه های اجتماعی دست کم گرفته شده اند. این یک اشتباه بزرگ است زیرا سهام "فیس بوک" یا "توییتر" می تواند به رشد شرکت شما کمک کند تا اعتبار و اعتماد را ایجاد کند. این رسانه ها همچنین ترافیک را به وب سایت می رسانند و بدون هزینه هستند. آنچه شما باید انجام دهید این است که پلاگین رسانه اجتماعی را بر روی سایت خود قرار دهید و مشتریان خود را در مورد اخبار شرکت، تخفیف ها و غیره به روز نگه دارید. توجه داشته باشید که زمانبندی به روزرسانی ها را برنامه ریزی کرده و آنها را با اطلاعات بیش از حد اذیت نکنید.
جلوتر از رقبای خود باشیدروز به روز روشهای تبلیغاتی سنتی کسب و کار بیشتر از قبل رد می شوند و کسب و کارها تمرکز خود را بر جستجوگرها، گوگل ادوردز یا رسانه های اجتماعی یا سئو که هزینه های هنگفتی نیز دارند، قرار می دهند. به همین دلیل است که بازار به طور فزاینده ای رقابتی می شود و شرکت های بزرگ پیش از شرکت های کوچک پیش می روند. به عنوان یک کسب و کار کوچک در بازار، شما نمی توانید با آنها رقابت کنید، اما چیزی است که می توانید انجام دهید این است که از ابزار Google Alerts برای نظارت بر رقبای خود استفاده کنید. این ابزار به شما این امکان را می دهد که محصولات رقبا و استراتژی های بازاریابی خود را ردیابی کنید تا بتوانید از آنها چیزی یاد بگیرید و استراتژی کسب و کار خود را بهبود بخشد.
فراتر از مرزها بروبسیاری از بازاریابان، وب سایت یا تجارت الکترونیک را ایجاد می کنند و در جستجوگرها و / یا AdWords سرمایه گذاری می کنند. اما برای اینکه کسب و کار خود را رشد دهند به استراتژی واقعی نیاز دارند که مشتریان بالقوه را در ابتدا قرار داده و از همه ابزارهای موجود برای به دست آوردن آنها استفاده کنند.
شهرت کسب و کار برای اولین بار!شهرت خوب برای هر کسب و کاری ضروری است. بدون اعتماد و اعتماد مشتری یک شرکت دیگر زنده نخواهد ماند. به خصوص در سال های گذشته اهمیت شهرت به طور فزاینده ای قابل توجه است. اگر یک کسب و کار شهرت خوبی داشته باشد، مشتریان ممکن است این شرکت خاص را از بسیاری از بازارها انتخاب کنند. شهرت مثبت بازاریابان را قادر می سازد تا محصولات / خدمات خود را در یک بازار بسیار رقابتی متفاوت با رقبای بزرگ رقابت کنند. چگونه یک شهرت خوب ایجاد کنیم؟ اطمینان حاصل کنید که با مشتریان خود و هر کسی که با شرکت خود ارتباط برقرار می کند از طریق وب سایت، ایمیل، رسانه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید. به هر شک و تردیدی پاسخ دهید، این روش به شما کمک می کند و مطمئن شوید که رابطه طولانی مدت با مشتریانتان ایجاد می کنید.
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر
در بازارهای رقابتی امروز، این واقعیت مشهود است که برند ها و نام های تجاری شناخته شده می توانند نرخ تبدیل بسیار بالاتری را نسبت به کلمات کلیدی عادی به دست آورند.
به گزارش جدید ما که که از تبلیغات تلویزیونی به آن رسیدیم توجه کنید : حدود 21 درصد از مصرف کنندگان پس از تماشای تبلیغات تلویزیونی برای «محصولی که در تلویزیون دیده می شود» نام برند محصول را مستقیما در کادر جستجو مانند گوگل وارد می کنند ؛ در واقع شهرت برند باعث افزایش نرخ کلیک می شود و این مسئله در رتبه بندی تاثیر بسیار زیادی دارد.
استراتژی هایی که در بهینه سازی سایت هایی که مارک های تجاری یا نام های تجاری را به فروش می رسانند، تقریبا مشابه بهینه سازی سایت هایی است که محصولات عمومی را به فروش می رسانند.
رهکارهای افزایش تاثیر شهرت برند در سئو سایت
خوب اگر می خواهید یک شبه راه صد شبه را در سئو سایت طی کنید و تاثیر شهرت برند در سئو سایت را ببنید بهتر است از اینجا شروع کنید:
تبلیغات برند خود را کلامی انجام دهید. تبلیغات روزنامه ای را دست کم نگیرید. قدرت کارت ویزیت را هنگامی مشاهده می کنید که نرخ کلیک در کلمات عادی بالا می رود. تبلیغات رادیویی برند را گوش زد می کند و در خاطره افراد می ماند. هیچ تبلیغاتی 100 درصد نیست و باید همه راه ها را امتحان کنید. بهترین کار در برند سازی اینترنتی ، تولید محتوای جدید و با کیفیت است. یک سایت با کیفیت و یک پارچه بارند شما ، می تواند نرخ خرید را بالا ببرد. تبلیغات در گوگل ضمن افزایش فروش ، برند شما را مشهور می کند. تبلیغات ویدئویی حالا می تواند بیشتر از هر چیزی برند شما را مشهور کند. شبکه های اجتماعی را جدی بگیرید و در آن ها جنجال به پا کنید ، معمولا این کار خیلی زود به نتیجه میرسد. تبلیغات پیامکی را فراموش کنید. خدمات برند شما در تعطیلات باید در دسترس باشد. طبیعت را دوست داشته باشید. (;- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر
فرض کنید یک پروژه جدید برای طراحی سایت به شما واگذار شده است و قصد دارید تمام دانش و تجربه خود را صرف طراحی یک سایت زیبا و کاربردی کنید. در اولین قدم تمام ویژگیهای یک وبسایت خوب را از ذهن میگذرانید و تصمیم میگیرید همه این ایدهها را در سایت خود پیاده کنید. اما شاید لازم باشد درباره این روند بیشتر با خودتان فکر کنید. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که اجرای تمام ویژگیهای خوب در وبسایت چه اشکالی میتواند داشته باشد؟
اگر بخواهیم به صورت ساده این مفهوم را برای شما روشن کنیم، باید به این نکته اشاره کنیم که حتی زیادهروی در ویژگیهای خوب یک وبسایت هم میتواند خروجی بدی به همراه داشته باشد. زیرا فضای وب جایی برای شلوغی و افراط نیست. به عبارت دیگر؛ کاربری که وارد سایت شما میشود، وقت کافی برای بازدید تمام صفحات شما ندارد.
اگر مخاطب بخواهد به پاسخ یک سوال برسد، بدترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که او را با اطلاعات مزاحم و غیرکاربردی در سایت گمراه کنید. اما راه حل بهتر چیست؟
چرا توجه به سادگی در طراحی سایت مهم است؟بهترین راهحلی که میتواند به مذاق همه کاربران خوش بیاید، رویکرد ساده و مینیمال (Minimalism) در طراحی سایت است. ترند مینیمال مدتی است که در طراحی سایت اهمیتی زیادی پیدا کرده و دلیل آن هم کاملاً روشن است؛
]کاربر در سریعترین زمان ممکن و بدون ایجاد مزاحمت، به محتوای مورد نیاز خود میرسد.
]در واقع شفافیت و سادگی دو عامل بزرگ در موفقیت وبسایت شما خواهد بود چرا که این دو عامل همان ویژگیهایی است که مورد پسند همه بازدید کنندگان فضای وب است. به عبارت سادهتر، زمانی که به عنوان یک طراح سایت رضایت کاربر را در اولویت قرار میدهید، یعنی یک قدم به موفقیت نزدیک شدهاید.
اما اگر بخواهیم به طرف دیگر سکه هم نگاهی بیاندازیم، باید بگوییم که منظور ما از سادگی و شفافیت این نیست که ابزارهای تاثیرگذار در فروش و بازاریابی را فراموش کنید.
پاپ آپ چیست و چرا به وجود آمد؟سالها پیش، پاپ آپ به عنوان یک عنصر کاربردی در نمایش محتوا، راه خود را در طراحی سایت باز کرد. هدفی که پنجرههای پاپ آپ داشتند این بود که بتوانند محتوای مهم و مورد نیاز کاربر را بدون تغییر در ساختار کلی وبسایت به نمایش بگذارند.
پس از مدتی، بسیاری از سایت ها از این ویژگی خوب، سوءاستفاده کردند و وجهۀ تبلیغاتی به آن دادند. وقتی همه جای اینترنت مملو از پاپآپهای تبلیغاتی شد، این شرکت گوگل بود که مانند همیشه به نجات کاربران آمد.
طبق قوانین جدید گوگل، سایتهایی که تبلیغات زیادی در سایت خود دارند، با کاهش رتبه در صفحه نتایج گوگل مواجه میشوند. مشکل اصلی اما جایی بود که در آن زمان قوانین شفافی برای یک پاپ آپ مورد قبول گوگل و کاربران وجود نداشت.
میتوان گفت، ویژگیهای خوب و بد یک پاپ آپ قابل تشخیص نبودند. در این بین سوال دیگری ذهن علاقهمندان را درگیرد کرد: آیا در وهله اول، استفاده از پاپ آپ راه مناسبی برای افزایش مشترکین خبرنامه، پروموت کردن تخفیفهای جدید و معرفی مقالههای تازه است؟
در این مقاله قصد داریم ابتدا تمام ابهاماتی که در زمینه استفاده از پاپ آپ برای شما وجود دارد را برطرف کرده و با نگاهی گذرا بر وضعیت حال حاضر پاپ آپ در طراحی سایت، 18 توصیه عملی و مفید را به شما ارائه کنیم.
انواع پاپ و تفاوت عملکرد آنهااجازه دهید ابتدا ببینیم پاپهای فعلی چه ظاهری دارند، با چه هدفی از آنها استفاده میشود و اصلاً چرا باید آنها را در پروژه های طراحی سایت استفاده کنیم.
Modal: یکی از رایجترین انواع پاپ آپی است که کاربران در فضای وب با آن روبرو میشوند. این نوع از پاپ آپها معمولاً به محض وارد شدن شما به سایت، در پایین یا گوشه صفحه ظاهر میشوند.
Interstitial: این نوع از پاپ آپ با ورود شما به وبسایت، تمام صفحه را پوشش میدهد و برای مشاهده محتوای صفحه باید ابتدا از شر آن خلاص شوید.
Notification Bar: این مدل معمولا شبیه به یک نوار اطلاع رسانی، در بالاترین یا پایینترین بخش صفحه قرار میگیرد.
استفاده از پاپ آپ لزوما کار اشتباهی نیست. در واقع مهمترین فاکتوری که بر کیفیت پاپ آپ تاثیر گذار است محتوای قرار گرفته در آن و نحوه دسترسی کاربر به فضای اصلی صفحه است. نمونه های زیر را میتوان انتخاب های درست برای استفاده از پاپ آپ دانست.
5 دلیل خوب برای استفاده از پاپ آپ در وبسایتممکن است گمان گنید گوگل رابطه خوبی با پاپ آپها (به خصوص پاپ آپ موبایلی) ندارد و بهتر است که تحت هر شرایطی از آنها دوری کنید؛ اما با دانستن دلیل زیر، به این نتیجه میرسید که که اگر از شیوه درست وارد شوید، پاپ آپها نقش یک کاتالیزور بسیار مهم و موثر را ایفا میکنند.
جلب توجه: واقعیت این است که امروزه افراد وقت کافی برای انجام کارهای خود ندارند؛ به همین دلیل استفاده از پنجرههای کوچکی که حاوی پیامهای مهم هستند، بسیار جلب توجه میکنند. جنبه روانشناختی: چشم انسان از لحاظ روانشانسی به عناصر و پنجرههای کوچک و رنگی که دارای افکتهای زیبا باشد بیشتر جذب میشود. انعطاف پذیری بالا: کاربرد پاپ آپها دیگر تنها منتهی به تبلیغات اذیت کننده نمیشود. در حال حاضر، میتوانید از آنها در هنگام ورود به سایت، بعد از اسکرول کردن یا قبل از خروج کاربر استفاده کنید. ظاهر تمیز: همانطور که قبلاً در مقدمه اشاره کردیم، مینیمال بودن یکی از مهمترین عناصر در حفظ زیبایی و سادگی وب سایت است. بنابریان اگر پیامی دارید که حاوی اطلاعات مهم و مورد نیاز برای کاربر است، میتوانید با استفاده از پاپ آپ، بدون اشغال کردن فضای صفحه این پیام را در اختیار بازدید کننده سایت خود قرار دهید. افزایش نرخ تبدیل: یکی از وبسایتهای معتبر در زمینه طراحی سایت آزمایشی جالب درباره نقش پاپ آپها در نرخ تبدیل مشتری انجام داده است. طبق نتایج بدست آمده، استفاده از پاپها نرخ تبدیل مشتری را تا 3 درصد افزایش میدهند. اگر در طراحی و کاربردی بودن پاپ آپهای سایت خود دقت عمل به خرج دهید، این عد تا 9 درصد افزایش مییابد. نبایدهایی درباره استفاده از پاپ آپ در موبایلشرکت گوگل در بخش راهنمای Webmaster Blog از برنامه نویسان درخواست میکند که پاپهای تبلیغاتی را به صورت هدفمند برای کاربران شخصیسازی کنند تا مخاطب با محتوای اسپم و آزاردهنده روبرو نشود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم مقاله سئو موبایل را در سایت وبسیما مطالعه کنید.
گوگل جریمه سختی برای آن دسته از وبسایتهایی که از پاپ آپهای زیر استفاده میکنند در نظر گرفته است:
پاپ آپ بلافاصله پس از ورود به صفحه به کاربر نمایش داده میشود. پاپ آپ محتوای صفحه سایت را پنهان میکند و دسترسی به محتوای اصلی وجود ندارد. پاپ آپ تمام فضای صفحه را پوشش میدهد. 18 قانون مهم برای استفاده صحیح از پاپ آپرعایت این قوانین موجب میشود که نرخ تبدیل پاپ آپ شما بیشتر شده و استانداردهای مورد نظر گوگل که بر سئو سایت نیز تاثیرگذار هستند رعایت شود.
هیچ گاه بدون هدف از پاپ آپها استفاده نکنید چرا که اینکار باعث میشود وقت کاربران گرفته شده و در نتیجه اعتماد آنها را از دست بدهید. پاپ آپ را به نحوی طراحی کنید که از لحاظ ظاهری با سایت شما هماهنگ باشد. ریسپانسیو بودن پاپ آپ یک امر ضروری در طراحی سایت محسوب میشود. از متن های کوتاه و صریح استفاده کنید. دکمه یا پیام شما در پاپ آپ باید واضح و در دسترس باشد. در به دست آوردن اطلاعات کاربران خود زیادهروی نکنید و تنها آدرس ایمیل آنها را دریافت کنید. محتوای پاپ آپ باید با محتوای موجود در صفحه مرتبط باشد. به کاربران زمان کافی برای بررسی سایت بدهید و تا جای ممکن از پاپها در صفحه اول سایت خود استفاده نکنید. همسو با قوانین گوگل در پاپ آپ موبایل (اشاره شده در بالا) حرکت کنید . لازم نیست پاپ آپ در نسخه موبایل و دسکتاپ یکسان باشد، برای هر دستگاه یک پاپ آپ اختصاصی طراحی کنید. یک راه خروج (دکمه X) برای بستن پاپ آپ در اختیار کاربر بگذارید. پاپ آپ را حداقل 5 ثانیه پس از ورود کاربر به صفحه به او نشان دهید. از پاپهای تکراری در صفحات مختلف سایت استفاده نکنید. اگر قصد دارید توجه کاربر شما تنها به یک چیز جلب شود، پنجره پاپ آپ خود را در مرکز صفحه قرار دهید. اگر قصد دارید یک پیشنهاد ویژه یا تخفیف ویژه را به کاربر اطلاع دهید، به جای پاپ آپ از Sticky Bar استفاده کنید. اگر محتوای پاپ آپ شما خیلی مورد نیاز کاربر نیست، پاپ آپ خود را در حاشیه صفحه قرار دهید. از پاپ آپهای شخصی سازی شده کاربر بهره ببرید تا مخاطب شما توجه بیشتری به محتوای پاپ آپ داشته باشد. اگر پاپ آپ یک بار توسط کاربر بسته شد در صفحات دیگر سایت یا مراجعات بعدی نباید نمایش داده شود. جمع بندیاگر محتوایی ارزشمند و ویژه برای کاربران سایت خود دارید یا میخواهید به نحوی بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش دهید، استفاده از پاپ آپ کاملاً منطقی و حتی لازم است.
سعی کنید با استفاده از آزمون و خطا و بازخوردی که از کاربران خود میگیرید، عناصر مختلف پاپ آپ مانند طراحی ظاهری، محتوا، CTA، مکان و زمان نمایش آن را به نحوی طراحی کنید که کاربر با دیدن پاپ آپ در یک صفحه از سایت، تنها به فکر بستن آن نباشد!
بنظر شما استفاده از پاپ آپ چقدر بر نرخ تبدیل مشتری و جلب توجه کاربران تاثیرگذار است؟ آیا آزاردهنده بودن آنها موجب میشود که از این ابزار استفاده نکنیم؟
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر
رسیدن به رتبه های بالای صفحه اول گوگل کمک بسیار زیادی به رونق کسب و کار شما میکند و می تواند شما را به عنوان یک قدرت صنعتی معرفی کند. در این مقاله اموزش سئو به این سوال پاسخ داده شده است.
پس چرا وب سایت شما در رتبه بالا قرار ندارد؟ممکن است مدت زیادی از تلاش شما برای رسیدن به رتبه بالا در جستجوگرها گذشته باشد و هنوز نتیجه دلخواه را کسب نکرده باشید ،توصیه میکنیم این موارد را در نظر بگیرید تا به نتیجه برسیم:
آیا زمان به اندازه کافی به وبسایت داده اید؟سئو فرآیند یک شبه ای نیست و بایستی دائما انجام شود. زمان زیادی برای تحقیق، ایجاد و پیاده سازی استراتژی و شروع به تولید محتوا لازم است سپس گوگل باید زمان بیشتری برای تحقق تغییرات اتخاذ کند و پس از آن شما باید منتظر موتور جستجو بمانید تا تشخیص دهد که آیا واقعا ارزش جدیدی را ارائه می کنید یا خیر.
به عبارت دیگر، زمان چیزی است که شما نمی توانید از آن اجتناب کنید. سخت است، اما سئو نیازمند صبر است.
کلید واژه شما ممکن است درست انتخاب نشده باشدکلمه کلیدی شما ممکن است درست انتخاب نشده و یا از رقابت کمتری در میان کاربران در جستجوگرها برخوردار باشد.
کلمه کلیدی نقش بسیار بسیار مهمی دارد و ما بارها به آن اشاره کرده ایم.
وب سایت شما ممکن است زیبا به نظر برسد، اما این زیبایی فقط ظاهری استدرست است که شما هزینه زیادی برای یک وب سایت مدرن و پیشرفته پرداخت کرده اید و همه چیز در آن عالی به نظر می رسد و شما آن را به صورت روزانه بررسی می کنید اما چرا گوگل این کار را انجام نمی دهد؟
ممکن است که طراحی سایت شما عالی باشد اما دلیلی برای رعایت معیارهای گوگل نیست
موارد زیادی از دلایلی که که موجب کاهش رتبه گوگل میشود ممکن است وجود داشته باشد، از جمله:
محتوای تکراری
محتوای ناکافی
محتوای قدیمی، دست نخورده، عجیب و غریب
لینک دهی مبهم
تقسیم کلمه کلیدی اشتباه شاید چندین صفحه وجود داشته باشد که به یک کلمه داده شده و گوگل آنها را رتبه بندی کند
مبانی ناقص، مانند metas، alt tags، و نشانه گذاری ها
وبلاگ و یا محتوای خود را به طور مداوم بازنویسی نکنید
لینک دهی و گسترده کردن وبسایت در جستجوگرهالینک ها هنوز هم از امتیاز بالایی برخوردارند و این در حالی است که راه های زیادی برای گرفتن آنها وجود دارد که همه آنها نمی توانند ارزش داشته باشند و چه بسا بعضی از لینک ها می توانند زیان آور و مخرب باشند.
شما نیاز به یک نمونه خوب از لینک های مختلف از منابع گوناگون دارید. بعضی ها نباید فالو باشند، بعضی ها باید از سایت های واقعا خوب باشند، بعضی ها باید فقط از سایت های عادی باشند.
سوالی که همیشه هست این است که خرید لینک خوب است یا نهالبته که لینک دهی به طور طبیعی بسیار بهتر است و اگر غیر از این باشد با جریمه گوگل مواجه خواهید شد.
شما به اشتباه از سوی گوگل جریمه شده باشید
بعضی از رقبا ممکن است از بعضی تاکتیک های غیر اخلاقی در وب سایت شما استفاده کنند.
آنها ممکن است شروع به خرد کردن وبلاگ شما و انتشار همه مطالب شما کنندو یا می توانند لینک های بی شماری را به سایت شما از سایت های مشکوک ایجاد کنند.
گوگل در تشخیص حمله منفی به جستجوگر بسیار خوب عمل میکند اما قطعا دوست ندارید حتی به طور موقت در معرض مجازات های گوگل قرار بگیرید.
و این ما را به مرحله بعدی می آورد:
گوگل ممکن است شما را باکس مجازات قرار دهداین مجازات می تواند به طور کامل وب سایت شما را از نتایج جستجوی گوگل حذف کند.
اگر قبلا از رتبه خوبی برخوردار بودید و سپس به طور قابل توجهی کاهش رتبه داشته اید (اگر به طور کامل حذف از رتبه بندی ها نباشد) ممکن است به اشتباه مجازات شده باشید.
تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که گزارش اقدامات Google Manual را چک کنید و مسائل را تصحیح کنید.
اگر یکی از این گزارش ها را دریافت کرده باشید، به این معنی است که یک بازرس انسانی تعیین کرده است، که وب سایت شما با دستورالعمل Goggle سازگار نیست.
چه چیزی باعث اقدام دستی می شود؟ به گفته گوگل، اگر بررسی کننده تصمیم بگیرد که شما لایق مجازاتید، می تواند جریمه کند:
سایت هک شد- کسی محتوای مخرب را در سایت شما آپلود کرده و پنهان کرده است.
هرزنامه تولید شده توسط کاربر ، نظرات اسپم در انجمن ها یا وبلاگ ها.
Freehosts Spammy - قسمت قابل توجهی از صفحات میزبانی شده در سرویس، هرزنامه است.
نشانه گذاری ساختاری اسپم - نشانه گذاری بر روی صفحه خارج از دستورالعمل ها است، مانند ایجاد برخی از محتواهای نامرئی برای کاربران.
پیوندهای غیرعادی به سایت شما - اگر تعداد زیادی لینک مربوط به مصنوعی، فریبنده یا دستکاری (از جمله خرید لینک ها یا شرکت در طرح های لینک) باشد، ممکن است سایت شما مجازات شود.
لینک های غیر طبیعی از سایت - همانند مورد بالا
محتوای بی ارزش یا کم و یا بدون ارزش افزوده - صفحات شما نیاز به ارائه برخی محتواهای باارزش واقعی برای کاربران دارد.
تغییر مسیرهای مخفی یا اب زیر کاه - به عنوان نمونه: نشان دادن صفحات مختلف به کاربران و به Google.
هرزنامه خالص - این شامل بسیاری از چیزهایی که قبلا ذکر شد، فقط مهاجم و آشکارتر است.
تصاویر پنهان شده - استفاده منوال از تصاویر به منظور دریافت کلیک بیشتر.
متن پنهان و کلمات کلیدی: اینها منسوخ هستند، اما خنده دار است که ظاهرا هنوز هم از سوی گوگل جریمه میشوند.
شما در حال پردازش وب سایت خود خلاء و یک بعدی هستید
سئو در خلاء وجود ندارد. بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی، PPC و بسیاری دیگر از تلاش های آنلاین باید وجود داشته باشد
فهرست چک لیست رسانه های اجتماعی خود را پیدا کنید و فرصت های جدید اجتماعی را کشف کنید
عناصری مانند سرعت سایت،بازاریابی آنلاین، تعداد کلیک ها، تعداد اشاره در اینترنت و تعامل در رسانه های اجتماعی همه موجب بهبود رتبه بندی سایت در گوگل است.
بعلاوه تاثیر بعضی از آنها در رتبه بندی سایت را به طور غیر مستقیم بیشتر از دیگر موارد است اما همه آنها نقش مهمی دارند.
ما نمی گوییم که پست گذاشتن به طور منظم در فیس بوک به طور مستقیم با رتبه بندی بهتر ارتباط دارد. ما می گوئیم که ساختن یک جامعه در رسانه های اجتماعی باعث می شود افراد بیشتری از سایت شما بازدید کنند، لینک های شما را بخوانند و محتوای شما را بخوانند.
و همه این چیزها می توانند به رتبه بندی بهتر منجر شوند.
این روزهارایج ترین دلیل وب سایت شما رتبه بندی نیست، احتمالا:
رقابت در حوزه کسب وکارتان بیشتر انجام می شودشما SEO را به تنهایی انجام نمی دهید بلکه رقبایتان هم در حال انجام این تکنیک ها هستند.
بهینه سازی موتور جستجو دیگر تکنیک مخفی نیست که رقیب شما هرگز از آن خبر نداشته باشد این بخش جدایی ناپذیر از بازاریابی مدرن است، و برای هر پیوندی که شما نمی سازید و هر وبلاگ ای که منتشر می کنید، رقابت وجود دارد.
روبرو شدن با رقیببنابراین، اگر فکر می کنید که به سئو نیازی ندارید، یا اگر فکر می کنید که به اندازه کافی انجام دادهاید، باید بگوییم، پس کسی که واقعا کار سختی انجام می دهد به شما نشان می دهد که چطور باید انجام شود.
حتی تغییرات کوچک می تواند تفاوت ایجاد کندممکن است فکر کنید که برای قرار گرفتن در رتبه بالای موتور جستجو باید حرکتی شبیه به کوهنوردی برای رسیدن به نوک قله کوه انجام دهید،باید اذعان کنم که حق با شماست راه طولانی است و نیاز به صبر زیاد دارد. با این حال، این فقط یک دلیل برای شروع در حال حاضر است. شما می توانید با ایجاد برخی از تغییرات کوچک و ساده به وب سایت تان کمک بزرگی کنید.
اگر هنوز رتبه بندی نشدهاید، باید کمی بیشتر وقت بگذارید.
یا…
اگر قادر به انجام این کار به تنهایی نیستید بهتر است از متخصصان سئو و یا شرکت های ارائه دهنده مشاوره سئو کمک بگیرید
در هر صورت، وضعیت فعلی خود را بررسی کنید، شروع به حل مشکلات وبسایت تان کنید و تغییراتی را که می توانید انجام دهید را آغاز کنید تا بزودی از نتایج آن شگفت زده شوید.
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر
اینستاگرام به تازگی از شورتکات ایموجی رونمایی کرده است. این شورتکات که در بالای صفحه کلید موبایل کاربران قرار دارد، به نوعی یک مسیر شخصی سازی شده برای هر کاربر است که بتواند در هنگام پاسخ به پست ها، از ایموجی های مخصوص به خود استفاده کند. در واقع، هدف این شورتکات این است که سرعت پاسخ کاربران در هنگام استفاده از ایموجی ها افزایش پیدا کند.
این مساله بارها برای شما پیش آمده است که در هنگام پاسخ به یک پست یا همان کامنت گذاری، قصد استفاده از ایموجی ها را داشته باشید. پیدا کردن این ایموجی ها برای کاربران بسیار سخت بود و به خصوص اگر در آخرین دسته استفاده شده قرار نداشته باشد، باید اسکرول را بارها برای پیدا کردن ایموجی دلخواه خود بالا و پایین می کردید؛ اما با تغییراتی که شرکت در ساختار خود ایجاد کرده است، به راحتی می توانید یک لیست مورد دلخواه از ایموجی های خود ایجاد کرده و از آن به راحتی و بدون هیچ دردسری استفاده کنید.
در 6 سپتامبر 2018، اینستاگرام چنین جمله ای را در صفحه رسمی توییتر خود نوشت:
احساس شادمانی وقتی که ایموجی های دلخواه شما دقیقا جلویتان قرار دارد.
این نکته را در نظر داشته باشید که اینستاگرام با اینکه یک شبکه اجتماعی است که به آن صورت نمی توان لینکی برای اتصال به سایت قرار داد؛ اما تاثیر بسزایی در فروش و برندینگ و درنتیجه افزایش سئو سایت به صورت غیر مستقیم خواهد داشت.
البته اطلاعات دقیقی از چگونگی کارکرد این تغییر در ساختار الگوریتمی اینستاگرام وجود ندارد؛ اما به نظر می رسد که بیشترین ایموجی هایی که کاربران در کامنت ها استفاده می کنند، در این بخش قرار می گیرد و برای هر کاربری این لیست کاملا متفاوت است. در حال حاضر، شورتکات ایموجی برای آخرین به روزرسانی نسخه اینستاگرام در IOS و اندروید وجود دارد و کافی است که اپلیکیشن خود را به روز کنید.
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر
شرکت Goldman Sachs که در والستریت قرار دارد، در گفت گو با بیزنس اینسایدر پیش بینی کرده است که گوگل می خواهد مبلغ عظیم 9 میلیارد دلار را برای باقی ماندن به عنوان جستجوگر پیشفرض سافاری، مرورگر دیوایس های شرکت اپل پرداخت کند. همچنین در گزارش این شرکت امده است که ممکن است این مبلغ 3 الی 12 میلیارد دلار در سال های اینده افزایش داشته باشد.
از 1 میلیارد تا 9 میلیارد در 4 سال. در اسنادی که از اوراکل فاش شده است، مشخص شده است که اپل در سال 2014 برای انتخاب گوگل به عنوان موتور جستجوگر خود مبلغ 1 میلیارد دلار از گوگل دریافت کرده. در دیگر گزارش ها این مبلغ از 1 الی 13 میلیارد دلار متغیر بود.
اما در سال 2017 یک شرکت ثالث گزارش داد که در این سال گوگل 3 میلیارد دلار به اپل پرداخت کرده است. اما در مورد نحوه دریافت این مبلغ ابهاماتی وجود دارد که ایا اپل این مبلغ را مستقیما بر اساس حجم ترافیکی دریافت کرده است یا بر اساس درآمدی که گوگل از طریق تبلیغات در سافاری به دست اورده است.
سافاری دومین مرورگر پر استفاده. در سراسرجهان، مرورگر سافاری بعد از گوگل کروم دومین جایگاه را در سهم بازار به خود اختصاص داده است(59.7% در برابر14.5). در امریکا، سافاری 31 درصد و گوگل نیز 49 درصد از حجم ترافیک اینترنت را به خود اختصاص داده است.
در ژون 2013 اپل بینگ(موتور جستجوی مایکروسافت) را به عنوان جستجوگر پیشفرض سیری(دستیار صوتی اپل) قرار داد ولی همچانان جستجوگر پیش فرض سافاری گوگل بود.
تحلیلگران والستریت از این اتفاق خیلی خوشحال شده اند چون درامد اپل در فصل سوم پیشرفت 31 درصدی را نسبت به سال گذشته را نشان می دهد. این درامد در بخش "سرویس"های اپل اتفاق افتاده است، که پرداختی هایگوگل به این بخش تعلق می گیرد.
حال این موضوع چه اهمیتی برای گوگل دارد؟ با توجه با سهم بسیار زیاد اپل در بازار جهانی به لطف فروش زیاد گوشی های ایفون، گوگل کماکان می تواند به سلطه ی خود در دنیای موتور جستجو ادامه دهد با این پرداخت بیشتر تبلیغات کلیکی مرورگر سافاری کماکان به جیب گوگل واریز می شود و فاصله زیاد خود را با رقیبان همچنان حفظ می کند و در صدر پر استفاده ترین جستجوگر ها باقی می مانند.
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر
ابزارهای بک لینک و لینک سازی Link-building
در این مقاله ما قصد داریم چهار ابزار منحصر به فرد که در لینک سازی بهتر و موفقیت در مورد بک لینک به شما کمک میکند را بررسی کنیم و ببینیم که چگونه هر کدام می توانند به تجزیه و تحلیل صفحات وب و به تلاش های لینک سازی شما کمک کنند، با ویرلن همراه باشید:
اگر میدانید که بک لینک چیست و به طور فعال در حال ایجاد بک لینک هستید، احتمالا خودتان هم در مورد بسیاری از ابزارهای ایجاد لینک چیزهای شنیده اید. اگر وقت و بودجه تان اجازه می دهد، برخی از این ابزارهای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) چند منظوره را برای پیشبرد تلاش های لینک سازی تان بررسی کنید.
من ابزارها را به طور کلی پوشش می دهم و سپس به ویژگی های منحصر به فرد هر ابزار خواهم پرداخت تا شما بیشترین نتیجه را هنگام لینک سازی (Link-building) و کمپین های بازاریابی محتوا خود کسب کنید.
ابزارهای پولی و حرفه ای بک لینکقبل از معرفی این دو ابزار و خرید بک لینک باید بدانید همانطور که در مقاله تاثیر بک لینک در سئو سایت هم گفتیم، همواره دریافت بک لینک فالو دائمی از طریق انتشار رپورتاژ آگهی در خبرگزاری های پربازدید که اتوریتی بالایی دارند بهترین و موثرترین راهکار سئو در ایران است.
در این بخش به راهکار هایی میپردازیم که گزینه های خوبی هستند که کاربردهای مختلفی را ارائه می دهند اما باید برای آنها هزینه کنید:
Nightwatch.io
این ابزارِ نسبتاً جدید دارای توانایی نظارت بر ۲۰ دامنه و ۱۰۰ کلمه کلیدی است. همانند بسیاری از ابزارها، Nightwatch به شما اجازه می دهد تا رتبه بندی (رنکینگ) خود را دنبال کنید، بر بک لینک های خود نظارت کنید و از سایر قابلیت های ابزار بهره مند شوید، اما اگر توانایی پرداخت دارید یا به دنبال ابزاری جدید هستید، این ابزار می تواند ارزش امتحان کردن را داشته باشد.
این ابزار بسیار زیبا و دارای قابلیت بصری عالی ای است. شما می توانید آن را به Google Analytics و Search Console نیز متصل کنید.
از لحاظ ایجاد لینک، در حالی که من هیچگاه به کسی توصیه نمی کنم که فقط بر روی رتبه بندی و یا هر معیار دیگری به صورت واحد تکیه کند، اما دانستن اینکه آیا پیشرفتی در رنکینگ یا رتبه بندی داشته اید یا نه، یا اینکه در صفحه اول گوگل (SERPs) باقی مانده اید یا سقوط کرده اید، می تواند بسیار مفید باشد.
یک بخش عالی در ابزار Nightwatch وجود دارد که در آن شما می توانید نمودار موقعیت متوسط و کلی سئو و نتایج گوگل SERP خود را در کنار رقبای خود مشاهده کنید. شما می توانید به سرعت گزارش های رتبه بندی را بر اساس کلمات کلیدی ای که در نظر دارید، دریافت کنید و بفهمید که کدام کلمات کلیدی نیاز به کار و بهبود سئو دارند. اگر برای صفحات خاصی لینک می سازید و از (anchors) خاصی استفاده می کنید، می توانید این اطلاعات را بکار ببرید تا ببینید که در کدام قسمت باید تمرکز بیشتری قرار دهید. فقط درگیر نوسانات روزانه رنکینگ نشوید، زیرا می تواند شما را عصبانی کند.
یکی دیگر از ویژگی های عالی که من اغلب از آن استفاده می کنم این است که سریعاً چگونگی رتبه بندی یک مشتری نسبت به رتبه بندی رقبا را مقایسه کنید و آن را به تصویر بکشید. این اطلاعات می تواند هنگام شروع یک کمپین لینک سازی بسیار مفید واقع شود. اگر متوجه شدید که یکی از صفحات تان در حال نزول است، در حالی که رقبا در حال پیشرفت هستند، این نشانه خوبی خواهد بود که صفحه مورد نظر نیاز به تغییر یا ویرایش دارد.
در صورتی که بخواهید چندین سایت را به طور همزمان نظارت کنید یا اطلاعات مختلف یک سایت را بررسی کنید، می توانید آیتم ها را در داشبورد پین کنید. در این صورت به راحتی می توانید داشبوردی بسازید که بلافاصله پس از ورود ، آنچه را که نیاز دارید در اختیارتان بگذارد.
و اگر شما از جمله کسانی هستید که مشتاق دیدن گزارش های رتبه بندی به صورت روزانه هستند، می توانید از این ابزار استفاده کنید.
چیز دیگری که من در این ابزار دوست دارم، بخش اطلاعیه (Notifications) است که کلمات کلیدی را ردیابی کرده و به شما پیشنهاداتی در زمینه کلید واژه های جدید می دهد. من عاشق دریافت پیشنهادات کلمات کلیدی هستم، مخصوصاً زمانی که ایده و نظر جدیدی در ذهنم نمی گذرد یا زمانی که تلاش می کنم شرکای بکلینک یا لینک سازی جدید یا ایده هایی نو برای تولید محتوا پیدا کنم.
LittleWarden.com
این ابزار پرونده های تبادل ایمیل (MX) و تغییر مسیرها (ریدایرکت ها) را بررسی می کند. همچنین تغییرات عنوان صفحات را نظارت می کند، که بسیار مفید است. بعد از تغییر عنوان صفحات من شاهد پیشرفت های خوبی در سئوی سایت و رتبه بندی و نرخ تبدیل (conversions) بوده ام.
این ابزار هرآنچه که قدرت تاثیرگذاری سئو منفی بر رتبه بندی شما را داشته باشد، بررسی و نظارت می کند.یکی از این موارد برای من زمانی است که یک مسئله فنی در یک سایت رخ داده که از کنترل من خارج است، و هیچ فردی در تیم سئو را نمی بینم که بر آن نظارت داشته باشد. مطمئناً نمی خواهید زمان و تلاش زیادی صرف جذب کردن لینکهای مختلف برای صفحه ای کنید که گوگل به آن دسترسی نداشته باشد. ویژگی نظارت این ابزار قطعا در اینجا کمک خواهد کرد.
قطعا نمی خواهید که یک دامنه یا SSL (Secure Sockets Layer) منقضی داشته باشید. Little Warden تاریخ های انقضا را تحت نظر خواهد داشت و زمانی که به تاریخ پایان نزدیک می شوید، یک ایمیل یادآوری ماهانه ارسال می کند. تمام ویژگی های این ابزار را می توان به راحتی شما کمک کند، که بسیار خوب است.
ابزارهای رایگان ایجاد بک لینک
دو ابزار بعدی ابزارهای مفید بک لینک رایگان هستند که بیشتر به وظایف خاصی اختصاص دارند.
Siteliner.com
این ابزار به پیدا کردن لینک های خراب و یا محتوای تکراری کمک می کند.
لینک های خراب (Broken links) منجر به تجربه کاربری ضعیف می شوند. محتوای تکراری نیز به اندازه کافی مشکل ساز است چراکه گوگل یک صفحه کامل در مورد چگونگی رفع این مشکل در اختیار گذاشته است، بنابراین اگر چند صفحه با محتوای بسیار مشابه یا تکراری داشته باشید، بهتر است از canonicalization ( یعنی تبدیل داده های تکراری به داده های استاندارد) استفاده کنید.
بخش Skipped Pages دلایلی را لیست می کند که چرا یک صفحه حذف شده است، که به طور بالقوه شما را با برخی از مشکلات ناگوار مانند صفحه ای که از Bing و ربات های گوگل مسدود شده باشد یا یک خطای ۴۰۴ مواجه می کند. این اطلاعات می توانند برای سایت شما بسیار خوب باشد، اما اگر بدنبال یک سایت هدف برای ایجاد لینک (لینکدهی) هستید، مطمئنا نمی خواهید لینک تان را در یک صفحه ای که مسدود شده است، یا ایندکس نمی شود قرار دهید .
پیدا کردن لینک های خراب در بین صفحات وب با استفاده از این ابزار بسیار آسان است.
یک کلمه کلیدی را جستجو کنید و به دنبال سایت هایی بگردید که بتوانند شریک خوبی باشند. در ضمن محتوایی عالی با لینک های کاربردی بسازید و در قالب رپورتاژ آگهی در سایت های پربازدید منتشر کنید .
FirstIndexed.com
این ابزاری رایگان است که به شما این امکان را می دهد تا زمانی که یک URL برای اولین بار ایندکس شده است را کشف کنید. این یک نوع جستجویی است که تعدادی متغیر را به جستجو اضافه می کند تا کار شما راحت تر شود.
اگر شما در تلاشید تا بک لینک را در یک صفحه قرار دهید، و اصلاً نمی دانید که آن صفحه چقدر قدیمی است، این ابزار به شما اطلاعاتی در مورد جریانات آن صفحه می دهد. اگر با یک صفحه قدرتمند مواجه شوید که اولین بار ۱۰ سال پیش ایندکس شده، باید بررسی کنید تا مطمئن شوید که تمام محتوای درون آن هنوز مناسب و دقیق و مرتبط است.
]هنگامی که مطالبی که به طور مرتب به روزرسانی می شوند،وارد بازی می شوند، دیگر صفحات قدیمی همیشه منبع عالی یا شریک لینکدهی خوبی نیستند.
]صفحات قدیمی به احتمال زیاد دارای لینک های خراب هستند، بنابراین شما همچنین می توانید از این ابزار برای بررسی لینک های خراب استفاده کنید. این موضوع نه تنها برای ایجاد بک لینک مناسب است، بلکه یک راه خوب برای جلب توجه مدیر وب است، یعنی در صورتی به او بگویید که چیزی مشکل دارد و باید رفع شود.
در انتها
لینکدهی (لینک سازی) همیشه با چشم بسته انجام نمی شود و همچنان نیاز به پشتیبانی از صفحات هوشمند و بهینه ای دارد تا تاثیر قابل توجهی بر رتبه بندی داشته باشد. شما می توانید با محتوای ارزشمند و هوشمند لینک های بسیار خوبی برای یک سایت ایجاد کنید، اما این روش رتبه بندی بهتر یا افزایش ترافیک را تضمین نمی کند.
عوامل متعددی در بازی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند و ابزارهای سئو که من ذکر کرده ام می تواند کمک بزرگی به فرآیند لینک سازی (Link building) شما کند.
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر
همانطور که احتمالا شنیده اید، گوگل پلاس Google+ در حال تعطیل شدن است!
دلیل این امر کمبود میزان استفاده از آن و در معرض خطر بودن داده های کاربران از طریق API است، که به نظر می رسد شبیه موضوع فیسبوک می باشد!
سوال بزرگ در حوزه ما این است که این موضوع چقدر سئو ( SEO) و سئوکار ها را تحت تاثیر فرار خواهد داد؟ با ویرلن همراه باشید :
اولا، فکر نمی کنم هیچ کدام از خوانندگان این مطلب از اینکه گوگل در حال بستن Google+ است، سورپرایز شده باشد. ولی شاید بسیاری از اینکه گوگل چگونه این مسئله را مدیریت خواهد کرد، شگفت زده شده باشند. ظاهرا یک باگ در Google+ به کاربران خارجی اجازه دسترسی به داده های خصوصی را از سال ۲۰۱۵ تا اوایل امسال می داد و گوگل آن را فاش نکرده بود. این موضوع کمی سورپرایزکننده و غم انگیز است که چنین مسئله ای از طرف شرکتی شنیده شود که بسیاری از ما به آن اعتماد کرده ایم و برخی از ما دیگر اعتمادی نداریم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مسائل مربوط به داده ها به Techmeme مراجعه کنید،
اما بسیاری از افراد می پرسند که چگونه سئو از این پس پیش خواهد رفت. حقیقت این است که این مسئله همه چیز را در زمینه ی سئو تحت تاثیر قرار نخواهد داد.
در بیشتر موارد، Google+ در جستجوها بسیار کم مورد استفاده قرار گرفته است (تعامل کمی داشته است). این مسئله رتبه بندی (رنکینگ) را تحت تاثیر قرار نمی دهد، دیگر بر شخصی سازی تاثیری نخواهد داشت، هیچ تاثیری هم بر نویسندگان یا محتوا نمی گذارد. حتی از Google Local و Google My Business نیز خارج شده است. تقریبا مرگی آرام را در طول سالها از لحاظ تعامل در گوگل داشته است. بنابراین از نظر SEO ، تقریبا هیچ تاثیری نخواهد داشت.
یکی از چیزهایی که تغییر خواهد کرد این است که چگونه جان میلرِ ، از این پس ارتباطات وبمستری گوگل خود را اعلام و برنامه ریزی خواهد کرد. او اغلب مطالب را در Google+ پست می کند و گوگل پلاس برای جان در امر جمع آوری سؤالات حول گفتگوها مکان بسیار خوبی بوده است. بنابراین جان باید یک مکان جدید برای انجام این کار پیدا کند.
دیگر نیازی نیست که سئوکار ها نگران رفتن Google+ باشند. بیشتر بحث ها در مورد این بوده است که آیا رتبه بندی بهتر خواهد شد و یا کاهش خواهد یافت؟
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر
الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن در ابتدا بعنوان افزونه های جانبی به موتور جستجوی گوگل الحاق شدند، در حالی که بسیاری از متخصصان سئو اعتقاد دارند، الگوریتم مرغ مگس خوار Hummingbird بعنوان هسته اصلی گوگل محسوب می شود و بیشترین تغییرات در سال های گذشته در الگوریتم گوگل مرغ مگس خوار اتفاق افتاده است.
الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟الگوریتم مرغ مگس خوار Hummingbird به گوگل کمک می کند، کاربران براساس تحلیل وب سایت ها و درک محتوای این الگوریتم به نتایج مرتبط با دقت بیشتری دست پیدا کنند. در تاریخ 26 سپتامبر 2013 گوگل این الگوریتم را معرفی کرد، الگوریتم های پنگوئن و پاندا موجب افت شدید رتبه و ترافیک وب سایت های خاطی می شدند، الگوریتم مرغ مگس خوار با تمرکز بر “نمودار دانش” و محتوای وب سایت در راستای شناخت وب سایت های دارای محتوای ارزشمند گام بر میدارد. شاید مهمترین تاثیر این الگوریتم بر سئو محلی Local SEO است که از شناخت جغرافیای کاربران و محتوای مناسب آن تاثیر می پذیرد.
مقاله مرتبط: سئو چیست و چرا سئو سایت مهم است؟ نمودار دانش و جستجوی معناییبرای شناخت و درک بهتر هدف مرغ مگس خوار، مهم است ابتدا با ویژگی های موتور جستو گوگل آشنا شویم که بسیار تحت تاثیر این دو موضوع است : جستجوی معنایی و نمودار دانش
یک سال قبل از انتشار الگوریتم مرغ مگس خوار، شرکت گوگل گراف دانش خود را راه اندازی کرد، که در ابتدای کار یک نمودار واقعی نبود و با توجه به اطلاعات جمع آوری شده گوگل برای پاسخ سریع و دقیق به پرس و جو کاربران برای افراد، مکان ها و موارد مهم استفاده شد.
شما می توانید نمودار دانش را در عمل با سرچ کلمه “دونات” مشاهده کنید. در کنار نتایج و رتبه بندی سایت ها، پنل محتوایی در سمت راست قرار می گیرد که شامل دستور پخت، ارزش غذایی و در انتها پیشنهاد شامل موضوعات مرتبط می شود.
گوگل چگونه تعیین میکند که نتایج نمودار دانش دقیقا در یک کلمه هدف براساس اطلاعات کافی نمایش داده شود؟
این زمانی است که “جستجوی معنای” مفهوم پیدا میکند.
جستجوی معنایی تلاش می کند تا در نتایج گوگل براساس زبان و کلمه ای که کاربران اینترنت جستجو کرده اند، معنا و مفهومی بیشتر درک کند.
مثلا زمانی که کاربر قصد دارد به صورت ضمنی “طرز تهیه دونات” یا “آموزش طرز تهیه دونات” را سرچ کند، گوگل براساس تمام اطلاعات موجود، از متن سایت ها تا عکس و فیلم به بررسی مفهومی این عبارت ها می پردازد و با استفاده از الگوریتم مرغ مگس خوار ساختار جدیدی را معرفی میکند.
بهبود فزاینده گوگل در الگوریتم مرغ مگس خوار و الگوریتم رنک برین و استفاده از هوش مصنوعی، کمک کرده که گوگل تسلط بی نظیری در درک کلمات و روابط آنها با یکدیگر و مفاهیم بین آن پیدا کند. این تسلط حتی در سئو زبان فارسی هم دیده می شود که مبتنی بر تکنولوژی گوگل با توانایی تجزیه و تحلیل متن ها است.
مقاله مرتبط: 19 تکنیک سئو فنی برای بهبود جایگاه سایت در گوگل نشانه های الگوریتم مرغ مگس خوار گوگلهمانطور که گفته شد، مرغ مگس خوار به جستجو معنایی از بین متون ثبت شده در اینترنت می پردازد و این به استانداردی برای جستجو تبدیل می شود.
جستجو معنایی یک موضوع بسیار پیچیده است، بنابراین در اینجا با یک مثال دیگر در گوگل آشنا می شویم. فرض کنیم یک کاربر گوگل سرچ می کند : “رستوران ایتالیایی در غرب تهران” گوگل باید براساس چارچوب های مختلفی مانند مفهوم “رستوران”،”ایتالیایی”،”غرب” و “تهران” که هر کدام به تنهایی نتایج بسیار مختلفی دارند و با این حال گوگل کل عبارت را درک میکند و سه رستوران را در نقشه گوگل یا نتایج گوگل معرفی می کند.
گوگل مرغ مگس خوار و جستجوی صوتی
در سال 2013 سرویس جستجوی صوتی گوگل معرفی شد، در این مدت آنچنان سرویس جستجوی صوتی گوگل توسعه یافته است که درک کاملی از زبان طبیعی پیدا کرده است، شما امروز می توانید به راحتی در نرم افزارهای مثل گوگل مپ یا ویز از سرویس جستجوی صوتی گوگل استفاده کنید. جستجوی صوتی برای زبان فارسی نیز پیشرفت بی سابقه ای داشته و می تواند به راحتی زبان فارسی را تشخیص دهد و الگوریتم مرغ مگس خوار می تواند مثلا ” چگونه بیزینس پلن بنویسیم؟” را تشخیص و نتایج مرتبط را نمایش می دهد.
مرغ مگس خوار و جستجوی محلیدرک مفاهیم کلمات کمک می کند تا جستجوی محلی هم بهبود یابد، در گذشته شرکت های زیادی با نام جعلی به سئو محلی می پرداختند، امروزه با قدرت درک متون گوگل این روش های اسپم کاهش چشمگیری پیدا کرده است. مثلا زمانی که شما بدنبال “گل فروشی” در شهر خود می گیرید، نتایج به شهر شما در نقشه محدود می شود و حتی سایت ها براساس آدرس بخش تماس با ما اولویت داده می شود.
مرغ مگس خوار نبرد مستقیم با متخصصین سئوروش های سئو کلاه سیاه دیگر مانند گذشته نیست و باید یک متخصص سئو رویکردها و استراتژی های مختلفی را در نظر بگیرد، باید شناخت درستی از ادبیات زبان داشته باشند و به نمودار دانش توجه ویژه ای داشته باشند. به یک مشاور سئو پیشنهاد می کنیم که حتما بروی مباحث ساختار داده ای گوگل مطالعه جدی داشته باشند.
مقاله مرتبط: سئو کلاه سفید چیست و 7 تکنیک سئوکلاه سفید