- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر
ابزار Fetch as Google به شما اجازه میدهد، صفحه را طوری ببینید که گوگل مشاهده میکند. این ابزار برای حل بعضی از مشکلات صفحهای که دارای عملکرد ضعیف در سئو و نتایج موتور جستجو میباشد، بسیار مفید خواهد بود. برای مثال، فرض کنید شما از موتورهای جاوا اسکریپتی فرانتاند مثل react یا angular جهت پیادهسازی ظاهر سایت استفاده میکنید. اگر گوگل این موتورها را درک و به طور موثر کرول نکند، صفحهای که این ابزار نشان میدهد، فاقد تمامی محتواها خواهد بود. بنابراین رباتهای دسکتاپ و موبایل گوگل باید بتوانند همان محتوایی را مشاهده کننده که کاربران هم میتوانند ببینند.
اطلاعاتی که ابزار Fetch as Google نمایش میدهد پاسخ HTTP برگشتی توسط سرور تاریخ و زمان درخواست کرول کد HTML اولین ۱۰۰ کیلوبایت قابل مشاهده (قابل شاخصگذاری یا همان ایندکس) در صفحه صفحه بدون محتوا یا هک شدهاگر درون صفحه شما محتوایی وجود نداشته باشد، ممکن است روبات صفحه شما را با یک سری کد، نه محتوای متنی مشاهده نماید. باید مطمئن شوید که محتوای غیر منتظرهای در متن وجود نداشته باشد. محتوای غیر منتظره میتواند به معنای هک شدن سایت شما باشد. (نکته: روبات گوگل میتواند بیش از ۱۰۰ کیلوبایت متن را کراول کند به اشتباه نیافتید، اما اگر در ۱۰۰ کیلوبایت اول محتوای اصلی را پیدا نکند ارزش کمی برای آن صفحه در نظر میگیرد).
اگر سایت شما هک شده است، Fetch as google میتواند به شما در تشخیص صفحات مشکلدار کمک کند. بگذارید فرض کنیم که دوست شما، ادمین www.example.com ، سایت خود را در گوگل جستجو میکند. او از اینکه سایتش در صفحه نتایج کلمات اسپم مثل “کلمات نامشروع فارسی” ظاهر میشود، شوکه میشود، مخصوصا وقتی که اصلا چنین کلماتی در سورس کد صفحات او قرار داده نشده است. خوشبختانه سایت او در ابزار سرچ کنسول ثبت شده است، پس او از Fetch as Google استفاده کرده تا ببیند، گوگل چطور سایت او را مشاهده میکند. او با استفاده از برنامه میبیند که کلمه ” … ” و سایر کلمات اسپم در سایت او قرار داده شده است.
این مسئله میتواند زمانی رخ داده باشد که یک هکر وارد شده و محتوای ناخواسته و مستهجن را ثبت کرده باشد. اما این محتوا طوری تزریق شده است که کاربران معمولی نمیتوانند آن را مشاهده کنند و تنها روبات گوگل میتواند آنها را مشاهده کند. از آنجا که کد منبع (سورس کد) سایت برای همه به جز گوگل بات طبیعی به نظر میرسد، تشخیص مشکل بدون Fetch as Google بسیار سخت خواهد بود.
برای بررسی مشکلات امنیتی سایت خود میتوانید از قسمت security issues بررسی و تصحیح نمایید.
دستورالعمل استفاده از fetch as google برای استفاده از Fetch as Google، باید سایت خود را در ابزار سرچ کنسول اضافه و ثبت کرده باشید. در صفحه اصلی ابزار سرچ کنسول، بر روی سایت دلخواه کلیک کنید. در بخش داشبورد، زیر بخش Crawl (کرول) در منوی کناری، گزینه Fetch as Google را انتخاب کنید. در کادرمشخص شده در تصویر، مسیر صفحه دلخواه را وارد کنید. در تصویر نشان داده شده، نوع Fetch (بارگذاری) صفحهایی که میخواهید را وارد کنید. برای دیدن نحوه مشاهده دسکتاپی سایت توسط گوگل بات، گزینه ِDesktop را انتخاب کنید و برای دیدن نحوه مشاهده موبایلی سایت توسط کرولر موبایلی گوگل بات، گزینه Mobile را انتخاب کنید. دکمه Fetch: یک URL مشخص از سایت شما بارگذاری میکند و سپس پاسخ HTTP را نمایش میدهد. منابع مرتبط (مانند تصاویر یا اسکریپتها) را بر روی صفحه درخواست ولی اجرا نمیکند. این یک عملیات نسبتا سریع است که میتوانید برای بررسی و یا اشکالزدایی اتصالات شبکهایی مشکوک یا مسائل امنیتی در سایت خود استفاده کنید و نتیجه درخواست را ببینید. دکمه Fetch and Render: یک URL مشخص از سایت شما بارگذاری میکند، سپس پاسخ HTTP را نمایش میدهد و همچنین صفحه را بر اساس یک پلت فرم مشخص (دسکتاپ یا گوشی هوشمند) ارائه میدهد. این عملیات درخواست و اجرا، تمام منابع در صفحه (مانند تصاویر و اسکریپت ها) را نمایش میدهد. از این گزینه برای تشخیص تفاوتهای بصری بین اینکه چگونه Googlebot صفحه شما را میبیند و کاربر، صفحه شما را چگونه میبیند، استفاده کنید.
بررسی نتایج Fetch as Google نتایج هر یک از درخواستهای شما در جدولی نمایش داده می شود، که در نهایت هر رکورد ممکن است وضعیت Partial, Complete و یا خطا را نمایش دهد. در وضعیت Complete، گوگل بات سایت شما را کرول کرده و به منابع مورد نظرهم دسترسی پیدا کرده است. در وضعیت Partial، گوگل بات آدرس سایت شما رو گرفته و سایت شما را fetch کرده است اما نتوانسته به همه منابع استفاده شده در سایت دسترسی پیدا کند. احتمال این وجود دارد که دسترسی به این منابع توسط robot.txt گرفته شده باشد. با کلیک روی هر ردیف جدول میتوانید اطلاعات و جزئیات بیشتری کسب کنید. شما میتوانید از این ابزار برای Fetch کردن ۵۰۰ تا URL در هفته، به ازای هر اکانت در سرچ کنسول استفاده کنید. اگر گوگل بات بتواند با موفقیت صفحه شما را بارگذاری کند، شما میتوانید درخواست ثبت و ایندکس گذاری را برای گوگل ارسال نمایید. تنها لازم است بر روی Submit to Google Index (ثبت در گوگل ایندکس) کلیک کنید. همچنین شما میتوانید فقط همان صفحه یا کلیه لینکهای موجود در آن صفحه را کرول و ثبت نمایید. (محدود به ۱۰ مورد در هر ماه به ازای هر اکانت در سرچ کنسول) ابزارهای صحت تگهای html
پس از بررسی از عملکرد و فراخوانی صفحه توسط روبات گوگل، حتما از عدم تکراری بودن، کوتاه بودن و یا بلند بود عناوین و توضیحات صفحات خود اطمینان حاصل کنید.
HTML Improvement : پیشنهادات موجود برای بهبود تگ عنوان، متا تگ، و سایر عناصر HTML قابل نمایش در نتایج گوگل را نشان میدهد. Crawl Errors: صفحاتی که گوگل در کرول کردن آنها مشکل دارد را نشان میدهد.- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر
سئو مخفف “بهینه سازی موتورهای جستجو” یا “بهینه ساز موتورهای جستجو” است. تصمیم گیری در مورد استخدام یک متخصص سئو ، کاری بزرگ بوده که میتواند باعث بهبود قابل توجه سایت و صرفه جویی در زمان شود، اما همین طور میتواند به شهرت و سایت شما نیز صدمه بزند. حتما قبل از تصمیم گیری، فواید استفاده از خدمات سئو را در مقایسه با صدمات یک متخصص سئوی بیتوجه را با هم مقایسه کنید. بسیاری از متخصصین سئو و سایر آژانسها و مشاوران، خدمات زیر را به مالکین سایتها ارائه میکنند.
بازنگری بر محتوا و ساختار سایت ارائه پیشنهادات فنی در مورد توسعه سایت: برای مثال، هاستینگ، ارجاع (ریدایرکت)، خطاهای صفحات، استفاده از جاوا اسکریپت توسعه محتوا مدیریت کمپینهای توسعه تجارت آنلاین تحقیق بر کلمات کلیدی آموزش سئو تخصص در بازارها و مناطق خاص قبل از استخدام سئوکارتوجه داشته باشید که صفحه نتایج جستجوی گوگل شامل نتایج ارگانیک جستجو شده و تبلیغات پولی (که به نام “تبلیغات Ads” یا “اسپانسر شده”) میباشد. تبلیغات در گوگل تأثیری بر حضور سایت شما در نتایج جستجو اورگانیک ندارد. گوگل هرگز پول نمیگیرد تا رتبهی سایت شما را در نتایج ارتقاء بدهد و البته قرار گرفتن در نتایج جستجو نیز نیازی به پول زیادی ندارد. منابع مجانی مانند ابزاروبمستر، بلاگ رسمی مرکز وبمستر و انجمن بحثهای گوگل، میتواند اطلاعات زیادی در مورد نحوه بهینهسازی موتورهای جستجو در اختیار شما قرار دهد.
قبل از شروع تحقیق در مورد سئو، بهتر است به یک مشتری آگاه تبدیل شده و با نحوه عملکرد موتورهای جستجو آشنا شوید. ما پیشنهاد میکنیم کار را از این لینکها شروع کنید.
اگر به استخدام متخصص سئو فکر میکنید، هر چه زودتر، بهتر است که شروع کنید. این زمان یکی از زمانهای عالی برای طراحی دوباره، یا برنامه ریزی برای شروع کار یک سایت جدید است. با این روش، شما و متخصص سئو میتوانید مطمئن باشید که سایت شما از پایه آشنا با موتورهای جستجو طراحی میشود. در هر صورت، یک متخصص سئو میتواند به بهبود سایت موجود کمک کند.
سئوالاتی که قبل از شروع همکاری باید از متخصص سئو بپرسید آیا میتوانید نمونههایی از کارهای قبلی خود را نشان دهید؟ آیا از دستورالعملهای گوگل وبمستر پیروی میکنید؟ آیا خدمات بازاریابی اینترنتی یا پیشنهاداتی برای تکمیل تجارت جستجوی ارگانیک دارید؟ چه نتایجی در چه بازه زمانی قابل مشاهده هستند؟ چطور موفقیت را اندازهگیری میکنید؟ شما چقدر در صنعت من تجربه دارید؟ شما در شهر/کشور من چقدر تجربه کار دارید؟ تجربه شما در توسعه سایت بینالمللی چقدر است؟ مهمترین روشهای سئوی شما کدام است؟ تجربه شما در تجارت چقدر است؟ چطور میتوانم با شما ارتباط برقرار کنم؟ آیا تغییراتی که در سایت من ایجاد میکنید را به من اطلاع داده و اطلاعات دقیق در مورد پیشنهادات و دلیل هر کدام را به اشتراک میگذارید؟ تفاوت متخصص سئو کلاه سفید و کلاه سیاهبا اینکه متخصصان سئو میتوانند خدمات ارزشمندی را به مشتریان ارائه کنند، بعضی از متخصصان سئوی غیراخلاقی، از طریق فعالیتهای بازاریابی تهاجمی و تلاش برای دستکاری کردن نتایج جستجو به روشهای غیر صادقانه باعث شهرت بد این صنعت میشوند. عملکردهایی که از دستورالعمل گوگل تخلف میکنند، میتوانند باعث تأثیرات منفی در حضور اینترنتی شما در گوگل شده و یا حتی سایت را از شاخص گذاری خارج کند. به موارد زیر توجه داشته باشید.
یکی از حقههای رایج، دامنههای “سایه” است که کاربران را با استفاده از ریدایرکتهای فریب آمیز به قیف بازاریابی هدایت میکنند. این دامنههای سایه معمولا برای مالکینی است که ادعا دارند برای مشتری خود کار میکنند. اگر رابطه آنها با مشتری فعلی بد شود، دامنه به سایت دیگر یا حتی سایت رقیب اشاره خواهد کرد. اگر چنین اتفاقی بیفتد، عملا شما پول خود را برای موفقیت رقیب خود صرف کردهاید.
یکی دیگر از عملکردهای غیر قانونی، قرار دادن صفحات “درب ورودی” است، این صفحات مملو از کلمات کلیدی در یک قسمت از سایت مشتری است و معمولا متخصص سئو قول میدهد که صفحات، کوئریهای مرتبط پیدا خواهد کرد. این کار ذاتا اشتباه است زیرا باعث پراکندگی تمرکز کلمات کلیدی در صفحات میشوند. همینطور این صفحات درب مانند، معمولا شامل لینکهای مخفی میشوند که به سایر مشتریان متخصص اشاره میکنند. این نوع صفحات، قدرت لینک را از سایت گرفته و آن را به متخصص سئو و سایر مشتریان او انتقال میدهد. توجه داشته باشید که سایر مشتریان این متخصص شیاد، شاید محتوای غیرقانونی یا ناشایست داشته باشند و در واقع از نظر دیگران، شما با این سایتها در ارتباطید.
اگر فکر میکنید به نوعی، توسط متخصص سئو فریب داده شدهاید، این مسئله را به پلیس فتا گزارش دهید.
مواظب شرکتهای سئو و مشاور وب، یا آژانسهایی باشید که بدون هیچ دلیل به شما ایمیل میفرستند
جالب توجه است که حتی ما نیز چنین ایمیلهایی دریافت میکنیم:
]علی حسینی عزیز
من از وبسایت شما دیدن کرده و متوجه شدم که سایت شما سئو خوبی ندارد و در جایگاه خوبی قرار ندارید و ادامه ماجرا …
]همین حساسیت را در مورد ایمیلهای بدون پایه و اساس در مورد موتورهای جستجو، قرصهای رژیم یا سایر درخواستهای انتقال پول نیز داشته باشید.
هیچ کسی نمیتواند رتبه ۱ شدن در گوگل را ضمانت کندمراقب سئو کارهایی باشید که رتبه آوردن را ضمانت کرده و ادعا میکنند “رابطه ویژه” با گوگل داشته و یا “اولویت در ثبت” گوگل را دارند. هیچ اولویتی در ثبت وجود ندارد. در واقع تنها راه ثبت شدن در فهرست گوگل، مستقیما و از طریق اضافه کردن URL یا ثبت نقشه سایت است که هر کسی میتواند انجام دهد.
اگر یک متخصص سئو مخفیانه عمل کرده و اهداف خود را واضح بیان نمیکند، مراقب باشیداگر چیزی برایتان مشخص نیست، حتما توضیح بخواهید. اگر یک سئوکار، محتوای گیج کننده یا حیله گرانه از طرف شما ایجاد کند، یا دامنه سایهای و صفحه “درب” مانند بسازد، احتمال حذف از ایندکسهای گوگل وجود دارد. در نهایت، شما مسئولیت اعمال شرکتها یا افراد استخدام شده را به عهده خواهید داشت، پس بهتر است بدانید که آنها دقیقا چه کاری را برای “کمک” به شما میکنند. اگر یک متخصص سئو، دسترسی FTP به سرور شما دارد، بهتر است تمامی تغییرات اعمال شده در سایتتان را توضیح دهد.
شما هرگز نباید به سایت یک متخصص یا سایت شرکت سئو لینک داشته باشیداز متخصصان یا شرکتهای سئو که لینک سایت خود را در سایت شما به عنوان پشتیبان یا هر عبارت دیگری استفاده میکنند یا از سایت خودشان به سایت شما لینک میدهند و یا سایت شما را در هزاران موتور جستجو ثبت میکنند، خودداری کنید. این عملکردها معمولا سودی نداشته و بر رتبه شما در بسیاری از موتورهای جستجوی اصلی تاثیری نخواهد داشت، یا حداقل تأثیر مثبت در نظر گرفته نمیشود.
سئو کار خود را هوشمندانه انتخاب کنیددر زمان تصمیمگیری در انتخاب سئوکار خود، شاید بهتر باشد کمی در مورد این صنعت تحقیق کنید. گوگل یکی از منابع تحقیق است.
با اینکه گوگل در مورد شرکتهای خاص نظر نمیدهد، ما با شرکتهایی مواجه شدهایم که ادعای متخصص بودن دارند ولی کارهایی را انجام دادهاند که به هیچ وجه در این تجارت قابل قبول نیست. مواظب باشید!
مطمئن شوید که پول در کجا صرف میشودبا اینکه گوگل هرگز رتبه بهتر را در نتایج جستجو نمیفروشد، چندین موتور جستجوی دیگر چنین کاری را انجام میدهند. بعضی از متخصصان سئو قول میدهند که در موتورهای جستجو رتبه بالایی بیاورید، اما شما را در بخش تبلیغات قرار میدهند بجای اینکه در نتایج ارگانیک باشید. بعضی از متخصص سئو حتی هزینه تبلیغات را از شما گرفته و ادعا میکنند که موتورهای جستجو را کنترل کرده و میتوانند شما را در نتایج نشان دهند. این حقه در گوگل کار نمیکند زیرا تبلیغات گوگل برچسب مشخصی داشته و از نتایج جدا است، اما مطمئن شوید که تمامی هزینهها را بررسی کرده و بنا نیست برای همیشه در قسمت تبلیغات گوگل باشید.
رایج ترین سوءاستفادههایی که یک مالک وبسایت با آن روبرو میشود چیست؟چندین علامت هشدار در زمان برخورد با متخصص سئوی کلاهبردار وجود دارد. البته این لیست کامل نیست، پس اگر هر شکی دارید، باید به غریزه خود اعتماد کنید. در هر صورت، اگر موارد زیر را مشاهده کردید، از کار کردن خودداری کنید.
دامنه های سایه دارد. لینک را در صفحه “در ورودی” سایر مشتریان قرار میدهد. بین نتایج جستجوی اورگانیک و تبلیغاتی که در صفحه نتایج ظاهر میشوند، تمایز قایل نمیشود. رتبه آوردن را تضمین میکند، شک کنید و توجه داشته باشید که کلمات کلیدی طولانی در هر صورت رتبه میآورند. با چند نام مستعار کار کرده و اطلاعات WHO IS منفی دارد. از موتورهای جستجوی “تقلبی”، نرم افزارهای جاسوسی، یا نرم افزارهای فریبنده، ترافیک میگیرد. دامنههایش از شاخصگذاری گوگل حذف شده یا در آنها وجود ندارد.- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر
اعتبار دامنه یا دامین اتوریتی (Domain Authority) یا به اختصار DA و اعتبار صفحه یا پیج اتوریتی (Page Authority) یا به اختصار PA، یک امتیاز رتبه بندی در موتور جستجو هستند که توسط شرکت Moz ارائه شده و پیش بینی می کنند که یک وبسایت یا صفحه در صفحه نتایج موتورهای جستجو چگونه رتبه بندی خواهد شد. نتیجه این پیش بینی امتیازی بین صفر تا ۱۰۰ خواهد بود و هر اندازه که این عدد بالاتر باشد، به معنی شایستگی بیشتر دامنه یا صفحه در کسب رتبه بالاتر است. از اعتبار دامنه و صفحه میتوان برای مقایسه وبسایت ها و یا پیگیری توانایی رتبه یک وبسایت در طول زمان استفاده کرد. با استفاده از ابزارهای سئو موجود در وب می توان اعتبار دامنه و صفحه یک وبسایت را بدست آورد.
اعتبار دامنه و اعتبار صفحه چگونه امتیازدهی می شود؟با استفاده از یک مقیاس الگوریتمی، اعتبار دامنه و صفحه عددی بین ۰ تا ۱۰۰ را دریافت می کنند. بنابراین ارتقا اعتبار از ۲۰ به ۳۰ بسیار راحت تر از ۷۰ به ۸۰ است.
تفاوت اعتبار دامنه با اعتبار صفحهدامین اتوریتی با ارزیابی چندین فاکتور مانند تعداد دامنه های لینک دهنده و تعداد کل لینک ها، امتیاز DA را محاسبه می کند، درحالی که اعتبار صفحه، توانایی هر صفحه را به تنهایی اندازه گیری می کند. اعتبار صفحه به همان شیوه اعتبار دامنه عمل می کند اما محاسبات برای صفحات جداگانه انجام می شوند. اعتبار صفحه بر اساس داده های ایندکس Mozscape که شامل شمارنده لینک، MozRank ، امتیاز MozTrust و تعدادی دیگر از فاکتورها می شود (بیش از ۴۰ فاکتور)، محاسبه می شود. نکته مهم این است که این شاخص توجه ای به المان های کدهای صفحه مانند کلمات کلیدی استفاده شده یا بهینه سازی محتوا ندارد!
اعتبار دامنه و اعتبار صفحه خوب چه ویژگی هایی دارد؟می توان گفت وبسایت هایی که تعداد زیادی بک لینک باکیفیت دارند مانند ویکیپدیا و گوگل، بیشترین امتیاز اعتبار دامنه و صفحه را کسب کرده اند و کسب و کارهای کوچک و سایت هایی که تعداد کمتری بک لینک دارند امتیاز DA و PA کمتری دریافت می کنند. وبسایت هایی که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده اند همیشه امتیاز DA و PA را با عدد یک آغاز می کنند.بدلیل اینکه اعتبار دامنه و صفحه، میزان شایستگی رتبه را تخمین میزنند، نباید تنها هدف شما داشتن دامین اتوریتی و پیج اتوریتی بسیار بالا باشد. شما باید رقبای خود را در صفحات نتایج موتور جستجو شناسایی کرده و بررسی کنید که امتیاز DA و PA آن ها چقدر است، سپس تلاش کنید که به عدد بالاتری از آن ها دست پیدا کنید. هنگام تحقیق در نتایج جستجو، برای تعیین اینکه کدام سایت مهمترین یا قویترین بک لینک ها را نسبت به دیگر سایت ها دارد، از دامین اتوریتی و پیج اتوریتی بعنوان یک معیار مقایسه ای استفاده کنید نه یک امتیاز واقعی و دقیق، زیرا این دو، ابزارهای مقایسه ای هستند و لزوما اعتبار دامنه و صفحه «خوب» یا «بد» وجود ندارد.
تعاریف فنی اعتبار دامنه و اعتبار صفحهاعتبار دامنه و اعتبار صفحه بر داده هایی که از لینک هایی که جستجوگر وب ما ایندکس میکند و از ده ها فاکتور که برای محاسباتش استفاده می کند، متکی است. در واقع این سیستم محاسباتی از یک سیستم خودکار یادگیری استفاده می کند تا بهترین الگوریتم را برای تخمین وضعیت داده های لینک با توجه به رتبه بندی هزاران نتیجه جستجو واقعی به کار گیرد.از آنجا که دومین اتوریتی و پیج اتوریتی بر اساس سیستم خودکار یادگیری تعیین می شوند، امتیاز وبسایت ها گاهی اوقات بیشتر یا کمتر یا متفاوت از اندازه واقعیشان نشان داده می شوند. به طور مثال اگر فیسبوک یک میلیارد لینک جدید بدست بیاورد، اعتبار دامنه و اعتبار صفحه هر سایت، از فیسبوک کمتر خواهد شد. به همین دلیل در ذهن داشته باشید که اعتبار دامنه و صفحه را به عنوان یک پارامتر نسبی برای مقایسه با دیگر سایت ها در نظر بگیرید، مانند تاثیرات سئو داخلی که یک پارامتر مطلق است.
چگونه می توان دامین اتوریتی و پیج اتوریتی را افزایش داد؟تاثیر گذاری مستقیم بر روی اعتبار دامنه و صفحه مشکل است. امتیاز نهایی از ترکیب معیارها و داده هایی بدست می آید که هرکدام بر این امتیاز اثر مستقیم دارد. این معیارها، میزان رقابتی بودن یک سایت برای حضور در نتایج جستجوی گوگل را تخمین می زنند. گوگل از فاکتورهای متنوعی برای انجام رتبه بندی استفاده می کند، به همین دلیل معیاری که قصد محاسبه الگوریتم های گوگل را دارد، باید به همان شکل تمام فاکتورها را در نظر بگیرد. پیشنهاد ما به شما این است که برای تاثیرگذاری مثبت روی اعتبار دامنه و صفحه باید فعالیت های بهینه سازی خود را بهبود ببخشید. به ویژه باید روی لینک سازی طبیعی با کسب لینک های بیشتر از دیگر صفحات معتبر تمرکز کنید.
چرا اعتبار من تغییر کرده است؟به دلیل این که تعیین امتیاز اعتبار دامنه و صفحه به فاکتورهای گوناگونی بستگی دارد، مشخص کردن دلیل اصلی تغییرات چالش بزرگی به حساب می آید. اگر دامین اتوریتی و پیج اتوریتی شما افزایش و یا کاهشی داشته، این نوسانات می توانند دلایل گوناگونی مانند موارد زیر داشته باشد :• رشد لینک های داخلی شما هنوز در ایندکس گوگل ثبت نشده است.• سایت هایی که اعتبار دامنه و صفحه بسیار بالایی دارند رشد لینکی بسیار بالایی داشته اند به همین خاطر مقیاس ها تغییر کرده اند.• شما از منابعی لینک دریافت کرده اید که در رتبه بندی موتور جستجو گوگل جایی ندارند .• عمل خزش و افزودن به ایندکس، نسبت به خزش های قبلی کاهش داشته است.• امتیاز اعتبار دامنه و صفحه شما کمتر از حدی است که در دامنه امتیازی قرار بگیرد و تحت تاثیر نوسانات بوده است.کلید شناخت نوسانات اعتبار دامنه و اعتبار صفحه این است که این دو شاخص قطعی نیستند و به فاکتور های مثبت و منفی زیادی وابسته هستند، حتی اگر یک وبسایت سئوی خوبی داشته باشد، ممکن است همیشه روی اعتبارش تاثیر نگذارد. با مثال زیر نحوه محاسبه این رتبه بندی را بهتر درک خواهید کرد:اگر کشور سنگاپور بهترین کیفیت هوا را در سال ۲۰۱۶ داشته و حتی در سال ۲۰۱۷ این وضعیت بهتر شده، آیا تضمینی وجود دارد که این کشور در سال ۲۰۱۸ بهترین کیفیت هوا را داشته باشد؟ اگر دانمارک و یا حتی زلاندنو (که در سال ۲۰۱۵ از رتبه بندی خارج شد) وضعیت کیفیت هوا را بهبود دهند، وارد سیستم رتبه بندی خواهند شد؟ اگر کشورهایی که در رتبه ۲ تا ۱۰ هستند کیفیت هوای خود را بهبود ببخشند، باعث می شود رتبه سنگاپور به ۱۱ کاهش پیدا کند، حتی اگر از لحاظ فنی خود را بهبود بخشیده باشد. بخاطر اینکه فاکتور های دیگری نیز در این رتبه بندی نقش دارند، رتبه سنگاپور به رغم هر گونه تغییر (یا بی اثر ماندن) در این فاکتورها، می تواند تغییر کند.سبک عملکرد اعتبار دامنه و اعتبار صفحه مشابه است. از آنجایی که هر دو تا ۱۰۰ امتیاز را در نظر میگیرند، بعد از هر به روزرسانی محاسبات جدید، ممکن است اعتبار یک صفحه یا یک دامنه کم شود حتی اگر آن صفحه یا دامنه کیفیت و کمیت لینک های خود را بهبود داده باشد.
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر
کاربردی ترین راهنما برای بررسی و تحلیل کلیدواژه
بررسی کلمات کلیدی اساسی ترین کلید استراتژی محتوای شما در پروسه سئو SEO را تشکیل می دهد که به شما در ایجاد و بهینه سازی محتوا برای رسیدن به رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو کمک می کند.
در این مقاله شما با جنبه های ضروری بررسی و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و راهنمایی های کاربردی برای طراحی موفقیت بازاریابی کلید واژه ها آشنا خواهید شد، با ویرلن همراه باشید:
بررسی کلید واژه و بازاریابی کلید واژهیک کلمه کلیدی، از نظر سئوکار همان عبارت جستجو شده در موتورهای جستجو است. به این دلیل ارزشمند است زیرا اهداف کاربر را به زبان خود کاربر نشان می دهد . کلمه کلیدی تصویر دقیقی از هدف یک کاربر را ارائه می دهد. زیرا اگر یک کاربر عبارت «مقایسه حساب جاری» را در موتور جستجو وارد کند، او به وضوح به چنین مقایسه های علاقه مند است.
ارتباط بین کلمات کلیدی و هدف نهفته کاربر در آن کلمات، دلیل اثربخشی بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) و بازاریابی موتورهای جستجو است. اگر محتوایی بدون هماهنگ سازی با یک کلمه کلیدی ایجاد کنید، آن محتوا شانس کمتری در رتبه بندی دارد ، که می تواند منجر به پیامدهای منفی برای درآمد و کسب و کار شما شود.
بررسی کلید واژه، فرآیند شناسایی کلمات کلیدی مناسب برای یک هدف یا کمپین دیجیتال مارکتینگ را توصیف می کند. هدف این است که کلمات کلیدی یا اصطلاحات جستجویی را پیدا کنید که گروه هدف تان را به سمت پیشنهادات یا صفحه اصلی (landing page) شما ببرد.
از ابتدای ورود گوگل به عنوان یک موتور جستجوی پیشرو، بازاریابی کلید واژه، به عنوان یکی از اصلول پایه بازاریابی آنلاین تبدیل شد. ایده اصلی بازاریابی کلمات کلیدی این است که قراردادن مخاطبان در گروه های هدف، براساس کلمات کلیدی ای مشخص می شوند که آن افراد در جستجوهای خود مورد استفاده قرار می دهند. الزام حیاتی در بازاریابی کلید واژه این است که گوگل و همچنین سایر ارائه دهندگان، پایگاه های داده ی آماده ای را ایجاد کنند که حاوی اطلاعاتی درباره کلمات کلیدی استفاده شده باشند.
آموزش استفاده حرفه ای از کلمات کلیدی برای سئو سایت هدف یک کاربر از یک جستجو ، چیست؟ ]اول و آخر بررسی کلمات کلیدی، رسیدن به هدف کاربر است. هدف کاربر دستیابی به اطلاعات است و این دلیل استفاده همه ما از موتور جستجوی گوگل است. تعداد زیاد کوئری های جستجویی که با گوگل در ارتباط هستند (بیش از ۳٫۵ میلیارد جستجوی روزانه در گوگل)، منجر به ظهور تعداد بسیار زیادی کوئری (پرس و جو) مختلف جستجو می شود. البته همه موارد به بازاریابی کلید واژه مربوط نمی شوند، اما همه آنها توسط گوگل جمع آوری و ذخیره می شوند و برای مشتریان تبلیغات در گوگل AdWords در Keyword Planner در دسترس قرار می گیرند.
]قبل از اینکه فرآیند تحقیق(بررسی) کلمه کلیدی خود را آغاز کنید، ابتدا باید هدف کاربر را مشخص کنید تا بتوانید کلمه کلیدی ای که مناسب محتوا یا کمپین شما است، را پیدا کنید. برای کسب کلمات کلیدی، دسته بندی هایی ایجاد شده اند. اینها سه ناحیه مرکزی را پوشش می دهند: ناوبری (Navigation )، تراکنش و اطلاعات.
ناوبری، شرایطی را توصیف می کند که در آن کاربر دقیقاً می داند به دنبال چه چیزی است و می داند چه چیزی را سرچ کند، اما URL دقیقی را نمی شناسد. به عنوان مثال، کاربر به دنبال کفش های ورزشی سفید از Nike است، اما URL خاصی را نمی شناسد ، بنابراین در نوار جستجو “کفش های سفید Nike” را وارد می کند. گوگل به راحتی آنها را با URL مناسب آشنا می کند و کاربر می تواند از طریق نتیجه جستجو به مقصد خود انتقال یابد. ]
کلمات کلیدی مورد استفاده در تراکنش، نشان دهنده قصد خرید، ثبت نام یا رزرو است. این کلمات کلیدی با نام “کلید واژه پول” یا به طور فنی تر “کلمات کلیدی هدف بازرگانی” نیز نامیده می شوند. مثلا “خرید کفش ورزشی” یا “قیمت مک بوک پرو”. این کلمات کلیدی هدف بازرگانی طبیعتاً در روند بازاریابی موثر خواهند بود، زیرا کاربر عملاً نشان می دهد قصد خرید دارد. در کمپین های تبلیغاتی و call-to-actions ، فرد تلاش می کند با استفاده از کلمات مشخصی (سیگنال) مانند: ارسال رایگان، تخفیف، فروش، خرید و غیره، قصد خریدش را تقویت(نمایان) کند. علاوه بر این، محصولات یا مارک ها نیز می توانند به کلید واژه اضافه شوند تا انگیزه خرید را بیشتر کند. به طور طبیعی، رقابت برای کلمات کلیدی پولی شدیدتر است.
] همچنین کلمات کلیدی ای وجود دارند که صرفاً برای یافتن اطلاعات استفاده می شوند. بدون شک، این کلمات کلیدی از جمله رایج ترین کلید واژه ها هستند، زیرا جستجوی اطلاعات و پاسخ به سوالات حل نشده متداول ترین دلیل استفاده از موتورهای جستجو است. کاربران به دنبال گسترش دانش خود و یا یافتن راه حلی برای یک مشکل خاص هستند. ماهیت یک عبارت (اگر منحصر به فرد نباشد) را می توان به راحتی در گوگل جستجو کرد. نتایج جستجو نشان می دهند که آیا هدف اکثریت کاربران بازرگانی یا اطلاعاتی است.نقش حجم جستجو
پس از قصد (هدف) کاربر، حجم جستجوی یک کلمه کلیدی یک عامل مهم و البته بخش ضروری تحقیق (بررسی) کلمات کلیدی شما است.حجم جستجو مشخص می کند که چقدر(چند وقت یکبار) یک کلمه کلیدی در یک بازه زمانی معین جستجو شده است. با استفاده از این مقدار، شما می توانید میزان مرتبط بودن یک کلمه کلیدی را در بازار کلی ارزیابی کنید. با این حال، حجم جستجوی بالا همواره به این معنا نیست که این کلید واژه بهترین راه برای رسیدن به هدف بازاریابی شما است. زیرا هر جا که حجم جستجو بالایی باشد، احتمالا گویای سطح بالایی از رقابت هم است.
بسیاری از متخصصان تولید محتوا برای سئو سایت همواره بر کلمه کلیدی تمرکز می کنند. علاوه بر این، حجم جستجوی بالا نشان می دهد که یک عبارت، عمومی تر است. بنابراین هدف کاربر می تواند بسیار مبهم باشد، مثلا جستجوی عبارت “پروازهای ارزان”. اگرچه این عبارت در ایالات متحده ماهانه بیش از ۴ میلیون بار جستجو می شود، اما مشخص نیست که کدام پروازها مطلوب به حساب می آیند.
طبق معمول ، موضوع متعادل کردن ارتباط (مرتبط بودن) و رسیدن به حجم جستجو است. حداقل تا حدودی دستیابی به ارتباط خوب عاقلانه تر از کسب حجم جستجو است. این باعث افزایش رضایت کاربر و در نتیجه اثربخشی و پایداری اقدامات بازاریابی آنلاین می شود.
کلمات کلیدی بلند یا کوتاه؟در بررسی کلمات کلیدی، مقیاس کلمات کلیدی نیز ، که توسط تعداد واژگان مورد استفاده اندازه گیری می شود، نقش مهمی ایفا می کند. با افزایش “هوش” موتورهای جستجو، که در حال حاضر ورودی های طولانی تر و دستورات صوتی را نیز می شناسد، استفاده و اهمیت کلمات کلیدی یا عبارات طولانی نیز ، به اصطلاح کلمات کلیدی دم طولانی، افزایش می یابد.
]کلمات کلیدی طولانی ” long tail” مدلی است که توسط کریس اندرسون معرفی شده و تم های niche و محصولات را به تصویر می کشد. اینترنت در حال گسترش بازار است و باعث شده که استفاده از تم های nicheموجود در فعالیت های تجاری و برندینگ سودمند باشد. کلمات کلیدی طولانی آنهایی هستند که مربوط به موضوعاتی هستند که از بازارهای گسترده فراتر می روند. با این حال، رقابت کمی در این موضوع وجود دارد، بنابراین یک سایت می تواند بهینه سازی شده و رتبه خوبی را نیز بدست آورد.
]از سوی دیگر، دم کوتاه یا کلمات کلیدی کوتاه، کلمه کلیدی را بیان می کند که فقط یک کلمه یا یک عبارت عمومی را شامل می شود. که می تواند یک کلمه یا ترکیبی از کلمات باشد، برای مثال “تیم فوتبال انگلستان”. این یعنی شما می توانید حجم جستجوی بالایی را انتظار داشته باشید، اما دقیقا نمی دانید که کاربر به دنبال چه چیزی است. حجم جستجو بالا، شدت رقابت را نیز افزایش می دهد، و کسب رتبه بندی خوب برای کلمات کلیدی کوتاه را دشوار می کند.
با این حال، هنگامی که کاربر یک کلمات کلیدی طولانی را وارد(جستجو) می کند، شما اطلاعات بیشتری کسب می کنید. اگرچه دستیابی به بازدید(reach) بدلیل اینکه حجم بالا نیست، محدود خواهد بود، اما کاربر می تواند به طور مستقیم مورد خطاب قرار گیرد. به این ترتیب، بهتر است بیشتر از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنیم تا کلمات کلیدی کوتاه. این به معنای تلاش بیشتر برای ایجاد و بهینه سازی محتوا است، زیرا هرچه کلمات بیشتری در جستجو استفاده شود، از لحاظ زبانی و گرامری آزادی کمتر خواهد بود. با این حال، بازاریابان آنلاین باید به طور فزاینده ای انعطاف پذیر شوند. در همین حال، ۶۰ درصد از تمام پرس و جوهای جستجو حداقل ۳ کلمه را شامل می شوند، کمتر از ۳ درصد فقط از یک کلمه استفاده می کنند.
استراتژی بازاریابی کلید واژهپیش از انتخاب یک کلمه کلیدی خاص، شما باید یک استراتژی تعریف کنید. نقطه شروع استراتژی باید هدف شما باشد. یک وبلاگ به طور کلی در مورد دستیابی به بازدید(reach) است، در حالی که هدف یک فروشگاه آنلاین حاشیه های فروش یا سود است.
در گام بعدی، شما باید گروه هدف یا به عبارت بهتر بخش های گروه هدف را توصیف کنید. این کار با کمک افراد و با توصیف گروه های کاربری مختلف بهتر انجام می شود. این روش ها به انتخاب کلیدواژه نیز کمک می کنند. خصوصیات جمعیت شناختی مانند تحصیلات، سن، جنسیت و زبان مادری باید در انتخاب نقش داشته باشند. با این حال، متن کلیدواژه انتخابی نیز میتواند تعیین کننده باشد. آیا پرس و جوی جستجو بیرون از خانه انجام می شود، و یا در خانه؟ همه این ها بر چگونگی فرمول بندی کلمات کلیدی تأثیر خواهند گذاشت. بحث زمان، مانند زمان تعطیلات، نیز نقش مهمی ایفا می کند.
چه ابزارهایی به تعیین کلمات کلیدی کمک می کنند؟هنگامی که استراتژی تعریف شد ، فقط انتخاب یک یا چند کلمه کلیدی باقی مانده است. برای این، شما به دسترسی به یک پایگاه داده کلمه کلیدی نیاز دارید. گسترده ترین منبع برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، پایگاه داده کلمه کلیدی گوگل است که می تواند به روش های مختلف در دسترس باشد.
اگر فقط می خواهید بدانید که برای یک موضوع خاص چه کلمات کلیدی ای وجود دارند، می توانید یک عبارت عمومی را در نوار جستجوی گوگل تایپ کنید. Google Suggest یک کارکرد کامل خودکار است که نشان می دهد که کدام پرس و جوهایی برای یک عبارت وجود دارند. علاوه بر این، بخش پایینیِ صفحه نتایج جستجو نشان می دهد که چه جستجو های مرتبطی از فهرستِ به اصطلاح “معناشناسی پنهان” برای یک موضوع خاص وجود دارد. برای کسب اطلاعات در مورد کلمات کلیدی، می توانید از Google Trends نیز استفاده کنید. با کمک Trends ، شما می توانید کلمات کلیدی مختلف را مقایسه کنید و ببینید کدامیک از آنها بیشتر مرتبط است چراکه بیشتر آنها معمولاً زیاد مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این، با کمک Google Trends، شما می توانید محتوای خود را بهتر برنامه ریزی کنید، زیرا برخی از کلمات کلیدی در برخی زمان های خاص از روز یا فصول بهتر عمل می کنند.
بهترین دید در مورد کلمات کلیدی توسط Keyword Planner ارائه شده است. برای استفاده از این، شما نیاز به یک حساب Adwords دارید و باید تبلیغات گوگل Adwords را فعال کنید و کمی از بودجه های تبلیغات خود را مصرف کنید. در Keyword Planner ، پس از ورود به کلید واژه به اصطلاح هسته ای ، به شما پیشنهاداتی در مورد کلمات کلیدی برای استفاده بالقوه در کمپین های Adwords ارائه می شود. برای هر کلمه کلیدی، Keyword Planner حجم جستجو، رقابت برای کلمه کلیدی و هزینه تبلیغات کلیکی CPC احتمالی برای حساب Adwords را فراهم می کند.
انتخاب کلمات کلیدی با استفاده از Keyword Planner
تعداد کلمات کلیدی و میزان اطلاعات در مورد آن کلمات بسیار گسترده است. بنابراین، شما باید پیشنهادات کلمات کلیدی را بشکل یک جدول اکسل دانلود کنید و آنها را از آنجا فیلتر کنید.
من از یک فرمول کوچک استفاده می کنم که به من کمک می کند که حجم جستجو و رقابت را در یک زمان خاص مشخص کنم. “سهم بازار آزاد” بیان میکند که کدام نوع سهم در یک جستجوی کلیدواژه یا کدام بازار، رقابت را پوشش نمی دهد. با فرمول:
Free market share = (1 – competitive factor) x search volume
شما می توانید یک ویژگی دیگر را برای کلمات کلیدی محاسبه کنید و از آن برای مرتب سازی بیشتر از طریق انتخاب کلمات کلیدی استفاده کنید.
کلمات کلیدی با “سهم بازار آزاد” بالا، یا حجم جستجو بالایی دارند و یا کم رقابت هستند . شما همچنین می توانید از فیلتر “تعداد” برای انتخاب کلمات کلیدی اضافی در جدول استفاده کنید که رقابت از یک مقدار معین عبور نکند.
نقش رقابت در بررسی و تحلیل کلمات کلیدیهنگامی که شما کلمات کلیدی خود را انتخاب کردید و مطالب متناظر را در صفحات ورود(landing) ایجاد کرده اید، گام بعدی نظارت منظم بر کلمات کلیدی با در نظر گرفتن رقابت است. این بدان معنی است که شما باید بدانید که رقبا از چه کلیدواژه هایی استفاده می کنند و میزان موفقیت آنها چقدر است.
]در حالی که یک ابزار، یک نمای کلی فراهم می کند، تجزیه و تحلیل(بررسی) کلیدواژه، برای ارزیابی آتیِ رقابت برای یک کلمه کلیدی، مهم و لازم است. هنگامی که کلید واژه خود را انتخاب کردید، باید جستجویی در گوگل ، برای شناسایی رقبا انجام دهید. مطمئن شوید که به گوگل ورود نکرده باشید (sign in) و حتماً در هر دو پلتفرم، دسکتاپ و موبایل جستجو را امتحان کنید. نتیجه جستجوی موبایل باید در اولویت تجزیه و تحلیل باشد.
]در نتایج جستجو، به سرعت می توانید متوجه شوید که رتبه بندی رقبا برای یک کلمه کلیدی خاص چطور است.با مرور URL ها، عناوین و متا توضیحات، به سرعت میتوان فهمید که آیا رقبا به طور مداوم برای یک کلمه کلیدی بهینه سازی انجام می دهند و یا اینکه یک کلید واژه مرتبط مورد تمرکزشان است. در این صورت فرصتی برای تغییر محتوای جدید با کلیدواژه انتخاب شده، وجود دارد. در نهایت، شما باید حداقل به صفحه ای که رتبه ۱ را در نتایج جستجو دارد، نگاهی بیاندازید. در صورتی که این سایت در واقع هدف کاربر را برآورده می کند، بهتر است بیشتر فکر کنید و راهی بیابید. اگر این مورد نیست یا فقط تا حدودی درست است، پس شما شانسی برای عملکرد بهتر از آن رقیب را خواهید داشت و می توانید رتبه بندی را برای این کلمه کلیدی از آن خود کنید.
نظارت بر کلمه کلیدیتجزیه و تحلیل اینکه رتبه بندی کلمات کلیدی تان در سراسر نتایج جستجوی گوگل چطوراست ، یک روش عالی برای اندازه گیری میزان پیشرفت بهینه سازی شماست. Ryte Search Success برای این کار مناسب است. در گزارش هایی گسترده، شما به راحتی می توانید ببینید که چه تعداد کلمات کلیدی در چه صفحه هایی از نتایج جستجو رنک میشوند و این روند را در طول زمان بررسی و تحلیل کنید تا ببینید که آیا در مسیر درست هستید یا خیر.
نتیجه گیری – آینده تحلیل کلمات کلیدی
بررسی و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا محتوایی موثر ایجاد کنید که شانسی برای رتبه بندی خوب در گوگل داشته باشد. هدف شما نباید “تولید مشابه” باشد، بلکه باید محتوایی جدید و بسیار جذاب که قصد کاربر را برای کلمه کلیدی، بهتر برآورده می کند، ایجاد کنید.
بررسی و تحلیل کلمات کلیدی همانطور که فرصت هایی جدید بوجود می آیند به طور مداوم در حال توسعه هستند، زیرا. به عنوان مثال، اولویت فعلی تعیین شده برای جستجوی موبایل و پیشرفت روزافزون جستجو های صوتی، تحولاتی هستند که نیاز به روش های جدید برای تجزیه و تحلیل و بررسی کلمات کلیدی دارند. با این پیشرفت ها، موقعیت های برتر رتبه بندی(رنکینگ) مجدداً توزیع می شوند . با بررسی و تحلیل کلیدی هدفمند، موفقیت های جدیدتان را جشن خواهید گرفت.
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر
Landing Page یا صفحه فرود به صفحهای از وب سایت گفته میشود که ترافیک درگیر با سایت به آن صفحه انتقال داده میشود. انتقال ترافیک کاربران به این صفحه معمولاً به منظور انجام تبلیغ محصول و یا انجام کاری در سایت صورت میگیرد.
بطور مثال عمل انتقال ترافیک به صفحات فرود را به بازی گلف میتوان تشبیه کرد. که تمامی هدف بازیکنان این ورزش انتقال توپ بازی به درون گودالهای با پرچم نشانه گذاری شده است. هر زمان یکی از بازیکنان موفق به انتقال توپ به درون یکی از گودالهای هدف بشود، برنده این بازی بوده و تمامی جوایز را خواهد برد.
در ادامه به ذکر چند مثال ساده و کاربردی از روشهای هدایت کاربران به صفحات فرود اشاره خواهیم کرد.
ارسال ترافیک با استفاده از سیستمهای PPCاستفاده از سیستمهای PPC (پرداخت به ازای کلیک) همانند سیستم تبلیغاتی گوگل یا فیسبوک. روشهای جذب مخاطب یکی از بهترین روشهای جذب بوده و بیشتر برای عبارات و کسب و کارهای پر رقابت استفاده میگردد.
ارسال ترافیک به وسیله بنر تبلیغاتیارسال ترافیک توسط بنرهای گرافیکی که به منظور تبلیغ و اشاعهی صفحات محصول و در سایتهای دیگر قرار میگیرد. این بنرها بسته به جامعه هدفی که انتخاب کردهاند میتوانند بازخورد خوبی داشته باشند. در انتخاب محل قرارگیری این بنرها دقت کنید.
ارسال ترافیک توسط لینک در ایمیلهای تبلیغاتیشما بوسیله ایمیلهای تبلیغاتی ترافیک بسیار خوبی میتوانید جذب کنید. سعی کنید در ایمیلهای تبلیغاتی تان حساس باشید و طراحی زیبایی در آنها بکار ببرید. صفحه را شلوغ نکنید و همه لینکها به یک صفحه اشاره کنند. این لینک(ها) باید به همان صفحات فرود شما اشاره کنند.
ارسال ترافیک توسط پستهای وبلاگدر این روش توسط تولید محتواهای غنی، کاربران را به صفحات فرود خود که هدف نهایی فروش محصول یا خدمات تان است، هدایت کنید. سعی کنید در این صفحات ستون کناری داشته باشید که کاربران را به هدف نهایی انتقال دهد.
طراحی یک صفحه فرود
طراحی صفحات فرود یکی از مهمترین قسمتهای این پروسه میباشد. در این صفحه شما باید کاربر را متقاعد کنید که از شما خرید کند یا عضو مجموعه مشتریان بالقوه شما بشود. به هر ترتیبی که میتوانید باید در این صفحه او را جذب کرده و کاری کنید که اگر هم از شما خریدی نکرد، در آینده مشتری شما بشود.
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر
دلایلی بسیار متفاوتی میتوانند وجود داشته باشند که صفحات شما در لیست تکمیلی یا به عبارتی حذف ایندکس صفحه شما در گوگل صورت بگیرد. در زیر این دلایل را برای شما لیست کردهایم.
مشکلات محتوا که باعث حذف ایندکس میشوند مشکلات کانونی سازی یا canonicalization محتوای تکراری در دو یا چند صفحه متفاوت به طوری که گوگل به این حالت Duplicate Content میگوید. (درون سایت خود محتواهای تکراری در صفحات متفاوت دارید). محتوای تکراری به شکلی که محتوا از سایتها یا دیگر صفحات وب کپی شده باشد. عدم وجود محتوا، هر صفحه سایت شما باید حداقل ۲۰۰ تا۲۵۰ کلمه در خود داشته باشند. البته خاص بودن محتوا، اهمیت بیشتری نسبت به اندازه یا تعداد کلمات صفحه میتواند داشته باشد. صفحات بدون عنوان، هدر و یا حتی صفحات بدون تگ body یا تگ head . البته در مواردی دیده شده که حتی صفحات بدون این موارد ایندکس شده و دارای قدرت مناسبی هم هستند. محتوا، در زیر کدهای زیاد HTML دفن شده باشد. به یاد داشته باشید که حجم کاراکترهای کد اچ تی ام ال در صفحه شما آنقدر زیاد نباشد که محتوای اصلی صفحه در بین این حجم بالا، قابل دسترس برای روبات موتور جستجو نباشد. مشکلات ساختاری صفحه که باعث حذف ایندکس میشوند صفحات یتیم یا بدون والد، به صفحاتی که هیچ لینکی از هیچ صفحهایی به آنها داده نشده باشد، گفته میشود. اینگونه صفحات در صورتی که حتی جایگاه خوبی هم داشته باشند، جایگاه خود را از دست داده و به لیست تکمیلی انتقال مییابند. صفحاتی که درون آنها از تگهای header, footer و nav استفاده نکرده و برای پویایی صفحات از لینکهای مناسب درون این تگها استفاده نکردهاند، پتانسیل بالایی برای قرار گیری در لیست تکمیلی را دارا هستند. تعداد بالای لینکهای درون صفحه که به خارج از سایت اشاره میکنند. (External link) توضیح یا عنوان یکسان، در صورتیکه صفحاتی با عناوین تکراری یا توضیحات یکسان دارید به احتمال زیاد خیلی از این صفحات شما استعداد قرارگیری در لیست تکمیلی و سپس حذف از ایندکسهای گوگل را دارند. نبود توضیح متا، عدم وجود متا تگ توضیحات یا خالی بودن مقادیر آن باعت میشود که صفحه شما از نتایج گوگل حذف گردد. نبود لینک درونی (Internal Links)، یکی از ارکان اساسی پروسه Off-page ، ساخت لینکهای درونی و برقراری ارتباط بین محتواهای مرتبط میباشد. عدم وجود این لینکها میتواند باعث قرارگیری در لیست تکمیلی شود. نتایج چندین تستمدتی است که در ایران کپی برداری از مطلب و اعمال تغییرات جزئی در آن و سپس قرار دادن درون سایت رواج پیدا کرده است. (اصطلاحا به این روش مطلب نیمه اختصاصی گفته میشود). با توجه به این موارد تستی صورت گرفته که نتایج زیر به دست امده است.
·گوگل صفحهای که ۹۰ درصد با مدل اصلی شباهت دارد ( فقط عنوان و متن اولیه متفاوت بود) را شاخصگذاری کرده است. صفحه اصلی در شاخص اصلی باقی مانده بود و صفحه ثانویه نیز به خوبی شاخص گذاری شده است. نکته مهم این است که اکثر متن، تکراری است، اما به نظر نمی رسد برای گوگل چندان اهمیتی داشته باشد. (با مصاحبههایی که مت کاتز در وبلاگ خود قرار داده است. قول داده که این نقیصه به زودی رفع خواهد شد. همچنین او گفته است که این صفحات ثانویه شاخصگذاری میشوند ولی لزوماً در رتبههای خوب قرار نمیگیرند.) عنوان و توضیح خاص یا محتوای تولید شده توسط کاربران در صفحه، باعث میشود از لیست تکمیلی خارج شوید. (User generated content) به نظر میرسد اندازه صفحه اهمیتی نداشته باشد. حتی صفحهای با ۱۰ کلمه نیز در لیست اصلی باقی ماند.- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر
یکی از بزرگترین دغدغههای وب مسترها، جلوگیری از ورود سایتشان در لیست تکمیلی است. صفحات زمانی “تکمیلی میشوند” که شما یک سایت تجارت الکترونیک با هزاران صفحه دارای محتوای ضعیف راهاندازی کرده یا تگهای متای سایت شما به حال خود رها میشوند. بنابراین، چطور باید از تکمیلی شدن خودداری کرد؟ یا اگر در این لیست قرار گرفتهاید، چطور میتوان از این لیست بیرون آمد؟ متاسفانه هیچ راه قطعی وجود ندارد، اما بعضی نکات میتوانند شانس بیرون آمدن شما را افزایش دهند.
تکمیلی شدهاید؟ قبول رتبه صفحه سایت (Page Rank) تنها شروع کار است.
آیا محتوای تکراری باعث نتایج تکمیلی میشود؟ خیر
متن تکراری در صفحات، باعث نتایج تکمیلی نمیشود. اما مسایلی کانونی (غیرwww و Www) که باعث تقسیم پیج رنک میشود، نوعی از محتوای تکراری است و باعث مشکلات تکمیلی میشود.
نظر متخصصین سئو۹۹ درصد متخصصین سئو باور دارند پیج رنک باعث ایجاد مشکل ورود به لیست تکمیلی نمیشود. پیج رنک، در معمای سئوی حال حاضر، هیچ تأثیری ندارد. بیش از حد نگران پیج رنک نباشید، به جای آن، به دنبال چیزی باشید که واقعا کار میکند.
عنصرکلیدی که باید به یاد داشته باشید، این است که page trust بالا باعث بهبود صفحه شما شده و آن یک مسئله است که در تحلیل لینکها بوجود میآید. اگر بخش بزرگی از لینکهای درون سایت شما، مصنوعی باشند (تبادل شده، پرداخت شده یا تزریق شده)، شما به مشکل برخورد خواهید کرد. گوگل جریمه بزرگی برای لینکهای غیر طبیعی درنظر میگیرد. بنابراین، بسیار مهم است که پروفایل لینک تمیزی، حاوی لینکهای ورودی یک طرفه و طبیعی داشته باشیم.
لینکهای تبادلی و پرداخت شده، هنوز اثربخشی دارند، اما گوگل راحتتر از گذشته میتواند آنها را تشخیص دهد. وقتی گوگل به لینکهای ورودی شما اعتماد نکند، اضافه کردن لینکهای بیشتر باعث میشود گوگل بیشتر به شما مشکوک شود و اعتبار برای آنها قائل نشود. و اضافه کردن بک لینکهای (Back Links) اشتباه، میتواند باعث کمتر شدن میزان اعتماد گوگل شود.
تأثیر کم پیج رنکبر اساس گفتههای ژیل والن و دان کرو، مدیران سیستم کرولینگ در گوگل، اخیرا “شاخص تکمیلی در وضعیتی قرار دارد که صفحههای دارای رتبه پایین و دارای تغییر کم را به راحتی تشخیص میدهد”. یک متخصص گوگل هیچ وقت، پیج رنک گوگل را به عنوان رتبه واقعی در نظر نمیگیرد.امروزه پیج رنک صفحات، روزانه و حتی هر ۱۵ دقیقه آپدیت شده و با استفاده از آمار نقطهای شناور محاسبه میشوند.
ابزار تشخیصی نتایج تکمیلیامروزه گوگل لیست تکمیلی را به هیچ وجهه به ما نشان نمیدهد و این امکان دیگر وجود ندارد اما در گذشته دستور &/site:domain.com نتایج تکمیلی نشان میداد و دستور تکمیلی روبرو */site:domain.com صفحاتی را در شاخص اصلی نشان میداد که هنوز قابل استفاده بودند.
درک نتایج تکمیلیایجاد لینکهای غیرطبیعی زیاد (لینکهای دوطرفه، پرداختی، تزریق شده در دامنه های edu به تعدادزیاد)، محتوای کم، محتوای تکراری، سرعت بسیار پایین سایت، عدم دسترسی ربات به صفحات و غیره همه و همه میتوانند باعث کاهش ارزش صفحات شما شده و کلا سایت شما را به لیست تکمیلی منتقل کنند.
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر
با توجه به اینکه سئو یک عمل جدید بوده و هر روز در حال بروز رسانی میباشد. بر آن شدیم که یک لغت نامه سئو تهیه و در دسترس شما دوستان قرار دهیم. بدیهی است این لغتنامه در طول زمان بروز رسانی خواهد شد.
بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو(Search Engine Optimization یا SEO):فرآیند تغییر دادن داخل وب سایت (On-page) اعم از خوانایی، سرعت و در دسترس بودن سایت ما و خارج آن از طریق تبلیغات و ساخت لینکهای خارجی با هدف دیده شدن و بازدید بیشتر در نتایج موتورهای جستجو.
صفحه نتایج موتورهای جستجو (Search Engine Results Page یا SERP):نمایش لیستی از سایتهای مرتبط با کلمه کلیدی که جستجو شده است. در عمل نتیجه جستجوی موتور جستجو به ازای عبارت مورد جستجوی شما میباشد.
کلمات کلیدی (Keywords):عبارتهای جستجو که افراد در موتورهای جستجو وارد میکنند.
وب آنالیتیک (Web Analytic) :از نظر سئو، آنالیتیکها ، به جمعآوری داده مربوط به ترافیک سایت و تصمیم گیری در مورد عملکرد وب سایت گفته میشود.
گوگل آنالیتیک (Google Analytic):ابزاری جهت تحلیل عملکرد سایت و کاربران که توسط شرکت گوگل ارائه شده است.
کوئری (query):کلمات کلیدی، عبارات یا سوالاتی که شما در موتور جستجو برای درخواست اطلاعات، وارد میکنید.
تحقیق در مورد کلمه کلیدی (Keyword Research):بخشی اساسی از فعالیتهای سئو، که به شما کمک میکند تا درک کنید، افراد چه چیزی را در موتورهای جستجو تایپ کرده، چند بار این کار را انجام داده، عبارات با اهداف تجاری شما چقدر مرتبط بوده، و تلاش برای کسب رتبه در این عبارات چقدر رقابتی خواهد بود.
کلمه کلیدی طولانی شده (Long-tail Keywords):کلمات کلیدی طولانیتر که به اشکال متفاوت و یا غیر رایج استفاده شده و بیشتر به عنوان عبارتهای جستجو بکار گرفته میشوند. همانند عبارات “سئو سایت وردپرسی ” یا ” سئو ارزان قیمت” برای کلمه کلیدی سئو
بهینه سازی محتوا (Content Optimization):فرآیند بهبود کیفیت و ارتباط محتواهای سایت شما
لیستهای ارگانیک (Organic Listings):نتایجی که در پاسخ به کوئریهای غیر پولی نشان داده میشود، اما توسط موتور جستجو و بر اساس خصوصیات قوی سئو، مرتبط در نظر گرفته شده است.
لیستهای پولی یا تبلیغاتی (Paid Listings):تبلیغات پولی (که توسط برنامههایی مثل گوگل ادوردز- google Adwords – انجام میشود) که در نتایج جستجو، همراه با لیست ارگانیک، و معمولا در محدوده مشخص شده ی صفحه نتایج موتورهای جستجو نشان داده میشود. (معمولا کنار این لینکها یک مربع کوچک زرد یا سبز رنگ وجود دارد که داخل آن حروف Ad نوشته شده است)
نتایج جستجوی ترکیبی (Blended Search Results):نتایج جستجو در موتور جستجو که شامل محتواهایی فراتر از نتایج سنتی است، این محتواها میتوانند فیلم، فایل صوتی، اطلاعات تماس یک کسب و کار محلی، نقشه، تصاویر، قیمت محصولات، مقالات جدید، و حتی اشتراکگذاری محتوا توسط دوستان باشد.
آمار پرش (Bounce Rate):درصد بازدید کنندگانی که بعد از دیدن یک صفحه، از سایت خارج میشوند. سعی کنید این عدد مقدار کمی را نشان دهد.
صفحات کانونیکال (Canonical pages):اگر بخواهیم معنای لغوی این عبارات را به فارسی داشته باشیم باید آنرا کانونی سازی ترجمه کنیم. اما معنی آن عبارت است از صفحات ترجیح داده شده که در میان صفحات دارای محتوای یکسان در یک وب سایت به آنها اشاره میشود تا قدرت این صفحات متمرکز شود و در نظر موتور جستجو برآیند قدرت آنها در نظر گرفته شود.
شبکه ارائه محتوا (Content Delivery Network یا CDN):سیستم توزیع جغرافیایی که به مشتریان اجازه میدهد تا محتوا را از نزدیک ترین سرور دریافت کنند.
تعامل (Engagement):اندازهگیری زمانی که بازدید کنندگان در سایت شما صرف کرده بر روی تعداد صفحاتی که مشاهده میکنند.
Hypertext Markup Language) HTML):یک زبان نشانه گذاری برای ساخت صفحات در وب میباشد.
جاوا اسکریپت (Java scripts):زبان برنامهنویسی که برای پویا کردن وب استفاده میشود.
شاخص کلیدی عملکرد (Key Performance Indicator یا KPI):معیاری که برای ارزیابی اثربخشی تلاشهای سئو استفاده میشود. KPI های رایج شامل این موارد میشود: متوسط میزان ماندگاری در صفحه، سرنخهای فروش، فرمهای تماس، دستورالعملهای هدایتی، جستجوی کلمات کلیدی برندسازی نشده، ترافیک جستجوی ارگانیک، تماس تلفنی، درآمد، ثبت نام کنندگان، پیروان اجتماعی، ثبت نامها، و رتبهبندیهای کلمات کلیدی.
تگهای متا (Meta tags):اطلاعاتی که در کد html صفحه وب قرار داده میشود و در صفحه نمایش داده نمیشود، اما به موتورهای جستجو در مورد موضوع صفحه کمک میکنند. معمولا این تگها به منظور اعمال برخی تنظیمات صفحات استفاده میشود.
فایل robots.txt:فایل شما یا وب مستر شما که میتواند در فولدر روت اصلی سایت شما قرار داده شده و وقتی موتور جستجو آن را میبیند، پس از خواندنش، قوانین تنظیم شده در آن را دنبال میکند.
حجم جستجو (Search volume):تعداد جستجو گران ماهانه یک کلمه کلیدی خاص.
پارامترهایURL:دادههای بیشتر که به انتهای URL چسبانده شده و استفادههای متفاوتی دارند. بعضی اوقات، آنها محتوای نشان داده شده در صفحه را کنترل کرده، و بعضی اوقات هیچ کاری با محتوا ندارند.
محتوای تولیدی توسط کاربر (User Generated Content):محتوایی که توسط بازدیدکنندگان سایت نوشته میشود. به طور مثال کامنتهایی که کاربران برای سایت ارسال میکنند.
کنسورسیوم شبکه وب جهانی (World Wide Web Consortium یا W3C):جامعه بین المللی که سازمانهای عضو آن، کادری تمام وقت که در جامعه با هم کار کرده تا استانداردهای وب را ایجاد کنند.
نقشه سایت (Sitemap):لیستی از محتوای صفحات با فرمتی خاص (xml) که موتورهای جستجو میتوانند به راحتی آن را بخوانند.
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر
همانطور که اینترنت به بخش جدایی ناپذیر از زندگی ما مبدل شده، گوگل نیز به بخش جدایی ناپذیر اینترنت تبدیل شده است. موتور جستجوی گوگل در سال ۱۹۹۸ کار خود را شروع کرد و تا سال ۲۰۰۱ محدود به یک جستجوگر با امکاناتی محدود بود، در سال ۲۰۰۱ مبحث Tabs مطرح و باعث راحتی جستجو شد و با تکامل مرحله به مرحله به رتبهی یک موتور جستجوی مورد استفاده مردم در سراسر جهان قرار گرفت. در این مقاله قصد داریم با نحوهی کار موتورهای جستجو آشنا شویم، همچنین با نحوه کار رباتهای کراولر گوگل آشنا میشویم.
موتور جستجوی گوگل برای اینکه بتواند سایتها را شناسایی کند دو کار مهم انجام میدهد:
استفاده از رباتهای Crawler که وظیفهی خزیدن (بررسی) را به عهده دارند. ایندکس کردن (فهرستبندی) سایتها، که در نهایت لیست مرتبی را در اختیار جستجوگر قرار میدهد.میخواهیم بدانیم رباتهای Crawler برای انجام چه کارهایی طراحی شدهاند، چرا برای سئو و گوگل مهماند؟
۵ وظیفه اصلی کراولر گوگلهمه روزه سایتهای جدیدی طراحی و به دنیای وب اضافه میشوند اولین کار ربات Crawler پیدا کردن سایتهای جدیدی است که به گوگل معرفی نشدهاند. پس از اینکه این سایتها را پیدا کرد، به گوگل معرفی و برای آنها لیست اولیه ایجاد میکند. پس از آنکه در گوگل ثبت شدند، لیست URL ها (آدرس صفحات) را در یک دیتابیس قرار میدهد، حال Crawler با دسترسی به بانک اطلاعاتی خود، بررسی میکند که کدام یک از URL ها نیاز به خزیدن (بررسی) دارند، پس از آنکه تمام URL هایی که نیاز به بررسی دارند مشخص شدند درون یک لیست جداگانه ثبت و Crawler با استفاده از الگوریتمهایی که موتور جستجو برای او تعریف کرده و استفاده از الگوی LIFO/FIFO مشخص میکنند به ترتیب کدام URL ها مورد بررسی و در نهایت از لیست حذف شوند. از دیگر وظایف Crawler بررسی این موضوع است که آیا سایت بررسی شده یا خیر. برای این کار دو روش در نظر گرفته شده، واقعیت این است که اینترنت چیزی جز شبکهای ازکامپیوترهای درهم تنیده نیست، بنابراین برای اینکه Crawler در حلقهی بی پایان بررسی لینک ها نیفتد URL ها را پس از بررسی حذف میکند و در صورت نیاز مجددا اضافه میکند. اما امروزه Crawler به طرز چشمگیری پیشرفته و بهینه شده است و به دلیل اینکه بررسی هر صفحه زمان میبرد، Crawler به صورت هوشمند سایتها را دستهبندی میکند و سایتهایی که بروز رسانی بیشتری دارند را در مقایسه با سایتهایی که بروز رسانی کمتر و یا اصلا بروز رسانی ندارند، در بالای لیست قرار داده تا دفعات بیشتری مورد بررسی قرار دهد. حال پس از طی شدن مراحل بالا و مشخص شدن صفحه مورد بررسی، در مرحله بعد Crawler اطلاعات را از داخل محتوای سایت استخراج میکند. Crawler ها از الگوریتمهای مختلفی برای دریافت اطلاعات استفاده میکنند. بنابراین وقتی کاربر جستجویی انجام میدهد، موتور جستجو بر اساس اطلاعاتی که از سایتها استخراج کرده نتایج را به کاربران نشان میدهد. امروزه بیشتر توجه Crawler بر نشانهگذاری معنایی(Semantic Markup) و نتیجه معنایی (Semantic Result) است (که هر دو شاخصهایی برای دقیق تر شدن محتوا و جستجو است). در حال حاضر تمرکز اصلی Crawler بیشتر بر استخراج این دو مورد از محتوای سایتها است. برای بدست آوردن اطلاعاتی از نشانهگذاری و نتیجه معنایی محتوای خود میتوانید به سایت schema.org مراجعه کنید.
پس از آنکه موتور جستجوی گوگل سایت شما را توسط Crawler شناسایی و اطلاعات مورد نیازش را استخراج کرد، اطلاعات سایتها در دیتابیس گوگل ذخیره میشود، پس از آن گوگل برای بهبود و افزایش دسترسی به اطلاعات سایتها، آن ها را ایندکس (طبقه بندی: Index) میکند و در مرحله آخر موتور جستجوی گوگل با توجه به عبارت جستجو شده توسط کاربر، بررسی اطلاعات ذخیره شده، تعداد محتوا و موضوع کاری شما و در نهایت سئوی سایت، شما را در نتایج جستجو نشان میدهد. اگر طبقهبندی انجام نشود موتور جستجو مجبور است ۱۰۰ ها هزار صفحه برای هر جستجو مورد بررسی قرار دهد که ساعتها طول میکشد و حافظهی زیادی هم برای این کار لازم است. بنابراین با طبقهبندی، صفحات به مراتب کمتری را مورد بررسی قرار میدهد و در نهایت در نتایج جستجو نشان میدهد.
اما آیا راهی وجود دارد که سایتمان سریعتر ایندکس شود و در نهایت زمان کمتری نیاز باشد تا در نتایج گوگل قرار بگیرد؟
پاسخ مثبت است. در ادامه با چند روش ساده که باعث میشوند سایتمان سریعتر ثبت، ایندکس و در نتایج گوگل قرار گیرد آشنا میشویم:
استفاده از سایت مپ (Sitemap)سایتمپ فایلی با فرمت XML است که لیستی از مهمترین محتواهای موجود در سایت را در خود ثبت کرده تا ربات Crawler بتواند به راحتی سایت را بررسی و در نهایت گوگل بتواند ایندکس کند. هر چه سایت مپ بهینه و تمیزتری داشته باشید روند ایندکس شدن سایت شما نیز کوتاهتر میشود.
ثبت نظر در وبلاگ و سایت خود و دیگرانیکی دیگر از موارد مهم و تاثیرگذار که باعث میشود Crawler شما را در بالای لیست بررسی قرار دهد، نظرات کاربران است بنابراین هر چقدر که تعداد نظرات کاربران در وبلاگ یا سایتتان بیشتر باشد توجه Crawler نیز بیشتر میشود. اما این تمام ماجرا نیست و شما نیز باید در وبلاگ و سایتهای دیگر بدون توجه به Do-follow یا No-follow بودن لینکی که در سایت آنها قرار میدهید، نظر داده و اسم سایت خود را قرار دهید.
استفاده از Submitterافزایش قدرت دامنه از دیگر عوامل تسریع کنندهی ایندکس به شمار میرود. یکی از راههای معمول و آسان برای افزایش قدرت سایت، معرفی آن در سایتهای دیگر است اما اگر بخواهیم این کار را با عامل انسانی انجام دهیم به میزان محدودی میتوانیم سایتمان را معرفی کنیم. Submitter ها وظیفه معرفی را بر عهده دارند، نرم افزارهایی که میتوانند سایت شما را در تعداد زیادی از سایتهای دیگر معرفی کنند.
ایجاد صفحه در شبکههای اجتماعیایجاد صفحه در شبکههای اجتماعی از جمله در گوگل پلاس، فیسبوک، توییتر و Stumble Upon (در حال حاضر Mix نام دارد) تاثیر بسزایی در ایندکس سایت شما دارد، حتی اگر در تولید محتوا در این شبکهها زیاد فعال نباشید.
ایجاد پستدر صورتی که بودجه ی کافی دارید، میتوانید با تولید یا خرید ۵ الی ۱۰ مقاله (محتوا) مفید و با کیفیت و اشتراکگذاری آنها در وبلاگهای همکارانتان و یا خرید رپورتاژ آگهی علاوه بر اینکه سرعت ایندکس شدن سایتتان را بالا میبرید، قدرت دامنه سایتتان نیز افزایش مییابد.
ایجاد اکانت گوگل وبمستر(سرچ کنسول)یکی از مهمترین قدمهای ایندکس شدن، ساخت اکانت وبمستر برای سایتتان است. با گوگل وبمستر به راحتی میتوانید از وضعیت بازدید Crawler ها از سایت خود مطلع و از مشکلات ایندکس نشدن آگاه شوید.
استفاده از قابلیت Fetch as google موتور جستجوی گوگلدر گوگل وبمستر قابلیتی به نام Fetch as google وجود دارد، این قابلیت برای معرفی صفحات جدید سایت یا صفحاتی که به تازگی بروزرسانی شدهاند، کاربرد دارد.
ایجاد و بروزرسانی محتوای وبلاگ و سایتبطور مرتب سایت خود را بروز رسانی کنید. در بازه زمانی مشخص مطالب جدید قرار داده، یا مقالههایی که وجود دارند را ویرایش کنید. در نتیجه Crawler ها همان فاصلههای زمانی مشخص سایت شما را بررسی و وضعیت ایندکس را بروزرسانی میکنند.
ایجاد لینک داخلیسادهترین راه برای ایجاد لینک داخلی، ایجاد لینکهای مرتبط با محتوای وبلاگ سایتتان است به این صورت که محتواهای مشابه را از طریق لینک با هم مرتبط کنید. با این کار با یک تیر سه نشانه را هدف گرفتهاید:
بهبود سئوی سایت بهبود عملکرد Crawlerها مدت زمانی که کاربر در سایت شما میماند افزایش مییابد.با انجام این نکات به راحتی میتوانید سایت خود را در سریعترین زمان ممکن ایندکس و وارد نتایج جستجو کنید.
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر
بهترین استراتژی تولید محتوا چه ویژگی هایی دارد ؟ چطور با استفاده از تولید محتوای باکیفیت سئوی سایت خود را بهبود دهیم و به یک قهرمان در نتایج جستجوی گوگل تبدیل شویم؟ تولید محتوا براساس الگوریتم های جدید سئو SEO در یکی دو سال گذشته تغییرات قابل توجهی را تجربه کرده است. در گذشته اطلاعت بیشتر دربارهسئو سایت با طراحی یک استراتژی حرفهای برای تولید محتوا[…]
نوشته سئو سایت با طراحی یک استراتژی حرفهای برای تولید محتوا اولین بار در سئو. پدیدار شد.