- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر

همهی کسبوکارهای قرن بیستویکم با دیجیتال مارکتینگ در ارتباط هستند. این به این معنی نیست که همهی روشهای بازاریابی و روابط کسبوکار باید بهصورت دیجیتال باشند بلکه به معنای آن است که دیجیتال مارکتینگ میتواند بهطور تضمین شده ارتباط شما با مردم و مشتریهایتان را حفظ کند. بهینهسازی موتورهای جستجو یا سئو (SEO) بخش ثابت تمام استراتژیهای بازاریابی محتوا است. درواقع سئو یک عنصر حیاتی برای هدایت مشتریها به سمت کسبوکار شما از طریق پلتفرمهای آنلاین است. به عبارت دیگر دیجیتال مارکتنیگ بازاریابی به روش مدرن و امروزی است. مراحلی که در ادامهی این مقالهی زومیت آورده شده است به شما کمک میکند که بتوانید ترافیک حاصل از جستجو در موتورهای جستجو را برای سایت خود افزایش دهید. این راهها نیازی به اختصاص دادن بودجهی زیاد ندارند و برای کسبوکارهای کوچک بسیار مناسب هستند.
اگر دنبال معنی کلمهی موتور جستجو بگردید بدون شک در تعریف آن به کلمهی گوگل برخورد خواهید کرد. کلمهی موتور جستجو برای بسیاری از افراد معادل با گوگل است. گوگل یکی از مبتکران اصلی جستجوی آنلاین است. بنابراین این موتور جستجو یک دروازهی مهم برای هدایت کسبوکار شما به سمتی است که بتواند توسط جستجوی کاربران در اینترنت پیدا شود. با این حال گوگل تنها موتور جستجوی پرطرفدار نیست. با محدود کردن سئوی خودتان به سمت کسب رتبهی بهتر در گوگل ممکن است شانس بزرگی برای رشد کسبوکار خودتان را از دست بدهید.
محلی فکر کنید مقالهی مرتبط:هیچ چیزی مانند اجتماعی که در آن حضور دارید و زندگی میکنید برای کسبوکار شما مهم نیست. اگر میخواهید کسبوکار کوچکتان در میان رقبا بدرخشد باید روی حضور پررنگ خودتان در محدودهی محلی تمرکز کنید. سئوی محلی حرف اول را در استراتژیهای بازاریابی برای کسبوکارهای کوچک میزند. موتورهای جستجوی محلی زیادی وجود دارند که میتوانند کسبوکار شما را به افراد مشتاقی که در اطرافتان هستند معرفی کنند. ۴ روش زیر به بهبود سئوی محلی شما کمک میکنند.
اغلب موتورهای جستجو لیستهای Yelp را در الگوریتمهای خود فهرست بندی میکنند. بنابراین داشتن یک پروفایل فعال در این سایت و استفاده از کلمات کلیدی در آن به شما کمک میکند که کسبوکارتان در بین رقبای موجود در بازار برجسته شود. Yelp یک وبسایت است که در سال ۲۰۰۴ راهاندازی شده است و به کاربران اجازه میدهد که به اطلاعات تماس، عکسها و نقشهی شرکتها و موسساتی که در اطراف آنها فعالیت میکنند دسترسی داشته باشند. این وبسایت بهطور میانگین ۱۴۵ میلیون بازدیدکننده در ماه دارد که ۷۰ درصد آن از طریق موبایل انجام میشود. این نشان میدهد بسیاری از افراد زمانی که بیرون از منزل هستند در این وبسایت جستجو میکنند و بر اساس لیستهای این سایت تصمیم میگیرند که از کجا خرید کنند. برای اینکه بتوانید تاثیر بهتری روی کاربران بگذارید باید سعی کنید که پروفایل جذابی در این وبسایت داشته باشید. این کار باعث میشود تا مردم در مورد محصولات یا خدمات شما نقد بنویسند. فاکتور اصلی رتبهبندی سیستم Yelp بر اساس نقدهایی است که کاربران برای شما مینویسند. بنابراین ارائهی خدمات خوب به مشتریها و گرفتن نظرات مثبت از آنها به رتبهبندی بهتر پروفایل شما کمک میکند.
یکی از استراتژیهای موفق بازاریابی در کسبوکارهای کوچک این است که از اپلیکیشنهای موبایل برای قدرتمندتر کردن پروفایل خود در Yelp استفاده میکنند. بهعنوان مثال کسبوکارهای کوچک از تعیین کنندههای محدودهی جغرافیایی برای نوتیفیکیشن دادن به کاربران استفاده میکنند و از آنها میخواهند همان لحظهای که در مغازه یا فروشگاه آنها حضور دارند برایشان نقد بنویسند. بهترین زمان برای درخواست از مشتریها برای نوشتن نقد درست در زمانی است که از فروشگاه شما خرید کردهاند یا یک وعدهی غذایی را در رستوران شما میل کردهاند.
شبکههای اجتماعی نقش پررنگی را در حضور آنلاین کسبوکار شما ایفا میکنند. طبق اعلام TechCrunch (سایت بررسی محصولات جدید اینترنتی و اخبار فناوری) روزانه ۲ میلیارد جستجو در فیسبوک انجام میشود. بنابراین حضور در شبکههای اجتماعی موضوعی است که نباید در دیجیتال مارکتینگ نادیده گرفته شود. کلید اصلی بهبود سئو در شبکههای اجتماعی این است که فعال باشید. فعال بودن در چند شبکهی اجتماعی برای کسبوکارهای جدید چالش بزرگی است. راههایی که در ادامه آورده شده است در انجام این کار به شما کمک میکنند.
اطلاعات مفید به اشتراک بگذارید بهروزرسانیهای جدید محصولات اخبار مرتبط با موضوعات پرطرفدار در صنعت خودتان داستان موفقیت مشتریها اطلاعیهی تخفیفها اطلاعات فروشگاهها معرفی محصولات کانالهای خود را محدود کنیدحفظ فعالیتها اولین چیزی است که در مورد شبکههای اجتماعی باید به یاد داشته باشید. بنابراین اولین سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که مشتریهای فعلی من در کدام شبکههای اجتماعی فعالیت میکنند. سپس میتوانید تمرکز خودتان را روی بهبود دادن سئو و استراتژیهای بازاریابی در آن شبکهی اجتماعی متمرکز کنید. بهعنوان مثال اگر مشتریهایتان در پینترست عضو نیستند نیازی به افزایش فعالیت در این شبکهی اجتماعی نیست.
درگیر کردن مشتریها ایدهای است که معمولا توسط کسبوکارهای کوچک به کار گرفته میشود. تنها پست گذاشتن در شبکههای اجتماعی کافی نیست. شما باید فالوئرهایتان را با پستها درگیر کنید. این یعنی باید به کامنتهای آنها پاسخ درست و مناسب بدهید. درواقع مطالعات نشان میدهد که ۶۷ درصد مشتریها از یکی از شبکههای اجتماعی بهعنوان وسیلهای برای خدمات پس از فروش استفاده میکنند. بنابراین پاسخ ندادن به کامنتها میتواند نتیجهی بسیار بدی برای شما و برندتان داشته باشد.
از یک ابزار نظارت بر شبکههای اجتماعی استفاده کنیدبعد از اینکه بهترین شبکهی اجتماعی را برای فعالیتهای خود انتخاب کردید باید فعالیتهای خودتان را در آن مدیریت کنید. اپلیکیشنهای زیادی برای انجام این کار وجود دارند. بهعنوان مثال Hootsuite، TweetReach، Klout و Buffer برنامههای خوب و رایگانی هستند که اطلاعات خوبی در مورد محتوا و میزان مشارکت مردم به شما میدهند. بسیاری از آنها حتی اپلیکیشن موبایل نیز دارند و در پاسخ دادن کامنتها به شما کمک میکنند. Red Mango یکی از نمونههای خوبی است که میتوانید نکتههای خوبی در مورد استفاده از شبکههای اجتماعی بهعنوان ابزاری برای سئو از آن یاد بگیرید. این شرکت ۷۶ هزار دنبالکننده در فیسبوک و ۵۴ هزار دنبالکننده در توییتر دارد. تیم بازاریابی این برند از ۳ تکنیک برای بازاریابی و نشان دادن فعالیتهای خود به مشتریها استفاده میکند: درگیر کردن مشتریها، تخفیف دادن برای محصولات و به اشتراک گذاشتن تصاویر باکیفیت.
معمولا اکثر افرادی که قصد خرید کردن دارند نمیدانند که چه محصولی را باید خریداری کنند. خرید کردن از چند مرحله تشکیل میشود و شما باید با انتشار پستهای مناسب حضور کسبوکارتان را در این مراحل تضمین کنید. بعضی از مشتریها قبل از اینکه محصولی را بخرند دوست دارند طرز استفاده از آن را مشاهده کنند. بسیاری دیگر از آنها به دنبال راهنمایی یا نصیحت برای خریدن یک محصول یا خدمات هستند. از آنجایی که تقاضا برای دیدن فیلمهای آموزشی زیاد است بنابراین یوتیوب بهترین موتور جستجو برای این منظور است.
یوتیوب دومین بزرگترین موتور جستجو بعد از گوگل است که ماهیانه بیش از ۳ میلیارد جستجو در آن انجام میشود. اگر هنوز به استفاده کردن از آن قانع نشدهاید خوب است بدانید که ۵۹ درصد مردم ترجیح میدهند به جای خواندن یه مطلب یا یک پست در وبلاگ محتوای مورد نظر خود را به شکل ویدئو تماشا کنند. به یاد داشته باشید که همه چیز به فروختن محصولات ختم نمیشود. شما برای رشد کاربران خود در یوتیوب و افزایش وفاداریشان باید به آنها نشان دهید که در زمینهی کاری خود متخصص هستید. درست کردن ویدئوهایی که در مورد چگونه انجام شدن کاری توضیح میدهند به مشتریها نشان میدهد که شما دربارهی همهی جزئیات صنعت خود اطلاعات دارید. رعایت کردن موارد زیر به شما کمک میکند که کسبوکار خودتان را از طریق سایت یوتیوب عمومیتر کنید.
ویدئوهای کوتاه تهیه کنید برای هر ویدئو توضیحات باکیفیت بنویسید از عناوین توصیفی استفاده کنید برای ویدئوها حاشیهنویسی داشته باشید ویدئوهای خود را به یکدیگر لینک دهید از تگها یا برچسبها استفاده کنید از thumbnail استفاده کنید خودتان را با کاربران درگیر کنید
ساختن یک ویدئو کار سختی نیست. فقط کافی است یک دوربین و یک نرمافزار ویرایش داشته باشید. مطمئنا راهنمای ساختن ویدئو را نیز در سایت یوتیوب میتوانید پیدا کنید. فراموش نکنید که درست کردن ویدئو یک راه ارزان برای قرار گرفتن در معرض دید عموم بهصورت آنلاین است. همچنین یک راه عالی برای بهبود سئوی محلی است و به جذب مخاطب کمک بسیار زیادی میکند.
به یاد داشته باشید که خلاقیت راز به قدرت رسیدن در همه چیز است. شرکت BlendTec توانست از همین طریق بیش از ۱ میلیون بیننده برای ویدئوهای خود جذب کند. این شرکت یک شو به نام ?Will it Blend درست کرد و طی آن همهی موادی که ترکیبنشدنی به نظر میرسیدند را باهم مخلوط کرد. این ویدئو بینندگان را به خریدن مخلوطکنندههای این شرکت تشویق کرد. بعد از گذشت ۱۰ سال از پخش شدن ویدئوهای این شوی تبلیغاتی شرکت سازندهی آن اعلام کرد که توانسته است از طریق بهبود سئو در یوتیوب رشد ۱۰۰۰ درصدی برای فروش محصولات خود داشته باشد.
سایت Quora سایتی است که کاربران سوالهای خودشان در زمینههای مختلف را در آن میپرسند و کاربران دیگری که پاسخ سوالها را میدانند به آن ها جواب میدهند. Quora حدود ۱۹۰ میلیون کاربر دارد. این سایت در حال تبدیل شدن به یک منبع بزرگ است که مردم میتوانند پاسخ همهی سوالات خود را در آنجا پیدا کنند. بنابراین این سایت یک موتور جستجو برای افرادی است که برای سوالات خود به دنبال جواب هستند. شما نیز برای بازاریابی کسبوکار خود میتوانید به سوالات مربوطه در حوزهی فعالیت کسبوکارتان پاسخ دهید. هدف همهی استراتژیهای سئو این است که یک برند را به مردم شناسایی کند و حضور آن در فعالیتهای مرتبط به صنعتی که در آن فعالیت میکند را افزایش دهد. Quora نیز مانند یک موتور جستجو برای بهبود دادن سئوی شما کمک میکند و استفاده از آن دارای مزایای زیر است:
میتوانید مخاطبان هدف را در زمانی که دنبال پاسخ برای پرسشهایشان هستند شناسایی کنید. میتوانید شهرت خودتان را در میان همکاران و مشتریها افزایش دهید. میتوانید بهراحتی وبسایت و محتوای خود را ترفیع دهید.گیل دمپسی (Gail Dempsey) صاحب یک کسبوکار کوچک مرتبط با بازاریابی است که توانسته است از طریق این سایت کسبوکار خود را رشد دهد. او در این سایت به پرسشهایی که در زمینه کاریاش بوده پاسخ داده است و در تمام پاسخهای خود لینک یک مطلب مرتبط با موضوع سوال را قرار داده است و این کار باعث شده که ترافیک سایتش بالا برود.
یکی از نکاتی که در استفاده از سایت Quora بهعنوان یک موتور جستجو باید به یاد داشته باشید این است که هرگز نباید از لحن بازاریابی و تبلیغاتی برای معرفی سایت خودتان به کاربران استفاده کنید. شما در این سایت باید دانش باارزش خود را در اختیار دیگران قرار دهید. درواقع کاربران بر همین اساس به شما اعتماد میکنند و پیشنهاد شما برای وارد شدن به سایتتان را میپذیرند.
شاید احساس کنید که برخی از راههای توضیح داده شده در این مقاله کاربرد زیادی برای ما در ایران ندارند. خوشبختانه سایتهای زیادی وجود دارند که خدمات مشابهی برای شما ارائه میدهند و با یک جستجوی ساده میتوانید آنها را شناسایی کنید.
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر

پیشبینی میشود که سهم فروش آنلاین در آمریکای شمالی تا سال ۲۰۲۰ دو برابر مقدار فعلی شود و تا آن زمان در دنیا میزان فروش به حدود ۱۴ تریلیون دلار برسد.
اما بزرگترین سؤال این است: مشتریها چطور در دنیای شلوغ و رو به رشد وب محصولات شما را پیدا کنند؟ نام این بازی بهینهسازی موتور جستجو (SEO) است که باید با توجه به دستورالعمل گوگل وبمستر بهدرستی انجام شود. سئو روندی برای بهبود دیده شدن یک وبسایت در نتیجه یک جستجوی طبیعی است. هرچه وبسایتی بالاترین و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جستجو را داشته باشد، بازدیدکننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست خواهد آورد.
بیش از ۲۰۰ فاکتور در الگوریتمهای هستهای گوگل وجود دارند و بیشتر آنها در سه دسته زیر قرار میگیرند:
ساختار تکنیکی وبسایت سئوی داخلی (شامل فراوانی واژههای کلیدی، متاتگها، عنوانها، لینک و ساختار وبسایت) سئوی خارجی (مانند رتبه صفحه و تجزیه تحلیل لینک)برای آنکه نتیجه جستجوی گوگل خود را بهخوبی رتبهبندی کنید، نهتنها باید به مفهوم این فاکتورها دقت داشته باشید؛ بلکه باید وبسایت خود را با دقت بهروزرسانی و نگهداری کنید. البته این کار آسان نیست و باید در برنامههای روزمره، رسیدگی و نگهداری از وبسایت را بگنجانید تا بتوانید امکان دیده شدن و فروش آن را بیشتر کنید.
۱. تنظیم ساختار تکنیکی وبسایتاولین گام برای استراتژی تجاری آنلاین موفق، وبسایتی است که بهخوبی تنظیم شده باشد و محتوا و رابط کاربری قوی داشته باشد. این فرآیند از همان ابتدایاهاندازی و توسعه سایت باید مد نظر قرار داده شود؛ چرا که این مورد یکی از اساسیترین جنبههای بازدهی سئوی وبسایت است. هدف اصلی، ساخت یک تجربه کاربری عالی است؛ یعنی همهی محتوای وبسایت باید بهآسانی در دسترس باشد و منوها مفهوم کاملا منطقی برای کاربران داشته باشند. یک ایده خیلی خوب این است که پیش از راهاندازی وبسایت، یک گروه آن را بررسی کنند و بازخوردهایی در مورد طراحی و قسمتهای گیجکننده ارائه دهند. این کار میتواند نتایج جستجوی شما را بهخوبی بهبود بخشد و نرخ دفع کاربر را کاهش دهد؛ چرا که شما پس از آنکه وبسایت را در اختیار همگان قرار دادید بهاحتمال خیلی زیاد به تغییر ساختاری آن دست نخواهید زد. برخی از نکاتی که لازم است برای برنامهریزی ساختار وبسایت مد نظر قرار دهید، به شرح زیر هستند:
ناوبری وبسایت را آسان و ساده نگه دارید؛ هرگز دسترسی کاربر از نقطه ۱ به ۲ را بیش از حد پیچیده و دشوار نکنید. تعداد گزینههای منوی وبسایت را محدود کنید؛ ایدهآل آن کمتر از ۷ است. بهترین است چند عملگر اصلی و تعداد زیرمجموعه برای هریک در نوار منو داشته باشید. هر چیزی که قصد دارید در منو قرار دهید اما به نظرتان جزو کارکردهای اصلی سایت نیست، میتوانید در فوتر صفحه قرار دهید. همیشه از دیدگاه کاربر به صفحه نگاه کنید. مثلا شاید شما دوست داشته باشید مصاحبههای مطبوعاتی وبسایت خود را در منو قرار دهید، اما اگر شما یک وبسایت تجارت آنلاین باشید آیا واقعا مشتری تمایلی به دیدن چنین موضوعی در منو دارد؟ آیا واقعا برایش اهمیتی دارد؟ بهاحتمال زیاد نه. واژههای مرتبط را برای نامگذاری گزینههای منو به کار ببرید. سعی کنید واژههایی را استفاده کنید که بیشترین احتمال جستجو را داشته باشند؛ مانند «فروشگاه»، «بوتیک»، «الکترونیک»، «تکنولوژی» و ...، نه گزینههایی که خودتان بیشتر دوست دارید.
داخل صفحه به تمام معیارهایی گفته میشود که در داخل وبسایت برای برقراری انتقال محتوای آن مورد استفاده قرار میگیرند. این معیار بهطور مستقیم بر کلیدواژهها یا عباراتی که وبسایت را در نتیجه حاصل از جستجو رتبهبندی میکنند، تأثیر میگذارد. در این بخش مهمترین مواردی که باید مد نظر قرار دهیم، عبارتاند از:
از کلیدواژههای مرتبط در هر صفحه از وبسایت خود استفاده کنید. زمانی برای پیدا کردن کلیدواژه مناسب در نظر بگیرید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. دقت کنید که طراحی صفحه وبسایت شما برای تمام ابزارها و موبایلها حالت واکنشگر خود را به بهترین شکل داشته باشد. از لینکهای خارجی و داخلی مفید بهخوبی استفاده کنید تا یک تجربه کاربری خوب به کاربر بدهند و همچنین بر اعتبار سایت بیفزایند. بهسرعت بارگذاری وبسایت اهمیت ویژهای دهید. میتوانید با ابزارهایی نظیر Pingdom سرعت آن را بررسی کنید. دقت کنید که اندازه عکسها صحیح و برچسب و جزییات آنها متناسب با موضوع باشد. بهروزرسانی مرتب وبسایت به گوگل اطلاع میدهد که راکد نیست. برای همین منظور میتوانید یک بلاگ داشته باشید که مرتب مطالب جدیدی در آن منتشر میشود. یک گواهینامه SSL داشته باشید تا اطلاعات کارتهای اعتباری و اطلاعات ورود به وبسایت امن بماند. ۳. بهینه سازی سئوی خارجیسئوی خارج صفحه به میزان اعتبار و شهرت وبسایت شما مربوط میشود و یکی عوامل مهم در چگونگی و کیفیت رتبه آن در نتایج جستجو است. میتوانید سئوی خارج صفحه را از طریق تبلیغات در وبسایتها و نشریات دیگر، فعالیت خوب در شبکههای اجتماعی یا معرفی شدن توسط بلاگرها و شرکتهای مرتبط در صنعت به دست آورید.
دن سویگنی، مدیر عامل ارشد Spooky Digital در مورد نقش سئوی داخل صفحه و خارج صفحه چنین میگوید:
]توجه به سئوی داخل صفحه مانند این است که یک خودرو داشته باشید اما سوخت نداشته باشد. توجه تنها به سئوی خارج صفحه هم مانند این است که به ماشینی که خراب است بنزین بزنید. هردوی آنها به یک اندازه مهم هستند. نمیتوانید یکی را بدون دیگری داشته باشید.
]- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر

گاهی اوقات کارآفرینان برای بهبود سئوی خود به متخصصان این کار مراجعه میکنند. این به معنای این نیست که تلاش کافی در این زمینه انجام ندادهاند؛ بلکه نمیدانند کجا باید تلاشهای خودشان را متمرکز کنند. چیزی که بسیاری از کارآفرینان نمیدانند این است که اگر یک مکان فیزیکی برای فعالیتهای خود دارند؛ یعنی از مزیت خیلی خوبی در بازار محلی برخوردار هستند. در این مقالهی زومیت میخواهیم راههای برای بهبود سئوی محلی با شما در میان بگذاریم که اجرای آنها فقط ۵ ساعت از زمان شما را خواهد گرفت.
مطمئنا شما نیز در جستجوهایی که در گوگل انجام دادهاید، مشاهده کردهاید که گاهی اوقات نتایج همراه با نقشه، رتبهبندی، آدرس و شماره تلفن در بالای صفحه نشان داده میشوند. منظور از سئوی محلی همین است. اینکه نتایج با توجه به موقعیت جغرافیایی کاربر به او نشان داده شوند. بسته به نوع صنعت، سایت شما میتواند بهعنوان اولین نتیجه گوگل بیاید و تأثیر فوقالعاده زیادی بر بهبود کسبوکار شما داشته باشد.
قدم اول: استفاده از سرویس گوگل مای بیزینسثبتنام در این سرویس (Google My Business) بسیار ساده است و کمتر از ۲۰ دقیقه زمان میبرد. شما باید آدرس، شماره تلفن و محل دقیق شرکت خود را روی نقشه مشخص کنید. همچنین فراموش نکنید که چند عکس همراه با توضیحات کامل در مورد کسبوکار خود قرار دهید تا مردم با برند شما بیشتر آشنا شوند.
قدم دوم: ثبت سایت در دایرکتوریهای محلیدایرکتوری یا فهرستهای محلی زیادی در اینترنت وجود دارند که شما میتوانید کسبوکار خودتان را در آنها ثبتنام کنید. این کار باعث افزایش ترافیک وبسایت شما خواهد شد. هرچقدر ارزش و اعتبار سایت دایرکتوری بیشتر باشد، سئوی شما نیز بهتر بهبود پیدا خواهد کرد.
از مشتریها و کاربران سایت خود بخواهید نظرشان را در مورد شما بنویسند. بیشتر بودن تعداد نظرها به معنای بهتر بودن رتبهبندی سایت شما نسبت به دیگران نیست. درواقع نظرها کمک میکنند امتیاز سایت شما از نظر تعداد کلیکهایی که روی آن میشود، بالاتر برود و این موضوع در رتبهبندی گوگل اهمیت زیادی دارد. زمانی که کاربرها عبارتی را داخل گوگل جستجو میکنند، برای اینکه تصمیم بگیرند کدام سایت را باز کنند، به رتبهبندی سایتها نگاه میکنند؛ و هرچقدر تعداد ستارههای آن بیشتر باشد یعنی سایت از محبوبیت بیشتری برخوردار است و درنتیجه آن را انتخاب میکنند. هرچقدر تعداد کلیکهای سایت شما از طریق جستجو بالا برود، امتیاز شما برای گوگل بیشتر میشود و درنتیجه سئوی شما بهبود پیدا میکند. شما بهعنوان صاحب یک کسبوکار باید زمان بگذارید و یک لیست حداقل ۵۰ نفره از مشتریهای خود درست کنید. سپس در یک ایمیل جداگانه و شخصیسازی شده به هرکدام از آنها توضیح دهید که نظرشان در مورد سایت شما بسیار مهم است. همچنین باید به کارمندان خود آموزش دهید که از مشتریها بخواهند نظرشان را در مورد خدمات شما ثبت کنند. صفحهی گوگل مای بیزینس برای شروع و ثبت نظر کاربران خوب است اما سایتهایی مانند فیسبوک نیز نباید فراموش شوند.
به یاد داشته باشید که ایمیل درخواست جمعآوری نظرها را نباید بهصورت یکجا برای همهی مشتریهای خود ارسال کنید؛ زیرا این موضوع که یکدفعه تعداد نظرهای شما از ۰ به ۳۰ برسد، باعث میشود گوگل به شما امتیاز منفی بدهد. بنابراین این کار را بهصورت مستمر و دائم انجام دهید.
گوگل چگونه تصمیم میگیرد کدام کسبوکار محلی را در نتایج خود نشان دهد؟ وابستگیهای زیادی بین قدرت دامنه و سئوی محلی وجود دارد. شما از طریق سایت Moz میتوانید رتبهی سایت خود در گوگل را پیشبینی کنید. اما اگر بخواهیم خلاصه بگوییم، شما باید تعداد لینکهایی که از سایتهای دیگر به شما داده میشود، افزایش دهید. اگر یک شرکت محلی هستید، باید لینکهای محلی به سایت خود داشته باشد. اگر یک شرکت توزیع کننده هستید، به یاد داشته باشید که تمام خردهفروشهای شما باید لینک شما را داخل وبسایت خود قرار دهند. همچنین از مشتریهای خود بخواهید که لینک سایت شما را داخل سایت خود قرار دهند. در اجتماعات محلی شرکت کنید و بهعنوان مثال از یک تیم کوچک ورزشی حمایت مالی کنید. سپس از آنها بخواهید که لینک سایت شما را در قسمت حمایتکنندگان مالی سایت خود قرار دهند. همه این عوامل دستبهدست هم میدهند تا درنهایت گوگل شما را بهعنوان یک کسبوکار محلی بشناسد.
قدم پنجم: سئوی سایت خود را بهبود ببخشید مقالههای مرتبط:گوگل تنها زمانی کسبوکار شما را در یک محلهی جغرافیایی تأیید میکند که این موضوع را در وبسایت اصلی شرکت خود تأیید کرده باشید. شما باید نام کسبوکار، آدرس و شماره تلفن خود را داخل وبسایت وارد کنید. مکان خود را روی نقشه گوگل مشخص کنید و آن را در قسمت تماس سایت قرار دهید تا مردم راحتتر شما را پیدا کنند. به یاد داشته باشید که یک بار نوشتن مکان جغرافیایی کافی است و در ذکر آن نباید زیادهروی کنید.
سوالی که برای بسیاری از کارآفرینان مطرح میشود این است که اگر برای شرکت خود مکان فیزیکی نداشته باشند و کسبوکار خود را از خانه راهاندازی کرده باشند، برای بهبود سئوی محلی خود باید چه کاری انجام دهند؟ برای حل این مشکل باید از متخصصان سئو بخواهید که با بررسی شرایط شما راهحل مناسبی ارائه دهند. سعی نکنید برای بهبود سئوی خود از آدرس اشتباه استفاده کنید. گوگل باهوش است و توسط الگوریتمهای خود این موضوع را متوجه خواهد شد.
اگر مکان فیزیکی برای کسبوکار خود دارید، برای بهبود سئوی محلی خود تلاش کنید. انتظار نداشته باشید که با انجام مراحل گفتهشده و تنها در عرض یک هفته، در لیست ۳ سایت برتر قرار بگیرید. این کار زمانبر است و باید به آن فرصت دهید تا خودش را نشان دهد.
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر

هنگامی که صحبت در مورد موج دنیای آنلاین به میان میآید، بسیاری از افراد تمرکز اصلی خود را بر جستجوهای افراد در وب معطوف میکنند و دلایل بسیار خوبی هم برای این تصمیم وجود دارد.
اگر محتوای مورد نظر خود را بهینهسازی نکرده باشید، حجم قابل توجهی از ترافیک ورودی وبسایت خود را از دست خواهید داد. درهرصورت احتمالا متعجب میشود اگر بدانید گوگل تنها پلتفرمی نیست که باعث ورود کاربران به وبسایت شما میشود.
در ادامه با زومیت همراه باشید تا مروری به سایر منابع ورود ترافیک به وبسایتها داشته باشید.
اگرچه وبلاگنویسی بهصورت میهمان راه مناسبی برای به دست آوردن بکلینک (backlink) نیست، اما صرفا این دلیل باعث نمیشود چنین اقدامی را بهطور کامل انجام ندهید. اگر در مورد موضوع خاصی اطلاعاتی دارید، بد نیست گاهی بهصورت میهمان پستهایی منتشر کنید.
البته ممکن است وبلاگنویسی بهصورت میهمان برای وبسایت شما از نظر بهینهسازی برای موتورهای جستجو (SEO) چندان مؤثر واقع نشود؛ اما انجام این عمل در پلتفرمهای مناسب باعث میشود حجم قابل توجهی ترافیک به وبسایت خود ارجاع دهید. با نوشتن پست بهصورت میهمان برای سایر پلتفرمهای مطرح، میتوانید فالورها و طرفداران جدیدی برای وبسایت خود به دست آورید.
همکاری با دیگر بلاگرها احتمالا درهای جدیدی برای بهبود وضعیت اقتصادی وبسایت شما باز خواهد کرد.
اگر وبلاگ یا وبسایت شما مطالب خوب و همچنین مخاطبان قابل توجهی داشته باشد، این موضوع بدان معنا نیست که شما تنها فردی هستید که یک وبلاگ با موضوع مورد نظرتان دارید. در حقیقت اگر محبوبیت موضوع وبسایت خود را بررسی کنید، مطمئنا از نتایج بهدستآمده شگفتزده خواهید شد؛ چراکه در این حالت وبلاگنویسهای دیگری پیدا خواهید کرد که موضوعی مشابه با موضوع شما را در پیش گرفتهاند. به همین دلیل باید سعی کنید تا جایی که امکان دارد با سایر بلاگرهایی که موضوعاتی همانند هدف شما را دنبال میکنند، همکاری داشته باشید.
برای انجام این کار میتوانید از بخش نظرات که در اکثر وبلاگها و وبسایتها وجود دارد، استفاده کنید. نکتهی مهم هنگام ثبت نظر این است که باید پیش از اقدام به ارسال دیدگاه خود، اطلاعات کاملی در مورد خود ارائه کنید. البته توجه داشته باشید که از درج نظرات بیربط به موضوع پست یا نظرات عمومی خودداری کنید؛ چراکه در دنیای وبلاگنویسها چنین مواردی هرزنامه (اسپم) شناخته میشوند و بهاحتمال زیاد حذف خواهند شد.
وقتی صحبت از فکر کردن در مورد شبکههای اجتماعی باشد، چه پلتفرمهایی به ذهن شما میآید؟ فیسبوک! توییتر! این دو پلتفرم از جمله مهمترین و بهترین شبکههای اجتماعی حال حاضر دنیا شناخته میشوند و هرکدام هدف مشخصی دارند، اما بد نیست نگاهی به سایر پلتفرمهای اجتماعی آنلاین نیز داشته باشید؛ چراکه از طریق سایر شبکههای اجتماعی میتوانید ترافیک قابل توجهی به وبسایت خود هدایت کنید.
بهعنوان مثال، گوگل پلاس شاید در نگاه اول و در مقایسه با رقبایی چون فیسبوک چندان به چشم نیاید و تأثیر این پلتفرم بهاندازهی فیسبوک نباشد؛ اما بسیاری افراد هماکنون با اشتراکگذاری محتوای مرتبط با گروههای موجود در این شبکهی اجتماعی، به افزایش مخاطبان محتوای وبسایت یا وبلاگ خود کمک میکنند.
یافتن پلتفرمهای دیگری که به بهبود مطالب وبسایتتان کمک کنند و شما را با سایر بلاگرهایی که هدفی مشابه شما دارند، آشنا کنند؛ میتواند در جذب مخاطب جدید بسیار مؤثر واقع شود. در این شرایط میتوانید اطمینان حاصل کنید که یک منبع ترافیک ورودی همیشگی و ثابت برای محتوای خود دارید.
اگر با Reddit آشنایی ندارید، باید بگوییم که این پلتفرم را میتوان بهعنوان یک تابلو اعلانات آنلاین توصیف کرد. میزان اهمیت و کاربردی بودن این پلتفرم بهقدری است که تاکنون افراد و شرکتهای محبوب و معروف زیادی روی آن سرمایهگذاریهای قابل توجه انجام دادهاند؛ در این بین میتوان به خواننده معروف Snoop Dogg اشاره کرد. در Reddit دستهبندیهای مختلفی وجود دارد که میتوانید محتوای خود را بر اساس نوع آن، در یکی از این دستهبندیها به اشتراک بگذارید.
البته باید به این نکته توجه داشته باشید که پلتفرم مورد بحث مجهز به یک سیستم داخلی برای مقابله با اسپمرها است و به همین دلیل پیش از اقدام به اشتراکگذاری هرگونه محتوا در آن، باید از کیفیت و مناسب بودن آن اطمینان حاصل کنید. این مورد بسیار مهم است که مطالب خود را در دستهبندیهای مرتبط قرار دهید.
علاوه بر این باید سعی کنید در این پلتفرم به یک کاربر فعال تبدیل شوید. اینکه فقط بخواهید برای ارسال محتوا به Reddit لاگین کنید، باعث میشود شما بهعنوان فردی ناشناخته در بین کاربران باقی بمانید و به همین دلیل بهتر است با دیگران در تعامل باشید و در این پلتفرم بهطور کاملا فعال حضور داشته باشید.
پس از شروع وبلاگنویسی، به دلیل اینکه ترافیک ما کم است؛ ایجاد یک لیست ایمیل شاید چندان ضروری به نظر نرسد. اما بهمرور و با افزایش تعداد مخاطبان، ایجاد یک لیست ایمیل باید یکی از اولویتهای شما باشد و درواقع باید این اقدام را تا آنجا که میتوانید سریع انجام دهید.
اگر تعداد مخاطبان وبلاگ شما یک نفر در روز باشد؛ به این ترتیب در هر سال ۳۶۵ نفر از محتوای شما بازدید خواهند کرد. اگر یک صفحه برای ثبتنام داشته باشید و مطالب شما نیز کیفیت لازم را داشته باشند؛ در این حالت بیشتر مخاطبان علاقهمند هستند موارد بیشتری از شما را مطالعه کنند و به همین دلیل اغلب بازدیدکنندگان شما برای دریافت مطالب جدید، ثبت نام خواهند کرد.
شما میتوانید از روشهای مشابه نیز استفاده کنید و مثلا در ازای ثبتنام هر کاربر در لیست ایمیل سایت، یک کتاب الکترونیکی رایگان به آنها هدیه دهید. در این حالت میبینید که چگونه در مدتزمانی کوتاه، تعداد بسیار زیادی مشترک در لیست خبرنامهی وبسایت شما ثبت نام کردهاند.
اگرچه مدت زیادی از گسترش انجمنهای گفتگو میگذرد؛ اما این نوع وبسایتها همچنان یکی از بهترین و محبوبترین مکانها برای افرادی است که قصد دارند در مورد مباحث مختلف با دیگران مشورت کنند. شما در انجمنهای گفتگوی آنلاین میتوانید در مورد موضوعات مورد نظر خود از دیگران نظرخواهی یا در مباحث دیگران شرکت کنید. سعی کنید انجمنهای آنلاینی بیابید که امکان بازاریابی برای محتوای شما در آنها وجود داشته باشد.
همانند نوشتن نظر در وبلاگ سایر افراد، پیش از اظهار نظر در مباحث دیگران در انجمنهای گفتگوی آنلاین بهتر است از مفید بودن و باکیفیت بودن پست خود اطمینان حاصل کنید. میتوانید به دیگران پیشنهاد بدهید که از پستهای وبلاگ یا وبسایت شما دیدن کنند، اما در عین حال میتوانید در بخش امضاء پستها، آدرس وبسایت یا وبلاگ خود را قرار دهید تا با ارسال هر نظر در انجمنهای گفتگو، وبسایت شما نیز در معرض دید بقیه قرار گیرد. البته بار دیگر خاطرنشان میکنیم که نباید از این روش برای ارسال پیامهای تبلیغاتی اسپم استفاده کنید.
بسیاری از افراد توجه بسیار زیادی به محتوای خود دارند تا از کیفیت آن اطمینان حاصل کنند. اما برخی دیگر کاری به تبدیل محتوای خود برای نمایش در سایر پلتفرمها ندارند.
یوتیوب در هر ماه بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد و به همین دلیل منطقی به نظر میرسد که بخواهید محتوای خود را تا جایی که امکان دارد برای نمایش در این پلتفرم آماده کنید. نیازی نیست کیفیت ویدیوهای شما در حد تولیدات سینمایی باشد و همین که اطلاعات کافی و مناسب در ویدیوهای شما ارائه شود کافی به نظر میرسد. اگر همیشه سعی کنید ویدیوهای باکیفیت و مناسبی بسازید و آن را در یوتیوب به اشتراک بگذارید؛ وقتی تعداد مشترکان کانال شما افزایش یابد، قطعا از نتیجهی کار شگفتزده خواهید شد.
یوتیوب یکی از زیرشاخههای بسیار مؤثر گوگل بهحساب میآید و هر کاربر میتواند با ایجاد یک کانال در این پلتفرم، ترافیک قابل توجهی به محتوای خود جلب کند. علاوه بر این اگر ویدیوهای شما بازدیدکنندگان زیادی داشته باشند، از طریق برنامهی گوگلادسنس میتوانید درآمد قابل توجهی نیز به دست آورید.
وقتی بخواهید وبسایت خود را تبلیغ کنید، مطمئنا باید توجه ویژهای به موتور جستجوی گوگل داشته باشید؛ اما همانطور که در این مطلب اشاره کردیم، گوگل تنها منبع به دست آوردن مخاطب جدید محسوب نمیشود و شما میتوانید از روشهایی که در این مقاله مرور کردیم نیز بهره ببرید.
نظر شما در این مورد چیست؟
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر

صاحبان کسب و کارهای کوچک برای اینکه بتوانند از بازار بهشدت رقابتی امروز، سهمی داشته باشند، باید روشهای مناسبی را به کار گیرند. در این مقاله با ۱۰ مورد از این روشها آشنا میشوید.
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر

ارائهی خدمات کسبوکار به مشتریان مناسب، کلید موفقیت هر تجارتی بهحساب میآید. بهینهسازی موتور جستجو یا سئو (SEO)، یکی از قابلاطمینانترین راهکارهایی است که دستیابی به چنین امری را محقق میکند. با توجه به اینکه روزانه بیش از شش میلیارد عملیات جستجو در فضای اینترنت صورت میگیرد، بازدیدکنندگان موتورهای جستجو سریعتر از دیگران، گزینههای خرید خود را ارزیابی میکنند.
با این حال، موضوع سئو در موتورهای جستجو یک رقابت برابر نیست. رویکرد بعضی بازاریابان این است که جستجوهای طبیعی سایت خود را افزایش دهند. جستجوی طبیعی شامل مخاطبانی است که بر اساس محتوا یا دیگر موارد از سایت شما بازدید کردهاند و هزینهای برای ورود آنها پرداخت نکردهاید. از طرفی گاهی به علت استفاده از شگردهای غلط نتایج این تلاشها بیحاصل میشود.
چنانچه تلاشهای شما برای جذب مخاطب سایت به شیوهی سئوی طبیعی جواب نداده است؛ مسلما یک یا چند جای کار ایراد داشته است. اشتباهاتی که در ادامه به آنها اشاره میکنیم میتوانند در بیثمر کردن تلاشهای شما نقش داشته باشند:
۱. معیارهای ملموس را لحاظ نمیکنید
برای اینکه اطلاعات درست را در سایت خود جمعآوری کنیم، لازم است بر پایهی معیارهای مناسب عمل کنیم. این روش کمک میکند تا تلاشهای ما جواب دهد و در صورت لزوم تغییر استراتژی دهیم. البته این راهکار فقط زمانی کارگشا خواهد بود که معیارهای درست را مد نظر داشته باشیم. اکثر صاحبان تجارت در تلهی معیارهای ناملموس مانند رتبهی سایت، تعداد بازدیدکنندگان یا دیگر معیارهایی مانند دامین اتوریتی «Domain Authority» گرفتار میشوند. البته این ملاکها، واقعا مفید هستند و در اموری مانند پیگیری و ارزیابی نحوهی پیشرفت سایت کمک میکنند؛ اما این بدان معنا نیست که با کمک آنها بتوانید فروش خود را بیشترکنید و محصول و خدمات خود را به پول نقد تبدیل کنید. در واقع باید روی عوامل ملموستر دیگری مانند «بهینهسازی نرخ تبدیل - CRO» ، ترافیک بازدیدکنندگان و میزان تمرکز آنها بر فضای سایت دقت نظر داشته باشید. این عوامل گامهای عملیتری برای نزدیک شدن به هدف مورد نظر فراهم میکنند. بهعنوان مثال: این که سئو باعث شود ۱۰۰۰ بازدیدکنندهی منحصربهفرد به مخاطبان شما اضافه شوند، تأثیر مفیدی ایجاد نخواهد کرد؛ در عوض بهتر است به دنبال این باشید که کدام کلمات کلیدی یا اقداماتی که در سایت انجام میدهید، مخاطب بیشتری جذب خواهد کرد.
۲. محتوای سایت شما بازدید کننده را ناامید میکند
کارشناسان بر این باورند که ایجاد محتوای حجیم بهخودیخود کاری از پیش نمیبرد. درست است که محتوا، ستون فقرات سئو به شمار میآید؛ اما مخاطب شما بیش از هر چیز به دنبال ارزش و اعتبار است. در واقع به جای اینکه از محتوا به عنوان ابزاری برای پر کردن صفحه استفاده کنید، به دنبال محتوایی باشید که پاسخگوی نیازهای کاربر باشد. هرچند که طبقهبندی محتوای زیاد، سختتر از آن است که به نظر میرسد؛ اما نتیجهی بهتری در رشد کسبوکار از خود نشان میدهد.دفعهی بعد که به روند رشد سئوی خود معترض بودید، این نکته را در نظر بگیرید که احتمالا در استراتژی محتوای خود نگاه کلوزآپی داشتهاید.
۳. از تاکتیکهای تاریخ مصرف گذشته استفاده میکنید
بهجای اینکه کلمات کلیدی را مرکز توجه خود قرار دهید، روی محتوا متمرکز شوید. گذشت آن زمانی که تعداد پیوندها و کلمات کلیدی باعث افزایش روند جستجوی طبیعی میشد. اکنون که گوگل به هوش مصنوعی مجهز است، در الگوریتم رتبهبندی سایتها هوشمندانهتر عمل میکند و بهراحتی نمیتوان آن را بازی داد. در این شرایط، فقط محتواهای واقعی رتبهبندی خواهند شد و وبسایتهایی که کیفیت پایینی دارند، بدون توجه به تعداد لینک باید برای ظاهر شدن در صفحهی اول جستجو در آخر صف باقی بمانند.
۴. مخاطب را در اولویت قرار نمیدهید
وقتی مخاطب را نخستین اولویت در استراتژی سئوی خود قرار دهید؛ بر شایعترین موانع سئو، پیروز خواهید شد. بنا به گفتهی جف بیکلی مدیرعامل براون باکس برندینگ، ۳۰ درصد از تلاشهای شما در راستای ارتقای سئو باید به شناخت مخاطب اختصاص پیدا کند. جف در این خصوص میگوید:
]این بررسیها و پژوهشها نباید تنها به بازاریابی رسانههای اجتماعی محدود شوند. در یک سئوی موفق، صاحبان تجارت و بازاریابها از استراتژی نیازسنجی مخاطب بهره میگیرند. دیگر موارد موجود در سئو باید بر پایهی این موضوع شکل بگیرند.
]با در اولویت قرار دادن مخاطب و تهیهی محتوا بر اساس نیاز وی، بیشتر و بهتر میتوان در نتایج موتورهای جستجو ظاهر شد.
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر

در بررسی پیشرفته سئو سایت و بهینه سازی موتورهای جستجو موضوع مهم ارتباط موثر با جامعه هدف است.
چرا کمپانی ها و برندها روی سئو سرمایه گذاری می کنند؟ آیا این کار باعث ایجاد ترافیک بیشتر می شود؟ آیا رنک و رتبه بندی آن ها بهبود پیدا می کند ؟ آیا برند آن ها مشهور خواهد شد؟ این ها همه دلایلی هستند که باعث می شود برندها روی بهینه سازی موتورهای جستجو سرمایه گذاری کنند اما موردهای مهم دیگری نیز وجود دارد.
سئو در مفهوم نهایی به معنای برقراری ارتباط است. یعنی برندها و کمپانی ها سعی می کنند از این روش با جامعه هدف خود و مشتریان ارتباط برقرار کنند. بدون این ارتباط رنک آن ها بالا نخواهد رفت، ترافیک بالایی کسب نمی کنند و در نهایت فروشی هم نخواهند داشت.
اما سئو چگونه این ارتباطات را ایجاد می کند؟ ایجاد ارتباط صحیح و به جا چگونه توسط سئو انجام می شود؟
قبل از اینکه شما بتوانید جامعه هدف به دست آورید باید این جامعه هدف را تعریف کنید. یعنی اینکه انتظار دارید کاربران شما چه افرادی و با چه خواسته هایی باشند و پس از آن سعی در جلب نظر و توجه آن ها داشته باشید.
بارها در مقاله ها و کنفرانس ها شنیده ایم که صحبت از استراتژی های کاربر محور سئو است اما واقعا ما چگونه سعی در معنی کردن این عبارت داریم. باید ارتباطات به گونه ایی باشد که کاربر از استفاده محتوای شما تجربه خوبی داشته باشد تا باز خواهان استفاده از آن باشد.
کاربر کیست و چرا باید به آن توجه کرد؟
در دنیای سئو کاربرنما یک ارائه نیمه خیالی از مشتری ایده آل شما بر اساس جستجوهای انجام شده در مارکت و اطلاعات واقعی مشتریان حال حاضر شما است و یا می توان این گونه اعلام کرد که شخصیتی است که شما خواهان هدف قرار دادن او برای کسب و کار یا فعالیت مورد نظر خود هستید.
وقتی از یک وبمستر سوال می پرسیم که محصول شما برای چه کسانی است و او پاسخ می دهد برای همه مردم، آنجاست که باید کارهای زیادی را انجام دهیم. اما در واقع محصول برای همه نیست و ما باید به وبسمتر مشورت دهیم تا جامعه هدف خود را شناسایی و متوجه شود که محصول و یا خدمت او برای همه نیست.
می توان مثال را این طور بیان کرد که این مقاله سئو هم خواهان و جامعه هدف خود را دارد ممکن است فرزند خردسال من و یا مادر بزرگ من حتی یک بار هم به سراغ این مقاله نیاید اما همین مقاله شاید در روز بارها توسط وبمستران و سئوکاران مورد بازدید قرار گیرد چون نوع افراد استفاده کننده از هر محتوا متفاوت است. اگر جامعه هدف خود را شناسایی کنیم راحت تر می توانیم برنامه ریزی کنیم و زودتر به نتیجه برسیم.
چگونه آغاز کنیم؟
گرچه مسئله شناخت کاربر سال هاست که درباره آن تحقیق و جستجو انجام می شود و کارهای زیادی درباره آن انجام شده اما هنوز به عقیده کارشناسان هنوز راه زیادی برای رفتن وجود دارد. برای شناخت هرچه بیشتر کاربران و مشتریان خود باید از همه جهات موضوع مورد بررسی قرار گیرد. با بررسی زوایای گوناگون قضیه می توانید استراتژی های کاربردی را برای رسیدن به هدف خود داشته باشید.
برای توسعه شناخت بهتر کاربرها و مشتریان این سه موضوع اصلی را ارزیابی کنید :
دموگرافیک یا جامعه شناختیاطلاعات دموگرافیک در جستجوهای مارکتینگ و داده ها دست یافتنی هستند. اما باید اطمینان حاصل کرد که این اطلاعات صحت و دقت لازم را داشته باشد. برای این کار فقط خواندن یک مقاله و یا گزارش کافی نیست بلکه باید مقالات گوناگون و گزارش های مختلف را بررسی و آنالیز کنید تا به صحت داده ها پی ببرید. بدانید و آگاه باشید که قوانین و اطلاعات لحظه ای تغییر می کنند و اگر روی داده های دیروز خود اتکا کنید از دیگران عقب خواهید ماند.
برای انجام صحیح این فعالیت باید این موارد را به خوبی متوجه شوید : آن ها چگونه خود را توصیف می کنند : مادرها ، پدرها ، اساتید ، ورزشکاران ، مترجم ها و … در کجا سکونت دارند : روستا ، اطراف شهر و یا داخل شهر بازه سنی آن ها چیست : کودک ، جوان و یا بزرگسال در چه صنعتی فعالیت می کنند : مهندسی ، سلامت ، اقتصادی ، رسانه و یا … سطح شغلی آن ها چگونه است : مدیریت ، سطوح بالای اجرایی ، گروه فروشنده ، مشاور و یا …این فعالیت ها چگونه به سئو کمک می کند؟
شناخت اطلاعات پایه ایی درباره جامعه هدف به شما کمک می کند که محتوای بهتر، عناوین بهتر و اطلاعات متا صحیحی استفاده کنید.
بشر بوجود آورنده اجتماع است. در سال های گذشته هم تاثیر و رشد رسانه ها و شبکه های اجتماعی را در زندگی بشر دیده ایم. البته انسان به عنوان یک شخص بیرونی دوست ندارد در گروه ها حاضر شود بلکه می خواهد نقش تعیین کننده ایی داشته باشد.
این سوال ها پرسیده شود :
افرادی که با آن ها در ارتباط هستید چه کسانی هستند و تاثیرات بین شماها چگونه است؟ برندهای تاثیر گذار کدام هستند؟ آن ها جزء کدام گروه و دسته هستند؟ بیشتر مایل به کدام یک از رسانه ها و شبکه ها هستند؟ ( تلویزیون ، اینترنت ، مجلات ، شبکه های اجتماعی )این فعالیت ها چگونه به سئو کمک می کند؟
شناخت فضاهای مورد علاقه مشتریان و بررسی مکان هایی که آن ها ارتباط خود را با شما از دست داده اند و استفاده از ترفندهایی که آن ها را پایبند برند شما کند می تواند تعیین کننده باشد.
هدایت القاییدر این روش شما به تمامی زوایای مشتری خود توانایی بازرسی خوهید یافت تا به شما کمک کند که در فعالیت خود موفق شوید. ابزار Empathy Map در این مسیر به شما کمک می کند.
به این نقطه های کلیدی توجه کنید :
آن ها چه چیزی را می بینند؟ چه چیزی در کنار آن ها اتفاق می افتد؟ آن ها چه چیزهایی می گویند؟ آن ها چه کاری را انجام می دهند؟ چه چیزی را حس می کنند؟ چه چیزی را می شنوند؟ به چه چیزی فکر می کنند؟این فعالیت ها چگونه به سئو کمک می کند؟
به شما کمک می کند تا مشتری و جامعه هدف خود را از جهات گوناگون شناسایی کرده و بر اساس آن اطلاعات محتوای خود را ایجاد کنید.
در نهایت مثل همیشه تاکید بر این داریم که کاربر(مشتری) را هدف اصلی خود قرار دهید و همیشه برای آنها تولید محتوا و یا محصول کنید. به گونه ای که بتوانید به هر صورتی توجه و رضایت آن ها را جلب نمایید.
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر

خیلی وقته که دیگه از آپدیت های پیج رنک گوگل خبری نیست. آپدیتهایی که اوایل تا ۸ بار در سال هم میرسید و الان که دیگه یکدفعه اعلام میشه دیگه عددی بین ۰ تا ۱۰ برای سایت شما از طرف گوگل اعلام نخواهد شد!
خیلی از دوستان و سئو کاران هم در مورد اون نظرهایی دادند و دلایلی اوردند که بر مبنای اون دیگه پیج رنک گوگل عمرش پایان یافته و به نوعی پیج رنک مرده!
دلایل هم دلایل خوبی هستند و این نظریه از کنار هم گذاشتن روند تغییرات در زمینه پیج رنک در سال های اخیر بوجود اومده. دلایلی مثل:
۱. کاهش تعداد دفعات به روز رسانی رنک گوگل از سال ۲۰۰۶
۲. حذف اطلاعات مربوط به پیج رنک از قسمت گوگل وبمستر در سال ۲۰۰۹
۳. صحبت های مت کاتس درباره متوقف شدن به روز رسانی پیج رنک گوگل در سال ۲۰۱۳
۴. صفر شدن ناگهانی پیج رنک همه سایت ها در سال ۲۰۱۶
و …
ولی حالا من میخوام نظر شما را به یک مسئله مهم جلب کنم. شما بعنوان مدیر یک مجموعه، اگر بخواهید به کارکنان و زیر مجموعه های خودتون امتیاز بدید و به نوعی بهترین ها را انتخاب کنید یکسری متغیر را تعریف میکنید و بر اساس اون به کارکنانتون امتیاز میدید. حالا از اون متغیرها آیا همش را به کارکناننتون اعلام میکنید؟ قطعا اگر مدیر خبره ای باشید اصلا چنین کاری نمیکنید و حداقل چند مورد را برای خودتون سکرت نگه میدارید. گوگل هم چندین ساله که این رویه را برای خودش انتخاب کرده. از همون ابتدا همه میدونستیم که گوگل بجز پیج رنک، متغیرهای دیگری را هم برای ارزش گذاری سایت ها و رتبه بندی اونها در جستجو انتخاب کرده ولی هیچ وقت اونها را لو نمیده. حتی همون موقع در مورد پیج رنک هم هیچکس هیچ اطلاعات درستی نداشت. همین الان پس از گذشت این همه سال ما نمیدونیم که همین رنک گوگل دقیقا چطور محاسبه میشه!
در کل نظر من اینکه درسته که دیگه پیج رنک گوگل نمایش داده نمیشه ولی پیج رنک گوگل نمرده و هنوز برای خود گوگل یک معیار هست ولی برای اینکه از مواردی مثل فروش بک لینک، فروش دامنه های رنکدار، افزایش پیج رنک گوگل و کارهایی از این نوع جلوگیری کنه، خودش را راحت کرده و متغیری را که همه وبمسترها مد نظر قرار میدادن را هم مخفی کرده.
نتیجه گیری:
همونطور که همیشه گفتیم همه موارد مرتبط با سئو را همیشه بهشون دقت داشته باشید، حتی همین پیج رنک گوگل و سعی کنید که سایت را واقعا برای کاربر آماده کنید نه موتور جستجو. چون واقعا موتورهای جستجو دارن رو این موضوع کار میکنن.
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر

آیا یک طراحی بد و نامناسب برای وبسایت، میتواند کسب و کار شما را مورد تهدید قرار دهد؟ این روزها گزینههای زیادی برای انتخاب قالب وب سایت کسب و کار وجود دارد. از این رو یک انتخاب مناسب کار خیلی سختی است. به همین دلیل ممکن است وسوسه شوید که اولین گزینه را انتخاب کرده و کار را تمام کنید. حال آن که تفاوت وبسایتها در جزئیات کوچک خود را نشان میدهد.
سه اشتباه خیلی بزرگی که در طراحی یا مدیریت یک وبسایت به وفور دیده میشود، عبارت هستند از: عدم فشردهسازی تصاویر، استفاده نکردن از نوع درست فایل لوگو و استاندارد نبودن چیدمان محتوا.
شاید این نکات خیلی ساده به نظر برسند اما هنوز افراد زیادی هستند که آنها در وبسایت خود لحاظ نمیکنند. در حالی که این سه اشتباه به ظاهر کوچک میتواند به قیمت از دست دادن مشتری و اعتبار شما تمام شود. در ادامه، توضیحات بیشتری در مورد این اشتباهات خواهیم داد:
اشتباه اول: عدم فشرده سازی و بهینه ساختن تصاویر
سرعت سایت مسئلهی مهمی است. به طوری که یک ثانیه تاخیر یا سه ثانیه انتظار بیشتر میتواند لطمههای مالی زیادی به شما وارد کند. لینکهای ناقص، ریدایرکتها و عدم استفاده از کش مرورگر میتواند در سرعت سایت ایجاد مشکل کند. مسئلهی دیگری که اغلب نادیده گرفته میشود، اندازهی تصویر است. بنا به گزارش Radware نزدیک به نیمی از ۱۰۰ سایت برتر در عرصهی تجارت الکترونیک، تصاویر خود را فشرده نمیکنند. طبیعی است که هر چه تصاویر حجیمتر باشند، میزان زمان بارگذاری آنها طولانیتر است.
رفع مشکل ابعاد تصویر را میتوان به صورت مستقیم در کد سایت حل کرد. به این ترتیب، زمانی که مرورگر شما برای بارگذاری تصویر نیاز دارد، کم تر خواهد شد. Dynamic Drive و Riot دو ابزار مفید برای بهینهسازی تصاویر حجیم هستند و با اعمال تغییراتی چون حذف رنگهای اضافی، تعیین فرمت مناسب برای عکس و پاک کردن متا دیتاهای زاید، اندازهی تصویر را کاهش میدهند.
از سال ۲۰۱۵ گوگل برنامهی آنلاینی با عنوان PageSpeed Insights Tool راهاندازی کرد که سرعت هر سایت را اندازهگیری کرده و ایرادات مربوط به سرعت آن را عنوان میکند. این ایرادات میتواند مربوط به اندازهی تصاویر یا کدهای مربوط به CSS و جاوا اسکریپت باشد. با توجه به رایگان بودن ابزارهای موجود دیگر هیچ بهانهای برای حجیم بودن تصاویر پذیرفته نیست!
اشتباه دوم: استفاده از لوگو در قالبی غیر از وکتور
اگر در زمینهی طراحی تازهوارد هستید، به این نکته توجه کنید که لوگوها مانند تصاویر دارای فرمتهای مختلف هستند. "رائول آگاروال" به عنوان یک متخصص مطرح در زمینهی طراحی لوگو میگوید:
]در گرافیک وکتور از خطوط نازک و منحنیوار استفاده شده است. به هر خط یا منحنی میتوان یک مقدار رنگ اختصاص داد. بنا بر این تعریف، تصویری که با این گرافیک طراحی شود، قابلیت تغییر در اندازه را برای دفعات متوالی دارد و وضوح آن با این تغییرات، کاهش پیدا نخواهد کرد. به طور حتم وکتورها بهترین ابزار برای طراحی لوگو هستند. کیفیت نمایش آنها روی صفحهی تلفن همراه همان وضوح نمایش در تلویزیون 4K را دارند.
]یکی دیگر از مزایای استفاده از وکتورها این است که از پیکسلهای منفرد خبری نیست و حجم فایل تولید شده بسیار کم خواهد بود. ضمن این که وکتورها قابلیت تبدیل شدن سریع به فرمت png را دارند و همین عامل کمک میکند که برای استفاده در وبسایت بهترین باشند.
اشتباه سوم: استفاده نکردن از چیدمان استاندارد
زندگی را از آنچه که هست برای بازدیدکنندگان خود سخت تر نکنید. گزینههای لازم سایت خود را پنهان نکرده و در فضای درهم و برهم نیز قرار ندهید. بالا و پایین صفحهی وبسایت جایی است که نوار منوی خود را میتوانید قرار دهید. چرا که بازدیدکنندگان انتظار دارند که موارد مورد نظر خود را در این دو جا پیدا کنند. بنا به گزارش Kissmetrics، چیدمان غیر استاندارد باعث کاهش آمار بازدید از صفحات خواهد شد. فراموش نکنید که بازدیدکننده باید بتواند به راحتی محتوای مورد نظر خود را پیدا کند و قرار نیست که مجبور شود تا در وبسایت شما روش جدیدی برای پیدا کردن اطلاعات پیدا کند.
جمعبندیدر سال ۲۰۱۶ مهم ترین اصل برای بهبود سئو در وبسایت، طراحی آن شناخته شده است که عامل غیر قابل چشمپوشی است. لازم نیست که برای راهاندازی کسب و کار کوچک خود هزینهی زیادی را بابت طراحی وبسایت بپردازید. اما چنانچه در این زمینه تخصصی ندارید حتما با یک کارشناس مشورت کنید. در نهایت، اطمینان حاصل کنید که تصاویر شما در اندازهی بهینه قرار دارند، فایل لوگوی شما در هر مقیاسی قابل تبدیل است و محتوای سایت خود را با بهترین چیدمان موجود قرار داده اید.
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر

SEO مهمترین عاملی است که باعث قرار گرفتن یک وبسایت در ردههای بالای نتایج موتورهای جستجو میشود. بهینهسازی تصاویر و استفاده دقیق از تگ META از این موارد هستند. اطلاعات بیشتر را در اینفوگرافیک زیر مطالعه کنید:
نظر شما در این زمینه چیست؟ در بخش نظرات، دیدگاههای خود را با دوستانتان مطرح کنید.