- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر
صاحبان کسب و کارهای کوچک برای اینکه بتوانند از بازار بهشدت رقابتی امروز، سهمی داشته باشند، باید روشهای مناسبی را به کار گیرند. در این مقاله با ۱۰ مورد از این روشها آشنا میشوید.
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر
ارائهی خدمات کسبوکار به مشتریان مناسب، کلید موفقیت هر تجارتی بهحساب میآید. بهینهسازی موتور جستجو یا سئو (SEO)، یکی از قابلاطمینانترین راهکارهایی است که دستیابی به چنین امری را محقق میکند. با توجه به اینکه روزانه بیش از شش میلیارد عملیات جستجو در فضای اینترنت صورت میگیرد، بازدیدکنندگان موتورهای جستجو سریعتر از دیگران، گزینههای خرید خود را ارزیابی میکنند.
با این حال، موضوع سئو در موتورهای جستجو یک رقابت برابر نیست. رویکرد بعضی بازاریابان این است که جستجوهای طبیعی سایت خود را افزایش دهند. جستجوی طبیعی شامل مخاطبانی است که بر اساس محتوا یا دیگر موارد از سایت شما بازدید کردهاند و هزینهای برای ورود آنها پرداخت نکردهاید. از طرفی گاهی به علت استفاده از شگردهای غلط نتایج این تلاشها بیحاصل میشود.
چنانچه تلاشهای شما برای جذب مخاطب سایت به شیوهی سئوی طبیعی جواب نداده است؛ مسلما یک یا چند جای کار ایراد داشته است. اشتباهاتی که در ادامه به آنها اشاره میکنیم میتوانند در بیثمر کردن تلاشهای شما نقش داشته باشند:
۱. معیارهای ملموس را لحاظ نمیکنید
برای اینکه اطلاعات درست را در سایت خود جمعآوری کنیم، لازم است بر پایهی معیارهای مناسب عمل کنیم. این روش کمک میکند تا تلاشهای ما جواب دهد و در صورت لزوم تغییر استراتژی دهیم. البته این راهکار فقط زمانی کارگشا خواهد بود که معیارهای درست را مد نظر داشته باشیم. اکثر صاحبان تجارت در تلهی معیارهای ناملموس مانند رتبهی سایت، تعداد بازدیدکنندگان یا دیگر معیارهایی مانند دامین اتوریتی «Domain Authority» گرفتار میشوند. البته این ملاکها، واقعا مفید هستند و در اموری مانند پیگیری و ارزیابی نحوهی پیشرفت سایت کمک میکنند؛ اما این بدان معنا نیست که با کمک آنها بتوانید فروش خود را بیشترکنید و محصول و خدمات خود را به پول نقد تبدیل کنید. در واقع باید روی عوامل ملموستر دیگری مانند «بهینهسازی نرخ تبدیل - CRO» ، ترافیک بازدیدکنندگان و میزان تمرکز آنها بر فضای سایت دقت نظر داشته باشید. این عوامل گامهای عملیتری برای نزدیک شدن به هدف مورد نظر فراهم میکنند. بهعنوان مثال: این که سئو باعث شود ۱۰۰۰ بازدیدکنندهی منحصربهفرد به مخاطبان شما اضافه شوند، تأثیر مفیدی ایجاد نخواهد کرد؛ در عوض بهتر است به دنبال این باشید که کدام کلمات کلیدی یا اقداماتی که در سایت انجام میدهید، مخاطب بیشتری جذب خواهد کرد.
۲. محتوای سایت شما بازدید کننده را ناامید میکند
کارشناسان بر این باورند که ایجاد محتوای حجیم بهخودیخود کاری از پیش نمیبرد. درست است که محتوا، ستون فقرات سئو به شمار میآید؛ اما مخاطب شما بیش از هر چیز به دنبال ارزش و اعتبار است. در واقع به جای اینکه از محتوا به عنوان ابزاری برای پر کردن صفحه استفاده کنید، به دنبال محتوایی باشید که پاسخگوی نیازهای کاربر باشد. هرچند که طبقهبندی محتوای زیاد، سختتر از آن است که به نظر میرسد؛ اما نتیجهی بهتری در رشد کسبوکار از خود نشان میدهد.دفعهی بعد که به روند رشد سئوی خود معترض بودید، این نکته را در نظر بگیرید که احتمالا در استراتژی محتوای خود نگاه کلوزآپی داشتهاید.
۳. از تاکتیکهای تاریخ مصرف گذشته استفاده میکنید
بهجای اینکه کلمات کلیدی را مرکز توجه خود قرار دهید، روی محتوا متمرکز شوید. گذشت آن زمانی که تعداد پیوندها و کلمات کلیدی باعث افزایش روند جستجوی طبیعی میشد. اکنون که گوگل به هوش مصنوعی مجهز است، در الگوریتم رتبهبندی سایتها هوشمندانهتر عمل میکند و بهراحتی نمیتوان آن را بازی داد. در این شرایط، فقط محتواهای واقعی رتبهبندی خواهند شد و وبسایتهایی که کیفیت پایینی دارند، بدون توجه به تعداد لینک باید برای ظاهر شدن در صفحهی اول جستجو در آخر صف باقی بمانند.
۴. مخاطب را در اولویت قرار نمیدهید
وقتی مخاطب را نخستین اولویت در استراتژی سئوی خود قرار دهید؛ بر شایعترین موانع سئو، پیروز خواهید شد. بنا به گفتهی جف بیکلی مدیرعامل براون باکس برندینگ، ۳۰ درصد از تلاشهای شما در راستای ارتقای سئو باید به شناخت مخاطب اختصاص پیدا کند. جف در این خصوص میگوید:
]این بررسیها و پژوهشها نباید تنها به بازاریابی رسانههای اجتماعی محدود شوند. در یک سئوی موفق، صاحبان تجارت و بازاریابها از استراتژی نیازسنجی مخاطب بهره میگیرند. دیگر موارد موجود در سئو باید بر پایهی این موضوع شکل بگیرند.
]با در اولویت قرار دادن مخاطب و تهیهی محتوا بر اساس نیاز وی، بیشتر و بهتر میتوان در نتایج موتورهای جستجو ظاهر شد.
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر
در بررسی پیشرفته سئو سایت و بهینه سازی موتورهای جستجو موضوع مهم ارتباط موثر با جامعه هدف است.
چرا کمپانی ها و برندها روی سئو سرمایه گذاری می کنند؟ آیا این کار باعث ایجاد ترافیک بیشتر می شود؟ آیا رنک و رتبه بندی آن ها بهبود پیدا می کند ؟ آیا برند آن ها مشهور خواهد شد؟ این ها همه دلایلی هستند که باعث می شود برندها روی بهینه سازی موتورهای جستجو سرمایه گذاری کنند اما موردهای مهم دیگری نیز وجود دارد.
سئو در مفهوم نهایی به معنای برقراری ارتباط است. یعنی برندها و کمپانی ها سعی می کنند از این روش با جامعه هدف خود و مشتریان ارتباط برقرار کنند. بدون این ارتباط رنک آن ها بالا نخواهد رفت، ترافیک بالایی کسب نمی کنند و در نهایت فروشی هم نخواهند داشت.
اما سئو چگونه این ارتباطات را ایجاد می کند؟ ایجاد ارتباط صحیح و به جا چگونه توسط سئو انجام می شود؟
قبل از اینکه شما بتوانید جامعه هدف به دست آورید باید این جامعه هدف را تعریف کنید. یعنی اینکه انتظار دارید کاربران شما چه افرادی و با چه خواسته هایی باشند و پس از آن سعی در جلب نظر و توجه آن ها داشته باشید.
بارها در مقاله ها و کنفرانس ها شنیده ایم که صحبت از استراتژی های کاربر محور سئو است اما واقعا ما چگونه سعی در معنی کردن این عبارت داریم. باید ارتباطات به گونه ایی باشد که کاربر از استفاده محتوای شما تجربه خوبی داشته باشد تا باز خواهان استفاده از آن باشد.
کاربر کیست و چرا باید به آن توجه کرد؟
در دنیای سئو کاربرنما یک ارائه نیمه خیالی از مشتری ایده آل شما بر اساس جستجوهای انجام شده در مارکت و اطلاعات واقعی مشتریان حال حاضر شما است و یا می توان این گونه اعلام کرد که شخصیتی است که شما خواهان هدف قرار دادن او برای کسب و کار یا فعالیت مورد نظر خود هستید.
وقتی از یک وبمستر سوال می پرسیم که محصول شما برای چه کسانی است و او پاسخ می دهد برای همه مردم، آنجاست که باید کارهای زیادی را انجام دهیم. اما در واقع محصول برای همه نیست و ما باید به وبسمتر مشورت دهیم تا جامعه هدف خود را شناسایی و متوجه شود که محصول و یا خدمت او برای همه نیست.
می توان مثال را این طور بیان کرد که این مقاله سئو هم خواهان و جامعه هدف خود را دارد ممکن است فرزند خردسال من و یا مادر بزرگ من حتی یک بار هم به سراغ این مقاله نیاید اما همین مقاله شاید در روز بارها توسط وبمستران و سئوکاران مورد بازدید قرار گیرد چون نوع افراد استفاده کننده از هر محتوا متفاوت است. اگر جامعه هدف خود را شناسایی کنیم راحت تر می توانیم برنامه ریزی کنیم و زودتر به نتیجه برسیم.
چگونه آغاز کنیم؟
گرچه مسئله شناخت کاربر سال هاست که درباره آن تحقیق و جستجو انجام می شود و کارهای زیادی درباره آن انجام شده اما هنوز به عقیده کارشناسان هنوز راه زیادی برای رفتن وجود دارد. برای شناخت هرچه بیشتر کاربران و مشتریان خود باید از همه جهات موضوع مورد بررسی قرار گیرد. با بررسی زوایای گوناگون قضیه می توانید استراتژی های کاربردی را برای رسیدن به هدف خود داشته باشید.
برای توسعه شناخت بهتر کاربرها و مشتریان این سه موضوع اصلی را ارزیابی کنید :
دموگرافیک یا جامعه شناختیاطلاعات دموگرافیک در جستجوهای مارکتینگ و داده ها دست یافتنی هستند. اما باید اطمینان حاصل کرد که این اطلاعات صحت و دقت لازم را داشته باشد. برای این کار فقط خواندن یک مقاله و یا گزارش کافی نیست بلکه باید مقالات گوناگون و گزارش های مختلف را بررسی و آنالیز کنید تا به صحت داده ها پی ببرید. بدانید و آگاه باشید که قوانین و اطلاعات لحظه ای تغییر می کنند و اگر روی داده های دیروز خود اتکا کنید از دیگران عقب خواهید ماند.
برای انجام صحیح این فعالیت باید این موارد را به خوبی متوجه شوید : آن ها چگونه خود را توصیف می کنند : مادرها ، پدرها ، اساتید ، ورزشکاران ، مترجم ها و … در کجا سکونت دارند : روستا ، اطراف شهر و یا داخل شهر بازه سنی آن ها چیست : کودک ، جوان و یا بزرگسال در چه صنعتی فعالیت می کنند : مهندسی ، سلامت ، اقتصادی ، رسانه و یا … سطح شغلی آن ها چگونه است : مدیریت ، سطوح بالای اجرایی ، گروه فروشنده ، مشاور و یا …این فعالیت ها چگونه به سئو کمک می کند؟
شناخت اطلاعات پایه ایی درباره جامعه هدف به شما کمک می کند که محتوای بهتر، عناوین بهتر و اطلاعات متا صحیحی استفاده کنید.
محرک های اجتماعی
بشر بوجود آورنده اجتماع است. در سال های گذشته هم تاثیر و رشد رسانه ها و شبکه های اجتماعی را در زندگی بشر دیده ایم. البته انسان به عنوان یک شخص بیرونی دوست ندارد در گروه ها حاضر شود بلکه می خواهد نقش تعیین کننده ایی داشته باشد.
این سوال ها پرسیده شود :
افرادی که با آن ها در ارتباط هستید چه کسانی هستند و تاثیرات بین شماها چگونه است؟ برندهای تاثیر گذار کدام هستند؟ آن ها جزء کدام گروه و دسته هستند؟ بیشتر مایل به کدام یک از رسانه ها و شبکه ها هستند؟ ( تلویزیون ، اینترنت ، مجلات ، شبکه های اجتماعی )این فعالیت ها چگونه به سئو کمک می کند؟
شناخت فضاهای مورد علاقه مشتریان و بررسی مکان هایی که آن ها ارتباط خود را با شما از دست داده اند و استفاده از ترفندهایی که آن ها را پایبند برند شما کند می تواند تعیین کننده باشد.
هدایت القاییدر این روش شما به تمامی زوایای مشتری خود توانایی بازرسی خوهید یافت تا به شما کمک کند که در فعالیت خود موفق شوید. ابزار Empathy Map در این مسیر به شما کمک می کند.
به این نقطه های کلیدی توجه کنید :
آن ها چه چیزی را می بینند؟ چه چیزی در کنار آن ها اتفاق می افتد؟ آن ها چه چیزهایی می گویند؟ آن ها چه کاری را انجام می دهند؟ چه چیزی را حس می کنند؟ چه چیزی را می شنوند؟ به چه چیزی فکر می کنند؟این فعالیت ها چگونه به سئو کمک می کند؟
به شما کمک می کند تا مشتری و جامعه هدف خود را از جهات گوناگون شناسایی کرده و بر اساس آن اطلاعات محتوای خود را ایجاد کنید.
در نهایت مثل همیشه تاکید بر این داریم که کاربر(مشتری) را هدف اصلی خود قرار دهید و همیشه برای آنها تولید محتوا و یا محصول کنید. به گونه ای که بتوانید به هر صورتی توجه و رضایت آن ها را جلب نمایید.
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر
خیلی وقته که دیگه از آپدیت های پیج رنک گوگل خبری نیست. آپدیتهایی که اوایل تا ۸ بار در سال هم میرسید و الان که دیگه یکدفعه اعلام میشه دیگه عددی بین ۰ تا ۱۰ برای سایت شما از طرف گوگل اعلام نخواهد شد!
خیلی از دوستان و سئو کاران هم در مورد اون نظرهایی دادند و دلایلی اوردند که بر مبنای اون دیگه پیج رنک گوگل عمرش پایان یافته و به نوعی پیج رنک مرده!
دلایل هم دلایل خوبی هستند و این نظریه از کنار هم گذاشتن روند تغییرات در زمینه پیج رنک در سال های اخیر بوجود اومده. دلایلی مثل:
۱. کاهش تعداد دفعات به روز رسانی رنک گوگل از سال ۲۰۰۶
۲. حذف اطلاعات مربوط به پیج رنک از قسمت گوگل وبمستر در سال ۲۰۰۹
۳. صحبت های مت کاتس درباره متوقف شدن به روز رسانی پیج رنک گوگل در سال ۲۰۱۳
۴. صفر شدن ناگهانی پیج رنک همه سایت ها در سال ۲۰۱۶
و …
ولی حالا من میخوام نظر شما را به یک مسئله مهم جلب کنم. شما بعنوان مدیر یک مجموعه، اگر بخواهید به کارکنان و زیر مجموعه های خودتون امتیاز بدید و به نوعی بهترین ها را انتخاب کنید یکسری متغیر را تعریف میکنید و بر اساس اون به کارکنانتون امتیاز میدید. حالا از اون متغیرها آیا همش را به کارکناننتون اعلام میکنید؟ قطعا اگر مدیر خبره ای باشید اصلا چنین کاری نمیکنید و حداقل چند مورد را برای خودتون سکرت نگه میدارید. گوگل هم چندین ساله که این رویه را برای خودش انتخاب کرده. از همون ابتدا همه میدونستیم که گوگل بجز پیج رنک، متغیرهای دیگری را هم برای ارزش گذاری سایت ها و رتبه بندی اونها در جستجو انتخاب کرده ولی هیچ وقت اونها را لو نمیده. حتی همون موقع در مورد پیج رنک هم هیچکس هیچ اطلاعات درستی نداشت. همین الان پس از گذشت این همه سال ما نمیدونیم که همین رنک گوگل دقیقا چطور محاسبه میشه!
در کل نظر من اینکه درسته که دیگه پیج رنک گوگل نمایش داده نمیشه ولی پیج رنک گوگل نمرده و هنوز برای خود گوگل یک معیار هست ولی برای اینکه از مواردی مثل فروش بک لینک، فروش دامنه های رنکدار، افزایش پیج رنک گوگل و کارهایی از این نوع جلوگیری کنه، خودش را راحت کرده و متغیری را که همه وبمسترها مد نظر قرار میدادن را هم مخفی کرده.
نتیجه گیری:
همونطور که همیشه گفتیم همه موارد مرتبط با سئو را همیشه بهشون دقت داشته باشید، حتی همین پیج رنک گوگل و سعی کنید که سایت را واقعا برای کاربر آماده کنید نه موتور جستجو. چون واقعا موتورهای جستجو دارن رو این موضوع کار میکنن.
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر
آیا یک طراحی بد و نامناسب برای وبسایت، میتواند کسب و کار شما را مورد تهدید قرار دهد؟ این روزها گزینههای زیادی برای انتخاب قالب وب سایت کسب و کار وجود دارد. از این رو یک انتخاب مناسب کار خیلی سختی است. به همین دلیل ممکن است وسوسه شوید که اولین گزینه را انتخاب کرده و کار را تمام کنید. حال آن که تفاوت وبسایتها در جزئیات کوچک خود را نشان میدهد.
سه اشتباه خیلی بزرگی که در طراحی یا مدیریت یک وبسایت به وفور دیده میشود، عبارت هستند از: عدم فشردهسازی تصاویر، استفاده نکردن از نوع درست فایل لوگو و استاندارد نبودن چیدمان محتوا.
شاید این نکات خیلی ساده به نظر برسند اما هنوز افراد زیادی هستند که آنها در وبسایت خود لحاظ نمیکنند. در حالی که این سه اشتباه به ظاهر کوچک میتواند به قیمت از دست دادن مشتری و اعتبار شما تمام شود. در ادامه، توضیحات بیشتری در مورد این اشتباهات خواهیم داد:
اشتباه اول: عدم فشرده سازی و بهینه ساختن تصاویر
سرعت سایت مسئلهی مهمی است. به طوری که یک ثانیه تاخیر یا سه ثانیه انتظار بیشتر میتواند لطمههای مالی زیادی به شما وارد کند. لینکهای ناقص، ریدایرکتها و عدم استفاده از کش مرورگر میتواند در سرعت سایت ایجاد مشکل کند. مسئلهی دیگری که اغلب نادیده گرفته میشود، اندازهی تصویر است. بنا به گزارش Radware نزدیک به نیمی از ۱۰۰ سایت برتر در عرصهی تجارت الکترونیک، تصاویر خود را فشرده نمیکنند. طبیعی است که هر چه تصاویر حجیمتر باشند، میزان زمان بارگذاری آنها طولانیتر است.
رفع مشکل ابعاد تصویر را میتوان به صورت مستقیم در کد سایت حل کرد. به این ترتیب، زمانی که مرورگر شما برای بارگذاری تصویر نیاز دارد، کم تر خواهد شد. Dynamic Drive و Riot دو ابزار مفید برای بهینهسازی تصاویر حجیم هستند و با اعمال تغییراتی چون حذف رنگهای اضافی، تعیین فرمت مناسب برای عکس و پاک کردن متا دیتاهای زاید، اندازهی تصویر را کاهش میدهند.
از سال ۲۰۱۵ گوگل برنامهی آنلاینی با عنوان PageSpeed Insights Tool راهاندازی کرد که سرعت هر سایت را اندازهگیری کرده و ایرادات مربوط به سرعت آن را عنوان میکند. این ایرادات میتواند مربوط به اندازهی تصاویر یا کدهای مربوط به CSS و جاوا اسکریپت باشد. با توجه به رایگان بودن ابزارهای موجود دیگر هیچ بهانهای برای حجیم بودن تصاویر پذیرفته نیست!
اشتباه دوم: استفاده از لوگو در قالبی غیر از وکتور
اگر در زمینهی طراحی تازهوارد هستید، به این نکته توجه کنید که لوگوها مانند تصاویر دارای فرمتهای مختلف هستند. "رائول آگاروال" به عنوان یک متخصص مطرح در زمینهی طراحی لوگو میگوید:
]در گرافیک وکتور از خطوط نازک و منحنیوار استفاده شده است. به هر خط یا منحنی میتوان یک مقدار رنگ اختصاص داد. بنا بر این تعریف، تصویری که با این گرافیک طراحی شود، قابلیت تغییر در اندازه را برای دفعات متوالی دارد و وضوح آن با این تغییرات، کاهش پیدا نخواهد کرد. به طور حتم وکتورها بهترین ابزار برای طراحی لوگو هستند. کیفیت نمایش آنها روی صفحهی تلفن همراه همان وضوح نمایش در تلویزیون 4K را دارند.
]یکی دیگر از مزایای استفاده از وکتورها این است که از پیکسلهای منفرد خبری نیست و حجم فایل تولید شده بسیار کم خواهد بود. ضمن این که وکتورها قابلیت تبدیل شدن سریع به فرمت png را دارند و همین عامل کمک میکند که برای استفاده در وبسایت بهترین باشند.
اشتباه سوم: استفاده نکردن از چیدمان استاندارد
زندگی را از آنچه که هست برای بازدیدکنندگان خود سخت تر نکنید. گزینههای لازم سایت خود را پنهان نکرده و در فضای درهم و برهم نیز قرار ندهید. بالا و پایین صفحهی وبسایت جایی است که نوار منوی خود را میتوانید قرار دهید. چرا که بازدیدکنندگان انتظار دارند که موارد مورد نظر خود را در این دو جا پیدا کنند. بنا به گزارش Kissmetrics، چیدمان غیر استاندارد باعث کاهش آمار بازدید از صفحات خواهد شد. فراموش نکنید که بازدیدکننده باید بتواند به راحتی محتوای مورد نظر خود را پیدا کند و قرار نیست که مجبور شود تا در وبسایت شما روش جدیدی برای پیدا کردن اطلاعات پیدا کند.
جمعبندیدر سال ۲۰۱۶ مهم ترین اصل برای بهبود سئو در وبسایت، طراحی آن شناخته شده است که عامل غیر قابل چشمپوشی است. لازم نیست که برای راهاندازی کسب و کار کوچک خود هزینهی زیادی را بابت طراحی وبسایت بپردازید. اما چنانچه در این زمینه تخصصی ندارید حتما با یک کارشناس مشورت کنید. در نهایت، اطمینان حاصل کنید که تصاویر شما در اندازهی بهینه قرار دارند، فایل لوگوی شما در هر مقیاسی قابل تبدیل است و محتوای سایت خود را با بهترین چیدمان موجود قرار داده اید.
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر
SEO مهمترین عاملی است که باعث قرار گرفتن یک وبسایت در ردههای بالای نتایج موتورهای جستجو میشود. بهینهسازی تصاویر و استفاده دقیق از تگ META از این موارد هستند. اطلاعات بیشتر را در اینفوگرافیک زیر مطالعه کنید:
نظر شما در این زمینه چیست؟ در بخش نظرات، دیدگاههای خود را با دوستانتان مطرح کنید.
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر
هیچ کس نمی تواند انکار کند که سال ۲۰۱۵ سالی پر از تغییرات بزرگ و هیجان انگیز و در حقیقت از فرش به عرش رسیدن برای سئو بود و زمانی که هنوز خاک روی این تغییرات ننشسته، ما منتظر تغییرهای سال جدید میلادی هستیم.
حال که توپ جادویی پیشگویی وجود ندارد ما می توانیم از کسانیکه تغییرات اساسی و مهم را تجربه و اندازه گیری کرده اند بهره ببریم. امسال به نظر می رسد سالی باشد که به تکامل روش ها و روند ها در زمینه سئو بینجامد. در ادامه این مقاله آموزشی به بررسی بعضی از روش ها که در ۱۲ ماه رو به رو مربوط به سئو میشود میپردازیم.
حقیقت موبایل
چند بار شنیده اید موبایل در جستجوی اینترنتی از رایانه پیشی گرفته است؟ هنوز جنبه مهم استراتژی سئو موبایل یعنی اینکه آیا این اتفاق افتاده و یا در شرف اتفاق است، غیر قابل فهم است. در حال حاضر گوگل تاکید بیشتری در تجربه استفاده کنندگان موبایل دارد. در ماه اکتبر گزارش استفاده از موبایل به ابزار گوگل وبمستر اضافه شد. سال گذشته گوگل بطور اختصاصی استفاده از یک برچسب بنام mobile friendly در نتیجه جستجوی موبایل را آغاز کرده. به بیان کوتاهتر اگر شما تلاشی برای ارتقا تجربه موبایلی خود نکرده اید بهتر است هرچه زودتر شروع کنید.
سئو محتوا مستقل میشود
اگه یادتون باشه در مورد محتوا و اینکه محتوا مهمترین بخش سئو و رتبه سایت در گوگل است، خیلی صحبت کردیم. حالا در سال ۲۰۱۶ پیش بینی میشه که این موضوع فوق العاده مهمتر بشه و حتی در سازمان ها واحدی مخصوص به این موضوع اختصاص داده بشه!
رشد تکنیکی سئو
پارامترهای تکنیکی و تاکتیکی سئو از همیشه مهمتر شده اند مخصوصا از زمانیکه بعضی از زاویه های تکنیکی جدید سئو از آنچه وبمسترها فکر میکنند اهمیتی برای خریدار ایجاد نمیکنند٬ اهمیت خاصی پیدا کرده اند. تحلیل گر روش ها و روندهای گوگل وبمستر، آقای پیر فره از مثال HTTPS استفاده کرده تا این مسئله بهتر مشخص شود. تعداد زیادی از استفاده کنندگان اینترنت نمیدانند که HTTPS چیست و چه تفاوتی با HTTP دارد و چگونه میتواند باعث بهبود استراتژی سئو شود.
جریمه های ناگوار
این چیزی است که کسی مایل به شنیدن آن نیست اما نیاز است که همه آن را بشنوند : یک سئو بد بیشتر به تجارت شما ضرر میرساند تا به اندازه ای که یک سئو خوب به شما کمک میکند!
یک سئو منفی چیز جدیدی نیست اما هر سئو کار حرفه ای و یا بازاریاب اینترنتی باید خود را با آن آشنا کند. جان مولر از مسئولان گوگل اینطور میگوید که یک عملیات کامل مدت ۹ ماه طول میکشد که گوگل یک فایل رد شده را از یک جریمه بازیابی کند که انصافا این زمان زیادی است. پس مراقب سایت خود در برایر سئو کلاه سیاه باشید.
پذیرفتن و دربرگرفتن فیسبوک و توییتر توسط گوگل
بطور حتم گوگل پلاس یک شبکه اجتماعی خوب است، اما با همه تلاش های صورت گرفته قوی هنوز آن میزان محبوبیت را مانند دیگر شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و تویتر میان کاربران ندارد و میتوان انتظار داشت که گوگل تمرکز بیشتری در فعالیت های شبکه های اجتماعی بزرگ کند.
کار صحیح را انجام دهید
راه موفقیت در سئو در سال ۲۰۱۶ این است که کار درست را برای نتایج درست انجام دهید. برای مثال یک وبلاگ را فقط برای اینکه فکر میکنید مجبور هستید به روز رسانی نکنید. یک وبلاگ را به روز رسانی کنید چون شما میخواهید چیزی را بگویید و یا به حضار و شنوندگان پیشنهاد دهید. این بسیار مهم است که زمان خود را در دوری از اشتباهات هزینه آور و جریمه ها صرف کنید که این چیز ها در گذر زمان مشکل تر و مشکل تر میشود.
حال باید ببینیم چه تغییراتی در سال ۲۰۱۶ اتفاق می افتد.
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر
به چه چیزهایی نیاز داریم : یک وبلاگ یا وبسایت ، یک حساب ادسنس گوگل و کمی اطلاعات درباره سئو. بله با همین مقدار اطلاعات و پیش نیازها می توان کار سئو را آغاز کرد ولی نه اینکه بتوان در یک لحظه و با این امکانات یک سئوکار حرفه ای شد. سئو یک کار زمان بر است. یعنی هم فراگیری علم و دانش آن بر اساس تجربه و کار است و به نتیجه رسیدن کار سئو یک پروسه طولانی مدت است.
راه های شروع و انجام سئو بسیار متنوع و گوناگون است اما مهم است که بهترین روش در بهترین زمان انجام پذیرد. می توان این قدم ها و پله ها را به عنوان آغاز کار و مقدمه ایی بر کار سئو تلقی کرد:
به دنبال کلمات کلیدی مرتبط باشید.
با استفاده از نرم افزارهای جستجو کلمه کلیدی٬ یک کلمه و یا دسته ایی از کلمات که به تجارت و برند شما مربوط است را شناسایی کنید و سپس روی کلمه کلیدی مرتبط کار کنید. شناسایی کلمه کلیدی مهم است و به اصطلاح خشت اول کار سئو کلمه کلیدی است اضافه و یا کم کردن حتی یک حرف شما را از آنچه موردنظرتان هست دور می کند. استفاده از کلمه کلیدی مناسب این فرصت را به شما می دهد که دسته های جدید و بخش های تازه در سایت خود بوجود آورید و با استفاده از این دسته ها بتوانید کاربر بیشتری به را سایت خود منتقل کنید. فایده این دسته بندی و بخش کردن اطلاعات سایت این است که کاربران ممکن است به موضوعات شما علاقه مند شوند و لیست اطلاعات شما مورد علاقه آنان باشد. هم چنین کلمه کلیدی را بطور مرتب پیگیری و دنبال کنید. ببنید که الان در چه رتبه ایی قرار دارید و در صفحه چندم جستجو ظاهر می شوید و همین طور سایت های دیگری که در رتبه های نخست قرار دارند را هم بررسی و تحلیل کنید تا متوجه شوید که چه نوع کلمات کلیدی آن ها را به رتبه های نخست و صفحه اول آورده است. این کار به شما بسیار کمک می کند تا بتوانید به صدر نزدیک شوید.
تشخیص اینکه چه محتوایی مورد نیاز است و چگونه می توان آن را بهبود بخشید.
آنچه مد نظر کاربران و استفاده کنندگان است باید دستور کار شما قرار گیرد. ساخت و ایجاد محتوای شما باید بر اساس نیاز کاربر باشد چون شما سایت خود و اطلاعات خود را جز برای استفاده آنان طراحی و بهینه سازی نمی کنید و البته یادتون هم که نرفته٬ محتوا پادشاهه! با شناخت نیاز ، آنگاه باید محتوا را بسازید. سعی کنید محتوا طوری باشد تا عمق نیاز کاربر را براورده کند و ارزشمند باشد طوری که خواندن و استفاده از مطلب شما برای او سودمند باشد. جستجوی کاربران هم بسیار مهم است یعنی اینکه جستجو چه کلمات و عباراتی را شامل می شود و اطلاعات سایت شما نیاز کاربر را برطرف کند. شاید شما روی یک کلمه خاص تمرکز کرده اید و کاربران با هم معنی آن کلمه جستجوی خود را انجام می دهند. یا اینکه آنان درباره مشکلات جستجو می کنند و شما فقط روی کلمات کلیدی بعد از حل مشکل کار کرده اید. برای مثال جستجو درباره سرما و یخ زدگی است و شما درباره گرم کردن و … محتوا نوشته اید.
هوشیار باشید که روبوت های گوگل سایت شما را قبول کنند.
برای اینکه کاربران بتوانند به سایت و بلاگ شما بروند و استفاده کنند ابتدا سایت شما باید در دسترس آنها باشد یعنی بتوانند سایت شما را پیدا کنند. محتوایی که شما می سازید هم باید برای کاربر قابل استفاده باشد و در عین حال روبوت ها هم محتوا را قبول کنند. بحث روبوت ها و خزنده ها و اسپایدرها و یا اسم های دیگر بسیار مهم است و نباید نادیده گرفته شود. در این جا به بعضی از نکات درباره مقبولیت محتوای شما توسط روبوت اشاره می کنیم:
. کاری کنید که آسان در دسترس باشید: مطمئن شوید که هیچ صفحه ایی وجود ندارد که دریافتش از صفحه اصلی شما برای کاربران مشکل باشد.
. سعی کنید که URL شما تا حد امکان کوتاه باشد.
. روبوت ها نوشته هایی که قسمتی از یک تصویر هستند را ایندکس نمی کنند: سعی کنید نوشته ها خارج از تصویر باشند و همین طور در منبع HTML بصورت نوشته باشد.
. هوشیار باشید که صفحات شما گاهی مورد خزش قرار گیرد: اگر این طور نباشد به این مفهوم است که گوگل در ایندکس محتوا شما دچار مشکل شده است.
تمرکز شما روی دریافت لینک باشد تا لایک گرفتن
واضح است که سیگنال های شبکه های اجتماعی بسیار سودمند است اما از تاثیر لینک ها هم غافل نشوید. برای بدست آوردن بک لینک٬ محتوای شما باید ارزش لینک دادن را داشته باشد و غنی و جذب کننده و ناب باشد.
در ضمن بهتر است بدانید یک دامین خوب٬ در خاطره ها می ماند و به راحتی نوشته می شود. اگر دامنه شما بدترکیب و بی اسلوب است آن را تغییر دهید. شاید برای بدست آوردن دامنه مناسب و مربوط به فعالیت و کلمه کلیدی مجبور شوید که هزینه کنید اما ارزش این هزینه کردن را دارد.
اعتبار و مقبولیت خود را در طول زمان با بازاریابی صحیح بدست آورید.
سعی کنید در تجارت و مسب و کار خود به عنوان یک حرفه ایی شناخته شوید. حضور در کنفرانس ها و همایش ها که مربوط به تجارت شماست بسیار اثربخش است. اگر بتوانید خود را صاحب سبک و دارای یک فن بخصوص در فعالیت خود نشان دهید همه خواستار همکاری و ارتباط با شما خواهند شد. اگر تازه شروع کرده اید و توانایی حضور در همایش های تخصصی را ندارید از محله و منطقه خود شروع کنید و نشان دهید که در آن موضوع توانایی دارید. با این روش با دوستان و آشنایان فعال در کار و فعالیت خود آشنا می شوید و می توانید با هم همکاری کنید و به یکدیگر مشورت دهید.
اگر به این نکته ها توجه کنید و طبق اصول و روش های تخصصی سئو حرکت کنید می توانید یک سئو قوی ایجاد کنید. فقط فراموش نکنید فعالیت های سئو یک کار زمان بر است.
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر
امروزه که تعداد کل سایتهای اینترنت به حدود یک میلیارد رسیده است، چالش بزرگ هر استارتآپی، دیده شدن و باقی ماندن در دنیای رقابت است. مهمتر از دیده شدن، زمانیست که شخصی وبسایت شما را پیدا میکند. آن زمان باید محتوای موجود در وبسایت به قدری جذاب باشد که فرد را برای بازگشت مجدد ترغیب کند. وبلاگنویسی یکی از بهترین راهها برای این منظور و برای ایجاد برند شماست؛ حتی قبل از اینکه محصول یا خدماتی برای عرضه کردن داشته باشید.
در عصر کنونی که عصر ارتباطات است، شما، به عنوان کارآفرین، یکی از مهمترین فاکتورهای دخیل و موثر در برند کسبوکارتان هستید. هیچگاه برای ارائهی تجربیات، بینشها و ایدههای شما زود نیست. کشف راه حل یک مشکل، عاملی ضروری برای راهاندازی یک استارتآپ است، اما کافی نخواهد بود. از این بابت است که پیشنهاد میکنم، هر کارآفرینی، بایستی وبلاگنویسی را آغاز کند. در زیر، ۸ فایدهای که وبلاگنویسی به استارتآپها میرساند را فهرست کردهام:
۱- قبل از مصرف منابع، بازخورد مشتریان را کسب میکنید.
هر کارآفرینی باید انتظار این را داشته باشد که عملکردش به یک تعداد اصلاحات و تغییرات حداقلی نیاز پیدا کند. چالش اصلی آنجاست که با مصرف حداقل پول و زمان، به این تجارب دست پیدا کنید. از این بابت، وبلاگنویسی به شما کمک میکند تا عملکر خود را مورد بررسی قرار دهید و اگر بازخورد مثبتی نگرفتید، در ایدههای کاری خود تجدیدنظر کنید.
۲- وبلاگنویسی باعث ارتقای رتبهی وبسایت شما در موتورهای جستجو خواهد شد.
تولید محتوای مرتبط و مفید بر اساس یک برنامهی زمانی مشخص، به اندازهی لینکهای داخلی و خارجی موجود در کامنتهای این مطالب، نقش بهسزایی در بهینهسازی سایت شما خواهد داشت. اگر در یک سایت صنعتی، وبلاگنویسی کنید یا با سایتهای مشهور مشارکت داشته باشید، نتایج بهینهسازی و میزان قابل مشاهده بودن سایت شما، بیشتر هم خواهد شد.
۳- استایل و شیوهی کارآمد و مفیدی برای نوشتن خود ایجاد کنید.
یک مطلب خوب، مطلبی است که پیام خود را به اختصار به مخاطب برساند و هر چه ممکن است کوتاهتر نوشته شود. من مطالبی دیدهام که گاها چندین و چند صفحه ادامه داشتهاند، اما پیام خود را به روشنی بیان نکردهاند. تمرین، باعث خواهد شد که در این مورد به پیشرفت قابل قبول، برسید و در این راه بایستی از نظرات مخاطبانتان برای بهبود شیوهی نگارش خود بهره ببرید.
۴- بگذارید همکار رویایی، شما را پیدا کند.
وبلاگها، مکان بسیار خوبی برای یافتن همکاران تجاری جدید هستند. میتوانید قبل از وارد شدن به مذاکرات جدی همکاری و بحثهای مالی، با همکاران آیندهی خود روابط اجتماعی برقرار کنید و یکدیگر را بیشتر بشناسید. وبلاگها به نسبت کنفرانسهای صنعتی و سایر روشهای سنتی، نتیجه ی بسیار بهتری در کشف همکاران جدید دارند.
۵- تفکر مدیریتی را به کارمندان بالقوه نشان بدهید.
مقالههای مرتبط:در شرکتها و استارتآپهای کوچک، افراد به دنبال مدیران و رهبرانی هستند که علاقه داشته باشند برایشان کار کنند. حال اینکه در شرکتهای بزرگ غالبا، امنیت شغلی، مسالهای جذاب برای کارمندان است. از دیدگاه شما، آنچه به دنبالش هستید، افرادی هستند که با دنبال کردن رهبران حاضر در وبلاگهای اینترنتی و پیگیری ایدههای جدید، بتوانند برای به دست گرفتن امور، خلاقیت به خرج دهند.
۶- انجمن مشتریان خود را هرچه زودتر راهاندازی کنید.
برای کاری که نمیرسید تحویل بدهید، قول ندهید، اما بدانید که بازاریابی همهش تعلیق و هیجان است. برای ایجاد برندتان هیچگاه زود نیست و هرچه زودتر وارد عمل بشوید، بهتر خواهد بود. حتی ممکن است به منظور پر کردن خلاء مادی موجود برای تولید محصولات، منابع درآمدی دیگری نیز پیدا کنید. منابعی مانند شرکت در سخنرانیها و مشاورهها.
۷- وبلاگنویسی اولین قدم در استفادهی کامل از شبکههای اجتماعی است.
امروزه هر وبلاگی نیاز به ترویج دادن در شبکههای اجتماعی مختلف دارد. بنابراین بایستی استفاده از توییتر، فیسبوک، لینکدین و سایر سایتهای مشابه را بیاموزید. بعد از این مرحله، وقت تولید و انتشار پادکست، ارائهی ویدئوهای یوتیوب و استفاده از اینستاگرام خواهد بود. مخاطبان امروزی انتظار دارند، هر جا که هستند، بتوانند شما را پیدا کنند. نه هر جا که شما هستید.
۸-بیشتر دیده شدن و جذب منابع مالی.
مطمئن باشید که بهترین سرمایهگذاران، همیشه در حال بررسی وبلاگها، به منظور کشف کارآفرینان و ایدههای جدید هستند. هنگامی که توسط یک سرمایهگذار بالقوه کشف شوید، بسیار بهتر و رضایتبخشتر خواهد بود از آن زمان که بخواهید با فهرستی از سرمایهگذارانی که هیچوقت اسم شما را هم نشنیدهاند، تماس بگیرید و آنها را ترغیب کنید. سرمایهگذاران، همانقدر که روی ایدهها سرمایهگذاری میکنند، روی اشخاص هم سرمایه میگذارند.
تمام مواردی که در بالا ذکر شد، برای همهی کارآفرینان با هر مقدار بودجهای که داشته باشند، ممکن خواهد بود. چرا که امروزه، سیستمهای بزرگی مثل وردپرس، بلاگر و تامبلر، به شکل رایگان سرویسهای وبلاگدهی ارائه میکنند. روی هر کدام از این سرویسها، میتوانید برای بهبود شرایط سئوی سایت خود، دامین مجزایی استفاده کنید. سرویس وردپرس، به وسیلهی صفحات ایستاتیک، یک وبسایت ساده در اختیار شما میگذارد؛ تا به این صورت حتی هزینههای حداقلی میزبانی سایت نیز به صفر برسد.
فراموش نکنید که «بازاریابی کشش» (Pull Marketing) موثرترین روش بازاریابی خواهد بود و هیچگاه نباید برای بازاریابی محصولات خود از فشار (Push) استفاده کنید. اگر شما برای مخاطبان خود ارزش قائل شوید، آنها نیز به سمت محصولات شما کشیده خواهند شد و برای تهیهی خدمات و محصولات مرتبط به وبسایت شما مراجعه خواهند کرد. این حالت، یک استراتژی برد برد خواهد بود و شما را یک سر و گردن از بقیهی رقاب، بالاتر خواهد برد. پس، همین امروز شروع کنید.
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر
امسال، سال ۲۰۱۵ است. اما هر چه جلوتر آمدهایم، دنیای سئو برای بازاریابان اینترنتی آسانتر نشده است. مخصوصا با توجه به آپدیتهای الگوریتم پاندا و پنگوئن که در طی چند سال اخیر اتفاق افتادهاند، جای تعجب نیست که وضعیت دنیای سئو، دائم در حال تغییر و تحول باشد.
این تغییرات پیدرپی، ایجاب میکند که بازاریابان اینترنتی، تکنیکهای خود را به سرعت و به موقع تغییر دهند و این تکنیکها را با توجه به آخرین دستورالعملهایی که موتورهای جستجو بر الگوریتمهایشان اعمال میکنند، تطبیق داده و هماهنگ کنند. در طول این مقاله سعی میکنم شما را با تکنیکهای منسوخ شدهی سئو که دیگر نباید استفاده کنید، آشنا کنم. بیایید روراست باشیم. برخی از ما، همچنان از این تکنیکها استفاده میکنیم و بعضا روی آنها تعصب هم داریم؛ اما این تکنیکها مدتهاست که دیگر جواب نمیدهند. خوب است اگر راهی را اشتباه رفتهایم، به جای پافشاری بر مسیر اشتباه، در جادهی اصلاح قدم بگذاریم.
تکنیکهایی که در زیر میآیند، بنا به موردکاویهای (Case Study) بسیار و به تایید بسیاری متخصصان، دیگر اثربخشی گذشته را ندارند و جواب نمیدهند. با زومیت همراه باشید تا بیشتر با آنها آشنا شوید:
۱- تولید بکلینکهای بیشتر برای افزایش رتبهدر گذشته، قسمت اصلی هر پروسهی سئویی این بود که بدون آنالیز دامین لینکدهنده و لینکهای داده شده، تا جایی که میتوانستیم، برای سایتمان بکلینک تولید کنیم. آن روزها، انجام این کار، افزایش رتبهی سایتمان را تضمین میکرد.تولید و جذب بکلینک، همچنان جزء فاکتورهای اساسی سئو است. بر طبق دادههای اطلاعاتی وبسایت Search Metrics، تولید بکلینک، جزء ۵ فاکتور اصلی افزایش رتبه سایت است؛ اما شیوهی تولید بکلینک با آنچه در گذشته انجام میشد، کاملا متفاوت است.
تغییرات در نوع جذب و تولید بکلینک، حول و حوش آپدیت پنگوئن ۲.۰ در مه ۲۰۱۳ اتفاق افتاد. به واسطهی تغییراتی که آن زمان رخ داد، امروز، کیفیت بکلینکها اولویت اصلی در تولید بکلینک شده است؛ و نه تعداد و کمیت آنها. به همین دلیل، اگر بدانید که چطور باید بکلینک مناسب تولید کنید، گاهی اوقات، چند بکلینک محدود، اما با کیفیت، میتوانند تاثیر بسیار بیشتری نسبت به تعداد زیادی بکلینک بیکیفیت داشته باشند.
۲- پر کردن مطالب از کلمات کلیدی برای افزایش رتبهدر گذشته، بسیار مهم بود که مطالبی که در وبسایتتان منتشر میکنید، عینا حاوی کلمات کلیدی مد نظرتان باشد و داخل متن مطالب را از کلمات کلیدی مختلف پر کنید. اما حالا دیگر این موضوع اهمیت سابق را ندارد. اکنون، گوگل از شیوهی ایندکس معنایی نهفته (latent semantic indexing - LSI) استفاده میکند. این سیستم ایندکس از فوریهی ۲۰۰۴ مورد توجه گوگل قرار گرفت و از آن پس، با هر آپدیتی که به الگوریتمهای گوگل اضافه شد، بیشتر و بیشتر اجرایی شد.
سیستم ایندکس جدید، به این صورت است که روباتهای گوگل، محتوای موجود در صفحهی وبسایت را کراول میکنند و پرتکرارترین کلمات و عبارات موجود در متن، با یکدیگر ترکیب شده و به عنوان کلمه کلیدی آن صفحه شناخته میشود. سیستم ایندکس معنایی نهفته یا همان LSI، همچنین، در محتوای صفحه به دنبال کلمات و عباراتی که مترادف با کلمه کلیدی اصلی صفحه است، میگردد.
امروزه، بیش از هر چیزی، مهم این است که وبسایت خود را به منظور فراهم ساختن تجربهی لذتبخش کاربران طراحی و بهینهسازی نمایید. این بدان معناست که دیگر نیازی نیست شما کلمات کلیدی مد نظرتان را به زور در محتوای صفحه جاسازی کنید. محتوا را برای کاربر بنویسید، نه برای روباتهای گوگل. موتورهای جستجو با استفاده از کلمات و عبارات مترادف و مرتبط، خودشان متوجه منظور شما خواهند شد.
۳- تمرکز فقط روی بکلینک و محتواحدود ۵ سال پیش از این، سئو به ایجاد بکلینکهای بسیار زیاد و تولید محتوای خوب محدود میشد. انجام دادن همین دو مورد، افزایش رتبهی شما را تقریبا تضمین میکرد. اما امروزه، اینطور نیست. اگر دقت کنید، اغلب وبسایتهایی که رتبههای خوبی کسب کردهاند، مخطبین بسیاری در شبکههای اجتماعی دارند. متخصصین سئو بر سر این که تاثیر شبکههای اجتماعی بر سئو به صورت مستقیم یا غیرمستقیم است، همچنان در حال بحث هستند؛ اما هیچکس نفس تاثیرگذاری شبکههای اجتماعی بر سئو را نفی نمیکند.
مقالههای مرتبط:بگذارید اینطور نگاه قضیه بکنیم: هر چه مخاطبان شما در شبکههای اجتماعی بیشتر باشند، چشمان بیشتری به وبسایت شما دوخته میشوند. و هر چه نگاه بیشتری روی وبسایت شما دوخته شده باشد، بکلینکهای بیشتری میگیرید و ترافیک بیشتری جذب خواهید کرد. علاوه بر این موارد، شبکههای اجتماعی منبع بسیاری خوبی برای انتشار مناسب مطالب وبسایت شماست و باعث ایجاد کشش زیادی در مخاطبانتان خواهد شد.
۴- ایجاد صفحات بیشتر برای جذب ترافیک زیادتربرخی افراد چنین گمان میکنند که با تولید صفحات زیادتر، میتوانند ترافیک بیشتری برای وبسایتشان جذب کنند. حال اینکه، همچون موضوع بکلینکها، ایجاد محتوای زیاد، فقط به قصد تولید صفحات بیشتر، کمکی به شما نخواهد کرد. اطمینان حاصل کنید که حتما اولویت شما در تولید محتوا بر کیفیت آن باشد و نه بر تعداد و کمیت مطالب. اگر محتوای خوبی نداشته باشید، هر تعداد هم که صفحات مختلف ایجاد کنید، هیچ سودی به حال شما نخواهد داشت.
آپدیتهای الگوریتم پاندای گوگل که در فوریهی ۲۰۱۱ منتشر شد، شناسایی محتوای بد را هر روز، بیشتر و بیشتر ممکن میسازد. این روزها، اگر وبسایتی محتوای ضعیف تولید کند، ممکن است با جریمههای گوگل مواجه شود. پس اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما محتوای خوبی تولید میکند که مخاطبانتان مایل به مطالعهی آن هستند.
۵- افزایش رتبه برای جذب ترافیک بیشتریک تصور غلط در میان اهالی وب رایج است که افزایش رتبهی وبسایت را مساوی با افزایش ترافیک از سوی موتورهای جستجو میبینند. بله؛ درست است که کاربران، شما را در بالای فهرست جستجو، بهتر میبینند، اما این به معنای افزایش کلیک روی لینک وبسایت شما (click-throughs) نیست. ۲ دلیل برای این امر وجود دارد:
الف) ممکن است استراتژی کلمات کلیدی شما، استراتژی درستی نباشد. به این معنا که شما در کلماتی رتبهی بالا کسب کردهاید که به موضوع و حوزهی کار وبسایت شما ارتباطی ندارد.
ب) متا دیسکریپشن وبسایت و صفحات وبسایت شما برای مخاطب جذاب نیست و آنها را به کلیک کردن ترغیب نمیکند.
برای حل کردن این مشکلات، باید با استفاده از گوگل ادوردز، استراتژی کلمات کلیدی مناسبی تهیه کنید و کلمات و عباراتی را انتخاب کنید که به کسبوکار شما ارتباط دارند. همچنین برای مشکل دوم، باید متا دیسکریپشنهایی بنویسید که برای مخاطبان جذاب باشد و آنها را برای ورود به سایت ترغیب کند. راهحل سادهای که برای تولید متا دیسکریپشنهای خوب وجود دارد این است که با خودتان تصور کنید که اگر شما میبودید، چه جملات و عباراتی شما را مجاب میکرد روی این لینک کلیک کنید.
۶- وبلاگنویسی مهمان در ابعاد وسیع، برای ایجاد اعتبار در سئو
قبل از الگوریتم پنگوئن ۲.۰ که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، هر کس، در هر جایی که میتوانست، مطلب خوب یا بدی را در آنجا منتشر میکرد تا در ازای آن، یک بکلینک به وبسایتش داده شود. ضمن اینکه کیفیت محتوا اهمیت چندانی نداشت، در اغلب اوقات، محتوای تولید شده، ارتباطی هم به وبسایت نویسندهی آن نمیداشت؛ بلکه صرفا راهی بود برای تولید بکلینکهای بیشتر.
وبلاگنویسی مهمان از آن زمان تا امروز، فوقالعاده تغییر کرده است. امروزه، اگر شما قصد دارید یکی دو تا پست مهمان در وبسایتهای دیگر بگذارید، بسیار مهم است که این وبسایتها، معتبر و مرتبط به وبسایت شما باشند. وبلاگنویسی مهمان در مقایس کوچک، و در صورتی که به شیوهی درست و اخلاقی آن اجرا شود، میتواند مزایایی داشته باشد.
۷- پر کردن عنوانها از کلمات کلیدی، برای افزایش رتبهپر کردن مطالب سایت از کلمات کلیدی مختلف را، کیورد پرکنی یا همان کیورد استافینگ (Keyword stuffing) میگویند. یعنی در یک متن بسیار کوتاه، تعداد بسیار زیادی کلمات کلیدی را باربط و بیربط بگنجانیم. خود گوگل، از طریق مت کاتس در سال ۲۰۰۷ به ما اخطار داده است که برای کسب رتبههای بالاتر، کیورد استافینگ انجام ندهیم. اما برخی وبمسترها، صحبتهای مت کاتس را جدی نگرفتند؛ تا اینکه گوگل هر سال با آپدیتهای جدید الگوریتمهایی مانند الگوریتم پاندا به میدان آمد. الگوریتمهایی که ساخته شده بودند برای کشف محتوای ضعیف.
کیورد استافینگ بازی بسیار خطرناکیست. این تاکتیک قدیمی، صراحتا با دستورالعمل وبمستر گوگل در تناقض است. و از آنجایی که آپدیت الگوریتمهای مختلف، گوگل را سال به سال در تشخیص محتوای ضعیف، پیشرفتهتر میکند، شما با کیورد استافینگ، وبسایت خود را در معرض خطر مستقیم جریمههای گوگل قرار خواهید داد.
۸- وقت خود را با قرار دادن عکس در مطالب تلف نکنیدبرای مدتهای طولانی، غفلت از قرار دادن عکس در مطالب وبسایت، مشکلی نداشت. شما میتوانستید با استفاده از برچسبهای جایگزین (Alt Tags) و نام فایلهای عکسها، مطالب خود را ایجاد و رتبههای مناسبی کسب کنید. امروزه، اهمیت سئوی داخل سایت (Op-Page SEO) از هر زمان دیگری، بیشتر شده است و عدم استفاده از عکسها در مطالب سایت، سئوی داخل سایت شما را از موهبت بزرگی محروم میسازد و از کیفیتی که میتوانید داشته باشید، کم خواهد کرد.
موتورهای جستجو قادر به دیدن عکسهای وبسایت شما نیستند؛ بنابراین لازم است که با قرار دادن برچسبهای متنی جایگزین مناسب و ایجاد نام مرتبط برای فایل عکسها، گوگل را برای درک موضوع و ماهیت عکسها کمک کنید. اگر برچسبهای جایگزین عکسها را استفاده نکنید، در واقع از میزان قابل رویت بودن سایت خود در محیط اینترنت کاستهاید.
۹- سایت را در دایرکتوریهای بسیاری ثبت کرده تا بکلینکهای بیشتری کسب کنیددر تاریخ ۲۴ آپریل ۲۰۱۲ میلادی، گوگل اولین نسخه از الگوریتم پنگوئن خود را منتشر کرد. الگوریتم پنگوئن که پس از آن تاریخ، آپدیتهای بسیاری داشته است، روی شناسایی و کشف وبسایتهای دارای بکلینکهای مصنوعی و غیرواقعی متمرکز شده است. هر بازاریاب و وبمستری باید اطمینان حاصل کند که تنها بر کمیت بکلینکها تمرکز نداشته باشد و سایت خود را برای کسب بکلینک، در هر دایرکتوری نامعتبری ثبت نکند تا بکلینکهای اسپم و مصنوعی به سایتش اضافه نشوند.
به جای دایرکتوریهای نامعتبر بسیار، بایستی بر دایرکتوریهای معتبر و مرتبط تمرکز داشته باشید و وبسایت خود را در آنها ثبت کنید. دایرکتوریهای معتبر، استانداردهای مشخص خود را دارند. ثبت لینک در دایرکتوریهای معتبر و مرتبط، علاوه بر دریافت بکلینکهای معتبر، باعث میشود مردم با شرکت و وبسایت شما آشنا شوند. شناسایی دایرکتوریهای معتبر و تشخیص آنها از دایرکتوریهای نامعتبر بسیار ساده است؛ اما اگر نمیتوانید آنها را تشخیص دهید، ریسک نکنید و وبسایت خود را آنها ثبت ننمایید.
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که از این تکنیکهای منسوخ شده هنوز هم استفاده میکنید، بهتر است هرچه سریعتر وضعیت سئوی وبسایت خود را سر و سامان ببخشید و برای ادامهی کار، استراتژی سئوی خود را تغییر دهید. دست به کار شوید، محتوای باکیفیت و مفید تولید کنید و بکلینکهای طبیعی، مرتبط و معتبر کسب کنید.