- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر
Content Marketing and SEO اگر به دنبال راه های جدید سئو برای بهبود رتبه بندی(رنکینگ) موتور جستجوگر گوگل و SEO هستید و قصد بهینه سازی سایت را دارید ، تا بحال به ذهنتان رسیده که بازاریابی محتوا می تواند یک راه حل باشد؟ اگر شما در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالا به فکر این اطلاعت بیشتر دربارهاهمیت بازاریابی محتوا در سئو سایت[…]
نوشته اهمیت بازاریابی محتوا در سئو سایت اولین بار در سئو. پدیدار شد.
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر

البته به وضوح مشخص است که این اعمال تغییرات، جهت رفع اشکالات و بهبود سیستم برای یافتن نتایج جستجوی مرتبطتر میباشد؛ با این حال پیش رفتن با این تغییرات همیشه آسان نخواهد بود. به همین منظور ابزارهای سئو در اختیار شماست تا وبسایت خود را همانطور که گوگل آن را میبیند، ببینید.
از آنجا که این ابزارها جهت شناخت المانهای مورد نظر گوگل به کار گرفته میشوند؛ برای استراتژی جستجوی اتوماتیک شما حیاتی هستند. در این مطلب با ویرلن همراه باشید تا به بررسی ۱۰ ابزار برتر سئو در سال ۲۰۱۸ بپردازیم تا راحتتر بتوانید به شیوهای که گوگل سایت شما را آنالیز میکند، آن را آنالیز کنید.
ابزارهای وب مستر گوگل Google’s Webmaster Tools شاید بهترین راه برای دیدن وبسایت خود از چشم گوگل، استفاده از ابزارهای وب مستر گوگل Google’s Webmaster Tools باشد.ابزارهای وب مستر گوگل، منابعی از اطلاعات مورد نیاز بازاریابان و یا کاربران معمولی را، برای توضیح اصول اولیه جستجو در گوگل در اختیار آنان قرار میدهد. برای مثال ابزار Fetch as Google برای رفع مشکللات سئو، به شما امکان دیدن یک URL را همانطوری که گوگل آن را میبیند، میدهد. با اطلاعات بدست آمده از این ابزار ، شما قادر خواهید بود حتی کدهای خراب، در صورت هک شدن وبسایت، را بیابید.
این ابزار با رویکرد بررسی سرعت اجرای وبسایت بر روی کامپیوتر و موبایل، میتواند جهت بالابردن سرعت وبسایت شما، بسیار مفید باشد. از آنجایی که میزان استفاده از موبایل برای جستجوهای آنلاین از کامپیوتر، پیشی گرفته است؛ سرعت، فاکتور بسیار مهمی در عملکرد تجارت شما میباشد. این ابزار سرعت وبسایت شما را در طیف ۱ تا ۱۰۰ مجاسبه میکند. طبق نظر کارشناسان گوگل، رتبه بین ۸۰ تا ۱۰۰ خوب، ۶۰-۷۹ معمولی، و زیر ۵۹ نشان از سرعت پایین وبسایت شما دارد.
SEMrushخدمات این وبسایت رایگان است و عمدتا ابزارهایی جهت بهبود جستجوی کلمات کلیدی ارائه میدهد. SEMrush گزارشی از عملکرد کلی دامینها و صفحههای مخصوص هر یک، فراهم میکند. این وبسایت مجموعهای از خدمات را در اختیارتان خواهد گذاشت و یکی از بهترین آنها، ابزار سئو یا SEO toolkitمیباشد. برای مثال یکی از این ابزارها، به شما امکان دیدن کلمات کلیدی موثر در رنکینگ یک صفحه را میدهد. علاوه بر این، شما میتوانید هر کلمه کلیدی را، از لحاظ تاثیر آن در رنکینگ، میزان جستجوی ماهانه آن و غیره، بررسی کنید.
SEO toolkit همچنین به شما امکان مقایسه عملکرد صفحه خود با دیگر رقبایتان را میدهد. بدین صورت که میتوانید از بکلینک هایی که از طریق رپورتاژ آگهی از دیگر سایتها دریفا کرده اید را بررسی کنید و از وضعیت لینک بیلدینگ Link Building، و کلمات کلیدی مناسب، آگاه شوید.
در سال ۲۰۰۷، هاب اسپات ابزاری رایگان را به نام Website Grader معرفی کرد که نسخهی جدید آن اخیرا به روزرسانی شده و موجود میباشد.
Website Grader ابزاری آنلاین است که بر اساس فاکتورهای زیر، گزارشات را برای شما محیا میکند:
عملکرداین ابزار سایز صفحه وبسایت شما، درخواستها، سرعت و دیگر فاکتورهای مشابه سئو سایت را آنالیز میکند.
برای استفاده از وبسایت گریدر تنها به آدرس ایمیل و URL وبسایت خود نیاز دارید. ثبتنام کنید و گزارشاتی دقیق و رتبهبندی از ۱تا ۱۰۰ پیرامون حوزههای ذکر شده در بالا را، در کثری از ثانیه دریافت کنید.
لینکهای منو چک کن Check My Linksنام این ابزار خود به وضوح گویای قابلیتش است! برای اطمینان خاطر از درستی عملکرد لینکهای داخلی و خارجی، از این ابزار میتوانید بهره ببرید.
این ابزار رایگان، لینکهای خراب را در عرض چند ثانیه مییابد. برای مثال با کمک این ابزار وبسایت ویکیپدیا برای کلمه “Marketing” را چک کنید. خواهید دید که ۷۱۱ لینک یافت میشود. علاوه بر این ۷ لینک خراب دیگر نیز به صورت هایلایت شده گزارش داده میشود. لینکهای سبز لینکهای درست و لینکهای خراب قرمز رنگ میباشند که این ویژگی یافتن لینکهای خراب را، بسیار آسان میکند.
SEO Report CardSEO Report Card از شرکت UpCity، جایگاه شما بین رقیبانتان را بدون دریافت هیچ هزینهای نشان میدهد. با استفاده از اطلاعات جزئی از کاربران، این برگه گزارشی شامل موارد زیر را آماده میکند:
آنالیز Rank: کلمات کلیدی مورد نظرتان را وارد کنید و سپس این نرمافزار پرینت اسکرینی از رنک وبسایت شما در گوگل، یاهو و بینگ را تهیه میکند. Link Building: به لطف این ویژگی گزارشی دقیق از تعداد وبسایتهایی که به وبسایت شما ارجاع میدهند را دریافت میکنید. آنالیز کلی وبسایت : این بخش جهت آنالیز کل وبسایت ، جهت تعیین میزان موفقیت شما در به کارگیری کلمات کلیدی میباشد. در دسترس بودن وبسایت ایندکسینگ indexing : شما با استفاده از این قسمت تعداد صفحات ایندکس شده وبسایت خود را دریافت خواهید کرد. Found’s SEO Audit ToolFound’s SEO ابزاری رایگان برای نظارت آسان یک سایت، جهت شناسایی و حل مشکلات رایج سئو سایت، میباشد. به آسانی با وارد کردن URL ، بررسی دقیق سئوی وبسایت را دریافت خواهید کرد. این ابزار شامل ۳ بخش اصلی میباشد:
مسائل فنی: شگفتی این ابزار در قابلیت آن برای نشان دادن درستی عملکرد دامین و XML نقشه سایت یا همان XML Sitemaps میباشد. مسائل تولید محتوا: این بخش بر فاکتورهایی چون کلمات کلیدی و یا دادههای متا تمرکز دارد.مانند ابزار سئو دیگری به نام Woorank، پس از اتمام کار، گزارش در قالب PDF قابل دانلود میباشد.
Varvy’s SEO Toolابزار رایگان بررسی سئو Varvy، برای کاربرانشن اطلاعاتی چون: قدرت دامین، لینکها، محاسبه تعاملات و ارجاعها یا همان Mentions، سئو فنی، سرعت صفحات، سئو تصاویر و غیره را، فراهم میکند. این اطلاعات در قالب گزارشی ظرف کمتر از یک دقیقه قابل دریافت میباشد. نحوه عملکرد وبسایت شما با سه رنگ سبز، زرد و قرمز نمایش داده میشود. یکی از ویژگیهای جذاب این ابزار، آنالیز تصاویر است. این بخش از گزارش بر قدرت تصاویر وبسایت شما از طریق آنالیز T Alt text تمرکز خواهد داشت. Alt text کدی است برای تعیین عملکرد یا توصیف یک تصویر که در HTML جا گذاری میشود. این ابزار با بررسی این کدها از درستی عملکرد و اجرای تصاویر، اطمینان حاصل میکند. عواملی چون: استفاده نکردن از Alt text، Alt text ناکارآمد و یا استفاده بیش از حد کلمات مورد بررسی این ابزار قرار گرفته و به اطلاع شما خواهد رسید.
ابزارهای حرفهای موز Moz’s Pro Toolsاین ابزارهای حرفهای برای مدت آزمایشی یک ماه رایگان هستند و سپس با ۹۹ دلار میتوانید از خدمات پیشنهادی استفاده کنید. این ابزار همه کاره برای افزایش رنکینگ جستجو تجارت شما کافی خواهد بود. امکاناتی چون: موقعیتهای سئو، پیگیری میزان رشد، ارائه گزارشات، و خدماتی دیگر با کمک این ابزار میسر خواهد بود.
برای مثال: ابزار Crawl Test ، از کرالر خود وبسایت Moz ، RogerBot، برای آنالیز حداکثر ۳۰۰۰ لینک یک URL، استفاده میکند. پس از اتمام کار، ایمیلی حاوی اطلاعات دقیق از تمام صفحات لینک شده به وبسایت را، دریافت میکنید.
Woorank ابزاری است جهت کمک به دیجیتال مارکتینگ برای یافتن فرصتهای بهینهسازی سایت و بهبود سایت. این ابزار عملکرد سئو، شبکههای اجتمایی، میزان آسانی در استفاده و غیره را در نظر میگیرد. هر گطارش به ۸ بخش تقسیم میشود:
چکلیست مارکتینگ عملکرد بر روی گوشیهای موبایل میزان آسانی در استفاده تکنولوژی شبکههای اجتمایی بومی یا local بازدیدکنندگانگزارشهای فراهم شده در قالب PDF قابل دانلود میباشد. این قابلیت برای توزیع این نتایج با اعضای دیگر بسیار کارآمد میباشد.
لینکهای مصنوعی یا غیرطبیعی برای رنکینگ جستجوی وبسایت شما بسیار مخرب هستند. برای رهایی از آنها ابزار Remove’em که به معنای “آنها را حذف کن” میباشد، را امتحان کنید.
این ابزار بک لینکهای پروفایل شما را اسکن کرده و لیستی از لینکها و دامینهای که باید حذف بشوند را ارائه میدهد. علاوه بر این میتوانید لیستی از لینکهایی که نمیخواهید توسط گوگل یافت شوند را به این ابزار بدهید تا آن را اجرا کند.
سایر مقالات آموزش سئو را مطالعه کنید.- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر
در دنیای رقابت در فضای مجازی، اهمیت سئو و تولید محتوای با کیفیت بر کسی پوشیده نیست و در این راستا افراد بسیاری سعی در یادگیری و تقویت مهارت خود در تخصص سئو سایت دارند. برای این منظور گزینههای متعددی از جمله خواندن مقاله و شرکت در سمینارهای مجازی وجود دارد. اما یکی از مهمترین اطلاعت بیشتر دربارهبرترین کنفرانسهای آموزش سئو در سال ۲۰۱۸[…]
نوشته برترین کنفرانسهای آموزش سئو در سال ۲۰۱۸ اولین بار در سئو. پدیدار شد.
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر
چرا که به کار بردن صحیح ترفند های سئو منوط به آگاه بودن به تمامی تغییرات و اصلاحات سئو میباشد. فنون این ابزار از لحظه پیدایش آن در حال تغییر بوده اند و سالانه استراتژی ها و ترفند های جدید جایگزین نمونه های پیشین می شوند. اما ما باید منتظر چه نوع تغییراتی در استراتژی سئو برای ماه های آتی باشیم؟
در این مطلب با ویرلن همراه باشید ؛ میخواهیم نگاهی به آخرین تغییرات سئو در سال ۲۰۱۷ و ترفندهای جدید مطابق با این تغییرات بیاندازیم.
تولید محتوا همچنان فاکتور پیشرو سئو برای رنکینگ گوگلاز اوایل سال ۲۰۱۷ موتور های جستجو گوگل، یاهو و بینگ، تلاش خود را برای یافتن نتیجه ای هر چه دقیق تر، بر اساس منظور اصلی کاربرو نه صرفا کلمات کلیدی گذاشته اند و متعاقبا، نتایج مناسب تری نسبت به مکان آنها، جستجو های قبلی و چند پارامتر دیگر، ارائه میدهند. بنابراین برای دستیابی به بیشترین ورودی گوگل لازم است پیوسته اطلاعات خود از نیازهای مخاطبان و کاربران را به روز کنید. برای تحقق این امر کارشناسان و نویسندگان سئو سایت باید بیش از پیش با مخاطبان خود در ارتباط باشند و محتوای مرتبط تری تولید کنند.
طبق تحقیقات اندری لیپاتو، کارشناس استراتژیست کیفیت جستجو گوگل، تولید محتوا با کیفیت و لینک بیلدینگ از طریق رپورتاژ آگهی دو فاکتور اصلی رنکینگ گوگل میباشند. پس به خاطر داشته باشید که کلمات کلیدی تنها زمانی تاثیرگذار خواهند بود که در محتوایی با کیفیت به کار برده شوند.
از سال ۲۰۱۵ گوگل توجه خود را به کیفیت محتوا از لحاظ دقیق و صحیح بودن، معطوف کرده است. و از آن پس هر ساله از این فاکتور در الگوریتم های رنکینگ گوگل بیشتر استفاده می شود. از این رو، از منابع معتبر بهره ببرید واز درج این منابع مورد استفاده در پایان مطلبتان، غافل نشوید.
از ابزارهای آنالیزگر مانند گوگل آنالتیک برای یافتن جمله هایی که باعث ترافیک بیشتر می شوند، استفاده کنید.
هنگام جستجو از جملات واضح و زبانی روانتر استفاده کنید و کلمات کلیدی طولانی تر را جستجو کنید.
برای تولید محتوای استاندارد، هنگام جستجو به موضوعات مرتبط، و نه صرفا کلمات کلیدی توجه بیشتری کنید. در این حالت احتمال دیدن مطلبی جدید و یادگیری ترفندی به روزتر را افزایش میدهید.
در روزهای نخستین سئو، اکثر کارشناسان بازاریابی اینترنتی ، مطلبی ۲۰۰ الی ۲۵۰ کلمه ای حاوی کلمات کلیدی را، بهترین الگو متناسب با استاندارد ها و تکنیک ها سئو در نظر میگرفتند. اما در سال ۲۰۱۸ این رقم به ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ کلمه افزایش یافته است زیرا که طبق آخرین آمار محتوای بالای ۲۰۰۰ کلمه به تولید بیشتر بک لینک و به اشتراک گذاری در شبکه ای اجتمایی میانجامند که متعاقبا به معنای تولید ترافیک بیشتر برای وبسایت شما خواهد بود.
ممکن است تصور کنید که تولید محتوای بالای ۲۰۰۰ کلمه امری طاقت فرسا و زمان بر است اما اگر چند ترفند ساده آموزش سئو را تمرین کنید به سادگی قادر به تولید محتوای طولانی تر خواهید بود. برای مثال به روز رسانی و درج دوباره مطلب با محتوا و تصاویر جدید، میتواند منجر به افزایش ترافیک وبسایت تا ۲۵ درصد بشود و یا در ابتدای مقاله خود به پست های مرتبط قبلی ارجاع و خلاصه ای کوتاه از آنها ارائه دهید.
وورد پرس، پلتفرم پیشرو در سئو سایتبی شک سال ۲۰۱۷ سال درخشش وورد پرس بود و پیشبینی میشود که در سال ۲۰۱۸ همچنان از رقیب خود، پلتفرم CMS پیشی بگیرد. در واقع این پلتفرم از طریق سرمایه گذاری متفکرانه در دیجیتال مارکتنیگ و البته رایگان بودن آن، جایگاه خود را بین کاربران تثبیت کرده است. ووردپرس آرشیوی از صفحه های تجارت آنلاین را، در اختیارتان میگزارد که زمینه آزمایش و خطا را برای شما فراهم میکند.
برای بهینه سازی سایت امنیت وبسایت خود را بالا ببریدحرف s در کلمه ی HTTPs به جای کلمه ی security یا همان امنیت است. بنابراین برای بهینه سازی سایت بهتر است دامین را حتما به HTTPS تغییر دهید. خود موتور جستجوی گوگل نیز، وبسایت های HTTPS را ارجحیت میدهد و به عنوان ترغیب بیشتر کاربران پس از این تغییر، رنکینگ وبسایت شما را تقویت و یا بوست میکند.
محتوای قابل جستجو برای ابزار های جستجوگر صوتیاسمارتفون ها هر لحظه از دیگر گجت ها پیشی میگیرند و تولید محتوایی متناسب با گوشی بسیار کلیدی است. از طرف دیگر بر کسی پوشیده نیست که سال گذشته اوج شکوه موتورهای جستجوی صوتی، مانند کورتانا ی مایکروسافت، google now و, سیری بود. و با پیدایش گجت هایی مانند گوگل هوم Google Home و آمازون اکو Amazon Echo دریچه ای جدید به دنیای جستجو آنلاین گشوده شد. در واقع نسبت جستجوی تایپی به صوتی ۵ به ۱ است و این آمار روزانه در حال افزایش است.
بنابراین سعی بر تولید محتوایی که به آسانی با جستجو های صوتی قابل دریافت باشند، داشته باشید. برای این امر همانطور که پیشتر اشاره کردیم باید به نیازهای مخاطبان آگاه باشید. یک ترفند ساده: میتوانید با درج کلمات کلیدی و پرسش های طولانی تر که احتمال استفاده آنها در جستجوی صوتی بالاتر است، شروع کنید.
جستجو هایی که با کمک ابزار های مکان یابی به دست میایند ۵۰ درصد احتمال مراجعه فیزیکی مشتری را بیشتر میکنند.
اولین نتایج اگر به محل فیزیکی کاربر نزدیک باشند، آنها را تا ۶۰ درصد به استفاده از موبایل ترغیب میکند. میتوانید تصور کنید که جستجوی هرچه بیشتر با اسمارتفون ها به دلیل سرعت و کارآمدی این گجت ها ، به سود هرچه بیشتر یک تجارت می انجامد.
در سال جدید به سئو سایت بیشتر اهمیت بدهیدآنچه که امروزه غیرقابل انکار است قدرت فوقالعاده اینترنت و دریای وسیع اطلاعات است. این حجم عظیم از اطلاعات زمینه رقابت بازاریابان آنلاین را، بسیار پیچیده تر از قبل کرده است، با این حال این رقابت همواره به پیدایش گرایشات و خلاقیت های نوین به خصوص در زمینه سئو، انجامیده و این حرفه را توسعه داده است.بنابراین فراموش نکنید که برای موفقیت در دنیای دیجیتال مارکتینگ باید پا به پای تغییرات آن پیش بروید و اصول خود را با استاندارد های سئو هماهنگ تر سازید.
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر
قبل از اینکه بخواهید بهترین شرکت سئو سایت و یا بهترین سئو کار را انتخاب کنیم لازم است به این نکات توجه داشته باشید:
– بهترین انتخاب این است که قبل از راه اندازی سایت با یک شرکت یا متخصص ارائه دهنده خدمات طراحی سایت و خدمات سئو قرارداد منعقد کنید تا از ابتدا وب سایت شما را بر اساس الگوریتم های سئو طراحی کند و سپس بهینه سازی و سئو سایت بصورت اصولی انجام شود. شرکتی که بتواند خدمات تولید محتوا بر اساس استاندارد های سئو را نیز ارائه دهد ، انتخاب بسیار عالی خواهد بود . در اینصورت شما میتوانید کلیه امور طراحی سایت و سئو را بصورت قرارداد سالیه به آن شرکت بسپارید.
– اما اگر وب سایت خود را قبلا از طریق شخص یا شرکت دیگری راه اندازی کرده اید ویا خودتان از طریق وردپرس یا جوملا سایت را طراحی کرده اید، لازم است شرکت سئو کار قبل از ارائه قیمت سئو وب سایت شما را بطور کامل بررسی کند. بخصوص اگر هر نوع حرکت سئو قبلا روی سایت شما انجام شده باشد بسیار مهم است که سئو کار را کاملا در جریان قرار دهید. در اینصورت شرکت سئو کار میتواند بهتر پروژه سئو سایت شما را آنالیز کند. جالب است که بدانید در این مرحله اگر وب سایت شما نشانه هایی از کار های غیر اصولی سئو داشته باشد یک شرکت سئو کار حرفه ای به هیچ وجه پروژه شما را قبول نخواهد کرد! و ممکن است به شما پیشنهاد کند که یک سایت جدید طراحی شود و از یک دامین جدید استفاده کنید.
– همچنین هاست و سروری که وب سایت شما بروی آن میزبانی میشود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است .
شرکت سئو تا چه حد میتوانید به شما وعده رسیدن به رتبه اول گوگل بدهد؟ ]هیچ شرکت سئو و هیچ سئو کاری ارتباط دوستانه و همکاری خاصی با موتور جستجوی گوگل ندارد و درواقع هیچ شخصی نمیتواند نتایج گوگل را تضمین کند.
]یک شرکت سئو حرفه ای با تجربه بالایی که در بهینه سازی سایت و سئو دارد میتواند شانس شما را برای افزایش حضور در رتبه اول موتور جستجو گوگل افزایش دهند، اما نباید هیچ وعده ای به عنوان تضمین قطعی بدهد. شما می توانید به بهترین شرکت سئو که دارای نمونه کار های فراوان و پروژه های SEO موفق برای کسب و کارها دیگر است اعتماد کنید .
باید توجه داشته باشید که برخی از شرکت ها از روش های (اسپم) سئو کلاه سیاه در سئو سایت استفاده میکنند ! در روش های سئو کلاه سیاه از روش های غیر استاندارد ، متن ها و کلمات نامرئی ، بک لینک های اسپم و روش های دیگری استفاده میشود که میتواند باعث شود که سایت شما سریع تر به رتبه اول گوگل برسد ، اما پس مدتی بطور کلی از نتایج ورودی گوگل حذف خواهد شد!
بنابراین ممکن است یک شرکت سئو کلاه بردار یک قرارداد با شما منعقد کند و متعهد شود که با هزینه کمی وب سایت شما را در مدت کوتاهی به رتبه اول گوگل میرساند و حتی در واقعیت هم همین کار را انجام دهد ، شما هم که رتبه گوگل راه مشاهده کرده اید هزینه را کامل پرداخت میکنید ، اما پس از مدتی متوجه میشوید که رتبه سایت روز به روز افت میکند ! تا اینکه بطور کلی از نتایج گوگل حذف خواهد شد ! و درآن موقعیت شما هیچ راهی برای جبران خسارت های وارد شده نخواهید داشت !
بهترین راه حل
]باید از شرکت سئو بخواهید که روش های کاری خود برای بهینه سازی سایت را مشخص کند . البته قاعدتا نمیتوانید انتظار داشته باشید که شرکت سئو جزئیات کار و مدل سئو را به شما شرح دهد ولی میتوانید از شرکت سئو بخواهید که استراتژی های کلی کار خود را به شما ارائه دهد .
]مثلا اگر برای لینک بیلدینگ از بک لینک استفاده کند مشخص است که قابل اعتماد نیست! ولی اگر از دریافت لینک فالو از طریق رپورتاژ آگهی در خبرگزاری های پربازدید با اتوریتی بالا استفاده کند قطعا برای سئو سایت شما بهترین نتیجه را خواهد داشت و میتواند همکار خوبی برای شما باشد.
همچنین باید توجه داشته باشید که در بحث قیمت سئو کار هایی که شخصا کار میکنند میتوانند قیمت مناسب تری نسبت به شرکت های سئو ارائه دهند.
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر

فعالیت های بهینه سازی وب سایت برای هوش مصنوعی رتبه بندی بسیار پیچیده و مشکل است، اما غیر ممکن نیست!
در این مقاله قصد داریم همراه با هم به بررسی نکته های ارائه شده توسط خبرگان صنعت سئو در زمینه هوش مصنوعی گوگل بپردازیم تا بتوانیم فعالیت های بهینه سازی را به بهترین شکل انجام دهیم.
گوگل در سال ۲۰۱۵ میلادی برنامه رتبه بندی ماشین یادگیری “RankBrain” یا همان الگوریتم رنک برین را منتشر کرد و از آن موقع به بعد این موضوع توجه سئوکاران را به خود متمرکز کرده است. هوش مصنوعی رتبه بندی یک فاکتور و المان مهم رتبه بندی در نتایج جستجو ست که باید بر اساس عملکرد آن، سئو سایت انجام شود.
البته هوش مصنوعی یک فاکتور اصلی مانند داشتن بک لینک های طبیعی یا دوستدار موبایل بودن به حساب نمی آید ولی یک الگوریتم یادگیری ژرفا است که با یک روش فعالیت بی نظیر، قوانین یکتای خود را ایجاد می کند.
جای هیچ گونه بحث و یادآوری نیست که محتوای غنی یکی از مهم ترین جنبه های سئو و فعالیت های بهینه سازی است و مهم اینجاست که هوش مصنوعی رتبه بندی با قواعد و قوانین خود بر اهمیت محتوای غنی و با کیفیت افزوده است. باید به این نکته توجه داشته باشید که رنک برین بصورت تکنیکال یک فاکتور رتبه بندی به حساب نمی آید که سئوکارها بتوانند آن را در لیست خود قرار داده و مورد بررسی قرار دهند!
اکنون حدود ۳ سال است که هوش مصنوعی وارد میدان شده و سئو با آن مرتبط است. واضح است که دانش ما نسبت به هوش مصنوعی با گذشت سه سال از ارائه آن و کسب تجربه درباره موضوعات و جنبه های مختلف آن بیشتر شده است. هر چه میزان درگیری با هوش مصنوعی بیشتر باشد تجربه و دانش بیشتری از عملکرد این برنامه بدست می آید.
برای همین گروه ها و افراد متخصص در سئو که در این سه سال مدام و در هر لحظه با این برنامه درگیر بوده اند بهتر می توانند ما را در شناسایی عملکرد و در ادامه آن نحوه ارتباط با هوش مصنوعی مطلع سازند. در زیر بعضی از یافته های این متخصصان در زمینه بهینه سازی وب سایت برای هوش مصنوعی رتبه بندی را بررسی می کنیم:
۱. استفاده از ساختار و راهکارهای سایت های موفق
در این موضع مهم ترین مسئله مدل سازی سایت و محتوا است که پس از شناسایی دامنه ها توسط گوگل به عنوان یک دامنه معتبر می تواند کمک کننده باشد. بطور مثال در مسائل پزشکی، گوگل سایت WebMD را به عنوان یک سایت معتبر می شناسد و علاقه دارد که این سایت در کنار ایندکس قابل جستجو قرار بگیرد. هر سایت دیگری که ساختار و عملکرد آن شبیه به سایت WebMD باشد برای گوگل به عنوان یک سایت خوب به حساب می آید. اگر یک سایت ساختاری شبیه به یک سایت اسپم در موضوعات پزشکی باشد، گوگل آن دامنه را به عنوان یک دامنه بد به حساب می آورد.
سایت هایی که تعداد فراوانی از عنوان های گوناگون را دارند مانند یک سایت how-to بیشتر به عنوان یک اسپم شناسایی می شوند. چون هوش مصنوعی نمی تواند تشخیص دهد که این محتوای ارائه شده برای چه کسی است و کدام گروه به دنبال این محتوا هستند.
نتیجه: همانطور که قبلا هم در کانال تلگرام سئو گفته شده، بررسی رقبا یکی از مهمترین پارامترهای موفقیت در تجارت است. این نکته نیز موید همین موضوع است. شما اگر یک سایت خوب که مورد توجه گوگل است و در همه جستجوها رتبه بالایی دارد را در حوزه کاریتان شناسایی کنید و سعی کنید ساختاری شبیه اون ایجاد کنید. البته منظور از ساختاری شبیه اون کپی برداری محض نیست!
نکته بعدی که هنوز خودم ازش اطمینان کامل ندارم ولی باید بهش توجه کرد همین استفاده از قالب های رایگان توی نت هست. اگر واقعا این موضوع صحت داشته باشه و چند تا سایت اسپم بیان از یک قالب استفاده کنند، سایتهای دیگه هم متضرر میشن! رو این مسئله باید حسابی کار بشه.
محقق : John Rampton
۲. استفاده بهینه از کلمات کلیدی در محتوا
از ایجاد صفحات و یا محتواهایی که فقط مربوط به یک کلمه کلیدی و یا عبارت آن است خودداری کنید. برای تاثیرگذاری حداکثری هر چند کلمه کلیدی هدف قرار داده شده را ترکیب کرده و یک کلمه جدید از آن بدست آورید. انواع و دسته های گوناگونی از کلمات کلیدی و کلمات اضافه مرتبط را ترکیب کنید تا کلمه کلید مورد نظر نهایی بدست آید.
کارشناسان اعلام کرده اند که با به روزرسانی های جدید الگوریتم های گوگل دیگر نتایج بر پایه کلمات کلیدی خاص ارائه نمی شود و حالت مفهومی مورد نظر خواهد بود. باید کلمات کلیدی را جمع آوری کرد، دسته ها و گروه های مختلف ایجاد کرد و با توجه به نیازها و خواسته ها، کلمات کلیدی جدیدی بوجود آورد.
جنبه و روش دیگر تفکر در این فرآیند، گروه بندی و دسته بندی کلمات کلیدی به مفهوم ها است و سپس تبدیل کردن هر مفهوم به یک کلمه کلیدی و یا عبارت. یعنی این مراحل باید طی شود :
کلمه کلیدی ← مفهوم ← کلمه کلیدی
نتیجه ایی که حاصل می شود یک عبارت جستجویی مخصوص است. اما همان عبارت بدست آمده از این تکنیک بصورت بالقوه نماینده صدها عبارت و کلمه کلیدی است.
کلمات کلیدی در حال تغییر هستند و هوش مصنوعی رتبه بندی این شتاب را افزایش داده است. هوشیار باشید که شما هم با شتاب مناسب در حرکت باشید. به طور مثال در روزهایی ابتدایی که مباحث سئو در وب فارسی جستجو میشد، کلمه کلیدی اصلی “بهینه سازی سایت” بود ولی با گذشت زمان جای خودش را به کلمه “سئو” داد. حالا خدا میدونه تا چند سال دیگه کدوم یکی از کلمات سئو سایت، خدمات سئو یا هر کلمه دیگه ای تبدیل به کلمه کلیدی اصلی در این حوزه بشه؟!
نتیجه: سعی کنید طبق گفته های بالا برای کسب و کار خودتان کلمات کلیدی جدید بسازید و در کنار کلمات کلیدی اصلی روی آن ها نیز فعالیت کنید. کلمات پیشنهادی در پایین صفحه جستجو گوگل که افزونه پیشنهاد دهنده کلمات کلیدی هم بر مبنای آن طراحی شده در همین راستا به شما میتونه کمک خوبی بکنه.
محقق: Yulia Khansvyarova
۳. استفاده از نگارش محاوره ای در محتوا نویسی
کلمات کلیدی موضوعاتی هستند که باید در فعالیت های شما بهینه سازی شوند اما نکته مهم و کلیدی این است که بهینه سازی برای کاربران انجام شود و نه فقط برای هوش مصنوعی رتبه بندی. بارها اعلام شده که تمامی تلاش های خود را روی رضایت مندی الگوریتم ها و سیستم ها متمرکز نکنید و با تحلیل رفتار کاربران و ایجاد تغییرات لازم سعی بر ایجاد تجربه خوب برای کاربران داشته باشید. زمانی که کاربران فضای اینترنت از محتوا و ارائه شما راضی باشند، بطور طبیعی الگوریتم ها هم از سایت شما راضی خواهند بود.
کارشناسان گوگل اعلام کرده اند که مهم ترین فاکتور در بهینه سازی درباره موضوع هوش مصنوعی رتبه بندی، ایجاد محتوای کاربر پسند است. محتوا را طوری ایجاد کنید که توسط انسان نوشته میشود و نباید به سبکی نوشته شود که هوش مصنوعی رتبه بندی فکر کند یک ماشین این مطلب را نوشته است چون باعث سردرگمی آن خواهد شد.
اگر یک سایت محتوایی دارید، پس از ایجاد محتوا و انتشار آن، مانند یک کاربر نوشته خود را مطالعه کنید و مشاهده کنید که وضعیت نوشته برای پاسخگویی به نیازهای کاربران چگونه است؟ از خوانندگان سوال بپرسید که آیا این نوشته طبیعی به نطر می رسد؟ پس از بررسی ها اگر این نوشته ها مانند اطلاعات و گفتگوهای روزانه بود آن گاه شما برای RankBrain بهینه سازی انجام داده اید.
البته که نوشته شما باید به زبان طبیعی و کاربر پسند نوشته شود اما باید تجربه لازم هم وجود داشته باشد تا نوشته خواسته ها و قواعد هوش مصنوعی را هم مورد توجه قرار دهد تا بهترین نتیجه حاصل شود. نویسنده محتوا چه مطلب و محتوای خود را برای کاربر و چه برای موتور جستجو ایجاد کرده باشد، هنوز هم این قانون پایدار است که:
بهترین تجربه کاربر، بهترین نتایج فعالیت سئو را ایجاد می کند.
پس ایجاد یک تعادل در فعالیت ها بسیار مهم است. قوانین و دستورالعمل های هوش مصنوعی را به خوبی شناخته و متوجه شوید و سپس محتوایی ایجاد کنید که با رعایت قواعد رنک برین بهترین تجربه کاربری را بوجود آورد.
نتیجه: اینطور که من خودم متوجه شدم با کلی آب و تاب این موضوع میخواد همون موضوع قدیمی یعنی نوشتن مطلب هر برای موتور جستجو و هم کاربر را یادآوری کنه! به نظر خود من خودتون بنویسید. همونیکه خودتون هستید. همونطور که برای یک دوستتون اس ام اس میفرستید. البته با رعایت موازین اخلاقی!
محقق: Yulia Khansvyarova
۴. یافتن و الویت بندی فاکتورهای رتبه بندی در حوزه کاری خودتان
بسیاری از کارشناسان سئو معتقد هستند که دیگری چیزی به نام دسته فاکتورهای رتبه بندی وجود ندارد. این دیدگاه اعتقاد دارد که هوش مصنوعی رتبه بندی، المان های رتبه بندی را بطور گوناگون بررسی و تحلیل می کند که با توجه به سبک کاری و هر صنعت و همین طور الگوی رفتاری کاربر و جستارهای انجام شده متفاوت است.
در سال های گذشته با یک دسته خاص از پارامترهای رتبه بندی میشد فعالیت ها را سامان بخشید. اما اکنون این طور نیست و سیگنال ها با توجه به شرایط صنعت ها گوناگون شده اند.
گاهی اوقات محتوایی تازه لازم است، بعضی وقت ها محتوایی ژرفا لازم است. زمان هایی وجود دارد که میزان درگیری بالایی مورد نیاز است. شاید هم پیش بیاید مقدار زیادی بک لینک نیاز باشد. گاهی اوقات هم اعتبار نویسندگی بالایی نیاز باشد و شاید هم موردهای گوناگون دیگر.
این موردها به این معنا است که نمی توان بطور کامل برای هوش مصنوعی یک بهینه سازی ۱۰۰ درصدی ایجاد کرد. اما امکان آن وجود دارد که با بررسی شرایط و وضعیت های مختلف، یک شبیه سازی بوجود آورد و با شناسایی الویت های سیگنال های هوش مصنوعی فعالیت ها را به پیش برد.
باید زمان مورد نیاز را برای آنالیز SERP یا همان صفحه نتایج موتورهای جستجو صرف کرد تا یک دیدگاه دقیق و مطمئن از وضعیت موجود بدست آید. رقبا و شرایط آن ها را مورد سنجش قرار داد و الگوهای رفتاری کاربران را شناسایی کرده و بر اساس این داده ها و اطلاعات برنامه ریزی لازم انجام شود:
تازگی: هوش مصنوعی رتبه بندی محتواهای جدید را الویت بندی می کند.
لینک ها: وضعیت لینک ها و دامنه لینک ها را با استفاده از ابزارهای متنوع موجود در بازار، تحلیل و آنالیز کنید. هوش مصنوعی رتبه بندی اعتبارها را الویت بندی می کند.
کلمات کلیدی: این عامل هنوز هم یکی از فاکتورهای مهم رتبه بندی به حساب می آید. آیا عبارات و کلمات بخصوص در هر عنوان و یا متا ظاهر می شود؟ هوش مصنوعی رتبه بندی می داند که کاربران به دنبال این موردها هستند.
نتیجه: مطمئن باشید که سئو یک فعالیت کوتاه مدت و سطحی و کم هزینه نیست. همانطور که در این قیمت شاره شد برای موفقیت یک کسب و کار باید تمامی موارد ممکن با توجه به شرایط خاص همان حوزه کاری در نظر گرفته شود و بر مبنای آن بهینه سازی نمود. لطفا در دام افرادی که اطلاعی از سئو و بهینه سازی ندارند و وعده زمان کم و یکبار برای همیشه را میدهند نیفتید!
محقق: Rand Fishkin
چیزی که خبرگان سئو بر آن اتفاق نظر دارند این است که RankBrain یا همان هوش مصنوعی رتبه بندی موتور جستجو، گوگل را بیشتر از هر زمان دیگری هوشمند کرده است. اگر احساس می کنید که رتبه های جستجو ارگانیک وب سایت شما بوسیله هوش مصنوعی آسیب دیده است، محتواها را بازبینی کنید. آیا هنوز محتواها مفید و غنی هستند؟ آیا این محتوا یک عنوان را هدف قرار داده و یا یک کلمه کلیدی بخصوص مورد هدف قرار گرفته شده است؟ و …
نکته طلایی: بررسی کنید که کدام صفحات به خوبی رتبه بندی شده اند و آیا امکان رمزیابی وجود دارد تا فاکتورها و المان های هوش مصنوعی الویت بندی شوند؟
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر

شرکت گوگل بعد از گذشت سالها تنها یکسری فایل راهنما برای توسعه دهندگان وب منتشر کرده و هرگز روند کاری الگوریتمهای خود را به صراحت بیان نکرده است. بنابراین این وظیفهی خود وبسایتها است که موثرترین عوامل در بهبود رتبهبندی را تشخیص دهند. در حال حاضر مقالات بسیار زیادی در سراسر اینترنت وجود دارند که عوامل موثر در رتبهبندی را شرح دادهاند. این عوامل معمولا با نظرسنجی از هزاران وبسایت به دست آمدهاند. در این میان عوامل متعددی هستند که معمولا دست کم گرفته میشوند اما روی رتبهبندی تأثیر میگذارند.
عوامل اصلی و شناخته شدهزمانی که صحبت از عوامل موثر در رتبهبندی نتیجهی جستجو به میان میآید سه فاکتور اصلی محتوا، ساختار و لینکها در ذهن متخصصان تداعی میشود:
محتوا: حجم، کیفیت و مرتبط بودن محتوا تأثیر فوقالعاده زیادی روی رتبهبندی وبسایت میگذارد. تولید محتوای بیشتر و باکیفیتتر میتواند اعتبار شما را افزایش دهد. همچنین میزان مرتبط بودن وبسایت با کلمات کلید اصلی را نیز افزایش میدهد.
ساختار: ساختار کلی وبسایت، قابلیت شناسایی آن توسط موتورهای جستجو و عوامل فنی، نقش بسیار مهمی در رتبهبندی وبسایت دارند.
لینکها: کمیت و کیفیت وبسایتهایی که به وبسایت شما لینک میدهند، تأثیر زیادی روی نفوذ آن میگذارند و درنهایت نقش پررنگی را در رتبهبندی وبسایت برای نتیجهی عبارت جستجو شده بازی میکنند.
به غیر از این موارد، چه فاکتورهای دیگری در رتبهبندی وبسایت نقش دارند؟
در ادامهی این مقالهی زومیت به بررسی ۷ عاملی میپردازیم که تا به امروز کمتر توسط متخصصان مورد توجه قرار گرفتهاند:
۱- سن دامنهگوگل اعلام کرده است که سن دامنهی وبسایت روی رتبهی جستجوی وبسایت تأثیر میگذارد. دامنههایی که محتوای بیکیفیت دارند بعد از گذشت مدتی از بین میروند اما دامنههای خوب سالهای سال به فعالیت خود ادامه میدهند. مطمئنا سن دامنه چیزی نیست که بتوانید مانند محتوا یا ساختار مستقیما تحت کنترل داشته باشید. در عوض برای رسیدن به موفقیت باید برای طولانی مدت به دامنهی خود پایبند باشید. شواهد نشان میدهد که یک وبسایت بعد از گذشت چند سال تعهد خود را نشان داده و اعتماد موتورهای جستجو را جلب میکند.
۲- شبکههای اجتماعیشبکههای اجتماعی از جمله دیگر مواردی هستند که معمولا برای بهبود سئو در نظر گرفته نمیشوند؛ اما مطالعات نشان دادهاند که فعالیت در شبکههای اجتماعی نقش پررنگی را در رتبهبندی ایفا میکنند. این عامل در مقایسه با کیفیت محتوا از ارزش پایینتری برخوردار است اما نباید نادیده گرفته شود. اولویت و تمرکز اصلی خود را روی تولید محتوای با کیفیت بگذارید اما از فعالیت در شبکههای اجتماعی غافل نشوید.
۳- بهروزرسانی محتواگوگل از سال ۲۰۱۰ به بعد به محتواهای جدید اهمیت بیشتری میدهد. اگر به پستهای قبلی مراجعه کنید و بخشی از محتوا را به روز رسانی کنید، احتمال دیده شدن آن در نتیجهی جستجو را بالا میبرید. البته این نکته را نیز فراموش نکنید که هرقدر حجم محتوایی که بهروزرسانی میشود بیشتر باشد، از نظر موتورهای جستجو بهتر است. بنابراین بازنویسی کردن کل مطلب ایدهی خوبی به نظر میرسد. پس اگر قصد دارید بخشی از محتوای وبسایت را بهروزرسانی کنید این نکته را در ذهن داشته باشید.
همانطور که میدانید لینکهای داخلی رتبهبندی را عمیقا تحت تأثیر قرار میدهند. اما شاید ندانید لینکهایی که به وبسایتهای دیگر میدهید نیز روی رتبهبندی اثر میگذارند. گوگل به منابع و لینکهایی که در مقالات خود میدهید نگاه میکند و اعتبار آنها را ارزیابی میکند. بهعنوان مثال اگر به وبسایتهای باکیفیت و مهم لینک دهید، ارزش و اعتباری بیشتری کسب میکنید تا زمانی که به وبسایتهای کم اهمیت و حاوی مطالب اسپم لینک دهید.
۵- نرخ کلیک نسبت به رتبه (CTR)CTR ها متغیرهای پیچیدهای هستند، زیرا میتوانند روی رتبهبندی تأثیر بگذارند همچنین از طرفی رتبهبندی نیز میتواند CTR وبسایت را تحت تأثیر قرار دهد. با این حال معمولا گفته میشود CTR بالاتر از حد انتظار میتواند رتبهبندی را بهبود دهد و CTR پایینتر از حد انتظار نتیجهی عکس خواهد داشت. بهعنوان مثال اگر رتبهی وبسایت شما برای عبارت جستجو شده پنج باشد و آن عبارت ۱۰ بار مورد جستجو قرار بگیرد و وبسایت شما دو بار باز شود، یعنی وبسایت شما از ۱۰ بار نمایش دو بار کلیک داشته و CTR شما برای رتبهی پنجم در صفحهی اول برابر ۲۰ درصد است.
از نظر گوگل، بازدیدکنندههای تکراری عوامل مهمی هستند. بازدیدکنندههای جدید نشان میدهند که شما میتوانید برند خود را گسترش داده و جمعیت جدیدی را به سمت وبسایت هدایت کنید. اما بازدیدکنندههای تکراری یعنی وبسایت شما محتوای باکیفیتی داشته است و ارزش دو بار دیده شدن را دارد. بر این اساس اگر درصد بالایی از بازدیدکنندگان تکراری داشته باشید، قدرت نفوذ و رتبهی بهتری خواهید داشت.
۷- زمان ماندگاری کاربرگوگل فاکتور دیگری به نام dwell time یا ماندگاری کاربر در وبسایت را نیز تحت نظر قرار میدهد. این فاکتور برابر مدت زمانی است که کاربر قبل از بستن صفحه یا مراجعه به صفحهی دیگر در یک وبسایت سپری میکند. بهعنوان مثال اگر کاربر روی لینکی کلیک کرده و پنج دقیقه زمان سپری کند، وبسایت dwell time بهتری نسبت به زمانی خواهد داشت که شخص تنها ۱۵ ثانیه در وبوبسایت بماند. این یعنی محتوای وبسایت باارزش بوده است و درنتیجه امتیاز بیشتری از طرف گوگل دریافت خواهد کرد.
عواملی که در این مقاله بررسی کردیم نسبت به عوامل اصلی از اهمیت کمتری برخوردار هستند و نباید وقت و انرژی زیادی از شما بگیرند. اما هر کدام از آنها نکات جالبی دارند و تأثیرگذار هستند درنتیجه بهتر است بعد از رسیدگی به عوامل اصلی مانند محتوا، ساختار و لینکها مورد توجه قرار بگیرند.
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر

امروزه نوشتن مقاله در سایتها با بازاریابی محتوا همراه شده است. همه روزه میلیونها نفر از مردم جهان در حال جستجوی اطلاعات هستند و وبسایتها این اطلاعات را در اختیار آنها میگذارند؛ بنابراین بدون استفاده صحیح از واژههای کلیدی و دانستن سئو (SEO)، مقاله و پست شما در فصای بیکران اینترنت گم خواهد شد؛ پس چه چیز است که باعث میشود نوشتن تیتر پست بسیار مهم به نظر برسد؟
تا به حال بسیار اتفاق افتاده است که برای نوشتن مطلبی بسیار زمان صرف کردهایم اما هیچ گونه بازخوردی نداشته و بسیار کم مورد استقبال واقع شده است؟ جواب در یک کلمه است: «تیتر»
مقالههای مرتبط:در این مقاله به مواردی که باعث میشود بتوانیم تیتر جذابی برای مقاله خود بنویسیم، اشاره شده است:
استفاده از کلمات جذاب و خلاقیک تیتر جذاب سبب میشود تا خوانندگان تشخیص دهند که مقاله مورد نظر برای آنها مفید هست یا خیر. تیترهای خلاق و جذاب خوانندگان را تشویق میکند تا مطلب مورد نظر را بخوانند. کلیک روی مطلب است که مشخص میکند آیا مقاله شما مورد پسند خوانندگان قرار گرفته است یا اینکه بعد از مدتی به صفحات آخر گوگل منتقل خواهد شد.
انتخاب کلید واژه صحیح نقشی بسیار کلیدی و مهم در جذب مخاطب بازی میکند. از طریق جستجوی مناسب کلید واژهها، میتوان مخاطبان زیادی را جذب مطالب خود کرد. در زیر برخی از ابزارهایی که در یافتن کلیدواژه مناسب بسیار کاربردی هستند، آمده است. پیشنهاد میشود حتما از این ابزارها استفاده کنید:
کوتاه اما منحصربهفردبیشتر تیترهای مطالب به علت طولانی بودن و استفاده از واژههای معمولی، نمیتوانند نظر مخاطبان را به خود جذب کنند. جالب است بدانید گوگل تیترهایی که بیش از ۵۵ کاراکتر (حدود ۸ کلمه) در آنها استفاده شده باشد، امتیاز بسیار کمی میدهد.
استفاده صحیح از کلید واژههااستفاده مناسب واژهها در تیتر پست از اهمیت زیادی برخوردار است؛ اما استفاده از واژههای جذاب به هر قیمتی در تیترها اشتباه است و مخاطبان با خواندن مقاله به این نکته پی خواهند برد؛ بنابراین، تعادل در افزودن چاشنی کلیدواژه بسیار مهم است.
تیتر باید با مطلب مرتبط باشدیکی دیگر از نکات مهم در نوشتن تیتر، مرتبط بودن تیتر با محتوای مقاله و انتقال مفهوم آن است. از نوشتن مطالب مبهم و نامشخص خودداری کنید؛ خوانندگان باید با خواندن تیتر بتوانند نسبت به خواندن یا نخواندن مقاله تصمیم بگیرند.
استفاده از واژههایی که احساسات افراد را برمیانگیزدواژههایی همانند خوب، معمولی، بد، زیبا بسیار استفاده شدهاند و بهگونهای یکنواخت و خستهکننده به نظر میرسند. به جای استفاده از این نوع واژهها، میتوان از واژههایی همانند بینظیر، شگفتانگیز، چشمنواز، خیرهکننده و از این دست استفاده کرد. تیترهایی که از این نوع کلمات استفاده میکنند، بسیار مورد استقبال واقع میشوند.
بیشتر تیترها با اعداد شروع میشوند؛ زیرا افراد را به خواندن مطلب جلب میکنند. افزودن اعداد به تیتر تاثیر زیادی داشته و باعث جلب نظر خوانندگان میشود.
کلماتی همچون «چرا»، « چگونه»، «چهچیز» و از این دست قبیل سبب میشوند حس کنجکاوی افراد تحریک شده و مجاب به خواندن مطلب شوند؛ بالاخص زمانی که مطلب در مورد مسائل روزمره و مشکل عام مردم باشد. برای مثال:
چگونه تیتری جذاب بنویسیم؟ عادتهای افراد موفق و پولدار چیست؟
آخرین مورد برای داشتن تیتری منحصربهفرد، ابزاری است که از طریق دادن ایدههای مختلف در مورد موضوعی، به شما در یافتن تیتری بینظیر و جذاب کمک میکند. برخی از این موارد در ادامه آمده است:
این ابزارها در ابتدا از شما کلیدواژههای مورد نظر را میگیرد و سپس تعدادی تیتر جذاب و نمونه را به شما نشان میدهد. شاید همین تیترها سیلی از خوانندگان را به سوی مطلب شما جاری کند!
تمام موارد ذکر شده در بالا برای افزایش تاثیر مطلب شما بر مخاطبان و جذب آنها است و در نوشتن تیتر مناسب به شما کمک شایانی خواهد کرد. با تمام این موارد، خلاقیت شما در نوشتن تیتری بی نظیر میتواند تمام این قوانین را دگرگون کند؛ پس توصیه میشود حتما از خلاقیت خود بهره ببرید.
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر

اگر به مدیریت یک کسبوکار مشغولید، اهمیت وب و تلفن همراه را بهخوبی درک میکنید. همهی مشتریان، چه آنها که میخواهند غذای خود را آنلاین سفارش دهند و چه آنها که به دنبال محتوا یا اطلاعات خاصی هستند، از موتورهای جستجوی اینترنتی استفاده میکنند.
احتمالاً تا به امروز شما با دنیای پیچیدهی بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) و بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) آشنا شدهاید. ولی مهمترین نکاتی که باید در مورد SEO و SEM بدانید چیست؟
اندرو شلتون، متخصص SEO/SEM و مؤسس آژانس بازاریابی Martec360، میگوید اگر میخواهید فروش خود را از طریق موتورهای جستجو افزایش دهید، باید به این ۶ قاعده توجه کنید:
موبایل اولین و مهمترین اولویت دنیای اینترنت استآیا هنوز برای اطمینان پیدا کردن از اهمیت موبایل در دنیای کسبوکار، به شواهد و مدارک نیاز دارید؟ ۹۶ درصد مردم از گوشی هوشمند برای انجام کارهای روزمرهی خود استفاده میکنند. حدود ۷۰ درصد از صاحبان گوشی هوشمند، پیش از خرید یک محصول، تحقیقات مورد نیازشان را با استفاده از گوشی انجام میدهند. نیمی از ترافیک وبسایتها، از گوشی هوشمند و تبلت میآید.
بهعلاوه اخیرا گوگل روی شاخصی با عنوان Mobile-First تمرکز کرده است. به عبارتی گوگل در آیندهای نزدیک، ابتدا محتوای سازگار با موبایل را نمایش میدهد و نتایج را بر این اساس رتبهبندی میکند.
محتوای پرداختی بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)، واقعاً ارزشمند است. شلتون میگوید پیشازاین به مشتریانش تأکید میکرد که روی SEO تمرکز کنند؛ ولی حالا که مصرفکنندگان از گوشی برای جستجوی نیازهایشان استفاده میکنند، این سلسلهمراتب نیز تغییر کرده است.
شلتون میگوید:
]بازاریابی ایمیلی مهمترین ابزار بازگشت سرمایه محسوب میشود؛ چراکه به شما اجازه میدهد در خانهی خود با مشتریانتان وارد گفتگو شوید. ولی در درجهی بعد هیچ راهکاری، کارایی SEM را برای شما نخواهد داشت.
]او تخمین میزند که در سال ۲۰۱۶، هزینههای پرداختشده برای SEM بیش از ۲۵ درصد افزایش یافتهاند.
استراتژی معتبری برای تولید محتوا داشته باشیدنکتهای که حتماً بارها شنیدهاید و هنوز مصداق عینی آن را میتوان دید، این است که به کیفیت محتوای تولیدی خود توجه کنید. اگر قصد دارید با استفاده از SEO به کسبوکار خود رونق بدهید، باید محتوایی باکیفیت و مفید برای وبسایت خود فراهم کنید.
فرض کنید که میخواهید نیاز یا مشکل مشتریانتان را برطرف کنید. چه پاسخهایی برای پرسشهای مشتریان دارید؟
آیا مکانیزمی ارائه کردهاید که از آن طریق مشتریان بتوانند سؤالات خود را مطرح کنند؟ ایدههایی که برای پستهای وبلاگ دارید، FAQ (پرسشهای متداول مخاطبان) و لینک راهنمای خریداران، بهترین گزینههایی هستند که میتوانند باعث رجحان شما شوند.
رسانههای اجتماعی تأثیر فوقالعادهای بر رشد برخی از کسبوکارها دارند و شما باید حتماً تجزیهوتحلیل هزینه-فایده آنها را مد نظر قرار دهید. مثلاً اگر ۶ ساعت از زمان خود را صرف ارسال توییتهایی میکنید که برای شما ترافیک بیشتری نمیآورند، مسیر اشتباه را انتخاب کردهاید.
مقالات مرتبط:شلتون توصیه میکند رسانههای اجتماعی را نهفقط بهعنوان ابزاری برای فروش بیشتر، بلکه بهعنوان ابزاری برای مشارکت و گفتگو با مردم در نظر بگیرید.
درواقع اگر از رسانههای اجتماعی برای تبلیغات افراطی استفاده کنید، شاهد نتیجهای معکوس خواهید بود. در عوض بهتر است بررسی کنید که چگونه میتوانید محتوایی بارزشتر و کاربردیتر ارائه کنید.
شهرت و اعتبار آنلاین خود را مدیریت کنیدشرکت Shopper Approved (پلتفرمی که به مشتریانش کمک میکند رتبهبندیهای آنلاین و نظرات و دیدگاههای مرتبط با محصولات را مشاهده کنند) میگوید ۸۸ درصد از مصرفکنندگان برای انتخاب بهترین کالایی که با خواستههای آنان مطابقت داشته باشد، دیدگاهها و بررسیهای آنلاین را مطالعه میکنند.
همهی این بررسیها و نظرات، بخشی از تراز SEO هستند. آنها میتوانند باعث رشد شما شوند یا برعکس، شما را از دور خارج کنند. از برنامههایی استفاده کنید که به شما کمک میکنند محصولتان بررسیهای مثبت بیشتری به دست آورد.
میزان پیشرفتتان را زیر نظر بگیریدتنها راهی که باعث میشود رشدی که کسبوکارتان از طریق SEO ،SEM یا شبکههای اجتماعی به دست میآورد مشاهده کنید، این است که پیشرفت خود را بسنجید. شما باید نقطهی شروعتان را در نظر بگیرید، یک سری معیار و شاخص برای ارزیابی خود تعیین کنید و بهاینترتیب روی پیشرفتتان نظارت داشته باشید.
برای مثال Google Analytics یا ابزارهای تجارت الکترونیک مشابه، تا حد زیادی تجزیهوتحلیل شما را تسهیل میکنند. اگر کار با دادهها را یاد بگیرید، به منافع و مزایای غیر قابل انکار آنها پی میبرید.
اگر حس میکنید به کمک نیاز دارید، یک شرکت مشاوره را انتخاب کنید که مشتریان و اهداف شما را درک میکند.
به یاد داشته باشید که جستجوی مؤثر، یک فرایند است که به زمان و تجربه نیاز دارد. شاید بهمحض شروع شاهد تغییرات فوقالعادهای نباشید؛ ولی به مرور زمان نکات بیشتری یاد میگیرید و حرفهایتر عمل میکنید.
- توضیحات
- نوشته شده توسط سئو هکر

گزینه سرعت سایت هم برای رتبه بندی سایت در گوگل و هم برای تجربه کاربر بسیار مهم است. بسیاری از کمپانی ها راه ساده و آسان برای بهبود در این موضوع یعنی بهینه سازی تصاویر را نادبده می گیرند!
در چند سال گذشته سرعت بارگذاری صفحه به دلیل ترافیک سایت و رتبه بندی بسیار مهم شده است. کاربران به سایت هایی علاقه دارند که سریع بارگذاری شوند و چون کاربران به سایت های سریع علاقه دارند، گوگل هم به دلیل علاقه کاربران سایت های سریع را می خواهد!سایت هایی که سرعت بالایی دارند از نظر رتبه بندی در جایگاه های بالاتری قرار می گیرند. (البته استثنائاتی هم وجود داره!)
در حوزه هایی از سئو عکس ها و تصاویر نیاز به متخصصانیست که عملکرد سرور شما را بهبود بخشند ولی توجه داشته باشید که همه موضوعات مرتبط با سرعت بارگذاری صفحه پیچیده نبوده و نیازمند دانش های تکنیکال خاصی نیستند.
در این مقاله موضوع بحث ما تصاویر هستند. در بسیاری از حالات سایت هایی که سرعت بارگذاری کمی دارند مشکل تصاویر دارند. نکته جالب این است که بهینه سازی عکس ها باعث موفقیت سریع خواهد شد.
تصاویر و سرعت بارگذاری
هر زمان که سایت ها برای صفحات با سرعت کم بازرسی می شوند، تصاویر بخش مهم و اثرگذاری از موضوع هستند. بررسی وضعیت ابعاد و اندازه تصاویر قبل از قرار دادن در سایت بسیار مهم است. در این میان صفحاتی وجود دارند که تصاویری با حجم های فوق العاده بالا قرار دارند. یک صفحه نباید بیش از یک مگابایت باشد اما صفحاتی وجود دارند که بیش از ۱۰ مگابایت تصویر در خود جای داده اند که همین موضوع باعث بوجود آمدن مشکلات سرعت صفحه می شود.
اکنون در دوره ارتباطات سریع هستیم و صفحات کنترل خواهند شد. در دورانی هستیم که سایت ها می توانند تصاویری به بزرگی ۲۵MB را در هر صفحه بارگذاری کنند. این سرعت کم صفحات روی رتبه بندی های سایت ها در نتایج جستجو گوگل و سئو سایت اثرگذار خواهند بود.
چون تصاویر و سرعت بارگذاری آن ها در دنیای امروز اینترنت بسیار مهم هستند، وب سایت ها تلاش می کنند تا تصاویر و گرافیک را به روزرسانی کنند. بسیاری از سایت ها و سئوکاران روی CMS یا همان سیستم مدیریت محتوا حساب باز می کنند تا تصاویر را تغییر ابعاد داده و یا فشرده کنند. این یعنی اینکه بهینه سازی تصاویر پس از آپلود کردن اتفاق خواهد افتاد. این فرایند باعث می شود که نصاویر با حجم بالا در صفحات وجود داشته باشند و سرعت بارگذاری صفحات را کاهش دهند.
اما چرا نمی توان بطور کامل روی CMS برای تغییر ابعاد و اندازه تصاویر حساب باز کرد؟
وقتی از سیستم مدیریت محتوا برای تغییر سایز و اندازه تصاویر استفاده می شود فقط ابعاد تصاویر را تغییر می دهد و به صورت پیش فرض تصاویر را فشرده سازی نخواهد کرد. اگر سیستم مدیریت محتوا وردپرس باشد، تصاویر شما بطور میانگین ۱۵ درصد تا ۳۰ درصد بزرگتر از آن خواهد بود که قبل از آپلود شدن فشرده سازی شده باشند.
(پاورقی: البته برای سیستم های مدیریت نظیر وردپرس افزونه هایی نیز جهت کم کردم حجم تصاویر وحود دارد)
اگر CMS تصاویر را به اصطلاح “on the fly” تغییر سایز دهد به این معنی خواهد بود که تصاویر همان طور که دریافت شده اند تغییر سایز داده اند پس تراکم سازی کمی انجام شده است.
این موضع در سایت هایی که تصاویر گوناگون در یک صفحه دارند مشکل ایجاد خواهد کرد. بطور میانگین تصاویر ۴۰ درصد تا ۶۰ درصد از حجم صفحه را شامل می شوند و این امکان وجود دارد که با بهینه سازی قبل از بارگذاری، ۳۰ % تا ۵۰ % از حجم تصاویر کاسته شود!
حالا شما به چه اقداماتی قبل از آپلود عکس در سایت نیاز دارید؟
آماده سازی تصاویر برای سایت
تغییر اندازه تصاویر :
تغییر سایز تصاویر بسیار مهم است. اگر یک تصویر ۲۴۰۰px وجود داشته باشد و چیزی که نیاز باشد یک تصویر ۵۰۰px باشد حتی تغییر ابعاد در سیستم مدیریت محتوا نیاز دارد که تمام داده ها را در تصویر ۲۴۰۰px فشرده سازی کند.
بسیاری از تیم ها شخصی را در گروه ندارند که تصاویر را تغییر ابعاد داده و یا فشرده سازی کند. اما باید فرد و یا گروهی وجود داشته باشد تا تصاویر را برای نسخه های دسکتاپ، تبلت و موبایلی بهینه سازی کند.
در این حالت مهم ترین موضوعی که برای انجام وجود دارد این است که هر تصویر در سایت با بزرگترین سایز فیزیکی مورد نیاز ذخیره شود. یعنی اگر سه نوع تصویر مورد نیاز است و ابعاد ۶۰۰*۸۰۰ پیکسل بزرگترین سایز مورد نیاز باشد مطمئن شوید که تصویر اصلی در یک برنامه مانند فتوشاپ به ۶۰۰*۸۰۰ تغییر سایز پیدا کرده است. بعد از آن اگر هنوز نیاز به تغییر سایز در CMS باشد با یک ابعاد کوچکتر فایل فعالیت خواهید کرد.
انواع فایل های تصویری :
ابتدا باید تصاویر را تغییر ابعاد داد، فشرده سازی کرد و پس از آن آپلود کرد. نه تنها تغییر ابعاد و فشرده سازی قبل از آپلود یک موضوع مهم خواهد بود بلکه انتخاب نوع فایل مورد نظر هم کاری مشکل و سخت خواهد بود.
بسیاری از افرادی که برای بهینه سازی تصاویر در یک گروه و یا به صورت انفرادی کار می کنند تجربه چندانی نداشته و به جای استفاده از JPG از یک PNG استفاده می کنند و یا برعکس. اگر در انتخاب نوع فایل اشتباهی رخ دهد حجم فایل بالا خواهد رفت و بر سئو تاثیر منفی خواهد گذاشت.
انواع فایل های گوناگونی وجود دارد اما بیش ترین نوع فایل های مورد استفاده JPG و PNG است.
همه چیز در باره GIF و WebP
استفاده از فایل GIF تا زمانی که یک تصویر بصورت انیمیشنی نباشد مجاز نیست. فایل های WebP هم باعث از دست رفتن کیفیت می شوند و در بیشتر مرورگرها بجز اپرا و کروم هم پشتیبانی نیمشوند!
این به مفوم عدم توانایی در استفاده از آن ها نیست اما نمی توانید از آن ها تا زمانیکه یک روش و متد خاص برای مرورگرهای غیرپشتیبانی شده ایجاد کنید، استفاده نمایید. برای بسیاری از افراد استفاده از فایل های JPG و PNG راحت تر است اما استفاده از فایل WebP این مزیت را دارد که تصاویر ذخیره شده با حجم کم کیفیت بسیار بالایی دارند.
اگر میخواهید از فایل های WebP استفاده کنید، می توان از امکانات گوگل استفاده نمود.
استفاده از نوع فایل صحیح
بسیاری از افراد نوع فایل را با توجه به نوع ارائه شده در حالت اولیه انتخاب می کنند که این کار صحیحی نیست و باید با توجه به موضوعات نوع فایل مورد نظر انتخاب شود چون اگر نوع فایل اشتباهی انتخاب شود تصویر بزرگتر و یا کوچکتر از آن چه مورد نظر است نمایش داده می شود.
در جدول بالا انواع مختلفی از گونه های فایل را ملاحظه فرمودید که باید از چه فایلی در کجا استفاده شود. از خود سوال بپرسید که این نوع از فایل کجا باید استفاده شود؟ آیا این عکس یک اثر هنری است یا یک لوگو؟ برای ذخیره یک عکس از فرمت JPG استفاده شود و برای لوگو و امثال آن از فایل PNG استفاده شود.
JPG یا PNG؟ مسئله این است!
اختلاف این است: از دست دادن در مقابل از دست ندادن!
JPG :
این نوع با نام تراکم سازی با از دست دادن شناخته می شوند. به این مفهوم که بعضی از داده ها و اطلاعات با عملیات فشرده سازی فایل از دست می روند. البته شناخت و متوجه شدن اطلاعات و داده از دست رفته ساده نیست و ممکن است که نادیده گرفته شود. هر چه کیفیت کاهش پیدا کند، اطلاعات بیشتری از دست خواهند رفت.
برای اینکه مشکلی در تصاویر صفحات بوجود نیاید در هنگام ذخیره یک فایل هیچ گاه کمتر از نرخ ۵۰ % کیفیت را استفاده نکنید. با کارت های گرافیکی امروزی نرخ ۵۰ % را می توان کیفیت مناسبی دانست. در هنگام استفاده از این نوع فایل از تنظیمات پروگرسیو و یا تدریجی استفاده کنید چون در زمان بارگذاری امکان پرش صفحه وجود دارد.
PNG :
این نوع با نام تراکم سازی بدون از دست دادن شناخته می شود. در این حالت با ذخیره فایل اطلاعات و داده ها از بین نمی روند. دو دسته از این فایل ها وجود دارد یکی نسخه ۲۴بیتی و دیگری نسخه ۸بیتی. وقتی که سعی به کاهش سایز فایل دارید از نسخه و تنظیمات ۸ بیتی استفاده کنید. وقتی که یک فایل PNG در فتوشاپ ذخیره می شود از گزینه Export استفاده کنید. می توانید رنگ های کمتر و یا سیاه و سفید استفاده کنید که باعث می شود فایل کاهش حجم ۵۰ % تا ۹۰ % داشته باشد.در تصاویر زیر تفاوت یک فایل لوگو را در حالات PNG نسخه ۸بیتی ، PNG نسخه ۸بیتی سیاه و سفید و PSD را مشاهد خواهید کرد.
فایل اصلی = ۱۱۰KB
Standard Photoshop Export – PNG 8 = 13.8 KB
Web Legacy Photoshop Export – PNG 8 = 4.56KB
Web Legacy Photoshop Export – PNG 8 (grayscale 4 colors) = 1.41KB
با استفاده از نسخه PNG-8 با کاهش رنگ، سایز و اندازه تصویر ۹۵ % کاهش پیدا خواهد کرد. یعنی فایل ۱۱۰KB به اندازه ۱٫۴۱KB خواهد رسید!
فایل های SVG
این مورد یک تکنولوژی و فناوری است که تصاویر بصورت کدگذاری شده در صفحات وجود خواهند داشت. باید شخصی که از این مورد استفاده می کند دانش و علم استفاده و ایحاد آن را داشته باشد. دسته بزرگی از کدها در این نوع فایل مورد استفاده قرار می گیرد که باید گروه و یا شخص توانایی انجام این فعالیت ها را داشته باشد.
در این مورد مطمئن شوید که تصاویر SVG کم حجم تر از تصاویر ذخیره شما باشد. هم چنین از اجرای تگ ها و برچسب ها اطمینان حاصل کنید تا از منافع تگ های alt بهرمند شوید. یک ابزار مناسب برای ایجاد فایل ها و تصاویر SVG که می توان مورد استفاده قرار داد Inkscape است.
سرعت بارگذاری سایت
گوگل اعلام کرده که پروژه ایندکس اولیه موبایل به زودی فراگیر خواهد شد یعنی وضعیت نسخه موبایلی و محتوای آن وضعیت و رنک سایت را مشخص خواهد کرد. فاکتور سرعت صفحه روی نسخه موبایلی اثرگذاری بیشتری دارد و باید سئوکاران و وبمسترها روی این مورد توجه بیشتری داشته باشند.
نتیجه گیری:
همانطور که بارها و بارها اعلام شده، سرعت بارگذاری سایت برای کاربران سایت بسیار مهم است و تاثیر مستقیم بر بانس ریت سایت شما خواهد گذاشت. البته همانطور که در مقاله هم گفته شده، این سرعت بارگذاری در نسخه موبایل بسیار مهمتر است، ولی شما می بایست سایت را در هر دو نسخه موبایل و دسکتاپ از نظر سرعت بارگذاری بهینه سازی نمایید.
منبع