Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /home/seohack/domains/seo-hacker.ir/public_html/language/fa-IR/fa-IR.localise.php on line 115

Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /home/seohack/domains/seo-hacker.ir/public_html/language/fa-IR/fa-IR.localise.php on line 115
صفحه اصلی - سئو هکر
محتوا-چیست؟-مهم-ترین-انواع-محتواها-کدامند؟
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

4.5 / 5 ( 2 votes )

در بازاریابی دیجیتال محتوا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر تصمیم دارید که برای کسب و کار خود بازاریابی دیجیتال انجام دهید، باید بدانید که محتوا چیست و چه انواعی دارد.

شاید تا به حال چندین بار به شما توصیه شده باشد که برای بهبود رنک وبسایت تان باید به تولید محتوا بپردازید و بهره گیری از محتوا و بازاریابی محتوا برای شما بسیار ضروری است. و اما محتوا چیست و مهم ترین انوع محتواها کدامند؟

محتوا چیست ؟

محتوا (Content) ابزاری برای فروش محصول یا ایجاد ارتباط با مشتری است.

محتوا می تواند شامل متن وبسایت، پست های شبکه های  اجتماعی، تصاویر برند، ویدئوها، وبینارها و… باشد.

محتوای شما باید با هدف آموزش و یا افزایش تعامل مخاطب با برند شما تولید شود.

محتوا (Content) انواع مختلفی دارد و محتواهایی که شما ایجاد می کنید می توانند دیداری و یا شنیداری باشند.

با تولید محتوای مفید و جذاب برای بازار هدفتان، احتمال اینکه مخاطبین محصول یا سرویس شما را انتخاب کنند و دوباره نزد شما برگردند را بسیار افزایش می دهید.

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا (Content Marketing) هنر استفاده از محتوا در بستر آنلاین به منظور ترغیب افراد برای وارد شدن به قیف فروش شما و در نهایت پیشرفت کسب و کار از طریق تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل است.

تعداد مشتریانی که به صورت آنلاین خرید انجام می دهند روز به روز در حال افزایش است، به همین دلیل کسب و کارها باید برای مواجه شدن با این مشتریان آنلاین آماده باشند.

بازاریابی محتوایی (Content Marketing) با بازاریابی سنتی یک تفاوت اساسی دارد:

در بازاریابی سنتی که نام دیگر آن (Traditional Marketing) است شما باید خودتان مشتریان را جذب کنید و  آن چه که می خواهید به آنها بفروشید (محصول و یا خدمت)، را به آنها ارایه دهید.

برای نمونه شما ممکن است برای برقراری ارتباط با مشتری یا نشان دادن محصول خودتان تبلیغات اینترنتی انجام دهید، پس از آن مشتریان علاقه مند با شما تماس می گیرند، یا از سایت شما دیدن می کنند تا اطلاعات بیشتری کسب کنند. اما با اتمام دوره تبلیغات اینترنتی مجددا بازدید از وبسایت شما کاهش خواهد یافت.

بازاریابی محتوا (Content Marketing) با سایر روش های تبلیغات اینترنتی فرق دارد، و شما مشتری را به سمت خود به گونه ایی متفاوت جلب می کنید.

شما با ارائه محتوایی که توجه مخاطب را به خود جلب می کند، ترغیب به بازدید از سایت می کنید. سپس باید از طریق محتوای با کیفیت موجب تعامل آنها با برند شوید و تخصص برند خود را به آنها نشان دهید، تا اعتماد آنها را جلب کنید و در نهایت باید از طریق سایر متدهای بازاریابی و محتواهای با کیفیت و مفید مخاطبین را تبدیل به مشتری و یا  (Lead) نمایید.

4 مورد از مهمترین انوع محتواها

انواع گوناگونی از محتوا برای بازاریابی محتوا وجود دارند. انتخاب بهترین و موثرترین نوع محتوا برای کسب و کار شما باید بر اساس ماهیت برند و نوع پرسناهای برند شما در نظر گرفته شوند.

بعد از آشنایی با اینکه ” محتوا چیست ” حال باید ببینید کدام یک از انواع محتوا می تواند کسب و کار شما را به صورت موثرتر ترویج دهد.

وبلاگ ها

داشتن یک وبلاگ در سایت شما که مطابق با محصول و بازار کار شما باشد موجب جذب مشتریان بالقوه می شود. این مشتریان اغلب به دنبال پاسخ پرسش هایی هستند که شما آنها را در وبلاگتان پاسخ می دهید.

وبلاگ موجب بهبود سئو سایت شما می شود و می تواند یک شیوه کم هزینه برای افزایش ترافیک ارگانیک (ترافیک به دست آمده از موتور های جستجو) برای سایت شما باشد.

در هنگام نوشتن پست های وبلاگ به موارد زیر توجه کنید:

محتوا باید سئو شده باشد. (بر اساس استانداردهای موتورهای جستجو ویرایش شود.) موضوعات محتوا باید به شیوه ای مرتب سازماندهی شده باشند. محتوا باید متمرکز و مرتبط با محصول و ماهیت برند باشد. ویدئوها

امروزه ویدئو یکی از بهترین انواع محتواها هستند زیرا نرخ تعامل مخاطب با ویدئو نسبت به سایر محتواها بالاتر است.

تحقیقات اخیر نشان میدهد که 54 درصد از مخاطبین دوست دارند محتوایی که برند مورد علاقه آنها ارائه می دهد، یک محتوای ویدئویی باشد.

تولید محتوای ویدئویی اگرچه نسبت به سایر انواع محتواها پرهزینه است اما اثر بخشی بسیار بالایی هم دارد، شما می توانید انواع گوناگونی محتوای ویدئویی را که مطابق با حوزه بازار کار شما باشد ایجاد کنید، محتوایی که میزان تعامل زیادی با مخاطب برند داشته باشد.

اینفوگرافیک ها

اینفوگرافیک ها یکی از محتواهای بصری بسیار محبوب هستند، زیرا به کمک آن ها می توان نکات مهم یک موضوع را در فرم یک محتوای بصری نشان داد.

هنگامی که داده ها در اینفوگرافیک نشان داده می شوند می توانند به آسانی شناسایی و قابل فهم شوند.

علاوه بر این، اینفوگرافیک شما اگر بتواند داده های مهم و با ارزشی را در مورد صنعت شما نشان دهد، می تواند اعتبار برند شما را بالا ببرد.

کتاب های الکترونیکی

اگر تا به حال کتاب الکترونیکی تولید نکرده اید، بهتر است به آن به عنوان یک محتوای طولانی وبلاگ نگاه کنید.

کتاب های الکترونیکی یک رمان یا یک تبلیغ چند صفحه ای برای کسب وکار شما نیستند بلکه یک شیوه عالی انتقال اطلاعات ارزشمند و آموزنده به کاربران بالقوه است.

کتاب هاب الکترونیکی، ویدئو، وبلاگ، و اینفوگرافیک از مهم ترین انوع محتواها برای بازاریابی محتوا (Content Marketing) هستند.

در بازاریابی محتوایی سعی کنید محتوایی را ایجاد کنید که بیشترین سازگاری را با کسب و کار شما داشته باشد.حال که با مفهوم محتوا در بازاریابی محتوایی آشنا شدید، در یک جمله به تعریف ” محتوا چیست ” بپردازید و بهترین نوع محتوا برای کسب و کارتان را مشخص کنید.

وبینار-webinar-چیست-و-چگونه-وبینار-برگزار-کنیم؟
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

5 / 5 ( 3 votes )

وبینار (Webinar) یک جایگزین ارزان برای جلسات حضوری است، وبينارها می توانند برندساز باشند و شما و شرکت تان را به عنوان پیشگام یک حوزه معرفی کنند.

در صورتی که تا امروز از قدرت و مزایای وبینار بهره نبرده اید و تصمیم گرفته اید از آن برای پشت سر گذاشتن رقبا استفاده کنید. پس بهترین کار این است که این مقاله را تا آخر مطالعه کنید.

وبینار (Webinar) چیست؟

وبینار (Webinar) یک سمینار آنلاین تعاملی است که هر کس می تواند از طریق اینترنت و یک پلتفرم وبينار از آن بهره ببرد.

در هنگام اجرای وبینار حداقل یک نفر وجود دارد که در یک مدت زمان مشخص در مورد یک موضوع خاص صحبت می کند. معمولا مدت زمان یک Webinar نباید از یک ساعت بیشتر باشد. یک وبینار می تواند شامل ویدئو صحبت ارائه دهنده، اسلایدها و یا عناصر تصویری دیگر باشد.

این نوع ارائه معمولا به صورت جلسات پرسش و پاسخ است و شرکت کنندگان می توانند در طول این مدت سوالات خود را بپرسند.

چرا باید از وبینارها استفاده کنیم؟

یکی از مزایای اصلی وبینارها این است که محدود به مکان خاصی نیستند، ارائه دهنده یک Webinar می تواند در هر نقطه از دنیا آن را اجرا کند در حالی که مخاطبین هم می توانند در نقطه دیگری از دنیا در آن حضور یابند.

بر خلاف حضور فیزیکی در یک سمینار، مخاطبین شانس بسیار بیشتری برای حضور در این نوع سمینارهای آنلاین را دارند. (بدون داشتن دغدغه مسافرت و رزرو هتل)

همواره وبینارها به شکل یک فرمت خاص نیستند. وبینارها را می توان ضبط و در آینده آن را منتشر کرد و یا به فرمت های گوناگونی تغییر داد.

علاوه بر این وبینارها در جلب توجه مخاطبین بسیار قدرتمند هستند.

وبینارها یک شیوه ایده آل برای فراهم آوردن یک ارتباط بین شما و مخاطبین هستند. اگر شرکت کنندگان در مورد ارائه یا محصولی که در آن نمایش می دهید سوالی داشته باشند آن را مطرح می کنند، که این در نهایت موانع تبدیل (تبدیل مخاطب به مشتری) را از بین خواهد برد.

از آن جا که مخاطبین مستقیما به مجری وبينار دسترسی دارند و این مجری در بیشتر مواقع یک مدیر شرکت یا متخصص معتبر است، پس این یک نوع دسترسی ویژه و یک روش برای کسب اعتبار است.

بر خلاف بیشتر بازاریاب ها که سعی می کنند از ویدئوهای سرگرم کننده استفاده کنند، بازاریاب های باهوش از وبينارها برای درگیر کردن مخاطب بهره می گیرند.

چگونه وبینار برگزار کنیم؟ و استراتژی برگزاری Webinar شرکت کنندگان وبینار را شناسایی کنید

در این مرحله باید به سوالات زیر پاسخ دهید:

چه کسانی در این وبینار شرکت می کنند؟ آنها با چه مسائل و چالش هایی روبرو هستند؟ هدف آنها چیست؟

شناخت خوب از شرکت کنندگان پیش نیاز برنامه ریزی خوب برای یک Webinar ارزشمند و موفق است.

برند سازی تصویری خود را فراموش نکنید

در برندسازی تصویری، باید برند و یا هر چیزی که مربوط به برند سازی شما است را در وبینار خود جای دهید.

برای مثال، سعی کنید لوگوی خودتان را در جایی از Webinar که به خوبی قابل دید است قرار دهید، مانند اسلایدهای اصلی یا انیمیشن های باز شونده. همچنین فونت ها، رنگ ها و دیگر عناصر تصویری باید مطابق با سبک اصلی برند شما باشند.

ممکن است این جزییات، کوچک و بی اهمیت به نظر آیند، اما فراموش نکنید که برای ایجاد یک تجربه منسجم برای شرکت کنندگان وبینار بسیار ضروری هستند، همچنین میتوانید از مشاوره برندسازی شرکت بیلاود مارکتینگ استفاده کنید.

این نکات باعث می شوند مردم برند شما را بشناسند، به ویژه اگر سعی کنید که در تمام محتواهای خود یک نوع استایل بصری خاص را به کار ببرید.

گوشی های موبایل را نادیده نگیرید

تمام شرکت کنندگان وبینار شما از کامپیوتر استفاده نمی کنند، حدود 25درصد از مخاطبین به وسیله گوشی های موبایل در Webinar شرکت می کنند.

اگر شما Webinarخود را برای کاربران گوشی ها موبایل بهینه سازی نکنید، مقدار قابل توجهی از بینندگان را از دست خواهید داد.

اولین کار برای بهینه سازی وبینار برای گوشی های موبایل این است که اندازه نوشته ها و تصاویر را افزایش دهید. این آسان ترین روش برای قابل دید کردن Webinar برای صفحات نمایشگر کوچک است.

همواره شما باید یک پلتفرم Webinar را انتخاب کنید که همه امکانات تعاملی آن بتوانند گوشی های موبایل را پشتیبانی کنند.

محصولات و خدمات خود را معرفی کنید

در بین وبينار محصول خود را به خوبی معرفی کنید، ولی تمام جزییات آن را نگویید.

هر چیزی که شما در وبینار می گویید معتبر است و مخاطبین کنجکاو هستند بدانند شما چه چیزی را به آنها پیشنهاد می کنید.

در این مرحله نباید این دو نکته را فراموش کنید:

معرفی یک محصول در Webinar نباید بر روی کیفیت وبینار اثر منفی داشته باشد. معرفی محصول باید تنها زمانی باشد که نیاز به این محصول احساس شود. برای وبینارهای پولی برنامه ریزی کنید

بازاریابی وبینار می تواند بسیار پر هزینه باشد و با ارائه یک سری وبينار پولی می توانید این هزینه را برای خودتان جبران کنید.

به مخاطبین نشان دهید که Webinar شما یک وبينار برای پاسخگویی به نیازهای تخصصی آنها و همچنین دارای کیفیت بالایی است و از آنها بخواهید برای شرکت در آن پول بپردازند. در توضیحات اغراق نکنید زیرا تمام مواردی که وعده داده اید را باید در Webinar پوشش دهید.

هرگاه از ارزش و کیفیت وبینارهای خود مطمئن شدید برای یک سری وبینارهای پولی برنامه ریزی کنید تا مقداری درآمد اضافی کسب کنید.

فقط عجله نکنید و تا زمانی که مطمئن نشده اید که کاربران حاضراند برای وبينارهای شما پول پرداخت کنند این کار را نکنید. برای پی بردن به قیمتی که مناسب کاربران شما باشد چندین قیمت را امتحان کنید.

ممکن است با پولی کردن یک Webinar تعداد شرکت کنندگان آن بسیار پایین بیاید ولی حتما شرکت کنندگان مشتاق تری خواهید داشت.

چگونه یک پلتفرم وبینار مناسب را پیدا کنیم؟

اگر در هنگام یک اجرای زنده با مشکلات فنی روبرو باشید، قطعا بینندگان آن تجربه ناخوشانیدی پیدا خواهد کرد. که در نهایت موجب پایین بودن رتبه شما و بازخوردهای ضعیف می شود.

بنابراین پلتفرم Webinar یک عامل مهم برای موفقیت یک وبینار است.

هنگام انتخاب یک پلتفرم باید مزایا و معایب آن را با چند سوال مهم بررسی کنیم:

آیا این پلتفرم برای بودجه من مناسب است؟ آیا این پلتفرم امکانات مورد نیاز من را دارد؟ مانند ویژگی نظر سنجی وبینار تعداد شرکت کنندگان مجاز در این پلتفرم چقدر است؟ آیا می توانم Webinar را ضبط کنم؟

علاوه بر پلتفرم های قدرتمند خارجی چندین پلتفرم ایرانی هم وجود دارند که شما می توانید با یک جستجوی ساده آنها را پیدا کنید و هر کدام که به نظر شما بهتر بود را انتخاب نمایید. خوشبختانه برخی از آنها یک دوره رایگان برای استفاده دارند.

سخن آخر

وبينارها یک شیوه موثر برای برقراری ارتبط عمیق اطلاعاتی هستند، اولین قدم اجرای یک Webinar تصمیم گیری در مورد هدف وبینار و سپس انتخاب یک  پلتفرم مناسب است.

اگر نکاتی که در این مقاله با شما به اشتراک گذاشتیم را دنبال کنید، شانس بیشتری برای موفقیت Webinar خواهید داشت. در آینده موارد بیشتر و جزئی تری را برای داشتن یک وبينار موفق جمع آوری می کنیم.

7-عنصر-مهم-هدفمند-سازی-کلمه-کلیدی-در-سئو-و-1-عنصر-نه-چندان-مهم
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

قطعا کاربرد و استفاده بجا از کلمات کلیدی در هنگام سئو سایت می تواند نتیجه باور نکردنی به همراه داشته باشد؛ ما اینجا 7 عنصر مهم هدفمند سازی کلمه کلیدی در سئو و 1 عنصر نه چندان مهم را آوردیم که اطمینان داریم کار ساز خواهد بود.

1. عنوان صفحه

استفاده از عبارت اصلی کلمات کلیدی حداقل یک بار در عنوان صفحه و ترجیحاً تا حد ممکن نزدیک به شروع عنوان بسیار توصیه می شود. عناوین نه تنها برای اهمیت وزن موتورها مهم هستند ، بلکه به طور چشمگیری بر تمایل جستجوگر نیز تأثیر می گذارند.

2. تیتر یا هدلاین ( H1 )

در حالی که ما سالهاست با استفاده از برچسب H1 به طور خاص برای قرار دادن کلمات کلیدی ، نتایج متفاوتی را مشاهده کرده ایم ، تقریباً به طور قطع اتفاق می افتد که یک جستجوگر که به تازگی بر روی نتایج کلیک کرده است ، انتظار دارد عنوانی مطابق در صفحه ای که بازدید می کند را مشاهده کند. عدم انجام این کار ممکن است نرخ فرار یا بانس ریت را افزایش دهد و جدیدترین تحقیقات ما نشان می دهد رتبه ای که یک H1 مرتبط و یکتا با نمایش جستجو دارد با رتبه های بالاتر همراه است.

3. متن بدنه محتوا

جای تعجب نیست که استفاده از اصطلاحات اصلی کلید واژه اصلی (و ثانویه در صورت لزوم) در محتوای صفحه دارای اهمیت است. تحقیقات ما نشان می دهد که این فقط مربوط به استفاده یا تکرار کلمات کلیدی مهم نیست. موتورهای جستجو مطمئناً از الگوریتم های مدل سازی موضوع پیشرفته برای ارزیابی ارتباط و شاید کیفیت نیز استفاده کنند.

این بدان معناست که می توان محتوای شما را تا حد امکان جامع ، مفید و مرتبط دانست ، که فقط با یک کلمه کلیدی پر نشده است. در حقیقت ، موارد زیادی مشاهده کردیم که استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی منجر به تأثیر منفی در رتبه بندی ها شد.

امتحان کنید و به یک دوست و فرد عادی بخواهید که صفحه را بخواند ، آیا این حس را پیدا می کنند که یک اصطلاح یا عبارتی به طور مشکوک برجسته باشد.

4. آدرس اینترنتی ( URL )

یک URL خوب چند جنبه کلیدی دارد ، اما یکی از این موارد استفاده از کلمات کلیدی است. نه تنها این سیگنال ارتباط به موتور جستجو مستقیماً کمک می کند بلکه URL ها معمولاً به عنوان anchor text در وب استفاده می شوند.

5. تصاویر و ویژگی های alt تصویر

داشتن تصاویر در یک صفحه هدفمند برای کلمات کلیدی ، به دلایل بسیاری خردمندانه است ، دلایل بسیار زیادی وجود دارد ، مهمترین آنها این نیست که اینها می توانند به طور مستقیم و غیرمستقیم به رتبه بندی کمک کنند. به طور مستقیم ، تصویر شما فرصتی برای نمایش در نتیجه جستجوی تصویر دارد. رابط کاربری جدید گوگل ، ترافیک جستجوی تصویر را به طرز چشمگیری کاهش داده است ، اما من هنوز هم در داشتن نام تجاری / سایت شما در ارتباط با تولید گرافیک های مفید ، عکس ها و عناصر بصری ، ارزش بسیار خوبی می دانم.

برای موتورهای جستجو ، عنوان ، نام پرونده ، متن پیرامون و alt ، همه عناصر را از منظر رتبه بندی نسبت می دهند. به ویژه ، کسانی که سئو را انجام می دهند باید بدانند که هنگام پیوند یک تصویر ، صفت alt به طور مشابه با انکر تکست در یک لینک متنی رفتار می شود.

6. پیوندهای داخلی و خارجی

یک صفحه خوب باید بیش از چهار لینک از هر صفحه دیگر در یک سایت قابل دسترسی باشد (سه لینک برای سایتهای کوچکتر) و همچنین باید لینکهای مفیدی برای اطلاعات مربوط به هر موضوع مورد بحث ارائه دهد.

در گذشته برخی از سئو کارها این سؤال را مطرح کرده اند که آیا پیوند خارجی ، به ویژه با سایت های دیگر باعث کاربر پراکنی و رتبه بندی بالاتر برای آن سایت در رقابت شود؛ اما من با اطمینان می گویم لینک دادن به موضوعی مرتبط در سایت مشابه به سایت شما پاداش می دهد.

7. توضیحات متا

توضیحات متا یک صفحه به طور مستقیم در الگوریتم های رتبه بندی موتورهای جستجو (به گفته نمایندگان گوگل و بینگ) استفاده نمی شود ، اما این بدان معنی نیست که آنها مهم نیستند. اگر از کلمه کلیدی در توضیحات متا استفاده کنید ، معمولاً در نتایج جستجو نشان داده می شود و بخشی از مواردی است که جستجوگران هنگام تصمیم گیری برای کلیک کردن در نظر می گیرند.

#8 کلمات کلیدی متا

نکته قابل توجه در این قسمت وجود ندارد ، برچسب متا کلمات کلیدی ، که گوگل در رتبه بندی از آن استفاده نمی کند ، و ما به همراه بسیاری دیگر توصیه نمی کنیم در صفحات خود استفاده کنید.

همه-آن-چیزی-که-برای-سئو-در-سال-2019-اتفاق-افتاد
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

سال 2019 سالی بود برای کلماتی بدون کلیک ، BERT ، اسپم ها و موارد دیگر؛ آن چه گذشت شرایطی ساخت که برای خیلی ها گران تمام شد.

سئو در سال 2019 با الگوریتم برت BERT

جستجو در سال 2019 پر از فراز و نشیب هایی بود که الگوریتم BERT اتمام آن بود، BERT درک پیشرفته زبان طبیعی را برای موتورهای جستجو به ارمغان آورد.

گوگل همچنین بروز رسانی های خاص تر دیگری را ارائه داده است ، از جمله اینها سیگنالی که نشان دهنده تخصص در یک کسب و کار است را در سایت نشان می دهد.

به روز رسانی تنوع با هدف محدود کردن لیست ها از یک دامنه واحد به دو نتیجه برای یک پرس و جو نیز ارائه شد.

از همه مهمتر ، مایکروسافت و گوگل هر دو درک زبان طبیعی را از طریق BERT بهبود بخشیدند.

گوگل با استفاده از تغییرات UI در صفحه نتایج جستجو ، کاهش کلیک های ارگانیک به وجود آورد.

همچنین معرفی قابلیت سؤالات متداول و دادههای ساختاری شده به قیمت عدم تمایل به کلیک بود که واکنشهای متفاوتی را به همراه داشت.

در ماه مه ، گوگل نسخه همیشه سبز خزنده وب خود ، Googlebot را راه اندازی کرد ، به این معنی که خزنده با جدیدترین نسخه Chromium به روز می ماند

از تاریخ 1 سپتامبر ، گوگل حمایت از قوانین منتشر نشده در پروتکل اجازه ندادن به روبات ها را کنار گذاشت و به noindex به عنوان یک دستورالعمل در پرونده robots.txt پایان داد.

در ماه اکتبر ، گوگل فاش کرد که چندین برچسب H1 در یک صفحه یا حتی عدم وجود آن ، برتری را در گوگل چند برابر نمی کند.

هر وقت گوگل الگوریتم های رتبه بندی جستجو را به روز می کند ، بدین معنی است که سایت شما می تواند در نتایج جستجو بهتر یا بدتر عمل کند. دانستن اینکه چه زمان این به روزرسانی را گوگل انجام می دهد ، به ما می گوید تا به این نکته توجه کنیم که آیا این چیزی است که در وب سایت خود تغییر داده اید یا چیزی که گوگل با الگوریتم رتبه بندی خود تغییر داده است. اما بلخره در این سال گوگل اعلام کرده که هیچ راه حلی برای بروزرسانی های هسته وجود ندارد حتی ترفند های سئو سایت

پایان Google+ و بنیانگذاران گوگل

در این سال از Google+ خداحافظی کردیم و پس از 21 سال ، بنیانگذاران گوگل لری پیج و سرگئی برین کناره گیری کردند و مدیر عامل گوگل ساندر پیچای شد.

و اما برای ما در ایران سالی بود پر از پوچی ، سالی که در انتهای آن متوجه شدیم در این کره خاکی حتی اگر اینترنت را قطع کنند باز هم باید نگران رتبه سایت باشم چرا که بسیاری از سایت ها در زمان نبود اینترنت افت کردند و هیچ کدامشان متوجه این موضوع نشدند.

سئو-سایت-تبلیغات-نوین
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

سئو سایت تبلیغات نوین با نرخ تبدیل بالاتر از هر روش تبلیغاتی دیگر توانسته امروزه جایگاه ویژه ای در بین انواع روش های تبلیغاتی مدرن و نوین امروز داشته باشد.

با همه گیر شدن تکنولوژی ، در دسترس بودن تلفن های هوشمند و اینترنت پر سرعت قطعا یک ارتباط قوی شکل گرفته است که تا به امروز هیچ زمانی حتی در 20 سال گذشته این کره خاکی به خود ندیده است.

تصور کنید میلیون ها نفر با هم ارتباط دارند ، تبادل نظر می کنند و از همه مهم تر خرید و فروش می کنند.

سئو سایت تبلیغات نوین کسب و کار

از زمانی که اینترنت یکی از مسائل مهم انسان ها در ارتباط و زندگی عادی آنها شده است ، تمایل به خرید ، فروش و حتی راه اندازی کسب و کار در این فضای مجازی پر جنب و جوش بیشتر و همه گیر شده است.

جالب است بدانید اگر در دنیای قابل لمس ( واقعی ) شرکت های بزرگی مثل جنرال موتور یا مرسدس بنز حضور فعال و مشهوری دارند، در فضای مجازی غیر قابل لمس شرکت ها و برند های بزرگ و مشهوری شکل گرفته اند که حتی درآمد حاصل از اینترنت آنها بیشتر از دنیای واقعی و قابل لمس است.

ویژگی های یک موتور جستجو محبوب

بدون شک جستجو کردن و پیدا کردن یک هدف ، یک موتور جستجوی قدرتمند می خواهد که چند ویژگی مهم داشته باشد:

موتور جستجو باید سریع باشد

سرعت در جستجو و ارائه نتایج به کاربران که می خواهند به سرعت به نتیجه برسند و زمان برای آن ها مهم است.

موتور جستجو باید باهوش باشد

نتایج حاصل باید کاملا مطابق با درخواست کاربران باشد و از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

موتور جستجو باید در دسترس باشد

قطعا تعداد بالای درخواست و تکرار استفاده از موتور جستجو در این میان مهم است و باید قوی ، ثابت قدم و در دسترس باشد، زیرا قطعا استفاده از آن در طول روز و شب مهم است.

موتور جستجو باید بی طرف باشد

وقتی صحبت از میلیون ها فرد با عقاید و سیاست های گوناگون در میان است ، یک موتور جستجو باید شرایطی بی طرف و آزاد را داشته باشد تا همه از آن نفع ببرند.

موتور جستجو گوگل

درست است از زمانی که اینترنت به وجود آمد ، موتور های بسیاری نظیر بینگ ، یاهو و ام اس ان سعی کردند جایگاهی در میان استفاده کنندگان از اینترنت داشته باشند اما در میان همه آن ها تنها گوگل می تواند تمامی شرایط ذکر شده بالا را داشته باشد و یک موتور جستجوی نمونه بماند.

بهینه سازی موتور جستجو

همانطور که گفته شد نیاز مردم برای پیدا کردن یکدیگر و استفاده از خدمات اینترنتی ، نیازمند یک موتور جستجو بود که گوگل به وجود آمد، اما یک گزینه دیگر برای همه آن ها نیاز بود ، چرا که تنها پس از چند سال هزاران کسب و کار وارد اینترنت شده بودند و همه نیز تمایل داشتند در موتور جستجوی گوگل دیده شوند.

اما مشکل اینجا بود که موتور جستجوی گوگل برای حفظ بقای خود باید تنها نتایجی را نشان دهد که دستور العمل های کیفیت محتوا و خدمات را رعایت می کردند.

گوگل احترام به کاربران و درک نیاز های آن ها را در بالاترین امور خود قرار داد و در مقابل افرادی که سعی داشتند محتوای بی کیفیت و به درد نخور به مردم برسانند ایستاد.

اینجا بود که سئو به وجود آمد و با توجه به کیفیت و دستورالعمل های گوگل سایت ها را بهینه کرد.

سئو سایت چیست؟

سئو سایت یعنی بهینه سازی سایت ها برای موتور جستجو و ایجاد موقعیتی که یک سایت بتواند با توجه به شرایط سختگیرانه گوگل جایگاه بالایی در موتور جستجو داشته باشد.

سئو سایت تبلیغات نوین و با بازدهی بالا توانست راهی برای فروش بیشتر و شهرت کسب و کار ها در این غول اینترنتی به وجود بیاورد.

در قدیم سئو ، “بهینه سازی در صفحه” صرفاً به جایگذاری کلید واژه ها انجام می شد؛ موتورهای جستجو دوست داشتند کلمات کلیدی را در مکانهای خاصی از کد HTML مشاهده کنند تا به اهمیت صفحه برای آن پرس و جو پی ببرند، اما امروزه اینطور نیست.

ارتباط و الگوریتم های مبتنی بر کلمه کلیدی که گوگل و بینگ برای ارزیابی و رتبه بندی صفحات استفاده می کنند ، بسیار پیچیده تر شده اند.

یک صفحه بهینه شده فقط محتوای منحصر به فرد را ارائه نمی دهد ، بلکه ارزش منحصر به فردی نیز دارد.

محتوای منحصر به فرد به این معنی است که آن کلمات به این ترتیب در هیچ جای دیگری در وب ظاهر نمی شوند.

بسیاری از صفحات می توانند “با ارزش” باشند ، اما تعداد کمی از آنها یک نوع ارزش منحصر به فرد را ارائه می دهند.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

5 / 5 ( 3 votes )

تبلیغات آنلاین Online Advertising یک روش بسیار کارآمد برای دستیابی مشاغل به مشتریان بالقوه است. قطعا همه ی کسب و کارهایی که در اینترنت حضور دارند، یک هدف را دنبال می کنند: رسیدن به جامعه هدف بزرگتر و دریافت بیشترین مزایای ممکن، با کمترین میزان سرمایه گذاری.

برخلاف تبلیغات سنتی، تبلیغات آنلاین برای هر شغلی قابل دسترس تر بوده و افراد را قادر می سازد تا به سرعت، با کارآمدی بیشتر و با صرف هزینه مناسب، به هدف خود برسند. برای حضور فعال در اینترنت، داشتن یک وبلاگ خوب، حضور موثر در شبکه های اجتماعی و داشتن استراتژی بازاریابی آنلاین، لازم و اجتناب ناپذیر است. واقعیت این است که برای دیده شدن بهتر و به دنبال آن کسب درآمد بیشتر، تبلیغات آنلاین ضروری بوده و در حال تبدیل شدن به یک روال عادی و بایسته است. البته فقط این نیست، باید بدانید که چرا تبلیغات آنلاین اینقدر مهم است و مزایای آن چیست؟

بزرگترین فایده تبلیغات آنلاین چیست؟

تصور کنید در یکی از بهترین خیابان های دنیا، یک فروشگاه جذاب دارید که 24 ساعته و 365 روز سال باز است. این کم و بیش اتفاقیست که هنگام استفاده از تبلیغات اینترنتی می افتد: شما به طور خودکار برای هزاران نفری که کل زندگیشان را در جستجوی شما بوده اند و حتی نمی دانستند که وجود دارید، قابل رویت می شوید!

تبلیغات آنلاین چه برای کسب و کارهای بزرگ و چه کوچک به طور یکسان، اهمیت بسیار دارد. زیرا در ازای پرداخت مبلغی می توانید بازدید بهتری کسب کرده که مطمئنا منجر به افزایش ترافیک وبسایت و به دنبال آن بالا رفتن فروش آنلاین خواهد شد.

تبلیغات آنلاین سالانه گردش مالی فراوانی را در سراسر جهان به همراه داشته و در کنار بازاریابی محتوا و ویدیو مارکتینگ، یکی از بزرگترین بسترهای رو به رشد در اینترنت بوده به طوریکه صرف هزینه در تبلیغات آنلاین، تنها در دو سال گذشته به 137.53 میلیارد دلار رسیده است.

این مسئله تا حدودی به این دلیل است که تبلیغات آنلاین بسیار جذاب می باشد و امکان تقسیم بندی بهتر تبلیغ را فراهم کرده و اساسا می توان تعیین کرد که به چه نوع مخاطبی برسد. همه این موارد را می توان با روشی موثر، ساده، انعطاف پذیر، قابل سنجش و کم هزینه انجام داد. علاوه بر این، شما قادر خواهید بود عملکرد آگهی های خود را در زمان واقعی مشاهده کنید.

حال که دانستید چرا باید پول خود را برای تبلیغات اینترنتی سرمایه گذاری کنید، لازم است بهترین اشکال تبلیغات آنلاین را شناخته و بدانید چه نکات و راهکارهایی برای رسیدن به نتیجه ای مطلوب موثر هستند.

راه هایی دستیابی به تبلیغات آنلاین نتیجه بخش داشتن یک وبسایت خوب

داشتن یک وبسایت خوب با طراحی جذاب که سریع بارگیری شود، قطعا به جذب کاربر کمک خواهد کرد. از طرفی باید زمان لازم و کافی برای تعریف اطلاعاتی که کاربر هنگام ورود به صفحه مشاهده می کند، اختصاص داده و اطمینان حاصل کنید که این محتوا به اندازه کافی جذاب است تا سبب Conversion شود.

در مورد بازارکار خود خوب تحقیق کنید

اگر بهترین تبلیغات آنلاین دنیا را داشته باشید اما گیج کننده و نامفهوم باشد، هیچ تاثیری نخواهد داشت. لذا برای داشتن تبلیغاتی تاثیرگذار، قبل از شروع، در مورد بازارکار خود تحقیق کرده، هدف خود را به طور واضح مشخص کنید و بدانید که جامعه هدف شما دقیقا چه کسانی هستند.

نوع تبلیغات را مشخص کنید

اگر بدانید مشتریان بالقوه شما بیشتر در کجا هستند، می توانید بهترین نوع تبلیغ را انتخاب کنید. آیا مخاطب شما در فیس بوک است؟ پس برای تبلیغ در فیس بوک اقدام کنید. و یا ویدیو تماشا می کند؟ تبلیغات آنلاین خود را در آپارات به حداکثر برسانید.

به هدف تبلیغات آنلاین فکر کنید

برای داشتن یک تبلیغات موثر، بسیار مهم است که بدانید قرار است با تبلیغات آنلاین دقیقا چه چیزی به دست آورید. ترافیک بالاتر می خواهید؟ یا فروش بیشتر و یا حتی بهبود نام تجاریتان؟! هدف شما هر چه که باشد، آن را به طور واضح مشخص کرده و تبلیغات خود را روی آن متمرکز کنید.

زمان لازم و کافی برای طراحی تبلیغات خود اختصاص دهید

این فاکتور را جدی بگیرید. به یاد داشته باشید که برای انتقال آنچه می خواهید و نحوه انجام این کار، فضای بسیار کمی در اختیار دارید. لذا در مورد اینکه از چه کلماتی باید استفاده کرد و به روی چه عناصر بصری باید تأکید کنید، به طور مفصل و جدی فکر کنید. یک طراحی خوب می تواند نتایج شما را چندین برابر بهبود بخشد.

واضح و مختصر کار کنید

در تبلیغات آنلاین شما فضای زیادی برای ترغیب مخاطب در اختیار ندارید. تبلیغات دیجیتالی احساس فوریت و نیاز را القا کرده و مهم توانایی شما در مختصر و برجسته کردن موارد ضروری است. به این فکر کنید که چرا مخاطبان باید روی تبلیغات شما کلیک کنند؟

از (Call To Action) خوب استفاده کنید

اگر میخواهید مخاطب با وبسایت شما در تعامل باشد و نسبت به تبلیغات ارائه شده عکس العمل داشته باشد، حتما از Call-To-Action یا CTAs ها که برای جلب نظر کاربران به میدان می آیند، استفاده کنید.

به عناصر بصری توجه کنید

انسان ذاتا موجودیست بصری و این بدان معناست که تاثیر و برداشت های اولیه ما از هر چیزی، بسیار مهم است. در تبلیغات آنلاین، این فاکتور نقش اساسی ایفا کرده و اگر تبلیغات شما از طراحی بد، خطاهای املایی و یا دستوری، تصاویر بی کیفیت یا عناصر نامناسب برخوردار باشد، فرصتی عظیم برای Conversion را از دست داده اید.

لوگوی خود را فراموش نکنید

تصویر برند شما از اهمیت زیادی برخوردار بوده و مهم است لوگویی که به نمایش می گذارید، اعتماد به نفس، خوش بینی و مسئولیت پذیری را القا کند؛ لذا مطمئن شوید که لوگوی درج شده در تبلیغات دیجیتالی از همه نظر واضح و متناسب است.

همه چیز را بسنجید

در آخر و مهمتر از همه اینکه برای به حداکثر رساندن کارایی، عملکرد تبلیغات تان را در زمان واقعی بسنجید. کمپین های خود را با جزئیات تجزیه و تحلیل کرده و هر آنچه را که فکر می کنید درست انجام نمی شود، تغییر دهید؛ کسب و کار شما به لطف همین معیارها میتواند تغییر کند.

اگرچه دنیای تبلیغات آنلاین گسترده بوده و به زمان و منابع نیاز دارد، اما با همین راهنمای مقدماتی هم میتوانید کار خود را شروع کنید. دنیایی از فرصت ها پیش روی شماست! به خودتان بستگی دارد که می خواهید از آن بهره مند شوید یا نه!

فروشگاه-ساز-ووکامرس-چیست؟-معایب-و-مزایای-فروشگاه-ساز-اینترنتی-woo-commerce
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

5 / 5 ( 3 votes )

فروشگاه ساز ووکامرس (Woo Commerce)، سیستمی که در سال 2011 به منظور کمک به کاربران وردپرس راه اندازی شد تا بتوانند محصولات را از طریق وبسایت خود بفروشند. فروشگاه ساز ووکامرس امروزه به محبوب ترین فروشگاه ساز اینترنتی در دنیا تبدیل شده است.

به گفته وبسایت ووکامرس 30 درصد از فروشگاه های اینترنتی از ووکامرس استفاده می کنند. این رقم سه برابر بیشتر از بزرگ ترین رقیب ووکامرس یعنی فروشگاه ساز شاپیفای Shopify است.

ولی واقعا ووکامرس چیست؟ نقاط ضعف و نقاط قوت این فروشگاه ساز اینترنتی کدامند؟ در این مقاله به این پرسش ها پاسخ خواهیم داد.

ووکامرس چیست؟

فروشگاه ساز اینترنتی ووکامرس Woo Commerce یک پلاگین رایگان وردپرس برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی است.

در یک فروشگاه اینترنتی کاربران می توانند محصولات مورد نظر خود را انتخاب کنند آن ها را در سبد خرید نگه داری و با پرداخت هزینه محصول، خرید را انجام دهند.

ووکامرس به مدیر وبسایت کمک می کند تا تمامی کارها از قبیل ایجاد و دسته بندی محصولات، پیگیری موجودی محصولات، فرآیند پرداخت فروش محصولات و… را از طریق سایت وردپرسی خود انجام دهد.

بر خلاف سایر رقبای خود ووکامرس یک پلتفرم متن باز (Open Source) است. یعنی شما می توانید به صورت رایگان و بدون هیچ مشکلی آن را نصب و استفاده کنید.

قیمت سرویس های ووکامرس

ووکامرس در اصل یک فروشگاه ساز رایگان است، ولی طراحی قالب ها (تم)، پلاگین ها و افزونه های پولی پیشرفته ای هم وجود دارند که در صورت استفاده از آن ها باید هزینه پرداخت کنید.

مزایای فروشگاه ووکامرس کنترل و توسعه نرم افزار

متن باز بودن ووکامرس و همچنین وجود تعداد زیادی افزونه وردپرس موجب شده است که افراد تمام جنبه های وبسایت فروشگاه اینترنتی خود را به خوبی کنترل کنند. به ویژه کسانی که به برنامه نویسی تسلط دارند.

هزینه فروشگاه ساز

همانند وردپرس، Woo Commerce یک پلتفرم رایگان است. هر چند که شما مجبور هستید برای سرویس هایی مانند هاستینگ و امنیت سایت پول پرداخت کنید ولی اگر بودجه شما برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی کم است هیچ انتخابی بهتر از Woo Commerce نیست.

سئو عالی

امکانات منحصر به فرد بهینه سازی سایت که توسط وردپرس و پلاگین های وردپرس (مانند  سئو Yoast) ارائه می شوند را نمی توان بر روی هر پلتفرم تجارت الکترونیک دیگر پیدا کنید. البته به این معنی نیست که وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوا در بازار است.

صرف نظر از اینکه از کدام سرویس تجارت الکترونیک استفاده می کنید، ایجاد یک استراتژی سئو برای کسب و کار می تواند هزینه های زیادی برای شما داشته باشد.

امکانات پیشرفته ووکامرس

علاوه بر جامعه بزرگ Woo Commerce (استفاده کنندگان)، وجود پلاگین ها و افزونه های زیادی که می توانند فروشگاه شما را بسیار قدرتمند تر کنند، یکی از نقاط قوت این فروشگاه ساز اینترنتی است.

معایب ووکامرس راه اندازی مشکل برای کاربران عادی

اگر چه شما می توانید از یک نسخه از قبل آماده شده شروع کنید، ولی فرآیند راه اندازی برای کاربران بی تجربه می توانند تا حدودی مشکل ساز باشد.

عدم پشتیبانی یکپارچه

بر خلاف Shopify هیچگونه پشتیبانی مرکزی برای وو کامرس وجود ندارد. تمامی تم ها، پلاگین ها و سرویس های هاستینگ دارای پشتیبانی جداگانه ای هستند.

رایگان واژه جذابی است ولی در آینده می تواند مشکلاتی برای شما به دنبال داشته باشد.

یادگیری

ووکامرس یک پلاگین برای وردپرس است، اگر شما قبلا با وردپرس کار نکرده اید یادگیری آن نمی تواند ساده باشد. همواره برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی باید در مورد تجارت الکترونیک هم اطلاعات خوبی داشته باشید و آن را یاد بگیرید.

نیازمند کار بیشتر

پلتفرم های تجارت الکترونیک امکاناتی را در اختیار شما قرار می دهند، با این حال راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی به وسیله Woo Commerce نیازمند مقداری کار بیشتر است.

وب هاستینگ، امنیت سایت و راه اندازی افزونه ها از وظایف مدیر فروشگاه است و خدمات ووکامرس آن را پوشش نمی دهد.

آیا ووکامرس برای کسب و کار شما مناسب است؟

فروشگاه ساز ووکامرس یک راه آسان و رایگان برای ورود به دنیای تجارت الکترونیک را فراهم نموده است، به ویژه برای افرادی که قبلا با یک وبسایت وردپرس کار کرده اند. به همین دلیل ما به شما توصیه می کنیم که آن را امتحان کنید. در صورتی که آن را برای کسب و کار خود مناسب ندیدید می توانید از پلتفرم های تجارت الکترونیک دیگر که خدمات خوبی به شما ارائه می دهند استفاده کنید.

Stan Lee نویسنده معروف مرد عنکبوتی نوشته است: ” قدرت، بیشتر مسئولیت بزرگ تر به دنبال دارد! ”

این جمله دقیقا نمایانگر کار با فروشگاه ساز اینترنتی ووکامرس است، این پلتفرم قدرت فراوانی را به شما می دهد تا تجارت الکترونیک خود را به بهترین نوع پیش ببرید، در عین حال کار با آن دشواری های بسیاری هم دارد. کار با ووکامرس مسئولیت های سختی دارد که می تواند برای کاربران مبتدی طاقت فرسا باشد. یکی از خدمات شرکت بیلاود مارکتینگ طراحی اختصاصی و پیاده سازی فروشگاه اینترنتی براساس ووکامرس است که شما بتوانید با خیال راحت به موارد مهم دیگر تجارت الکترونیک بپردازید.

همچنین خوشبختانه Woo Commerce با تهیه ویدئوهای آموزشی عالی در خصوص جزییات تنظیمات سایت به شما کمک می کند. همچنین در بخش آموزش وردپرس میتوانید مقالات بیلاود را دنبال کنید.

برای کامل تر شدن این پست لطفا سوالات و نظرات خودتان را در خصوص فروشگاه ساز اینترنتی ووکامرس در قسمت دیدگاه کاربران بنویسید.

بازاریابی-خدمات-service-marketing-چیست؟
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

5 / 5 ( 2 votes )

بازاریابی خدمات (Service Marketing) به بازاریابی شرکت های B2B و B2C گفته می شود که خدماتی را به دیگر کسب و کارها یا مشتریان می فروشند. خدمات عموما غیرقابل لمس و زودگذر بوده و ممکن است در یک بازه زمانی چندین بار مورد استفاده قرار گیرند. پس می توان گفت که بازاریابی خدمات همه امور خدماتی از خدمات آموزشی یا تعمیر خودرو تا خدمات درمانی یا حتی مشاوره بازاریابی را در بر می گیرد. بازاریابی خدمات از ایجاد ارزش برای مشتریان فعلی و بالقوه ای نشأت می گیرد که به اندازه ارزش ایجاد شده در استفاده و خرید یک محصول فیزیکی قابل لمس نیست.

تعریف بازاریابی خدمات

ما در بازاریابی خدمات به دنبال ترفیع و تبلیغ فعالیت های اقتصادی شرکت خدماتی به افراد و کسب و کارها به عنوان مشتریان این خدمات هستیم. از آنجایی که خدمات قابل لمس نیستند نمی توان آنها را نگهداری یا پس از مصرف مرجوع نمود (از این ویژگی با نام فناپذیری خدمات یاد می شود). به همین دلیل در بازاریابی خدمات ما به شرکت هایی نیاز داریم که بتوانند ارزش و تجربه را به مشتریان بفروشند ( تجربه مشتری چیست ) و همین امر بازاریابی خدمات را نسبت به بازاریابی کالاهای فیزیکی دشوارتر نموده است. متقاعد کردن مشتریان بالقوه با قول تجربیات و ارزش در آینده (نسبت به یک کالای فیزیکی قابل لمس) می تواند کار دشوارتری باشد، چرا که عموما مشتریان ارزش پولی یک خدمت و یا اینکه آن خدمت قرار است چگونه زندگی را برایشان ساده تر نماید، نمی دانند.

اهمیت بازاریابی خدمات اثربخش

به عنوان یک بازاریاب خدمات برای آنکه بتوانید کسب و کار خود را توسعه دهید باید به چند نکته توجه نمایید. قبل از هر چیز مطمئن شوید که می دانید چگونه خدمات خود را استانداردسازی نمایید و این استاندارد بودن را نمایش دهید. البته ارائه یک محصول ثابت و پایدار در حوزه خدمات بسیار دشوارتر از کالاهای ملموس است. از سوی دیگر نمی توان همه خدمات را نیز استاندارد و یک دست نمود به عنوان مثال بسیاری از مشتریانی که یک طراح دکوراسیون داخلی را استخدام می نمایند به دنبال یک تجربه خاص و شخصی سازی شده هستند که مشابهی نداشته باشد.

به علاوه بر ایجاد روابط بلند مدت با مشتریانتان تمرکز کنید تا آنها بازگردند و خدمات شما را ارتقا دهند. شخصی سازی نمودن خدمات نیز می تواند راهی برای وفادار نمودن مشتریان باشد. اطمینان یابید که کلیه روابط در نقاط تماس با مشتریان اثربخش باشد. این نقاط تماس می تواند شامل کارت پستال، ایمیل ها یا تعاملات با فروشندگان باشد که محل تعامل میان ارائه دهنده خدمات و مشتری بوده و از ملاقات اولیه تا بلافاصله بعد از خرید خدمات را نیز شامل می شود.

سعی کنید خدمات خود را نسبت به خدمات رقبایتان در بازار مشابه متفاوت و جدا نمایید. یک ارزش ویژه منحصر به فرد ارائه نمایید که برای مشتریانتان جذاب و پاسخگوی نیازها و خواسته های آنان باشد. پا به پای جدیدترین روندهای صنعت جلو بروید و به مشتریانتان راهکارهای خلاقانه پیشنهاد کنید، این کار باعث می شود که از خیل عظیم رقبا فاصله بگیرید و یک دلیل دیگر به مشتریانتان بدهید که برند شما را انتخاب نمایند.

اهداف مشخصی را برای کسب و کارتان در نظر بگیرید. به طور کلی بازاریابی خدمات به دنبال دستیابی به اهداف زیر است :

جذب مشتریان جدید حفظ مشتریان فعلی و فروش سرویس های پیشرفته تر به آنان توصیه خدمات از سوی مشتریان فعلی شناخت برند استراتژی های سرویس مارکتینگ

راه های بسیاری برای بازاریابی خدمات وجود دارد. به عنوان مثال برنامه های بازاریابی توصیه ای، نمایش های زنده طرز استفاده از خدمات، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، جوایز، آفرهای ویژه و … از جمله برنامه های توصیه ای می توان به پاداش به مشتریان در قبال معرفی افراد جدید به شرکت اشاره کرد. اگر بتوانید در ازای این کار به مشتری چیزی مثل به روزرسانی رایگان و یا تخفیفات بیشتر اعطا کنید احتمال آنکه از سوی آنان به دیگران توصیه شوید بیشتر خواهد بود.

شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید، چرا که بخش جداناپذیر زندگی مشتریانتان را تشکیل می دهند. با پست محتوا، تصاویر و ویدیوهایی که آگاهی را بالا می برد و به سوالات پیرامون خدمات پاسخ می دهد، هم مشتریان بالقوه بیشتری به دست خواهید آورد و هم با سایر مشتریانتان در ارتباط خواهید بود.

نمایش طرز استفاده از خدمات و جلسات آموزشی نیز مفید هستند. احتمال آنکه مشتریان یک خدمت را دنبال کنند زمانی که نقش آن را در زندگیشان مشاهده کنند و طرز کار آن را از نزدیک ببینند بسیار بیشتر خواهد بود. سمینارها، نمایش های زنده، ورکشاپ ها و بازاریابی محتوا همه از راه های هستند که به خدمات دهندگان در دستیابی به این هدف و یافتن مشتریان بالقوه کمک می نماید.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

در این مقاله از سایت سه فاکتور برای رتبه بندی الگوریتم محلی گوگل را به یک روش ساده و شفاف بیان می کنیم. ارتباط برای ارتباط، آنچه الگوریتم می پرسد عبارت است از:” آیا این تجارت آنچه را کاربر به دنبال آن است را داراست یا می فروشد؟ ” نتیجه کاملا ساده است. گوگل تمام […]

نوشته سه فاکتور برای رتبه بندی الگوریتم محلی گوگل اولین بار در سئو توسط علی حسینی. پدیدار شد.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

سرفصل های مقاله

5 / 5 ( 2 votes )

تجربه کاربری (User Experience) یا به اختصار UX یک مفهوم پیچیده و شامل محدوده وسیعی از مباحث است. برخی از این مباحث با هم دیگر همپوشانی (نقاط مشترک) دارند در حالی که برخی دیگر مکمل هم هستند. بنابراین برای طراحی محصول یا سرویس، درک اصول تجربه کاربری و طراحی تجربه کاربری لازم است. یکی از خدمات بیلاود مارکتینگ طراحی UX کاری برای وب سایت ها و اپلیکیشن های موبایلی است، از این رو تلاش می کنیم به پرسش های شما در زمینه تجربه کاربری چیست و طراح تجربه کاربری کیست و … پاسخ مناسب را ارائه دهیم.

تجربه کاربری چیست؟

تجربه کاربری یا UX یا به عبارتی یو اکس احساسی است که هنگام استفاده از یک محصول یا سرویس در مصرف کننده ایجاد می شود. این محصول اغلب اوقات یک وبسایت یا یک اپلیکیشن است.

هر گونه تعامل انسان تجربه کاربری خاص خود را دارد، ولی متخصصین تجربه کاربری بیشتر به رابطه بین کاربر (انسان) و کامپیوتر و محصولات مبتنی بر کامپیوتر مانند وبسایت ها، اپلیکیشن ها و سیستم ها علاقه مند هستند.

طراح تجربه کاربری کیست؟

طراح تجربه کاربری کسی است که احساسات کاربران در مورد استفاده از محصول را مورد تحقیق و بررسی قرار می دهد.

طراح UX تمام یافته ها و ایده های خود را در روند توسعه محصول به کار می گیرد تا بتواند بهترین تجربه مثبت را در کاربر به وجود آورد.

وظیفه طراح UX انجام تحقیقات، آنالیز یافته ها، آگاه کردن اعضای تیم توسعه از یافته ها و اهداف خود و نظارت بر توسعه پروژه ها برای اطمینان از پیاده سازی یافته ها است.

چرا تجربه کاربری مهم است؟

در گذشته طراحی یک محصول کار ساده ای بود. کسانی که یک محصول را ارائه می دادند تنها امیدوار بودند که کاربران آن بپسندند و در واقع موفقیت و شکست یک پروژه شانسی بود.

چنین رویکردی با مشکلات زیر روبرو است:

اولا، هیچ رقابتی برای جلب توجه مردم به صورت آنلاین وجود ندارد. دوما، هیچ توجهی به مصرف کنندگان یک محصول نمی شود.

تمرکز بر روی UX روند طراحی را قادر بر تمرکز بر روی کاربر می کند. این امر شانس موفقیت یک پروژه را بسیار بالا خواهد برد.

 طراحی UX در چه مواردی بیشترین کاربرد را دارد؟

امروزه طراحی تجربه کاربری را در محیط های پروژه ای گوناگونی می توان یافت، که شامل موارد زیر است:

پروژه های پیچیده: هر چه یک پروژه پیچیده تر باشد، نیاز بیشتری به طراحی تجربه کاربری خواهد داشد. استارتاپ ها: شاید تیم اختصاصی UX را در یک استارتاپ پیدا نکنید ولی تجربه کاربری یک بخش همیشگی و مهم استارتاپ ها است. پروژه های با بودجه مشخص: تجربه کاربری بیشتر به پروژه های کوچک تمایل دارد، ولی هر تیم توسعه پروژه با یک بودجه مشخص علاقه دارد بخشی از منابع مالی خود را به UX اختصاص دهد تا به کمک آن موجب بازگشت سرمایه شود. پروژه های طولانی مدت: هرچه پروژه طولانی تر باشد منابع بیشتری را مصرف می کند. بدین ترتیب، تجربه کاربری از اهمیت بسیاری برای بازگشت سرمایه پروژه های طولانی مدت برخوردار است. بهترین شیوه برای UX چیست؟

بهترین روش برای تضمین موفقیت تجربه کاربری طراحی تجربه کاربر محور است. طراحی کاربر محور یک نوع طراحی است که نیاز های کاربر و رفتار هایی که کاربر انتظار دارد را برآورده می سازد.

به عنوان یک طراح UX بسیار مهم است بدانیم که طراحی کاربر محور نه تنها یک ابزار و روش خوب برای اطمینان از تجربه کاربری بهینه، بلکه در واقع به معنی دستیابی به یک یو ایکس خوب در یک پروژه است.

7 فاکتور تاثیر گذار تجربه کاربری

تجربه کاربری اغلب با کاربردی بودن (Usability) که به معنی استفاده آسان از یک محصول است، اشتباه گرفته می شود.

هرچند که کاربردی بودن از اولین ملزومات یو ایکس است ولی ایجاد یک UX موفق به مواردی بیشتر از کاربردی بودن نیاز دارد.

توجه به تمام جنبه های UX برای موفقیت یک محصول در بازار بسیار حیاتی است.

مفید بودن

اگر محصول شما مفید نیست، پس چرا می خواهید آن را وارد بازار کنید!؟ یک محصول بی هدف هیچ شانسی برای جلب توجه و رقابت با بازاری که پر از محصولات هدفمند و مفید است ندارد.

مفید بودن به دیدگاه بیننده وابسته است، برخی اوقات مزایای غیر عملی یک محصول می تواند به معنی مفید بودن باشد، مانند لذت بخش بودن و جذابیت های ظاهری.

کاربردی بودن

اگر کاربران بتوانند با استفاده از یک محصول به شیوه ای موثر و کارآمد به هدف نهایی خود دست یابند، پس آن محصول کاربردی است.

یک بازی کامپیوتر را تصور کنید که در آن گیمر باید با سه دسته بازی کند، قطعا این یک محصول کاربردی نیست، زیرا انسان تنها دو دست دارد و کار با هر سه دسته همزمان ممکن نیست.

محصولات غیر کاربردی شاید بتوانند موفق شوند ولی به احتمال زیاد این موفقیت موقتی خواهد بود و این محصول دوامی ندارد.

اولین نسخه MP3 Player را تصور کنید که امروزه بیشتر سهم خود از بازار را به iPod داده است، درست است که iPod جزو اولین MP3 Player ها نبوده است ولی قطعا در ایجاد یک تجربه کاربری خوب اولین است، دست کم یک MP3 Player واقعی.

به سادگی پیدا شدن

به این معنی که محصول باید به آسانی پیدا شود. به ویژه برای محصولات دیجیتالی و اطلاعاتی بسیار مهم است که محتوای درون آن ها به آسانی پیدا شود.

دلیل این موضوع بسیار ساده است، اگر شما درون یک وبسایت نتوانید محتوای مورد نظر خود را به آسانی پیدا کنید، آن را ترک خواهید کرد.

قابل اعتماد بودن

امروزه مردم اجازه نمی دهند که سرشان کلاه برود. در هر نوع کسب و کاری جایگزین های بسیاری وجود دارند که می توانند از شما پیشی بگیرند.

مردم دوست دارند محصول مورد نظر خود را از افراد قابل اعتماد بخرند. آنها می توانند در عرض چند ثانیه یا تنها با یک کلیک ساده شما را ترک کنند، مگر اینکه یک دلیل خوب برای ماندن به آنها نشان دهید.

اگر کاربران، تولید کنندگان یک محصول یا سرویس را دروغ گو و یا متخلف بدانند، ایجاد تجربه کاربری عالی برای محصولات آنها غیر ممکن است.

جذاب بودن

شرکت های اسکودا و پورشه، هر دو خودرو تولید می کنند، هر دو برند تا حدودی مفید، کاربردی،در دسترس، قابل اعتماد و ارزشمند هستند ولی پورشه بسیار جذاب تر از اسکودا است. البته منظور ما این نیست که اسکودا جذاب نیست، فروش ماشین های این شرکت هم بسیار بالا است. ولی اگر مردم قرار باشد یک ماشین را به صورت رایگان از این دو شرکت انتخاب کنند، پورشه را انتخاب می کنند.

جذابیت می تواند به وسیله برند سازی، تصویر سازی، ایجاد هویت و طراحی ظاهری و احساسی ایجاد شود.

هر چه یک محصول جذاب تر باشد از محبوبیت بیشتری نزد کاربران خود برخوردار است و تعریف و تمجید کاربران آن محصول را نزد دیگران هم جذاب می کند.

در دسترس همگان بودن

دسترسی می تواند نقش عمده ای در ایجاد تجربه کاربری به وجود آورد. دسترسی همگانی به معنای فراهم آوردن تجربه ای است که برای تمامی کاربران با هر نوع توانایی قابل دسترسی باشد. این مجموعه شامل آن دسته از افرادی است که ناتوانی های جسمی دارند، مانند شنیدن، دیدن، اختلال در یادگیری و….

برخی از شرکت ها در طراحی دسترسی محصول خود به این موضوع توجه نمی کنند و این می تواند بخشی از بودجه تجربه کاربری آنها را هدر دهد.

این که افراد ناتوان جسمی بخش کوچکی از جمعیت را تشکیل می دهند تصور غلطی است. بر اساس تحقیقاتی که در آمریکا صورت گرفته است، حدود 20 درصد جمعیت دارای ناتوانی جسمی هستند که این نسبت در کشورهای کمتر توسعه یافته می تواند بیشتر هم باشد.

پس اگر دسترسی همگانی را فراموش کنید، ممکن است یک پنجم از کاربران محصول شما نتوانند از آن استفاده کنند.

ارزشمند بودن

محصول شما باید ارزشمند باشد. این محصول باید هم برای شما که آن را تولید کرده اید و هم برای کسی که آن را خریداری و استفاده می کند ارزش خلق کند.

ارزشمند بودن یک محصول یکی از فاکتورهای کلیدی موثر بر تصمیم گیری خرید است. یک محصول هزار تومانی که یک مشکل صد هزار تومانی را حل می کند محصولی است که به احتمال زیاد موفق خواهد شد.

طراحی تجربه کاربری یعنی مدیریت روند توسعه محصول به منظور ایجاد یک حس عالی در استفاده کنندگان آن محصول.

بنابراین محصولاتی که در آنها تجربه کاربری به خوبی رعایت شده است شانس موفقیت بیشتری نسبت به محصولاتی دارند که بدون به کار بردن اصول طراحی تجربه کاربری توسعه یافته اند.

در این مقاله تلاش کردیم تا تجربه کاربری را به بهترین شیوه معرفی کنیم، ولی قطعا کامل نیست و شما باید با نوشتن دانسته ها یا سوالات خود در قسمت دیدگاه کاربران آن را کامل نمایید.