Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /home/seohack/domains/seo-hacker.ir/public_html/language/fa-IR/fa-IR.localise.php on line 115

Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /home/seohack/domains/seo-hacker.ir/public_html/language/fa-IR/fa-IR.localise.php on line 115
صفحه اصلی - سئو هکر
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

بک لینک با کیفیت به لینکی گفته می شود که در سایتی مرتبط با موضوع سایت شما اشاره و در بهترین مکان در بدنه محتوا قرار دارد و آن سایت از لینک های خروجی کمی برخوردار است.

از روز اول ، بک لینک بخشی جدایی ناپذیر از سئو سایت برای موتورهای جستجو بودند؛ در حقیقت ، بک لینک به صفحات وب سایت عامل اصلی صعود در Google به شمار می رود.

روش رتبه بندی با بک لینک نیز با گذشت زمان تکامل یافته است. پیش از این ، به سادگی با مقداری بک لینک می شد در صدر نتایج جستجو قرار بگیرید. با این حال ، به لطف به روزرسانی های گوگل چاشنی کیفیت و کمیت بک لینک ها اضافه شد.

در این پست ، ما شما را با روند ارزیابی کیفیت و ارزش بک لینک در سئو آشنا می کنیم.

بک لینک با کیفیت چیست؟

در بهینه سازی موتور جستجو ، بک لینک با کیفیت به یک بک لینک dofollow در بدنه متن یک صفحه در یک وب سایت با کیفیت بالا و مرتبط با موضوع شما مربوط می شود که به صفحه ای در وب سایت شما اشاره دارد. لینکهای با بالاترین کیفیت از کلمات کلیدی مربوطه در متن لینک شده به وب سایت شما استفاده می کنند.

البته بخاطر داشته باشید که کیفیت بک لینک در طیف وسیعی ارزیابی می شود ، بنابراین یک بک لینک بدون داشتن همه این خصوصیات می تواند از کیفیت بالایی برخوردار باشد. در واقع ، بسیار نادر است که سایت شما بک لینکی داشته باشد که بیش از دو معیار را برآورده کند.

چرا کیفیت بک لینک اهمیت دارد؟

کیفیت بک لینک اهمیت دارد زیرا تعیین می کند که چقدر اعتبار را به صفحه شما منتقل می کند.

در ابتدای کار، گوگل تنها به تعداد لینک های اشاره شده به سایت توجه می کرد اما حالا اینطور نیست.

مردم برای به دست آوردن جایگاه بالاتر در رده بندی ، اقدام به تهیه بک لینک با تکنیک های مصنوعی می کردند، این تکنیک ها عبارت بودند از:

خرید لینک در سایت های خبری و انتشاراتی بیش از حد بهینه شده مخفی سازی لینک در کد های سایت تبادل لینک بک لینک در سایت های بی ارتباط

برای جلوگیری از این سو استفاده ، گوگل الگوریتم پنگوئن خود را معرفی کرد تا سایت هایی را که تعیین می کند از برنامه خرید و فروش بک لینک استفاده می کنند ، مجازات کند. الگوریتم پنگوئن طرح های خرید بک لینک را مجازات می کند و لینک های کم کیفیت را بی ارزش می کند.

بنابراین ، در حالی که بک لینک هنوز هم بسیار مهم است اما اکنون به طور قطع تمرکز آن بیشتر روی کیفیت آن است تا کمیت.

چه چیزی باعث ایجاد کیفیت بالا در لینک می شود؟ اهمیت متن لینک مرتبط بودن به محتوای صفحه کیفیت و شهرت دامنه و نشانی آیپی محل پیوند

متأسفانه ، هیچ قانون سخت و سریعی در رابطه با نحوه ارزیابی هر لینک توسط آن معیارها وجود ندارد. در عوض ، شما باید کیفیت هر بک لینک را بصورت جداگانه جستجو کنید.

اهمیت متن لینک

متن لینک به متن قابل کلیک روی یک پیوند اشاره دارد – معمولاً ، به رنگ آبی می باشد، هنگامی که Google یک صفحه وب را میخزد و پیوندی پیدا می کند ، از متن لینک به عنوان راهی برای تعیین چگونگی ارتباط URL مقصد با صفحه پیوند استفاده می کند.

به طور کلی ، پیوند ایده آل از متن لینکی استفاده می کند که از کلمه کلیدی هدف صفحه استفاده شده باشد که در واقع شکل طبیعی آن است، بنابراین اگر مقاله ای در مورد پیوند دادن به باغبانی به صفحه فروش ماله وجود دارد ، یک متن لینک ایده آل می تواند کلمه “ماله” باشد.

متن لینک بک لینک نیز باید به محتوای صفحه پیوند مربوط باشد. پیوند به صفحه ماله باغچه در سایتی که درباره کتاب کودکان صحبت می کند بک لینکی با کیفیت پایین است.

چگونگی ارزیابی کیفیت صفحه یا دامنه

برای ارزیابی کیفیت صفحه یا دامنه ، این سؤالات را از خود بپرسید:

آیا موضوع سایتی که قصد درج بک لینک را دارید با موضوع صفحه سایت شما مطابقت دارد؟

چقدر محتوا در سایت فوق تولید شده است؟

آیا صاحب سایت در تلاش است تا به کاربران کمک کند؟

آیا تعداد زیادی بک لینک فروخته شده در سایت فوق قرار دارد؟

محل درج بک لینک

هر بک لینکی در یک سایت بخشی از اعتبار سایت را تقسیم می کند ، اما همه پیوندهای یک صفحه به همان مقدار ارزش ارسال نمی کنند. جایی که پیوند در صفحه ظاهر می شود ، به همان اندازه برای اهداف سئو شما تأثیر خواهد گذاشت.

یک صفحه وب دارای 5 بخش است: هدر فوتر نوار کناری راست نوار کناری سمت چپ بدنه محتوا

هر یک از این بخش ها می توانند ، شامل لینک های خارجی باشند که اعتبار لینک را به صفحه مقصد خود منتقل می کنند. با این وجود ، فقط پیوندهایی که در بدنه محتوای یک صفحه قرار دارند باید برای سئو سایت شما ارزشمند و از تغییر در الگوریتم های گوگل ایمن باشند.

همچنین موقعیت یک پیوند در بدنه محتوا عامل زیادی در میزان عبور اعتبار از آن نقش دارد.

هرچه پیوند بالاتر باشد ، از نظر محتوای صفحه اهمیت بیشتری دارد و برای خواننده ارزشمندتر است.

موقعیت یک پیوند در رابطه با سایر پیوندها نیز بر ارزش آن برای سئو شما تأثیر می گذارد.

مقدار اعتبار پیوندی که توسط یک پیوند منتقل می شود برابر است با کل پیوند یک صفحه که براساس تعداد کل پیوندهای یک صفحه تقسیم شده است. شامل همه پیوندهای nofollow هم می شود.

بنابراین ، یک صفحه با چندین بک لینک به وضوح ارزش کمتری دارد؛ بنابراین ، از نظر تئوریکی ، پیوندی در پاراگراف اول یک صفحه می تواند مقدار کمتری از یک پیوند در انتهای صفحه منتقل کند که پیوندهای کمتری دارد.

بعلاوه ، صفحه ای با پیوندهای خارجی زیادی ( 200 یا بیشتر) می تواند مانند صفحه ای باشد که صرفاً برای فروش بک لینک وجود داشته باشد ، که این امر آسیب های بیشتری را نسبت به سود سئو به همراه خواهد آورد.

سرانجام ، بک لینک هایی که در اطراف پیوند صفحه شما نمایان می شوند ، بر ارزش سئو آن نیز تأثیر می گذارند. تصور کنید پیوندهایی به صفحه شما در یک لیست وجود دارد که شامل پیوندهایی به ویکی پدیا ، سایت اپل و CNN نیز خواهد بود که ارزش بیشتری نسبت به پیوندی در کنار سایتهای با کیفیت پایین دارند.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

سرفصل های مقاله

5 / 5 ( 5 votes )

تصویر ذهنی برند (Brand Image) نشان دهنده طرز فکر مشتریان در مورد یک برند و به طور کلی ادراک از یک برند در اذهان مشتریان است. تصویر ذهنی برند در طول زمان شکل می گیرد. مشتریان بر مبنای تعاملات خود و تجربه خود از برند تصویری را شکل می دهند، این تعاملات ممکن است به طرق مختلفی شکل بگیرند و لزوما فرایند خرید یا استفاده از محصول یا خدمت را شامل نمی شوند.

تصویر ذهنی برند چیست؟

طبق تعریف کاتلر یک تصویر ذهنی مجموعه ای از عقاید، افکار و احساسات است که یک فرد نسبت به یک شی دارد. تصویر برند، ادراک از برند در ذهن مشتری است، یعنی مجموعه از باورها، افکار و ادراکات که یک مشتری در مورد برند دارد. تصویر برند می تواند به تعداد مشتریان متفاوت باشد و به همین جهت مهم ترین وظیفه هر کسب و کاری شکل دادن به یک تصویر برند یکسان در ذهن مشتریان است.

اهمیت تصویر برند

هر شرکتی به دنبال آن است که یک تصویر قوی از خود بسازد تا بتواند انگیزه های تجاری خود را محقق نماید. یک تصویر برند قوی مزایایی دارد از جمله :

به دست آوردن سود بیشتر با جذب مشتریان جدید به سمت برند سهولت معرفی محصولات جدید زیر چتر برند مشابه افزایش اعتماد مشتریان فعلی و کمک به حفظ آنان رابطه بهتر میان مشتری و کسب و کار

شرکتی که برند ایمیج خوبی از خود نساخته باشد ممکن است به دنبال آن باشد که این تصویر را تغییر دهد و احتمالا قادر نخواهد بود که یک محصول جدید را با همین برند روانه بازار کند.

چه عواملی منجر به تقویت تصویر ذهنی برند می شود؟

کسب و کارها بیشتر زمان، انرژی و منابع خود را صرف ساخت هویت برندشان می کنند. این آنها هستند که تصمیم می گیرند که برندشان چگونه به نظر برسد، مشتریان در برخورد با آن چه حسی داشته باشند، اینکه برند در کجای ذهن مشتری جا بگیرد و … (جایگاه یابی برند). تمامی اینها وقتی که با هم جمع می شوند منجر به بهبود شخصیت برند می شوند که در نهایت به تقویت تصویر برند هنگام تعاملات مشتری با برند می انجامد. دقیقا مثل انسانها، زمانی که شخص جدیدی را ملاقات می کنیم شخصیت وی را ارزیابی می کنیم و یک احساس از وی در ذهنمان شکل می گیرد.

فواید ساخت یک تصویر برند قوی درک یک مشتری از یک برند خاص در ارتباط مستقیم با تصویر برند است. برخورداری از یک تصویر برند قوی مستقیما بر رفتار خرید مصرف کننده اثر می گذارد و چه برندهای جدید و چه برندهای بزرگ به دنبال ساخت یک تصویر مثبت و قوی از برند می باشند. یک تصویر برند مثبت می تواند فرایند تصمیم گیری را ساده تر نماید و در نتیجه خریدهای مجدد و خریدهای اولیه را افزایش دهد. یک تصویر برند امیدبخش موفقیت یک محصول را می رساند و به افزایش فروش و درآمد می انجامد. یک تصویر برند مثبت به مشتریانش اطمینان خاطر می دهد، چراکه آنان حس می کنند برند در دستیابی به هدفش یعنی ایجاد بهترین محصول استوار و صادق است. ایجاد تصویر برند به کمک تبلیغات قدرتمند امکان پذیر خواهد بود چرا که شرکت ها محصولات خود را به کمک شخصیت های مختلف مشهور تبلیغ می کنند تا تصویر برند خود را تقویت نمایند.
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

5 / 5 ( 3 votes )

الگوریتم برت گوگل (BERT Algorithm)، آپدیتی که گوگل توسط آن 10 درصد از کل جستجو ها را تحت تاثیر قرار داده است. این مهمترین الگوریتم جستجوی گوگل در پنج سال گذشته است.

الگوریتم برت گوگل در آبان ماه سال 98 راه اندازی شد و در حال حاضر تنها برای جستجوهای زبان انگلیسی به کار می رود ولی در آینده برای دیگر زبان ها از جمله زبان فارسی توسعه پیدا خواهد کرد.

الگوریتم BERT گوگل چیست؟

Bill Slaw Ski کارشناس الگوریتم جستجوی گوگل، الگوریتم برت را این چنین توصیف می کند:

” BERT روشی برای پردازش زبان طبیعی (زبان محاوره) و بر پایه یادگیری ماشین است که می تواند برای پردازش بدنه بزرگی از متن ها استفاده شود. این الگوریتم به گوگل کمک می کند تا زبان طبیعی انسان را به خوبی درک کند.

گوگل این تکنولوژی را به صورت متن باز (Open Source) قرار داده است و برخی از افراد تغییراتی در آن ایجاد کرده اند. ”

الگوریتم برت گوگل یک الگوریتم یادگیری عمیق مرتبط با پردازش زبان طبیعی است. این الگوریتم به یک ماشین کمک می کند تا معنای کلمات یک جمله را با وجود تمام جزییاتی که ممکن است در آن متن وجود داشته باشد درک کند.

الگوریتم برت گوگل چه زمانی مورد استفاده قرار می گیرد؟

گوگل گفته است که از الگوریتم برت برای درک بهتر جزئیات و مفهوم عبارت جستجو شده و برای نمایش نتایجی که بیشترین ارتباط را با این عبارت دارند استفاده می شود. همچنین برای نتایجی که در قسمت پاسخ ویژه (Featured Sniped) نشان داده می شوند از این الگوریتم بهره گرفته می شود.

نمونه ای از درک بهتر عبارت توسط الگوریتم برت گوگل

عبارت انگلیسی « ?how to catch a cow fishing » را در نظر بگیرید به معنی فارسی “چطور یک ماهی خاردار صید کنم؟”

کلمه « cow» در زبان انگلیسی هم به معنای گاو و هم به معنای نوعی ماهی بزرگ است که در سواحل اقیانوس اطلس صید می شود.

اگر قبل از راه اندازی الگوریتم برت این جمله را جستجو می کردید، همه نتایجی که گوگل به شما نشان می داد مرتبط با گاو و تصاویر گاو بودند. حتی با وجود کلمه « fishing » هم گوگل متوجه نمی شد که منظور از عبارت شیوه صید این نوع ماهی است.

ولی به لطف الگوریتم برت گوگل، اگر الان این عبارت را جستجو کنید گوگل به خوبی متوجه خواهد شد و بیشتر نتایجی که نشان می دهد مرتبط با شیوه صید ماهی می باشد و صفحه تصاویر پر از عکس این ماهی می شود.

الگوریتم برت موجب شده است که گوگل بتواند مفهوم کلمه « fishing » را در جمله درک کند و با تمرکز بر روی مفهوم اصلی جمله نتایج را تغییر دهد. در واقع از این کلمه در جهت یافتن مفهوم اصلی جمله استفاده کرده است.

Dawn Anderson این موضوع را چنین بیان کرده است:

” معنی های متفاوتی برای یک کلمه وجود دارد، معنی اصلی کلمه توسط کلمات پیرامون آن قابل درک است. ”

الگوریتم Rank Brain منسوخ نشده است!

الگوریتم رنک برین نخستین الگوریتم هوش مصنوعی گوگل برای فهمیدن پرس وجوها بود. این الگوریتم در سال 2015 راه اندازی شد. Rank Brain عبارت جستجو شده و محتوای صفحات ایندکس گوگل را بررسی می کند و در نهایت به فهم درستی از معنی کلمات دست می یابد.

الگوریتم برت گوگل جایگزین الگوریتم رنک برین نیست، بلکه یک الگوریتم دیگر برای درک بهتر محتوا و مفهوم عبارات است. رنک برین هنوز هم برای برخی از عبارت استفاده می شود ولی هرگاه گوگل احساس کند که یک عبارت به کمک الگوریتم برت می تواند بهتر فهمیده شود از آن استفاده می کند.

در واقع گوگل برای درک مفهوم یک عبارت از چندین الگوریتم استفاده می کند، که الگوریتم برت هم می تواند یکی از آن ها باشد.

آیا می توان برای الگوریتم برت بهینه سازی انجام داد؟

گوگل قبلا گفته است که مدیران وبسایت ها نمی توانند سایت خود را برای الگوریتم رنک برین سئو کنند. تنها هدف گوگل از توسعه این نوع الگوریتم ها فهم بهتر زبان طبیعی انسان است.

بهترین کاری که شما می توانید انجام دهید این است که تنها برای کاربر محتوا بنویسید. زیرا تلاش گوگل برای درک بهتر عبارت تنها یک دلیل دارد و آن هم ارائه نتایجی است که بیشترین ارتباط را با پرس و جو داشته باشند.

الگوریتم های گوگل به سایت هایی که مطالب مفیدی در صفحات خود ندارند هیچ کمکی نخواهد کرد.

شما باید همواره مراقب الگوریتم برت گوگل باشید، نه به خاطر این که گوگل آن را بزرگ ترین الگوریتم از پنج سال گذشته اعلام کرده است بلکه به خاطر اینکه از هر ده جستجو یک جستجو تحت تاثیر این الگوریتم قرار می گیرد.

در نهایت توصیه ما به شما این است که تغییرات ترافیک جستجوی گوگل سایت خود را بررسی کنید و ببینید که سایت شما تا چه حد تحت تاثیر این آپدیت قرار گرفته است. در این حالت هر کدام از صفحات فرود (Landing Page) سایت که این الگوریتم بر آن ها موثر بوده است را به صورت مو شکافانه بررسی کنید و آن را بهبود دهید.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

در HTML ، عبارت زبان صفتی است که زبان محتوای صفحه را نشان می دهد.

<html lang="”>... </html>

برای انگلیسی ، برچسب اینگونه است:

<html lang="en”>...</html>

در حالی که برچسب برای زبان فارسی از کد مخصوص خود استفاده می شود:

<html lang="fa”>...</html>

این ویژگی HTML توسط برنامه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد ، موتورهای جستجو ، برای مشخص کردن اینکه کدام صفحه به چه زبانی نوشته شده است از این ویژگی استفاده می کنند.

این ویژگی به شما کمک می کند تا محتوای مناسب را با کاربر مناسب مطابقت دهید.

آیا ویژگی برچسب lang در سئو موثر است؟

ویژگی HTML lang در مورد گوگل تأثیر چندانی بر سئو سایت نمی گذارد. گوگل صریحاً گفته که آنها برچسب های hreflang را برای سایت های چند زبانه نادیده می گیرند.

بنابراین اگر اینگونه باشد ، آیا می توان ویژگی زبان را به طور کامل نادیده بگیرید؟

نه ، در حالی که Google به برچسب های زبان را نادیده می گیرد موتور جستجوی بینگ از آن استفاده می کند، در حقیقت ، بینگ هنگام تطبیق زبان کاربر با محتوای صفحه از برچسب hreflang استفاده نمی کند، بینگ از متن “زبان محتوا” استفاده می کند.

متا Tag “زبان محتوا” چیست؟

برچسب “زبان محتوا” یک برچسب متا در یک سند HTML است که زبان و کشور محتوای آن صفحه را نشان می دهد که بیشترین اهمیت را دارد.

ویژگی محتوای جایی است که شما زبان و کشور را تعریف خواهید کرد. بنابراین برای انگلیسی آمریکایی چنین است:

هنگام تنظیم زبان ، همانطور که برای برچسب زبان HTML می خواهید کد ISO 239 ISO 639 را استفاده کنید، زبان باید با کد ISO 3166 کشور فوق دنبال شود.

مثلا:

فرانسوی در فرانسه: fr-fr

فرانسوی در کانادا: fr-ca

فرانسوی در بلژیک: fr-be

اسپانیایی در اسپانیا: es-es

اسپانیایی در مکزیک: es-mx

حتی اگر با استفاده از ویژگی برچسب lang HTML ، رتبه سایت شما بالاتر نباشد ، هنوز هم بهترین کار این است که به دلایل قابلیت استفاده و قابلیت دسترسی آن را لحاظ کنید.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
<?xml encoding="utf-8" ??????>

گوگل وبمستر یکی از ابزارهای بررسی رایگان سایت است که برای مدیریت کامل تر صفحات ایندکس شده ارائه شده و ابزاری مناسب برای طراحان سایت و توسعه دهندگان وب است. این ابزار به کسب و کارهای اینترنتی کمک می کند تا با ثبت سایت در گوگل وبمستر بانکی از آمار و اطلاعات سایت را در اختیار داشته باشند و به  استانداردهای گوگل نزدیک تر شوند و تجارت الکترونیک خود را قوی تر کنند. در نوشته های قبلی به آموزش گوگل وبمستر تولز به صورت کامل پرداخته شده است. در این نوشته از سایت سئو قصد داریم به مزیت ثبت سایت در گوگل وبمستر بپردازیم.

چرا گوگل وبمستر تولز اهمیت دارد؟ کسب اطمینان از اینکه گوگل به سایت شما دسترسی دارد و محتوا جدید شما را بررسی می کند. ایجاد و مانیتور کردن مطالبی که می خواهیم در صفحه نتایج گوگل بصورت گرافیکی نمایش داده شوند. مراقبت و نگه داری از سایت با کمترین درصد خطا برای افزایش کارایی در موتور جستجوی گوگل. برطرف کردن مشکلات امنیتی سایت. بررسی اینکه گوگل چگونه سایت شما را می بیند. کدام پرس و جو ها ترافیک بیشتری را به سایت شما روانه می کنند. بررسی اینکه آیا سایت شما کارایی لازم را در موبایل دارد یا خیر؟ چه کسانی می توانند از گوگل وبمستر استفاده کنند؟

این ابزار مناسب استفاده صاحبان کسب و کارهای اینترنتی، طراحان سایت و سئوکاران و یا افرادی که در زمینه بهینه سازی وبسایت فعالیت می کنند، برنامه نویسان وب و برنامه نویسان موبایل است.

مزیت ثبت سایت در وبمستر گوگل 1. ارائه نقشه سایت به گوگل

توسط گوگل وبمستر تولز می توانید نقشه سایت خود را در گوگل ثبت کنید، این تنها راه ثبت نقشه سایت در گوگل است. با ثبت نقشه سایت خود، صفحات شما سریع تر توسط گوگل بررسی می شوند.

2. ایندکس سریع سایت

ایندکس سایت در گوگل کاری زمان بر است و مدت زمان مشخصی ندارد. در واقع گوگل مدت زمان ایندکس را مشخص می کند اما شما توسط وبمستر می توانید سایت خود را در کمتر از چند دقیقه در گوگل ثبت کنید. علاوه بر این می توانید صفحات جدید سایت را به سرعت در گوگل fetch کنید. با این کار صفحات جدید شما سریع تر در جستجوها نمایش داده می شوند. به این موضوع توجه داشته باشید که هر چه سایت شما سریع تر ایندکس شود، بازدید سایت نیز افزایش می یابد.

3. بررسی دقیق ترافیک سایت

نمایش آمار مرتبط با بازدید سایت یکی از امکانات خوب گوگل وبمستر است. می توانید وضعیت رشد بازدید سایت را در تایم های مختلف با نمودارهای مرتبط با آن مشاهده کنید. علاوه بر ترافیک سایت، بازدیدکنندگان و کشور آن ها نیز از طریق وبمستر قابل مشاهده هستند.

4. بازبینی مجدد صفحات

توسط گوگل وبمستر می توانید درخواست بازبینی مجدد صفحات را بدهید. ممکن است شما قصد تغییر عنوان یکی از صفحات سایت را داشته باشید، پس از تغییر عنوان همچنان سایت شما با عنوان قبلی در گوگل مشاهده می شود. با درخواست بازبینی مجدد صفحات می توانید از گوگل بخواهید که تغییرات جدید شما را لحاظ کند.

5. حذف صفحات از نتایج جستجو

یکی دیگر از کاربردهای وبمستر امکان حذف صفحات سایت از نتایج جستجو است. این ویژگی برای زمان هایی مناسب است که باید یک یا چند صفحه از سایت به دلایل مختلف حذف شوند. البته در حذف صفحات سایت بسیار دقت کنید چرا که ممکن است صفحات با ارزش از نتایج جستجو حذف شوند و باعث لطمه های جبران ناپذیر به سئو شوند.

6. مشاهده تعداد بک لینک ها

از طریق webmaster می توانید تعداد و آدرس بک لینک های سایت خود را مشاهده کنید. همچنین کلمات کلیدی که بیشترین تعداد بک لینک را دریافت کرده اند نیز قابل مشاهده هستند.

7. نمایش تعداد خطاهای سایت

شاید بتوان گفت که بهترین مزیت وبمستر از دید سئوکاران و طراحان سایت مشاهده و بررسی خطاهای سایت است. وبمستر گوگل به شما کمک می کند تا خطاهای سایت را مشاهده نموده و آن ها را برطرف کنید. خطاهای خزنده گوگل ممکن است به دور از چشم شما اتفاق افتاده باشد و شما از آن بی اطلاع باشید. توسط Google webmaster tools می توانید از کاهش رتبه خود جلوگیری کنید.

8. داده های ساختاری

استراکچر دیتا یا داده های ساختاری، اطلاعاتی هستند که به موتورهای جستجو کمک می کنند که دیدگاه بهتری نسبت به سایت یا یک ایمیل داشته باشند. تاکنون استانداردهای زیادی برای داده های ساختاری ایجاد شده است. توسط آن ها می توانیم اطلاعاتی در مورد یک فیلم، مقاله، کتاب و یا …. را به موتورهای جستجو ارائه دهیم.

9. کوئری جستجو

کوئری ها در وبمستر شامل اطلاعات مهمی در رابطه با بالاترین کلماتی که باعث جستجوی ارگانیک سایت شما شده اند هستند و می توانند آمار بسیار مهمی را به شما ارائه دهند.

10. تعداد بک لینک ها

با ثبت سایت در گوگل وبمستر به راحتی می توانید متوجه شوید چه سایت هایی و به چه اندازه به سایت شما لینک زده اند.

در پایان

سایت خود را در این ابزار رایگان ثبت کنید و از طریق آن بانک جامعی از اطلاعات و آمار را در اختیار داشته باشید و با بررسی مداوم این اطلاعات مشکلات سایت خود را برطرف کنید و یک گام به موفقیت در بهینه سازی سایت و تجارت الکترونیک نزدیک تر شوید.

3.5/5 (2 نظر)

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

رفتار کاربر نحوه تعامل مردم هنگام بازدید از وب سایت را نشان می دهد؛ رفتار کاربر می تواند به مدت زمان سپری شدن در یک صفحه ، تعداد صفحات بازدید شده و همچنین تعداد اقدامات انجام شده مانند کلیک بر روی لینک یا پخش فیلم اشاره می کند. این کار مزایایی چون شناسایی ضعف ها

نوشته ردیابی و تحلیل رفتار کاربر در سئو سایت اولین بار در آپسئو. پدیدار شد.

تأخیر-در-ایندکس-کردن-کدهای-جاوا-اسکریپت-هنوز-برای-گوگل-مشکل-ایجاد-می‌کند
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

ابزار Googlebot اکنون روی آخرین نسخه از کروم اجرا شده و محتوای جاوا اسکریپت سریع‌تر از همیشه ایندکس می‌شود. درواقع امروز گوگل چالش کمتری در ایندکس کردن این کدهای پرطرفدار دارد و شرایط درحال بهبود است. متخصصان بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو، همیشه با کدهای جاوا اسکریپت مشکل داشتند و گوگل چالش‌های زیادی را در رتبه‌بندی وب‌سایت‌هایشان ایجاد می‌کرد. اگرچه شرایط برای این نوع از محتوا درحال بهتر شدن است، هنوز چالش‌هایی در مسیر وجود دارند. تأخیر در ایندکس کردن کدهای جاوا اسکریپت هنوز برای موتور جست‌وجو مشکل بزرگی محسوب می‌شود.

مقاله‌های مرتبط: تأخیر در ایندکس جاوا اسکریپت

ایندکس کردن جاوا اسکریپت در گوگل همیشه با تأخیر همراه می‌شود. گوگل منابع کافی برای ایندکس کدها را دارد، اما به‌هرحال تأخیری در روند مذکور وجود دارد. این تأخیر چه مقدار زمان می‌برد؟ نمودار زیر، نمایشی کلی از زمان مورد نیاز برای ایندکس کردن جاوا اسکریپت را نشان می‌دهد.

خبر خوب اینکه امروز گوگل با سرعتی مناسب، جاوا اسکریپت را ایندکس می‌کند. حدود ۶۰ درصد از کدهای جاوا اسکریپت در ۲۴ ساعت اول پس از ایندکس شدن HTML ایندکس می‌شوند. البته خبر بد هم در این شرایط وجود دارد. ۳۲ درصد از صفحه‌های بررسی‌شده برای نمودار بالا، پس از گذشت یک ماه هنوز محتوای جاوا اسکریپت ایندکس نشده دارند که دلایل متعددی دارد. به جدول زیر دقت کنید:

وب‌سایت موضوع ابعاد نمونه آدرس URL درصد صفحه‌های دارای جاوا اسکریپت که پس از یک ماه ایندکس شده‌اند (۱۰۰ درصد، تعداد صفحه‌های ایندکس شده) NBC News اخبار / مقاله ۸۰۴ ۲/۷۵ درصد HM تجارت الکترونیک ۶۴۱ ۳۵/۶۹ درصد The Guardian اخبار / مقاله ۳۱۰۰ ۳۹/۹۷ درصد WSJ اخبار / مقاله ۲۷۹۰ ۹۹/۸۲ درصد New York Post اخبار / مقاله ۱۱۴۳ ۱۰۰ درصد Telegraph اخبار / مقاله ۱۰۹۴ ۱۰۰ درصد Gap.com تجارت الکترونیک ۲۳۱ ۱۰۰ درصد زمان انتظار برای ایندکس شدن محتوای جاوا اسکریپت توسط گوگل

زمانی‌که طول می‌کشد تا گوگل، محتوای جاوا اسکریپت یک وب‌سایت را ایندکس کند، وابستگی زیادی به وب‌سایت، ساختار آن و نوع محتوای جاوا اسکریپت دارد. در جدول زیر، مقایسه‌ی برخی از وب‌سایت‌ها را مشاهده می‌کنید:

وب‌سایت تأخیر میانگین در ایندکس شدن محتوای جاوا اسکریپت (hh:mm:ss) Gap.com ۰۰:۰۰:۰۰ NYPost ۰۰:۱۴:۳۸ Reuters ۰۰:۲۸:۱۱ Trustpilot ۱۰:۵۳:۳۵ HM ۱۹:۲۲:۳۰ DailyStar ۲۰:۱۷:۱۵ TheGuardian ۲۱:۰۵:۵۷ Marketwatch ۲۴:۳۷:۳۵ NBCNews ۳۱:۱۸:۵۰ Showpo ۹۰:۴۳:۴۸

در جدول بالا می‌بینید که گوگل در ایندکس کردن محتوای برخی وب‌سایت‌ها چالش زیادی ندارد، اما برخی دیگر با فاصله و ظاهرا چالش‌های بسیار، ایندکس می‌شوند. به‌علاوه نمی‌توان ادعا کرد که گوگل برای ایندکس کردن محتوای جاوا اسکریپت، وب‌سایت‌های جدید را به رقبای قدیمی ترجیح می‌دهد.

برای به‌دست آوردن داده‌های بالا، از الگوریتمی برای آزمایش ایندکس جاوا اسکریپت توسط وب‌سایت‌ها استفاده شد. TGIF یا The Google Indexing Forecast ابزاری است که برای این منظور استفاده شد و روند کاری ساده‌ای دارد:

نمونه‌ای شامل بیش از ۵۰ وب‌سایت مشهور آماده و سایت‌مپ آن‌ها برای بررسی صفحه‌های جدید به‌صورت روزانه بررسی شد. به‌عنوان نمونه‌ای در این فهرست می‌توان به وب‌سایت‌هایی همچون T-Mobileو Reuters و TrustPilot اشاره کرد. همه‌ی صفحات جدید بررسی شدند تا ایندکس شدن آن‌ها و ایندکس شدن محتوای جاوا اسکریپت تحلیل شود. در فلوچارت زیر می‌توانید روال کلی بررسی ایندکس را مشاهده کنید.

اهمیت تأخیر ایندکس جاوا اسکریپت

تصور کنید که یک وب‌سایت جدید در موضوع اخبار راه‌اندازی کرده‌اید و محتوای جاوا اسکریپت، تزریق آن را انجام می‌دهد. اگر گوگل اخبار شما را مثلا ۳۰ ساعت بعد ایندکس کند (که دور از انتظار نیست) دیگر محتوای منتشرشده حکم خبر را ندارد و بسیاری از مخاطبان را از دست می‌دهید. به‌علاوه اگر جاوا اسکریپت موجود در وب‌سایت برای ساخت لینک‌ به مطالب مشابه استفاده شود، شرایط دشوارتر هم می‌شود.

تأخیر در ایندکس کردن باعث می‌شود که گوگل زمان بیشتری را برای کشف صفحاتی اختصاص دهد که به‌تازگی به وب‌سایت شما افزوده شده‌اند. حال تصور کنید که وب‌سایتی با موضوع تجارت الکترونیک و در حوزه‌ای با رقابت شدید دارید. رقبا نیز همان محصولات وب‌سایت شما را با نام و توضیحات مشابه منتشر می‌کنند. دراین‌میان وب‌سایت‌هایی که با سرعت بیشتری ایندکس شوند،‌ در نتایج بالاتر جست‌وجو قرار می‌گیرند. درنتیجه زمانی‌که گوگل تلاش می‌‎کند صفحات پر از جاوا اسکریپت محصولات شما را ایندکس کند، رقبا رتبه‌های بالای گوگل را تصاحب کرده‌اند.

تأخیر در ایندکس جاوا اسکریپت می‌تواند به قیمت از دست دادن رتبه‌های برتر در گوگل تمام شود

گوگل تلاش می‌کند تا تنوعی از محتوای مفید را در نتایج جست‌وجو نشان دهد. با رقابت شدید تجارت الکترونیک در دوران کنونی، قرار گرفتن در نتایج بالایی بسیار دشوار است و شاید تنها با خرید تبلیغات گوگل بتوان در رتبه‌های بالا قرار گرفت. به‌هرحال سرعت ایندکس شدن در پیروزی رتبه‌های برتر گوگل تنها در حوزه‌ی تجارت الکترونیک و اخبار مهم نیست و بسیاری وب‌سایت‌های دیگر ازجمله وب‌سایت‌های مدیریت رویداد، کاریابی و آگهی‌های آنلاین نیز به آن نیاز دارند. درنهایت هر وب‌سایتی که محتوای جدید بسیار تولید کرده و مدام تغییر می‌کند، باید نگران تأخیر در ایندکس جاوا اسکریپت باشد.

ایندکس نشدن محتوا

بررسی تصادفی وب‌سایت‌های متعدد در حوزه‌های خبری و تجارت الکترونیک نشان می‌دهد که گوگل ۲۵ درصد از محتوای جاوا اسکریپت را در صفحات آن وب‌سایت‌ها ایندکس نمی‌کند. چنین مشکلی به‌خاطر ایندکس کردن به‌صورت دو مرحله یا دو موج ایندکس رخ می‌دهد. البته عدم ایندکس در موج دوم به‌ دلایل گوناگون رخ می‌دهد و شاید در برخی نمونه‌ها اصلا اتفاق نیفتد.

مدیران وب‌سایت و کارشناسان بهینه‌سازی موتور جست‌وجو برای رفع چالش ایندکس ابتدا باید متوجه شوند که کدام بخش از محتوای وب‌سایت‌شان توسط جاوا اسکریپت تولید می‌شود. برای این منظور ابزارهای گوناگونی وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به WWJD اشاره کرد. به‌هرحال پس از کشف تأخیر در ایندکس یا عدم ایندکس به‌صورت کلی، باید به‌دنبال دلیل آن باشید و راه‌حلی برای چالش پیش‌آمده پیدا کنید. شاید مشکل ایندکس، در کدنویسی جاوا اسکریپت باشد یا برخی از رویکردهای SEO قبلی شما مانع از ایندکس صحیح شوند.

درنهایت اگر از جاوا اسکریپت برای تولید محتوا استفاده می‌کنید، باید رویکردی هوشمندانه برای آن داشته باشید. کنترل کدهای جاوا اسکریپت و نحوه‌ی اجرای آن‌ها در بخش‌های گوناگون وب‌سایت باید توسط مدیر و متخصص SEO و پشتیبان فنی به‌صورت مرتب انجام شود. هرگونه کاهش رتبه در نتایج جست‌وجو را جدی بگیرید و به‌دنبال ایراد آن در بخش‌های جاوا اسکریپت و کدهای مشابه باشید. فراموش نکنید که رها کردن کدهای جاوا اسکریپت مانند رها کردن فرمان خودرو در سرعت بسیار بالا است.

چطور-کلمات-کلیدی-تکراری-را-شناسایی-کنیم-تا-سئو-بهبود-پیدا-کند؟

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال

یک تصور غلطی که در بین سئو کارها وجود دارد این است که هر چه تعداد صفحات مربوط به یک کلمه کلیدی بیشتر باشد، در آن کلمه کلیدی بهتر رتبه خواهید گرفت. تصور می شود هر چه تعدادصفحات بیشتری برای یک کلمه کلیدی درست شود، نتایج آن در موتورهای جستجو بیشتر خواهد بود. اما این تصور کاملا اشتباه است.

در حقیقت هدف قرار دادن یک کلمه کلیدی در چند صفحه مختلف همیشه تاثیر معکوس بر روی نتایج داشته است و با این کار بیشتر به ضرر سئو وب سایت خود عمل می کنید تا اینکه به آن کمک کنید.

علت این مسئله کاملا ساده است: زمانی که چند صفحه دارید که در آنها روی یک کلمه کلیدی کار می کنید، در واقع با خودتان در حال رقابت هستید. در نتیجه هر صفحه دارای CTR کمتر، قدرت کمتر و نرخ تبدیل کمتر نسبت به یک صفحه دارای یک کلمه کلیدی واحد خواهند بود. این مشکل ر اصطلاحا keyword cannibalization می گویند.

keyword cannibalization یا تکرار کلمه کلیدی چیست؟

معنای لغوی cannibalization یعنی هم نوع خواری و تکرار کلمات کلیدی در چند محتوا keyword cannibalization  نامیده می شود به این دلیل که شما در حال رقابت با نتایج خودتان هستید. زمانی که این اتفاق می افتد، وسعت و عمق دانش خود را به گوگل ارائه نمی دهید و در نتیجه قدرت سایت خود را برای یک عبارت خاص (Query) تقویت نمی کنید. در عوض از گوگل می خواهید که قدرت صفحات تان را در مقابل یکدیگر قرار دهد و آن صفحه ای را که برتر است انتخاب کند.

به عنوان مثال سایت زیر در کلمه کلیدی خرید عسل دچار cannibalization شده است:

۶ تاثیر منفی keyword cannibalization بر روی سئو

بسیاری از سایت ها دچار مشکل keyword cannibalization هستند بدون اینکه صاحبان آنها اطلاعی از آن داشته باشند. آنها حتی خوشحالند که صفحه مورد نظرشان جایگاه پنجم و ششم گوگل را روی کلمه کلیدی مورد نظر گرفته است، بدون اینکه تشخیص بدهند با داشتن یک صفحه معتبر رتبه بهتری خواهند گرفت.

عواقب مربوط به keyword cannibalization کاملا واضح هستند، از جمله: از دست رفتن ترافیک سایت، هدایت کاربران به صفحات اشتباه، نوسان رتبه بندی در نتایج جستجوها و در نهایت از دست دادن فروش.

علت بروز این مشکلات چیست؟

اعتبار و قدرت صفحه خود را تقلیل و تقسیم می کنید

به جای داشتن یک صفحه معتبر و قدرتمند، CTR خود را در چند صفحه ضعیف تر و مرتبط به هم تقسیم می کنید. اساسا در این شرایط شما صفحات سایت خود ر رقیب یکدیگر کرده اید و در حال جنگیدن با یکدیگر برای گرفتن بازدید هستید.

قدرت لینک ها و انکر تکست ها را کم می کنید

بک لینک هایی که می توانند به یک منبع اطلاعاتی بروند، با keyword cannibalization بین دو یا چند صفحه تقسیم شده اند. به همین ترتیت انکر تکست ها و لینک های داخلی کاربران را به جای اینکه به یک صفحه معتبر و با یک موضوع واحد هدایت کنند، آنها را چند صفحه مختلف هدایت می کنند.

گوگل ممکن است صفحات مرتبط بیشتری را فاقد ارزش کند

کلمات کلیدی اصلی ترین روشی است که به وسیله آن به گوگل می فهمانیم موضوع صفحه ما چیست. گوگل نیز سعی می کند بهترین صفحه مربوط به کلمه کلیدی را انتخاب کند و اگر محتوای چند صفحه خیلی شبیه به یکدیگر باشند، اشتباه رخ خواهد داد.

بودجه سایت (crawl budget) خود برای خزیدن ربات های گوگل را خراب می کنید

بودجه خزیدن یا crawl budget تعداد دفعاتی است که ربات موتورهای جستجو در یک دوره زمانی در سایت شما می خزند. وجود چند صفحه مختلف که به یک کلمه کلیدی اختصاص داده شده، باعث می شود این ربات ها در صفحاتی وارد شده و آنها را ایندکس کنند که اصلا نیاز به آنها نیست.

این مسئله شاید در سایت های کوچک مشکلی ایجاد نکند، اما در سایت بزرگ دارای تجارت الکترونیکی و چند محصوله این مسئله مشکل ساز خواهد شد.

نشان دهنده کیفیت پایین صفحات

وجود چند صفحه که دارای یک کلمه کلیدی هستند به کاربران می گوید که احتمالا محتوای شما آنقدر قوی نیست و همچنین به گوگل نیز می گوید که ممکن است محتوای شما در هر صفحه ممکن است با کلمه کلیدی شما سازگاری نداشته باشد.

نرخ تبدیل Conversion Rate در سایت شما دچار مشکل خواهد شد

مطمئنا یکی از صفحات شما بهتر از بقیه عمل می کند. به جای هدایت کاربران جدید به این صفحه و قدرتمندتر کردن آن صفحه، در واقع با هدایت به صفحات دیگر قدرت را از آن صفحه می گیرید.

چطور keyword cannibalization را تشخیص دهیم؟

خوشبختانه زمانی که به وجود این مشکل در سایت خود پی ببرید، حل آن بسیار ساده است.

تشخیص keyword cannibalization نیز به سادگی ایجاد ماتریکس کلمات کلیدی است. کافیست صفحه ای ایجاد کنید که تمام URL های مهم سایت و کلمات کلیدی مرتبط با آنها را لیست کنید.

به عنوان مثال اگر سایت شما مربوط به فروش کفش است، صفحه ایجاد شده احتمالا شبیه به تصویر زیر خواهد بود:

یا به روشی دیگر می توانید از ابزار keyword mapping استفاده کنید که مشابه تصویر زیر است:

چطور مشکل keyword cannibalization را حل کنیم؟

چگونگی حل مشکل keyword cannibalization بستگی به علت بروز آن دارد. بیشتر اوقات رفع مشکل به سادگی ساماندهی کلمات کلیدی است، اما گاهی ممکن است لازم باشد از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده کنید و یا لندینگ پیج جدید ایجاد کنید.

وب سایت خود را بازسازی کنید.

ساده ترین راه این است که قدرتمندترین صفحه را در نظر گرفته و آن را به لندینگ پیج خود تبدیل کنید که لینک سایر متغیرهایی که زیر چتر کلمه کلیدی هدفتان قرار گرفته اند، به این صفحه داده می شود. اگر دوباره مثال فروش کفش را در نظر بگیریم، منطقی است که صفحه کفش ها را به عنوان صفحه منبع کانونی خود در نظر بگیریم و تمام صفحات دیگر را به این صفحه لینک دهیم.

لندینگ پیج جدید ایجاد کنید

از طرف دیگر ممکن است فاقد یک صفحه فرود یا لندینگ پیجی باشید که بتوانید در آن تمام محصولات خود را تلفیق کنید. در مثال ذکر شده مربوط به فروش کفش ممکن است صفحه ای با نام کفش های ورزشی و صفحه دیگری با نام کفش کوه ایجاد کنیم.

محتوای خود را تقویت و تلفیق کنید

اگر محتوای صفحات شما منحصر به فرد نیستند، بهتر است آنها را با هم تلفیق کنید. به این ترتیب این شانس را دارید که دو صفحه نسبتا ضعیف را تبدیل به یک صفحه قدرتمند کنید. به علاوه این روش مشکل محتوای بی کیفیت را نیز حل می کند.

کلمات کلیدی جدید پیدا کنید

در نهایت اگر وب سایت شما دارای صفحات متنوع و دارای محتوای قوی است و تنها مشکل عدم وجود استراتژی برای کلمات کلیدی است، توصیه می کنیم کلمات کلیدی جدیدی پیدا کنید. فقط اطمینان حاصل کنید که این کلمات کلیدی به درستی محتوای صفحه را توصیف می کند.

از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده کنید

ریدایرکت ۳۰۱ این امکان را فراهم می کند که با لینک دادن از صفحات بی اعتبار به یک صفحه قدرتمند و معتبر، محتوای یکسان خود را تلفیق کنید. به یاد داشته باشید که این روش فقط برای صفحاتی با محتوای مشابه و کلمات کلیدی با کووری های یکسان مناسب است.

این ۵ راه حل ارائه شده در اکثر موارد مشکل keyword cannibalization را برطرف می کند، اما اگر یک وب سایت تجارت الکترونیک را مدیریت می کنید، بایدد به این مسئله دقت کنید که چطور CMS شما محصولات را با اندازه و رنگ متغیر تفکیک می کند. برخی برنامه های CMS صفحات مجزا برای هر محصول ایجاد می کنند.

اگر سیستم مدیریت محتوا شما اینگونه است، یا با فایل robots یا <meta name=”robots” content=”noindex”> tags مانع ایندکس شدن صفحات تکراری شوید و یا از URL های canonical برای ادغام محتواهای تکراری استفاده کنید.

نتیجه گیری

امروزه keyword cannibalization نسبت به گذشته بیشتر شده است. متاسفانه قربانیان keyword cannibalization وبمسترهایی هستند که اهمیت سئو را برای تجارت خود تشخیص می دهند. اما همان زمانی که سعی دارند سایت خود را بهینه سازی کنند، زبان گوگل را به درستی متوجه نمی شوند.

خوشبختانه اگر سایت شما دچار این مشکل شده، رفع آن کار سختی نیست و آسیب ناشی از آن هم ماندگار نیست.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

محتوای تکراری بدان معنی است که محتوای مشابه در چندین (URL) در وب ظاهر می شود و در نتیجه موتورهای جستجو نمی دانند دقیقا کدام URL را برای نمایش در نتایج جستجو نشان دهند. این می تواند به رتبه بندی یک صفحه سایت صدمه بزند و مشکل وقتی بدتر می شود که افراد شروع به

نوشته محتوای تکراری چیست؟ اولین بار در آپسئو. پدیدار شد.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

محتوا نویسی برای سئو سایت و کلا نوشتن یک عنصر مهم در هر استراتژی سئو است. محتوای با کیفیت بالا همان چیزی است که به شما کمک می کند رتبه بندی شوید و سایت خود را از همه سایت های دیگر جدا کنید. اگر شما می خواهید محتوا نویسی برای سئو سایت انجام دهید پس

نوشته محتوا نویسی برای سئو سایت چگونه است؟ اولین بار در آپسئو. پدیدار شد.